Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Voernijd
Moderator: moderatorteam
- Elviera
- Vaste gebruiker
- Aantal honden: 1
Voernijd
Gewoon ff trots moment...
Maxime is hier nu 3 weken.. niemand mocht aan haar of haar voerbak /bot komen als ze at...
Oké... maar ik wilde wel aan haar bak kunnen zitten...(meningen verdeelt ...)
Dus langzaam Aaien als ze aan het eten was... stokstijf stond ze dan... langzaam ontspande ze... niet elke x gedaan tijdens eten natuurlijk. Toen “per ongeluk” met dr waterbak tegen de voerbak stoten ... ook geen enkel probleem... vanmiddag voer uit me hand gegeven... en in dr voer blijven roeren en geven...
Het is me gelukt! Ik mag aan dr voer komen tijdens eten! Yes!
Filmpje is niet echt heel goed... best lastig hihi
Maar ben best blij ...
Wellicht hebben mensen er wat aan
https://youtu.be/T8aHJyiLScU
Maxime is hier nu 3 weken.. niemand mocht aan haar of haar voerbak /bot komen als ze at...
Oké... maar ik wilde wel aan haar bak kunnen zitten...(meningen verdeelt ...)
Dus langzaam Aaien als ze aan het eten was... stokstijf stond ze dan... langzaam ontspande ze... niet elke x gedaan tijdens eten natuurlijk. Toen “per ongeluk” met dr waterbak tegen de voerbak stoten ... ook geen enkel probleem... vanmiddag voer uit me hand gegeven... en in dr voer blijven roeren en geven...
Het is me gelukt! Ik mag aan dr voer komen tijdens eten! Yes!
Filmpje is niet echt heel goed... best lastig hihi
Maar ben best blij ...
Wellicht hebben mensen er wat aan
https://youtu.be/T8aHJyiLScU
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Re: Voernijd
Goed gedaan
Vind de methode zelf wel beetje 'eng', maar er leiden meerdere wegen naar Rome!
Hier hielp alleen dat we haar compleet met rust lieten zodat ze er vertrouwen in had dat niemand met haar eten en bot ging rotzooien.
Hier hielp alleen dat we haar compleet met rust lieten zodat ze er vertrouwen in had dat niemand met haar eten en bot ging rotzooien.
- Elviera
- Vaste gebruiker
Rust en vertrouwen was hier ook nodig! En vooral geen opsessie... haar tempo..._Leonie schreef:Goed gedaanVind de methode zelf wel beetje 'eng', maar er leiden meerdere wegen naar Rome!
Nu ff moment van rust [THUMBS UP SIGN]

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
je mag in je handen knijpen met je brave hondje en je dubieuze anti-baknijdmethode.
wat had je gedaan als ze wel in je vingers gehangen had?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Elviera
- Vaste gebruiker
Dan denk ik dat ik de dokter had gebeld?renee-uk schreef:je mag in je handen knijpen met je brave hondje en je dubieuze anti-baknijdmethode.
En het had gelaten? En later weer vertrouwen opbouwen? Ik zou het niet weten... het is knap
En als ik er geen vertrouwen in had dan had ik deze stap niet genomen hoor...
-
Sterre
Doodeng wat je gedaan hebt. Ik zat echt zo
.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Dit is een methode die enorm wordt afgeraden.
Aangeraden wordt "ruilen" of bijvoeren in een lege bak.
Dit is (met de huidige inzichten) vragen om problemen, zoals je het nu gedaan hebt.
Suzanne
Dit is (met de huidige inzichten) vragen om problemen, zoals je het nu gedaan hebt.
Suzanne
- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik heb naar mijn mening 100% betrouwbare honden op dat gebied als ik het zelf ben dan. Maar ik zou dit echt niet doen, ik heb het idee dat dit gewoon een reactie uitlokken is. Kans is groot dat dit 2 x goed gaat en dat ze daarna denk oprotten met je hand en hap.
