Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Slapen, slapen en nog eens slapen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Slapen, slapen en nog eens slapen

Ongelezen bericht door Judith »

Hebben jullie honden dat ook, slapen, slapen en nog eens slapen.

Het valt me op dat de honden de laatste dagen veel slapen. En ze worden echt niet extreem uitgelaten de laatste tijd.
Vanmiddag heb ik met Dana een wandeling gedaan dat ze zelf mocht kiezen welke kant we op gingen lopen.
Dat was om 15.30/16.00. Dana ligt vanaf dat moment al in dezelfde mand te ronken, ze beweegt af en toe van de ene naar de andere kant van haar zij, maar verder zit er weinig beweging is. :Q:
Dino is niet zo ver gekomen met die wandeling (hij wilde alleen maar de auto in :lol1: :mrgreen: ), maar ook hij verplaatst zich van op de bank naar van de bank af en weer terug. :slaap: :slaap:
Het is overigens wel vaker dat ze hele dagen liggen te slapen.

En dan zijn er mensen die zeggen, 2 honden dat is wel erg druk hoor :Q: :F:

Hebben jullie ook van die slaapgrage honden?
Afbeelding
annnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje

Re: Slapen, slapen en nog eens slapen

Ongelezen bericht door annnie »

Ja, ik heb ze amper uitgelaten vandaag vanwege eigen luiheid, maar ze liggen allebei te slapen. Ik heb zelfs nog geen vieze flos naar me toe gegooid gekregen als teken dat er gespeeld moet worden.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Izzy en Roubi liggen d'r bij als een stel 16-jarige honden, maar Sofi heeft d'r nog wel zin an.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Jup. Hier slapen ze ook veel. Zeker na de lange wandeling van vanochtend, met veel hardlopers en fietsers onderweg. Gait was zelfs chagrijnig van vermoeidheid, dus die heb ik zelfs nog tijdje verplicht in de bench gedaan omdat hij alert bleef, terwijl hij overduidelijk hartstikke moe was
Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jackira »

Een tijdje geleden wel :D Toen hadden we honden die al wat ouder waren. Heerlijk was dat :I: , als ik een dag geen zin of tijd had voor een lange wandeling was dat prima.

Nu hebben we een paar jonge stuiterballen. Laila en Balou vallen mee natuurlijk maar we hebben Shira van 2 jaar en ook Nola (evenoud) die er heel vaak is. En daarbij Jack, een husky pup van 5 maanden, ik denk dat hij uit een werklijn komt :LOL: Crisis wat houd hij me bezig, of eigenlijk ik hem. Ik dacht altijd dat Shira heel actief was maar ik had nog niet eerder zo'n wakkere hond als Jack. Heel geleidelijk beginnen we een dagritme te ontwikkelen maar veel slapen, nee dat niet :mrgreen:

Hij is ontzettend leuk en heel slim maar Jack is denk ik vergelijkbaar met een hele drukke herder, en minder makkelijk te trainen. Ik denk dat dat alles wel zegt :LOL:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ja, ik verbaas me er ook altijd over, vaak merk je hier met vier honden het grootste deel van de dag niet eens dat er honden zijn.
Vanmorgen vroeg een wandeling met alle vier gemaakt van ongeveer twee uur en eind van de middag nog twee aan twee met allemaal een halfuurtje en dan liggen ze verder wel de meeste tijd te slapen. Mila is het meest wakker, die speelt dan wat, en ze liggen allemaal af en toe op een botje te kluiven, maar dat is het wel. Heerlijk rustig dus, vier honden in huis ;-)
Leonie&Evi
Actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Leonie&Evi »

Ik verbaasde me er ook over hoeveel Evi slaapt... ging echt twijfelen ooit of ze niks mankeerde... maar goed als ik hier lees blijkt het normaal te zijn hihi
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

