Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Als de bel gaat, breekt de pleuris uit

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Als de bel gaat, breekt de pleuris uit

Ongelezen bericht door Paisley »

De bel gaat hier niet zo vaak. Tot een temperatuur van rond de 16 graden staat hier altijd de deur open, en als ik mensen thuis verwacht lopen ze gewoon binnen. Maar nu is het weer wat langer kouder en is de deur weer meestal dicht. En het valt me weer op hoe bizar Mayke uit de bocht vliegt als de bel gaat.

Vandaag kreeg ik toevallig 3x achter elkaar iemand aan de deur (allemaal flauwekul) en ik ben het spuugzat dat ik dan een johova aan de deur moet afwimpelen met een worstelende, woest blaffende stabij in dr nekvel. T is een hele worsteling bij de voordeur, wat moeten die arme johova's denken :80:
Als er mensen aan de deur zijn die binnenkomen of waarmee ik een gesprek voer aan de deur, dan is het tumult overigens ook heel snel weer voorbij. De chaos zit m vooral in het moment dat ik Mayke blaffend en tollend tekeer gaat en ik haar de gang uit moet werken om de bij de deur te kunnen.

Iets als counterconditioning heb ik eerder al geprobeerd, maar dat mengt echt meer chaos in het tafereel. Ze is sowieso niet voergericht, t slaat nergens op en voelt niet als een oplossing.

Ik ben net echt duivels kwaad geworden (t was geen plan, ik was gewoon woest), heb haar bij kop en kont op dr plek gebonjourd en ben bij de deurbel gaan staan om er 30x op te drukken. Na een paar keer ligt ze dan chagrijnig mokkend op dr plek en reageert niet meer op de bel, maar heeft ze hier nou wat van geleerd? Nu 10 min later zit ze nog chagrijnig om zich heen te kijken. Ik weet zeker dat als de bel nu gaat, ze gewoon weer flipt.

Het gekke is dat ze deze reactie ook heeft op een lift-bel uit films/series, terwijl dat een betekenisloos geluid is. Datzelfde bel-geluid zit ook op mn oven, maar dáár reageert ze dan weer niet op :piew:

Hebben jullie een idee hoe ik dit kan oplossen? Het was haar eerste twee levensjaar geen probleem maar het wordt erger. Ik zit er nu aan te denken om een nieuwe bel te kopen, zodat er een nieuw geluid is (ik heb nu ding-dong) en daarmee desensibiliseren door 80x per dag op de bel te drukken en niet op haar reactie te reageren. Maar mezelf kennende wordt ik na 4x flippen toch weer kwaad en zijn we terug bij af.
Of ik gebruik het nieuwe belgeluid als aankondiging voor eten voordat ik m als deurbel installeer, en leg zo een positieve associatie met het nieuwe geluid. Dan kan ik hem daarna misschien zonder poeha als deurbel gebruiken.

Of ik flikker gewoon die bel eraf, maar ik ben bang dat mensen dan gaan kloppen als ze aanbellen en niets horen als ik niet thuis ben.
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Re: Als de bel gaat, breekt de pleuris uit

Ongelezen bericht door sbientje »

kun je haar niet leren dat bel betekent dat ze op haar plaats gaat zitten/liggen en een koekje krijgt oid? briefje op de deur dat het effe kan duren voor je bij de voordeur bent, desnoods haal je haar op waar ze staat te flippen en breng je haar naar haar plaats. En dan wat mensen inschakelen die zo eens bij je aan komen bellen.
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

sbientje schreef:kun je haar niet leren dat bel betekent dat ze op haar plaats gaat zitten/liggen en een koekje krijgt oid? briefje op de deur dat het effe kan duren voor je bij de voordeur bent, desnoods haal je haar op waar ze staat te flippen en breng je haar naar haar plaats. En dan wat mensen inschakelen die zo eens bij je aan komen bellen.
Zo doen wij dat hier ook. Bel = naar je plaats en dan krijgen ze lekkers. Duurt even maar kan ze heus wel leren.