Hier kan ik overigens gewoon de bak weghalen of ze vragen even te stoppen, dat betekend namelijk altijd dat er iets bij gedaan wordt namelijk. Ik ga dus niet onnodig oefenen, maar ik doe het gewoon op deze manier. Bij alle honden altijd al gedaan en nooit geen problemen mee gehad. Aaien tijdens eten is ook geen probleem, dat is hier gewoon een soort automatische. Ik zet de bak neer en roep eetse en geef nog een aai of schouderklopje(dit is gewoon zo ontstaan zonder achterliggende rede, zeg maag net zo iets als dat ik ook uitgebreid afscheid neem als ik de deur uit ga).
Hier kan ik overigens gewoon de bak weghalen of ze vragen even te stoppen, dat betekend namelijk altijd dat er iets bij gedaan wordt namelijk. Ik ga dus niet onnodig oefenen, maar ik doe het gewoon op deze manier. Bij alle honden altijd al gedaan en nooit geen problemen mee gehad. Aaien tijdens eten is ook geen probleem, dat is hier gewoon een soort automatische. Ik zet de bak neer en roep eetse en geef nog een aai of schouderklopje(dit is gewoon zo ontstaan zonder achterliggende rede, zeg maag net zo iets als dat ik ook uitgebreid afscheid neem als ik de deur uit ga).
- Elviera
- Vaste gebruiker
Geluk zal ik dan wel hebben...
Toen ze hier kwam kon ik niet aan haar zitten of dr bot ruilen of iets super lekkers... nu kan dat wel... gelukkig.
Wellicht heb ik dan een hond geadopteerd die het toelaat op basis van vertrouwen...
Toen ze hier kwam kon ik niet aan haar zitten of dr bot ruilen of iets super lekkers... nu kan dat wel... gelukkig.
Wellicht heb ik dan een hond geadopteerd die het toelaat op basis van vertrouwen...
-
natalie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Zo heb ik het ook geleerd inderdaad. Nooit iets 'uitlokken', maar juist de hond het vertrouwen geven dat je zijn eten niet afpakt. Wanneer jouw hond niet accepteert dat je in de buurt komt, kun je iedere keer wanneer je langs de voerbak loopt, steeds een paar brokjes erbij doen. Dan wordt het juist leuk dat je even langsloopt.~Suzanne~ schreef:Dit is een methode die enorm wordt afgeraden.
Suzanne
- Elviera
- Vaste gebruiker
Maar heb voor ik deze handeling deed juist laten zien dat mijn handen nooit wat afpakken ... maar lijkt wel of jullie alleen het filmpje kijken...natalie schreef:Zo heb ik het ook geleerd inderdaad. Nooit iets 'uitlokken', maar juist de hond het vertrouwen geven dat je zijn eten niet afpakt. Wanneer jouw hond niet accepteert dat je in de buurt komt, kun je iedere keer wanneer je langs de voerbak loopt, steeds een paar brokjes erbij doen. Dan wordt het juist leuk dat je even langsloopt.~Suzanne~ schreef:Dit is een methode die enorm wordt afgeraden.
Suzanne
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Ik snap niet waarom je dat zou willen?
Malou hangt in mijn handen als ik haar gegeven eten af wil pakken en ik geef haar groot gelijk. Mocht ik om wat voor reden dan ook een gegeven kluif af willen pakken (gebeurt heel soms met kophuid omdat ze dan lang bezig is en ik eigenlijk ff wil wandelen) dan ruil ik het tegen een mini kluifje /snack/watdanook.
Gevonden eten kan ik altijd en zonder problemen afpakken. Ik heb eergister avond toevallig nog zonder een grom of blik een gebakken kippenbot uit haar bek kunnen trekken.
Die scheiding is prima duidelijk voor haar. Gegeven is gegeven en gejat is afgeven en daarna een snoepje krijgen.