Lana heeft een periode gehad dat ze, ondanks dat ze erg actief was, toch wel veel sliep, vooral s avonds niet voor uit te branden. maar momenteel heeft ze een periode van puberen, [de tweede, ze heeft dat in periodes]
constant bezig willen zijn, aandacht vragen, ondeugd uit vreten, mij uitdagen.
ik ga hier wel iets in mee, we spelen en bewegen wat meer, daag haar uit dmv zoekspelletjes enz,
t is nu eenmaal een puber, maar het betekend ook dat ik haar verplichte rustpauzes geef, als ze die zelf niet neemt, door haar gewoon een poosje in de bench te doen,
natalie
Zeer actief

Ongelezen bericht door natalie »

Lanavandevledders schreef:Lana heeft een periode gehad dat ze, ondanks dat ze erg actief was, toch wel veel sliep, vooral s avonds niet voor uit te branden. maar momenteel heeft ze een periode van puberen, [de tweede, ze heeft dat in periodes]
constant bezig willen zijn, aandacht vragen, ondeugd uit vreten, mij uitdagen. Ik ga hier wel iets in mee, we spelen en bewegen wat meer, daag haar uit dmv zoekspelletjes enz,
t is nu eenmaal een puber, maar het betekend ook dat ik haar verplichte rustpauzes geef, als ze die zelf niet neemt, door haar gewoon een poosje in de bench te doen,
Herkenbaar! Jip heeft nu ook weer zo'n periode. Hij is dan vrij onrustig en komt steeds met een speeltje naar mij toe. Maar afgelopen zaterdag vond ik het mooi geweest. Hij was duidelijk moe, maar kon zijn draai niet vinden. In mijn voorstel-topic heb ik via Diana een link ontvangen met een 'Do Nothing' oefening (https://stacythetrainer.blogspot.nl/201 ... g.html?m=1) en die heb ik er weer bijgepakt.

We hebben de bench een paar maanden geleden opgeruimd en ik wil Jip nu leren dat zijn kleedje de nieuwe bench is ;-) Ga daar maar liggen en pak je rust. Hij moest daar even aan herinnerd worden, maar pakte het goed op. Resultaat? Hij heeft zondagochtend veel langer doorgeslapen dan hij normaal doet!

Ik ga het stappenplan uit dat artikel aankomende tijd aanhouden :-)
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

nope.
Ok windhond Lizzy van 14 slaapt graag en veel, maar tevens is zij constant alert op wat er om haar heen gebeurd. Ook als zij boven op de bak, ingegraven in een berg kussens, ligt te ronken, vliegt ze overeind als ze denkt dat er iets staat te gebeuren.
De herdertjes gaan pas in de slaapstand als ze ervan overtuigd zijn dat er niks meer kàn gebeuren. 's avonds dus. De rest vand e dag hobbelen ze achter me aan. En als ik eens binnen bezig ben, liggen ze wel rustig maar ook dan altijd met een oor en een oog op mij gericht. Deur open en ze vliegen naar buiten.
Ik denk wel dat dit komt omdat er weinig vaste patronen in mijn dag zitten. De dag begint met de lange wandeling, maar de rest staat open. Dus is er altijd hoop op méér, en bij de herders is het eigenlijk nooit genoeg. Maar ook Lizzy wil niet achterblijven dus.
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Uma slaapt altijd tenzij ze eten wil. Ik merk niet dat ze meer slaapt eigenlijk. Wat ik aan Manu merk is dat ie veel frisser is en me veel meer opzoekt dan 's zomers.
Hij slaapt ook vrij veel maar echt heel, heel veel minder dan Uma.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Bowie is een x galgo en inmiddels de 10 gepasseerd dus die ligt sowieso graag en zijn in huis niet druk, maar zij ligt tussen de wandelingen door ook heerlijk voor emmer.
Nu komt dat ook goed uit want ik ben verre van fit en koortsig dus dan gaan we samen onder het kleedje op de bank en dat is ze al helemaal niet tot beweging te manen :wink:
Gelukkig wil ze ook wel graag wandelen.
Afbeelding
Hailfall
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hailfall »

Loki slaapt ook heel veel, hij vind het ook echt heerlijk als ik dan bij hem kom liggen om te slapen.