Trouwens bij bepaalde visite hoeven ze niet naar hun plaats dan is het gewoon feest. :cheer:
En als ik het niet vertrouw stuur ik ze ook niet meteen naar de plaats maar laat eerst even blaffen.
Paisley
Zeer actief

Nouja, ze is niet voergericht. En op het moment dat de bel gaat, is ze des duivels. Echt totaal hysterisch, geen zin in koekjes dan. Het is niet gewoon waaks maar maniakale paniek.
Ze bouwt er ook onwijs veel stress mee op, want vandaag bij 3x deurbel was haar reactie de eerste keer woest aanslaan, bij de tweede keer hysterisch en bij de derde keer kreeg ze zowat een hartaanval. Dus het voelt niet goed om mensen te vragen om willekeurig bij me aan te bellen, want in de praktijk gaat Mayke zich dan onveilig voelen - altijd die dreiging dat er op dr paniek-knopje wordt gedrukt. Die paniek moet er eerst uit voordat ik die bel ga gebruiken.
Afbeelding
Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Ik heb geen oplossing voor Mayke, de deurbel blijft hier ook een dingetje. Het enige wat er hier goed in zit is "naar binnen" wat die eigenlijk áltijd opvolgt (dat hij dus uit de gang de kamer in moet). Dus als hij een idioot loopt te blaffen op de bel, stuur ik hem naar binnen, want naar dat commando luistert hij dus wel. Wat ie dan in de kamer doet moet ie zelf weten (al wordt hij dan snel rustig). Ik heb het verder maar geaccepteerd. Het blijft toch een waakhond.

Maar ik heb wel een oplossing voor onzin aan je deur.

Sinds ik deze bij mijn deurbel heb hangen, word ik vrijwel niet meer lastig gevallen door jehovas, collectes, verkopers etc. Er is ook een variant waarin je collectes wel prima vind:

Afbeelding

Verkrijgbaar bij
http://www.nietaandedeur.nl
Laatst gewijzigd door Shiloh86 op 04 nov 2017 12:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
runninggirl
Zeer actief

Paisley schreef:Nouja, ze is niet voergericht. En op het moment dat de bel gaat, is ze des duivels. Echt totaal hysterisch, geen zin in koekjes dan. Het is niet gewoon waaks maar maniakale paniek.
Ze bouwt er ook onwijs veel stress mee op, want vandaag bij 3x deurbel was haar reactie de eerste keer woest aanslaan, bij de tweede keer hysterisch en bij de derde keer kreeg ze zowat een hartaanval. Dus het voelt niet goed om mensen te vragen om willekeurig bij me aan te bellen, want in de praktijk gaat Mayke zich dan onveilig voelen - altijd die dreiging dat er op dr paniek-knopje wordt gedrukt. Die paniek moet er eerst uit voordat ik die bel ga gebruiken.
Ik denk dat je met je straffen de associatie met de bel in ieder geval er niet beter op hebt gemaakt. :denken:

Kan je het geluid van de bel opnemen en afspelen op de computer op standje superzacht? Dat ze nog niet reageert dus maar het wel hoort?
Dan kan je ondertussen dus iets met haar doen wat ze geweldig leuk vindt. En per sessie het geluid íets harder. Maar ze mag dus niet stress tonen, dan ga je te snel omhoog met het volume.
Zo kan je heel geleidelijk haar emotie bij het geluid veranderen.
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Is die stickers bij de bel en de bel uitzetten geen oplossing? Geen bel, geen stress.
Bekenden kunnen sms'en, appen, op het raam kloppen enz. als ze bij je naar binnen willen.
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
Paisley
Zeer actief

runninggirl schreef: Ik denk dat je met je straffen de associatie met de bel in ieder geval er niet beter op hebt gemaakt. :denken:
Het is geen straffen. Het is voorkomen dat ze doorgaat. Ik laat mezelf niet een gehoorschade toeteren omdat ze van de bel schrikt. Ze mag best schrikken maar moet ook weer ophouden.
Ik ga haar niet maar laten tetteren tot ze t zelf genoeg vindt. Al zou ik t willen - ik kan het gewoon niet aanhoren.
runninggirl schreef: Kan je het geluid van de bel opnemen en afspelen op de computer op standje superzacht?
Dat is een goed idee inderdaad! Ik ga het proberen. Dan is het geluid niet zo invasief maar kan ze er in een opbouw wat beter aan wennen.

Ik kom er net trouwens achter dat ze nauwelijks op de bel reageert als ze buiten loopt. Ze is nu in de tuin en ik scharrel wat rond en druk regelmatig op de bel. Dan draaft ze een rondje verschrikt door de voortuin en laat ze het erbij.
Afbeelding
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Enigszins herkenbaar, Murdock gaat ook tekeer als de bel gaat. Niet uit angst of waaksheid maar uit opwinding.
Nu stuur ik hem naar zijn plaats, maar zodra ik dan zelf weer naar de deur loop is het weer blaffen.
Als mijn man thuis is pakken we het samen aan, dat gaat beter.

