Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hond kan steeds slechter alleen zijn

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

chita
Vaste gebruiker

hond kan steeds slechter alleen zijn

Ongelezen bericht door chita »

Hallo,

Ik heb een hond van 13,5 (golden retriever). Maar ze kan steeds slechter alleen zijn. Je merkt gewoon dat ze het niet leuk vind. Volgens mij vind ze de nachten helemaal niks, maar ja wat moet je????We zijn gelukkig best vaak thuis, maar toch vind ik het steeds zieliger om haar alleen te laten.

Ze word ook banger. Vroeger was ze alleen bang met onweer en vuurwerk, nu ook al als het hagelt of zelfs met een beetje regen en dan wil ze naar boven (kan ze niet meer met haar poten, dus er staat wat voor de trap. Als we weten dat het echt erg word slapen we ook wel eens op de bank. Maar als ze bang is gaat ze tegenwoordig een soort van graven (op het parket). Ze doet het ook op de mat waar ze meestal 's nachts slaapt, maar dat is niet zo erg, alleen op het parket is het niet zo leuk. Waarom zou ze graven, heeft dat een reden ofzo?????

groetjes Lies
Laatst gewijzigd door chita op 05 mar 2004 08:17, 1 keer totaal gewijzigd.
droopy
Actief

Ongelezen bericht door droopy »

het lijkt erop dat de ouderdom haar steeds onzekerder maakt. misschien toch maar mee naar boven meenemen. Is optillen geen optie.
tja dat graven zou ik niet weten.
Afbeelding

EEN DAG NIET GELACHEN IS EEN DAG NIET GELEEFD
mirella*
Actief

Ongelezen bericht door mirella* »

Zou het niet kunnen komen doordat ze dementeerd? Veel oudere mensen met dementie worden ook steeds banger en zijn niet graag meer alleen.
Als je denkt dat er een kans is dat dit de oorzaak is dan zou je eens naar de DA moeten gaan er schijnt speciaal voer te zijn voor dementerende honden dat ontzettend goed werkt.

Een kennis van ons had ook een hond die steeds banger werd en lustelozer en die merkte na een week op het speciale voer al verschil en nu na een wat langere periode is de hond weer als van ouds.

Succes er mee
britty
Zeer actief
Mijn ras(sen): KruisingEngelse Bulldog
Aantal honden: 1

Re: hond kan steeds slechter alleen zijn

Ongelezen bericht door britty »

chita schreef:Hallo,

Als we weten dat het echt erg word slapen we ook wel eens op de trap.
groetjes Lies
slaapt dat nou lekker ? :mrgreen:
Life is not about the amount of breaths you take...its about the moments that take your breath away.
chita
Vaste gebruiker

hihi, trap moet natuurlijk bank zijn.

Dat van dementeren zou eigenlijk best eens heel goed kunnen! Als we haar uitlaten en ze moet poepen gaat ze tegenwoordig ook vaak met haar poten net op het gras staan, maar dan poept ze dus op straat :evil: !!

Ze loopt ook wat moeilijker (opstaan enzo). Haar achterpoten worden gewoon slapper. We gebruiken nu al een tijdje gelatinaat van primeval, maar voor mijn gevoel helpt het niet. Maar ja, baat het niet dan schaad het niet denk ik dan maar. Zijn er hier mensen die het ook voeren? En zien jullie wel echt verschil? (had er namelijk wel heel goede dingen over gehoord, zowel bij honden als paarden).

groetjes Lies
Helen
Actief

Ongelezen bericht door Helen »

Mijn golden van bijna 10 ging ook blaffen als hij alleen (met de andere 4 honden) moest blijven. Hij zit nu al een tijd aan de Bach bloessems. Hij krijgt Larch en Mimulus en volgens onze buurvrouw die ik vandaag nog gesproken heb blaft hij niet meer.
Als tweede hebben wij ook overdag de gordijnen dicht als we weg zijn en natuurlijk de radio aan en nu een tikkie harder. Zo heeft hij geen prikkels van buitenaf en ligt nu eindelijk weer te slapen als we thuiskomen. 's-nachts liggen onze honden boven naast het bed dus dan heeft hij het probleem niet. Misschien voor jullie hond ook een optie?

Als het echt dementie is zijn daar volgens mij ook nog middelen voor bij de dierenarts.
Groetjes van Helen, Max, Meilee, Sita en Sam

Afbeelding
chita
Vaste gebruiker

Onze hond mee naar boven is helaas geen optie. Vroeger kwam ze gewoon zelf naar boven als ze bang was en kwam dan in de slaapkamer liggen. Dat was geen probleem.
Alleen nu is ze echt oud aan het worden (13,5) en kan ze gewoon de trap niet meer op. Ze heeft het wel geprobeerd maar gelukkig was ik er bij, op de tweede tree kon ze al niet meer en viel ze gewoon naar beneden. Haar achterpoten kunnen dat echt niet meer aan. Ze loopt ook slechter. Nu hebben we dus altijd iets voor de trap staan.
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Is ze algeheel niet gelukkig?
chita
Vaste gebruiker

Ze is wel gelukkig. Ze is verder heel vrolijk, maar je gaat nu de eerste tekenen zien dat ze gewoon ouder word. Gelukkig ben ik daar wel realistisch in, als het niet meer gaat i.v.m. haar gezondheid dan is het einde verhaal. Ze heeft een goed leven gehad en alle dagen die we nog hebben zijn mooi meegenomen.
Ze geniet nu gelukkig nog wel (vooral van eten 8) . En wandelen doet ze ook nog graag (en dan vooral haar rondje, ze weet precies dat ze bij de oudere mensen tegenover het bejaardentehuis lekkere koekjes krijgt). Ze kan alleen niet meer zo heel lang wandelen en het gaat in een wat langzamer tempo, maar dat maakt niet uit.
Je merkt nu alleen dat ze sneller angstiger word en niet meer graag alleen is (wat gelukkig niet zo'n groot probleem is, mijn vader werkt maar halve dagen en thuis en mijn moeder werkt 's nachts, dus ze zit nu ook niet vaak alleen). Ook worden haar achterbenen slechter, maar de dierenarts vond dat een paar maanden geleden nog wel meevallen.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Waarom sjouw je haar niet lekker mee naar boven ´s avonds, en ´s morgens weer naar beneden?
chita
Vaste gebruiker

Ze weegt 30 kilo, dat krijg ik echt niet elke avond naar boven en de volgende ochtend weer naar beneden...
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Ja ik denk ook aan dementie onzeoude hond had dat ook niet dat hij bang was maar hij was gewoon af en toe de weg kwijt, wist niet meer of hij nou naar de keuken ging of uit de keuken kwam :? Middelen hebben we er neit voor gebruikt zelf had hij er geen last van. Graven aan de mat heeft onze oude hond altijd al gedaan dat geluid missen we nu :cry: ik was al blij dat het de mat was en niet weer een bankstel ;)
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”