Alleen als hij wat moet eten&drinken, moet plassen/poepen of vind dat wij -nu- moeten spelen dan komt hij eruit maar eigenlijk vind hij het in bed wel prima.
Afbeelding
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Hier slapen ze ook een gat in de dag. Mika presteert het om alleen even naar beneden te komen voor eten of een wandeling maar het liefst ligt ze de hele dag op bed weg te rotten. Alleen Rani heeft soms nog wel zin in een spelletje tussendoor.
PitBullit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Pitbull
Contacteer:

Ongelezen bericht door PitBullit »

Bullit ligt eigenlijk altijd te slapen.. tussen het eten en wandelen door.. Luikreng ;-) Maar ze is wel 'Aan' zeg maar, bij elk geluidje zie je wel oren omhoog komen en komt soms wel uit der mand om even na te checken of er niks viel om op te eten.
AfbeeldingAfbeelding
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

ja hoor, slapen is hier een favoriete bezigheid, zelfs nu we een aantal dagen niet zo veel hebben gedaan liggen ze tevreden te ronken.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

nou dan heb ik weer een uitzondering. :mrgreen:
altijd in voor een wandeling.
moe? nee dat staat niet in zijn woordenboek.
dus verplicht rust anders blijft hij gaan.
en ik wil hem ook niet stuk maken. :W:
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Zal misschien ook aan de leeftijd liggen.
Hier ook ronkende luiaards, gedurende de dag en nacht.
Eten, en uitgaan dat doen ze ook graag, daarna weer in slaapmodus.

En als er verdacht geluid uit de keuken komt, nemen ze ook wel eens poolshoogte, of er wat lekkers te scoren valt.

Buster had het met twee jaar al, toen een hond erbij genomen, dat hielpt wel iets. Maar niet veel.

Nu is het hier ook wel saai. We hebben geen kinderen, en dus ook geen kinderen over de vloer, die rennen gillen en spelen. Ik denk dat de huis situatie ook wel een rol kan spelen, in hoe alert, of wakker honden zijn.
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

Ik heb een high-energy hond, herderkruising. Elke dag lopen we rond de 15 km* met hem, en omdat hij zo graag bezig is ben ik sinds kort maar wat met hem gaan clickeren in huis, voor de geestelijke vermoeidheid. 't Is dat ie hier goed aan zijn trekken komt, maar anders zou ik bij deze hond zoiets hebben gehad van: had hem maar in Spanje gelaten, waar hij de hele dag kon gaan en staan waar ie wilde.

Ook een uitzondering dus :lol1:

't Lijkt me trouwens enerzijds wel lekker, een luie hond, aan de andere kant vind ik enthousiaste honden die je innig dankbaar zijn voor elke wandeling en buiten 100% raketenergie zijn, ook wel erg leuk :ok:

*Nee, is geen kwestie van te veel lopen, hij heeft het echt nodig, zo'n soort hond is het :wink:
DeDiana
Zeer actief

*Wolf* schreef:Ik heb een high-energy hond, herderkruising. Elke dag lopen we rond de 15 km* met hem, en omdat hij zo graag bezig is ben ik sinds kort maar wat met hem gaan clickeren in huis, voor de geestelijke vermoeidheid. 't Is dat ie hier goed aan zijn trekken komt, maar anders zou ik bij deze hond zoiets hebben gehad van: had hem maar in Spanje gelaten, waar hij de hele dag kon gaan en staan waar ie wilde.

't Lijkt me trouwens enerzijds wel lekker, een luie hond, aan de andere kant vind ik enthousiaste honden die je innig dankbaar zijn voor elke wandeling en buiten 100% raketenergie zijn, ook wel erg leuk :ok:

*Nee, is geen kwestie van te veel lopen, hij heeft het echt nodig, zo'n soort hond is het :wink:
Dat hebben mijn honden ook hoor, als we gaan wandelen staan ze altijd allemaal binnen een fractie van een seconde bij de deur en buiten zijn ze ook behoorlijk actief en kunnen ze uren rennen (oké, behalve Taartje dan). Ze zouden ook het liefst tien keer per dag gaan wandelen. Maar als we binnen zijn, veranderen vooral die drie Spanjaarden in luie bankhangers :F:
*Wolf*
Zeer actief

DeDiana schreef:
*Wolf* schreef:Ik heb een high-energy hond, herderkruising. Elke dag lopen we rond de 15 km* met hem, en omdat hij zo graag bezig is ben ik sinds kort maar wat met hem gaan clickeren in huis, voor de geestelijke vermoeidheid. 't Is dat ie hier goed aan zijn trekken komt, maar anders zou ik bij deze hond zoiets hebben gehad van: had hem maar in Spanje gelaten, waar hij de hele dag kon gaan en staan waar ie wilde.