Ik zit er nu aan te denken er eens een middag voor uit te trekken en dan vragen of iemand aan wil bellen.
runninggirl
Zeer actief

Paisley schreef:
runninggirl schreef: Kan je het geluid van de bel opnemen en afspelen op de computer op standje superzacht?
Dat is een goed idee inderdaad! Ik ga het proberen. Dan is het geluid niet zo invasief maar kan ze er in een opbouw wat beter aan wennen.

Ik kom er net trouwens achter dat ze nauwelijks op de bel reageert als ze buiten loopt. Ze is nu in de tuin en ik scharrel wat rond en druk regelmatig op de bel. Dan draaft ze een rondje verschrikt door de voortuin en laat ze het erbij.

:ok: Gewoon rustig aan trainen. Jura was compleet in paniek van vuurwerk. Nadat we dit zo hebben aangepakt kijkt ze me blij kwispelend aan voor wat lekkers als ze vuurwerk hoort.
Het heeft wel even geduurd, ik denk ongeveer 2 maanden en om de dag een sessie van 5 minuten ofzo. Maar het was het meer dan waard.
Charlie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Charlie »

Hoe is je hond, als je ze aangelijnd is, als er gebeld wordt ?

Heb zo'n idee dat ze dingen wil regelen omdat jij in haar ogen niet snel genoeg bent.
Het zou kunnen, dat als ze aangelijnd is en jij haar vast hebt, dat ze dat dan op jou vertrouwt dat je het wel regelt.
Misschien gaat ze dan niet zo tekeer.
Groetjes Charlie

Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Wij hebben het opgelost door de bel uit te zetten :LOL:
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Hier bonjour ik de honden de kamer in, deur dicht en dan doen we open. Als we bezoek verwachten gaan ze in de bench, en als het bezoek te vroeg is, moeten ze wachten tot ik die twee in hun bench gedaan heb. Elco is nu zo ver dat hij meteen naar de stoel bij de vensterbank loopt, want de gang mogen ze toch niet op ;)
Luciav
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder

Ongelezen bericht door Luciav »

Toevallig hadden wij dat probleem ook en we hebben er een hondentrainer bijgehaald. Conclusie was strenger zijn. Zodra de bel gaat naar haar plaats sturen en als ze niet luistert duwen of iets anders dat haar aandacht trekt. Pas als ze op d'r plaats zit de deur opendoen. Helpt ook om een riem aan te doen.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Onze bel is stuk, het bel gedeelte is er afgetikt en nu doet hij alleen nog maar prrrr. Maar ook daar reageren ze op, en als mensen op het raam gaan kloppen, dan gaat Aki behoorlijk te keer. Bij de bel valt dat nog mee, maar niet voor het raam gaan staan en kloppen :neenee: .
Het verergerde hier op een bepaald moment ook. Jol blafte altijd al woest en hield niet op, dus die maan ik stil of ophoepelen, dan vliegt ze naar boven om bovenaan de trap te gaan grommen :19:, nou ja, dat vind ik beter dan dat hysterische geblaf. Misschien is dat wel een stabij ding? Jol is echt niet gezellig als er (vreemde) mensen binnen komen, niet heel zeker van zichzelf, maar staat wel als ze de kans krijgt grommend om mensen heen te draaien, om als ze merkt dat de mensen haar niet eng vinden weg te rennen (mopperend).

Aki werd ook erger, hij ging met Jol meedoen, maar vindt het altijd reuze interessant als er mensen komen. Het is deels wel logisch gedrag, want als er een deurbel gaat gaan wij open doen, dus baasjes reageren meestal altijd op een deurbel. Even aanslaan vind ik prima, maar het moet wel klaar zijn als ik dat zeg.
Enfin, ik vroeg me af wat ik bij de vorige herders anders deed, want toen ging het een stuk relaxter als de bel ging en ik open ging doen :engel:
Bluf ging ook altijd zo tekeer, bij haar heb ik haar consequent steeds naar een plek gestuurd, deed ik pas open als het stil was, en bonjourde ik haar terug als ze toch weer opgestaan was van haar plek.
Blijven liggen en stil blijven werd beloond. Ik melde het wel altijd even bij degene die aan de deur stond dat ik écht open ging doen :mrgreen:
En dus ben ik dat met Aki ook gaan doen, het duurt wel even voor het kwartje viel, maar ik besefte me dat het mijn eigen domme schuld was, het was teveel een gewoonte geworden dat bij bekende visite hij bij de kamerdeur stond en visite kon begroeten.
Paisley
Zeer actief

runninggirl schreef: :ok: Gewoon rustig aan trainen. Jura was compleet in paniek van vuurwerk. Nadat we dit zo hebben aangepakt kijkt ze me blij kwispelend aan voor wat lekkers als ze vuurwerk hoort.
Het heeft wel even geduurd, ik denk ongeveer 2 maanden en om de dag een sessie van 5 minuten ofzo. Maar het was het meer dan waard.
Ik denk dat ik er ook maar weer een projectje van moet maken inderdaad.

