Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Voedingsdeskundige Noord NL
Moderator: moderatorteam
- Jorinda
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruisingen
- Aantal honden: 2
Voedingsdeskundige Noord NL
Hallo allemaal!
Long time no see. Wij hebben sinds anderhalve week een hond erbij, Frankie van 1,5 uit Griekenland. Frankie komt uit een gemeentelijk asiel en heeft daar nauwelijks tot niet de kans gehad om te eten. Hij is dus te mager en moet aankomen, sowieso voor zijn gezondheid natuurlijk, maar ook om de narcose voor de castratie aan te kunnen.
Nou heb ik zelf weinig verstand van voeding voor de hond. Weten jullie misschien een voedingsdeskundige in Noord Nederland? Helemaal ideaal zou zijn Groningen, Drenthe of Friesland, maar Overijssel, Noord- Flevoland of Noord- Noord Holland zijn bijvoorbeeld ook nog wel goed te bereiken. We willen hem graag op voor hem goede voeding, zodat hij op een verantwoorde manier aankomt, maar ik heb dus zelf het idee dat ik daar te weinig vanaf weet. Ik ben bang dat als ik met deze vraag naar de dierenarts ga, dat ze me dan aanraden het merk te voeren waar zij een contract mee hebben. Ik ben dus echt op zoek naar een onafhankelijk persoon die naar de hond kijkt en niet per se naar de eigen portemonnee.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Long time no see. Wij hebben sinds anderhalve week een hond erbij, Frankie van 1,5 uit Griekenland. Frankie komt uit een gemeentelijk asiel en heeft daar nauwelijks tot niet de kans gehad om te eten. Hij is dus te mager en moet aankomen, sowieso voor zijn gezondheid natuurlijk, maar ook om de narcose voor de castratie aan te kunnen.
Nou heb ik zelf weinig verstand van voeding voor de hond. Weten jullie misschien een voedingsdeskundige in Noord Nederland? Helemaal ideaal zou zijn Groningen, Drenthe of Friesland, maar Overijssel, Noord- Flevoland of Noord- Noord Holland zijn bijvoorbeeld ook nog wel goed te bereiken. We willen hem graag op voor hem goede voeding, zodat hij op een verantwoorde manier aankomt, maar ik heb dus zelf het idee dat ik daar te weinig vanaf weet. Ik ben bang dat als ik met deze vraag naar de dierenarts ga, dat ze me dan aanraden het merk te voeren waar zij een contract mee hebben. Ik ben dus echt op zoek naar een onafhankelijk persoon die naar de hond kijkt en niet per se naar de eigen portemonnee.
Alvast bedankt voor het meedenken!
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
- Aantal honden: 1
Re: Voedingsdeskundige Noord NL

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- Jorinda
- Zeer actief
Die kwam ik tegen met Google inderdaad! Maar die zit echt nog wel een flink eind uit de richting helaas. Mocht er echt niemand anders zijn, dan is zij zeker een optie. 

- Jorinda
- Zeer actief
Dankjewel! 

- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
- Aantal honden: 3
Wat een leuk hondje die Frankie, wat zijn ze toch leuk die Grieken he
Ik zou geen voedingsdeskundige weten hier in het noorden...ik zal hier en daar eens vragen!

Ik zou geen voedingsdeskundige weten hier in het noorden...ik zal hier en daar eens vragen!

