Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Moet ik hier iets mee?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Aantal honden: 2

Moet ik hier iets mee?

Ongelezen bericht door Ptje »

Vanavond is er iets vervelends voorgevallen tussen Rasta en Ziggy.
Na het werk at ik een paar broodjes en zoals gewoonlijk zitten de honden dan te wachten op een stukje brood..
Toen ik me voorover boog om iets te pakken vloog Ziggy vól op Rasta af, het sukkeltje deed niks terug en probeerde jankend weg te komen
Zucht, stel je een scene voor van rondvliegende broodjes een “minipitbul” een jankende poedel vastgeklemd tusen bank en hocker en een schreeuwend vrouwtje die eerst geen vat kon krijgen op de kleine klapkaak :mep: de ramen rammelden bij wijze van spreken.
Heb Ziggy uiteindelijk bij het nekvel gegrepen en hem ongelooflijk in de oren getoeterd dat ie zoiets nooit meer moest flikken en daarna was het weer rustig.
Ras heeft geen gaatjes maar ik ben eigenlijk een beetje geschrokken, het is normaal duo klef en bef.
Wat zouden jullie doen in zo’n situatie, ik weet niet of ik het goed heb aangepakt maar dit was het eerste wat in mij opkwam door de schrik.
Na de uitbarsting was alles weer rustig alsof er niks gebeurd was naja zo ongeveer dan, Ras lag bedeest naast me op de bank en Ziggy kwam weer naast me zitten slijmen.
Dit had ik echt niet zien aankomen.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Re: Moet ik hier iets mee?

Ongelezen bericht door billy »

Als ik hier gezellig ga voeren en ze mogen af en toe wat van wat ik eet, dan wordt het ook zoiets :wink: ik heb daar geen zin aan dus doe het niet.

Je kan ze na afloop iets geven, ieder even op hun eigen plek en klaar :ok:
Afbeelding
dre
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door dre »

Ik heb het hier ook aan de hand gehad, maar toen was Shelly er net.

Ik had in 1 hand 2 koekjes en toen sloeg de vlam in de pan tussen de dames (ik wist van allebei dat ze baknijd hadden dus compleet mijn eigen stomme schuld), ik heb ze uit elkaar gehaald met allebei een zwaai in de andere hoek en gebulderd dat ze allebei normaal moesten doen, koekjes weggelegd en daarna een poosje zelf flink opgelet dat er met voeren, koekjes, etc. absoluut geen spanning of scheve ogen kwamen. Dat is door het scheiden en door altijd allebei tegelijk links en rechts van mij vanzelf opgelost (er is rondom eten totaal geen spanning meer onderling en de baknijd onderling is ook overgewaaid) en nu worden alleen nog klappen uitgedeeld aan vreemde honden die komen buurten als ze wat te vreten (denken te) krijgen :schrik:

Ik zou dus gewoon zorgen dat er onderling niets te concurreren valt over eten. Allebei tegelijk een koekje, eten, etc. en geen gebedel naar mijn eten. Mocht er ook maar iets van een scheef oog getrokken worden gelijk klaar en uit met de pret, eten weg en ga jezelf maar vermaken.
Je merkt vanzelf of het eenmalig was of dat het iets is waar je rekening mee moet gaan houden
Afbeelding
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Ok bedankt voor de tips.
Ik zal er voortaan nog net ff iets alerter op zijn.
Met eten bllef ik er toch altijd al bij anders is het bij Ziggy slurp, flits beide bakken leeg.
En geen knaagwerk meer waar ze lang over doen. bedankt voor het meedenken.
Pff nou ligt het tuig gebroederlijk naast mekaar op de bank, achter het behang er mee. :roll:
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Als ik het zo lees, denk ik ook aan een gevalletje voernijd en even buitenproportioneel reageren.
Ik zou er de komende tijd wel op letten dat er geen concurrentie of spanning rondom snacks en eten ontstaat, maar verder zou ik me er geen zorgen om maken.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Had het hier gisteren met Lotte en Dina die elkaar even in de haren vlogen door de loopsheid hormoontjes . Zijn er een aantal loops waaronder Lotte met veel poedeldrama en gekrijs en gelijk 2 buren aan de deur en even later politie. Werd zowat in de boeien naar het bureau afgevoerd .
Omdat ik ze niet binnen wilde laten omdat net de rust weer in de tent had en het niet weer wilde laten escaleren. En wilde mijn ID niet laten zien , kom zeg niets aan de hand en niemand gewond.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

bouvierpoedel schreef:Had het hier gisteren met Lotte en Dina die elkaar even in de haren vlogen door de loopsheid hormoontjes . Zijn er een aantal loops waaronder Lotte met veel poedeldrama en gekrijs en gelijk 2 buren aan de deur en even later politie. Werd zowat in de boeien naar het bureau afgevoerd .
Omdat ik ze niet binnen wilde laten omdat net de rust weer in de tent had en het niet weer wilde laten escaleren. En wilde mijn ID niet laten zien , kom zeg niets aan de hand en niemand gewond.
Er gebeurd nog eens wat in Poedelland :LOL:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

mosquito1980 schreef:
bouvierpoedel schreef:Had het hier gisteren met Lotte en Dina die elkaar even in de haren vlogen door de loopsheid hormoontjes . Zijn er een aantal loops waaronder Lotte met veel poedeldrama en gekrijs en gelijk 2 buren aan de deur en even later politie. Werd zowat in de boeien naar het bureau afgevoerd .
Er gebeurd nog eens wat in Poedelland :LOL:
Was tussen mijn oude demente bouvier en lupse poedel. Dus niet helemaal poedelland. :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

billy schreef: Je kan ze na afloop iets geven, ieder even op hun eigen plek en klaar :ok:
Zoiets doen ik hier ook. Het is sowieso al apart eten en als ze iets krijgen is dat pas als de tafel is afgeruimd en als ze in de keuken netjes zitten. Zo wordt er rond de eettafel geen spanning opgebouwd.
Afbeelding
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Ja wat de mensen hierboven al schrijven, kan ik me wel in vinden. Gewoon even een vonk in het kruitvat. Als ze verder zo klef zijn, zou ik me er verder niet te druk om maken ;) Denk dat je prima hebt gehandeld door je scheur open te trekken.
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Nanna schreef:Kwestietje voernijd en even flink uit de bocht vliegen.
Zou me er niet te druk over maken.
Dit ja. Het is al een hele tijd geleden nu ik er over nadenk maar anders vlogen twee van mijn reuen elkaar zo een à twee keer per jaar in de haren.
Ik haal ze uit elkaar en na een halve minuut is alles weer peis en vree. Mij best :wink:
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Gait en Elco vliegen elkaar ook af en toe in de haren. Combinatie van Gait die wat pubert en wat bezitsdrang heeft en Elco die eigenlijk net niet zelfverzekerd genoeg is om daar paal en perk aan te stellen, maar wel weer genoeg om toch de confrontatie aan te gaan. Gaat al steeds beter weer. Ik ga er niet de speeltjes voor opruimen
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Ik weet dat Jol nogal venijnig kan zijn met eten en aandacht van de baas als een ander dier komt buurten. Dat was met Bluf zo, en met de katten, en nu met Aki is dat net zo. Ze haalt dan ook echt uit, dus houden we er rekening mee. Niet eten geven als wij zelf nog eten en als ze aan het kroelen is met 1 van ons dan houden we de andere dieren op afstand.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”