Ik heb nou een uitgangspunt die trainbaar is, want die hysterische paniek is geen begin. Maar als ze buiten is, reageert ze wel maar niet in hysterie.
Ik kwam net thuis van sporten met de honden en ging voor ik naar binnen ging dingdongen, waar ze alleen maar verbaasd van opkeek. Toen we al dingdongend binnen kwamen, stond ze ineens aan de andere kant van de deur en ging nog wel even verbaasd staan blaffen. Dat sloeg nergens op, vond ze zelf ook, en dus bleef ze bereikbaar en heb ik de honden maar in de gang gevoerd zonder van de deurbel af te blijven.

Dit ritueel moet ik er gewoon even inhouden, dan krijgt het geluid zelf steeds minder lading en zal er bij 'echt' aanbellen hopelijk alleen nog maar een normale waaksheid overblijven.

Cleva schreef:Ga je eerst maar een uurtje schamen en dan een plannetje bedenken om haar te leren wat ze wel moet doen.
Tuurlijk schaam ik me nergens voor, ik ben ook maar een primitief wezen. Zij wordt kwaad van een deurbel, nou ik word kwaad van een Tasmaanse duivel in mn huis op zaterdagochtend voor mn tweede ronde koffie. Ik doe graag moeite om het te doorbreken en dat lukt me vast, maar een goede relatie gaat niet zomaar stuk door een partijtje ruzie.
Laatst gewijzigd door Paisley op 04 nov 2017 18:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Waarom zou je je hond, zijn natuurlijk gedrag, het waken, willen afleren? Mijn honden zitten de hele dag vanaf de rug van de bank naar buiten te kijken en blaffen kortstondig naar elke voorbijganger. Komt er echter iemand het pad naar de voordeur oplopen dan rennen ze met zijn tweeën blaffend naar de voordeur. Als ik niet direct reageer komt Lut me halen en gaat zonder te blaffen op de vijfde tree van de trap zitten en observeert alleen maar.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Wolfsblut schreef:Waarom zou je je hond, zijn natuurlijk gedrag, het waken, willen afleren? Mijn honden zitten de hele dag vanaf de rug van de bank naar buiten te kijken en blaffen kortstondig naar elke voorbijganger. Komt er echter iemand het pad naar de voordeur oplopen dan rennen ze met zijn tweeën blaffend naar de voordeur. Als ik niet direct reageer komt Lut me halen en gaat zonder te blaffen op de vijfde tree van de trap zitten en observeert alleen maar.
Echt? Het is zeker niet druk in jouw straatje of heb je makkelijke buren?
Paisley
Zeer actief

Wolfsblut schreef:Waarom zou je je hond, zijn natuurlijk gedrag, het waken, willen afleren? Mijn honden zitten de hele dag vanaf de rug van de bank naar buiten te kijken en blaffen kortstondig naar elke voorbijganger. Komt er echter iemand het pad naar de voordeur oplopen dan rennen ze met zijn tweeën blaffend naar de voordeur. Als ik niet direct reageer komt Lut me halen en gaat zonder te blaffen op de vijfde tree van de trap zitten en observeert alleen maar.
Ik vind waaks gedrag dikke prima. Dat is wat ik te zien krijg als mensen aankloppen of als ze mensen door de deur heen ziet, of er mensen aan het tuinhek komen. Een normale blaf van een kwispelende hond die bezoek aankondigt en ze ook blij is te zien (het is een allemansvriend)
Maar een hartverzakking die ze van de bel krijgt is voor niemands bloeddruk goed, en slaat ook nergens op want ze is blij met bezoek.
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Hier mogen ze naar buiten kijken, mits ze zich stil houden. Alert zijn en de boel in de gaten houden: prima. Herrie maken: weg bij dat raam. Nou, dan weten ze het al snel, hoor: liever stil de boel in de gaten houden dan niets in de gaten mogen houden. Dat ze dan aanslaan op het moment dat iemand ons tuinpad op komt, vind ik dan prima genoeg om dat niet aan te pakken
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

