Gisteren was ik op de KCM van de cardigans. Erg leuk, mooie ervaring.
Echter ging het lopen van Jarvis wat anders dan verwacht.
Ik was stikzenuwachtig. Even gekroeld met wat corgi's, toen zakte de spanning weer. Even gezeten, en hopsa, daar steeg het weer. Ik ben uiteindelijk maar even een stukje met Jarv gaan lopen. Hij liep super, luisterde super. Ik was er klaar voor.
Ennnnn toen kwam ik weer binnen. Poef, hallooooo spanning

Ik heb nog een tijdje gezeten bij de ring, kijken naar hoe anderen het deden. Ik schommelde van;
''Fuck it, het is voor de lol/ervaring!'' naar ''NUPE NUPE NUPE NUPE''

Resultaat, toen mijn nummer werd omgeroepen liep ik naar de fokster toe (die was toevallig ook aanwezig) en vroeg haar vol stress of zij wilde. Naast haar stond dame, die zei dat zij ook wel wilde. Heldin!

Ze heeft met hem een ZG gelopen...nou, trots dat ik ben! Zowel hond als handler kenden elkaar maar enkele seconden, dus ik vind het een hele prestatie!

Echter, thuis was ik weer aan het denken geslagen. Waarom had ik die spanning? Waarom ging het zo hoog dat ik niet meer wilde/durfde?
Mijn beslissing de riem over te geven was omdat ik weet dat Jarv mijn spanning opmerkt, en dan dus zo zijn eigen feestje gaat vieren (neus aan de grond, in galop gaan ipv in draf, etc).
Kan ik dit voor mijzelf trainen? Zijn er meer mensen die hier last van hebben/hebben gehad? Hoe los ik dit op?