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Hoe groot is Frankie? Even groot als Igor? Dan zou ik gewoon dezelfde hoeveelheid aanhouden als voor Igor. Alleen zou ik die hoeveelheid in meerdere kleine porties geven over de dag, eventueel een deel als beloningsbrokjes. Je merkt vanzelf wel of hij meer nodig heeft of minder.
Zo heb ik ook mijn opvangers laten aankomen/afvallen.
Probeer de inspanning nog niet te lang te doen. Hij zal ook wel geen spier hebben denk ik, dus veel bewegen zal hij nog niet zo goed aankunnen.
Zo heb ik ook mijn opvangers laten aankomen/afvallen.
Probeer de inspanning nog niet te lang te doen. Hij zal ook wel geen spier hebben denk ik, dus veel bewegen zal hij nog niet zo goed aankunnen.
- Jorinda
- Zeer actief
Hij is denk ik 5-8 cm kleiner in "schofthoogte". Dat doen we nu ook inderdaad, maar hij blijft op hetzelfde gewicht hangen en is intussen zelfs een paar kg teruggegaan. Die zitten er inmiddels wel weer bij, maar hij komt niet aan zoals je dat zou verwachten.
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Als hij verder gezond is (geen diarree etc.) dan zou je eventueel nog wat meer kunnen geven. Welk voer geef je?Jorinda schreef:Hij is denk ik 5-8 cm kleiner in "schofthoogte". Dat doen we nu ook inderdaad, maar hij blijft op hetzelfde gewicht hangen en is intussen zelfs een paar kg teruggegaan. Die zitten er inmiddels wel weer bij, maar hij komt niet aan zoals je dat zou verwachten.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
- Contacteer:
Wat gek dat hij met goed voer toch weer afvalt.
Ik zou zeker Lotte even bellen.
Zij doet ook wel consulten bij dierenartsen in de praktijk, maar weet uit mijn hoofd niet welke.
Ze leidt ook anderen op, dus mocht zijzelf te ver rijden zijn kan ze je misschien doorverwijzen.
Karen
Ik zou zeker Lotte even bellen.
Zij doet ook wel consulten bij dierenartsen in de praktijk, maar weet uit mijn hoofd niet welke.
Ze leidt ook anderen op, dus mocht zijzelf te ver rijden zijn kan ze je misschien doorverwijzen.
Karen

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
- lotje&famke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mix Schapendoes en een Teckel
Hey zeg, een nieuwe forum hond en dan geen foto's
Ik wil beeld
Heel veel geluk en plezier met je nieuwe aanwinst

Heel veel geluk en plezier met je nieuwe aanwinst

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst.
Waarom probeer je zelf niet met goed en afwisselend voer, hem aan te laten komen? Is dat omdat hij/zij ergens niet goed op reageert, of snel diarree heeft?
Want als hij gewoon goede ontlasting heeft, zou ik een goede brok combineren met Kvv en bijvoorbeeld gekookte aardappel erbij geven.
Als hij dan nog niet aankomt, zou ik toch wel even naar de dierenarts gaan.
Dat hij nu even terug gaat in gewicht, kan natuurlijk ook met de situatie te maken hebben. Veel verandering, andere prikkels, andere regels, andere mensen. Dat vreet ook energie.
Maar goed, uitsluiten dat het niet iets anders kan zijn, als hij in gewicht blijft achteruitgaan, is wel een goed idee, denk ik.
Een voedingsdeskundige zou ik niet weten. . .
Waarom probeer je zelf niet met goed en afwisselend voer, hem aan te laten komen? Is dat omdat hij/zij ergens niet goed op reageert, of snel diarree heeft?
Want als hij gewoon goede ontlasting heeft, zou ik een goede brok combineren met Kvv en bijvoorbeeld gekookte aardappel erbij geven.
Dat hij nu even terug gaat in gewicht, kan natuurlijk ook met de situatie te maken hebben. Veel verandering, andere prikkels, andere regels, andere mensen. Dat vreet ook energie.
Maar goed, uitsluiten dat het niet iets anders kan zijn, als hij in gewicht blijft achteruitgaan, is wel een goed idee, denk ik.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Domor, een forumlid is voedingsdeskundige. Een hele goede trouwens.
http://www.mizora.nl/
http://www.mizora.nl/
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Dat. Hij is pas 1,5 week bij jeEmma schreef:Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst.

Recept:
- 1 kilo rauw rundergehakt of 1 kg vers vlees
- 1 vel gelatine
- en 100 gram havermout (nutrix rijstebloem (nutricia) of ander merk
- 1 rauw ei (zonder schil)
- eetlepels stroop (appelstroop)
Los de gelatine in warm water op.
Daarna voegt u havermout, het ei en de stroop toe en klopt u het mengsel met een vork door elkaar.
Vervolgens mixt u dit samen met het vlees en rolt u er kleine balletjes van. (grote ping-pong balletje)
In porties verdelen en invriezen.
- Jorinda
- Zeer actief
Hij heeft goede ontlasting en geeft niet over. Eet met smaak en we geven hem 3x daags uit een anti schrok bak. Hij krijgt 4-5 dagen Cavom lam en rijst en 2-3 dagen KVV en dat wisselt per merk. Gekookte aardappels heb ik hem nog niet gegeven en ook het recept hierboven zal ik proberen! Hoeveel van die balletjes per dag?