Dat hebben mijn honden ook hoor, als we gaan wandelen staan ze altijd allemaal binnen een fractie van een seconde bij de deur en buiten zijn ze ook behoorlijk actief en kunnen ze uren rennen (oké, behalve Taartje dan). Ze zouden ook het liefst tien keer per dag gaan wandelen. Maar als we binnen zijn, veranderen vooral die drie Spanjaarden in luie bankhangers :F:
Maar dat laatste zal toch wel komen omdat ze genoeg beweging krijgen? Als mijn reu een dagje iets minder loopt of in een gebied met wat minder uitdaging wordt uitgelaten, merk je dat de volgende dag meteen. Dan is ie rusteloos in huis, loopt in de weg en wil maar één ding: actie! Met genoeg beweging is ie binnen ook rustig. Een bankhanger zou ik hem niet willen noemen, maar hij slaapt wel. Maar dat gebeurt dus niet zomaar (en moet ik wel wat voor doen :D )
DeDiana
Zeer actief

*Wolf* schreef:
DeDiana schreef:

Maar dat laatste zal toch wel komen omdat ze genoeg beweging krijgen? Als mijn reu een dagje iets minder loopt of in een gebied met wat minder uitdaging wordt uitgelaten, merk je dat de volgende dag meteen. Dan is ie rusteloos in huis, loopt in de weg en wil maar één ding: actie! Met genoeg beweging is ie binnen ook rustig. Een bankhanger zou ik hem niet willen noemen, maar hij slaapt wel. Maar dat gebeurt dus niet zomaar (en moet ik wel wat voor doen :D )
Ja, dat klopt, en ook met een dagje minder worden ze nog niet meteen vervelend, wel wat aanweziger inderdaad (vooral Mila en Amy). Maar ik hoef geen extreme afstanden af te leggen om thuis bankhangers te hebben. Dus ze zijn wat dat betreft niet heel veeleisend, ik heb ook niet het gevoel dat ik er echt wat speciaals voor moet doen. Maar thuis een luie bankhanger zijn, zegt bij die van mij dus niet zo veel over hoe actief ze buiten zijn ;-)
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Lizzie ligt in coma totdat ik mijn Uggs aantrek. Want die pantoffels draag ik met wandelen. Dat springt ze naast me op een neer totdat we buiten zijn. En is ze echt helemaal fris en fruitig een klaar voor actie om als er thuis zijn op de bank te gaan liggen en me aan te kijken en met een vermoeide zucht haar ogen te sluiten alsof ze wil zeggen....pffff moest dat nou?
Afbeelding
*Wolf*
Zeer actief

DeDiana schreef: Maar thuis een luie bankhanger zijn, zegt bij die van mij dus niet zo veel over hoe actief ze buiten zijn ;-)
Dan heb jij het beste van twee werelden :D
EllaBellaah
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door EllaBellaah »

Cooper is ook echt een grote luilak. In huis is hij heel rustig, slaapt veel, wil 's avonds vaak nog wel eventjes spelen maar de rest van de dag ligt hij lang uit op de bank. Dit is eigenlijk altijd zo, ongeacht of hij veel gewandeld heeft of niet.
Hij wil altijd wel mee wandelen en buiten is hij lekker actief en kan uren mee wandelen. Maar als we een keer minder wandelen slaap hij ook :')
Heerlijk zo'n hond, hij is al snel tevreden en ligt graag lekker tegen me aan onder een dekentje op de bank.
Groetjes Ella & Cooper :D
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”