Lana reageerde in het begin ook heftig [luid blaffen, tot en met de poten op de vensterbank] op de deurbel, maar heb haar toen een paar keer aan de riem meegenomen, laten snuffelen, zitten, snoepje en klaar,
en nu weet ze, dat mensen die aanbellen toch niet binnen komen, niks aan, want eigen en bekenden lopen gewoon achter om via het hek, dat is veel leuker, dan hoor je haar ook niet.
als er nu aangebeld wordt slaat ze even aan, maar als ik de hal deur voor haar neus dicht doe is het ook goed, ze is dan stil maar zekers wel alert, totdat ik terug ben.
vindt het ook wel een fijn idee dat ze aanslaat, want met vreemden aan de deur weet je het maar nooit, die mogen wel weten dat er iets achter de deur op ze staat te wachten.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Omdat t onnodig is? Ik heb wakers... maar die blaffen gelukkig alleen als t moet dus als er iemand aan de deur staat. Ik heb een parkeerplaats aan de poort achter nou dan kunnen ze 24/7 gaan keffen. Nope alleen als er daadwerkelijk iets is en dat is niet als mensen gewoon voorbij lopen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
runninggirl
Zeer actief

Ik heb graag dat mijn honden me waarschuwen maar dat hoeft niet door helemaal door het lint te gaan.
Een rustige waarschuwings blaf waarna ze mij aankijken of het goed is zo is voldoende. Dat is ook waken. Door het lint gaan om elk belletje vind ik nou niet bepaald waken. Ik hoor die bel ook heus wel zelf.
Hakuna Matata
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Hakuna Matata »

Nanna schreef:Hier is het probleem onoplosbaar gebleken. Nou ben ik ook te lui om er heel veel moeite in te steken hoor ;-)
Dus als de bel gaat gilt en giert alles er hier op los.
Het IS natuurlijk ook lastig. De bel is het teken dat jij opstaat en dat er actie in de tent komt want hé bezoek!

Ik zou het ook zoeken in de bel afzetten en bezoek telefonisch laten weten dat ze er zijn.
Dat dus, en door Minion weet m'n zus dat de deurbel gaat.
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Ze mogen hier niet mee naar de voordeur, dus het heeft niet zoveel zin om druk en hysterisch te gaan doen. Ze blaffen wel bij een onbekende aan de deur. Maar zijn ook vrij snel weer stil als ik zeg dat ze stil moeten zijn.

Dat wil niet zeggen dat ze niet waaks zijn. Shira blaft niet door maar als ze iemand vreemd vindt of als iemand zich vreemd gedraagt is ze zeer oplettend. En heel alert. Maar wel geluidloos. Ze voelt het heel goed aan wanneer er iets niet klopt.

Dus ik denk dat niet meenemen naar de deur misschien voor jou het proberen waard is.
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Hier blaffen ze ook flink als de bel gaat, maar mogen niet mee naar de deur. Dus ze blaffen maar achter de tussendeur. :pffff: Meestal zijn ze stil als ik bij de voordeur ben trouwens.
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

een bel met een ander geluid? hier heeft de bel een melodietje, daar reageren ze niet op
Afbeelding
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Nanna schreef:Hier is het probleem onoplosbaar gebleken. Nou ben ik ook te lui om er heel veel moeite in te steken hoor ;-)
Dus als de bel gaat gilt en giert alles er hier op los.
Het IS natuurlijk ook lastig. De bel is het teken dat jij opstaat en dat er actie in de tent komt want hé bezoek!

Ik zou het ook zoeken in de bel afzetten en bezoek telefonisch laten weten dat ze er zijn.
Hier net zo.Ik woon in een portiekflat, dus ik heb de intercom eraf. Verder ben ik uitsluitend geopend op afspraak, omdat ik overdag aan het werk ben en dan liever ook niet word gestoord.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Joey.K
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Joey.K »

Onze eigen honden blaffen bijna niet als de bel gaat of wanneer er aangeklopt word. Blijkbaar heeft het er nooit echt ingezeten. De hondjes vroeger thuis maakten ook een hele kabaal en dat is er nooit uitgegaan.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Nanna schreef:
Heavy schreef:Ik denk dat je eigen reactie als de bel gaat ook meespeelt. Sommige mensen die schrikken er zelf ook van of springen op en lopen gehaast naar de deur.
Als ik een pakje verwacht doe ik dat ook. Want als je niet binnen twee nanosecondes bij die deur staat is die hele bezorger alweer gevlogen.
Hahaha nou inderdaad. Vorige week belde de bezorger aan. Ik met mn gebroken poot krukken bij elkaar geraapt ondertussen roepend dat ik onderweg was, opgeklommen van de bank, idioot snel naar de voordeur gehobbelt ... weg... gelukkig had de buuf waar hij toen t pakje wilde brengem, hem inmiddels teruggestuurd met de woorden ze heeft een gebroken enkel en loopt op krukken dus is niet zo snel...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”