Bij wijlen Shibby kon ik alles afpakken, ongeacht of het gegeven was of niet. Maar dat was dan ook geen hond die echt honger heeft moeten lijden. Hij gaf sowieso geen zak om eten, dat zal ook schelen.
Malou hangt in mijn handen als ik haar gegeven eten af wil pakken en ik geef haar groot gelijk. Mocht ik om wat voor reden dan ook een gegeven kluif af willen pakken (gebeurt heel soms met kophuid omdat ze dan lang bezig is en ik eigenlijk ff wil wandelen) dan ruil ik het tegen een mini kluifje /snack/watdanook.
Gevonden eten kan ik altijd en zonder problemen afpakken. Ik heb eergister avond toevallig nog zonder een grom of blik een gebakken kippenbot uit haar bek kunnen trekken.
Die scheiding is prima duidelijk voor haar. Gegeven is gegeven en gejat is afgeven en daarna een snoepje krijgen.
Bij wijlen Shibby kon ik alles afpakken, ongeacht of het gegeven was of niet. Maar dat was dan ook geen hond die echt honger heeft moeten lijden. Hij gaf sowieso geen zak om eten, dat zal ook schelen.

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- Elviera
- Vaste gebruiker
Haha ! Maxime moest echt vechten voor eten!Shibby schreef:Ik snap niet waarom je dat zou willen?
ik moet dit idd ook niet perse maar het is wel handig als het mogelijk is!
Ik vind het ook niet leuk als mensen aan me aardappelen zitten en ik ze moet opeten!
Het gaat mij er gewoon om dat ik er bij kan als er wat is!
Zal echt niet elke x met eten in dr bak zitten.
Een bot ruilen voor een snoepje gaat goed, soms is ze bezig met een bot en moet ik de deur uit en dan gaat Maxime in dr bench maar niet met bot.. die mag ze alleen als ik er bij ben...
Of doe ik dat stukje ook niet goed?
- Shibby
- Zeer actief
Als ze zoiets geweldigs als een bot al wil ruilen voor een snoepje, snap ik al helemaal niet waarom je zo nodig in die voerbak wil lopen graaien.
Als ik Maxime was geweest had ik in je hand gehangen. Rot op, ik ben aan het eten. Je geeft zelf al aan wat je er van zou vinden als iemand in jouw aardappelen zou gaan lopen wroeten.
Je geeft aan dat je niet van plan bent om dit regelmatig te doen, maar allen in geval van 'nood'. Neem maar van mij aan dat als je dit niet regelmatig herhaalt ze vanzelf weer in je hand gaat hangen (bij wijze van).
Ik zou dat bakgraaien dus gewoon laten. Denk na over wanneer je voert en of dat praktisch is en dan heb je nooit een reden om dat voer weg te moeten pakken.
Als ik Maxime was geweest had ik in je hand gehangen. Rot op, ik ben aan het eten. Je geeft zelf al aan wat je er van zou vinden als iemand in jouw aardappelen zou gaan lopen wroeten.
Je geeft aan dat je niet van plan bent om dit regelmatig te doen, maar allen in geval van 'nood'. Neem maar van mij aan dat als je dit niet regelmatig herhaalt ze vanzelf weer in je hand gaat hangen (bij wijze van).
Ik zou dat bakgraaien dus gewoon laten. Denk na over wanneer je voert en of dat praktisch is en dan heb je nooit een reden om dat voer weg te moeten pakken.

- Shibby
- Zeer actief
Malou mag trouwens ook geen bot als ik weg ben. Dus dat ruil ik ook als het zo uitkomt. Dat is alleen maar prima 
En ook daarbij denk ik dus na voordat ik een bot geef. Weet ik dat ik binnen een half uur bijvoorbeeld weg moet, krijgt ze iets dat makkelijk weg te knagen is en niet iets als kophuid of geelhaar.
En ook daarbij denk ik dus na voordat ik een bot geef. Weet ik dat ik binnen een half uur bijvoorbeeld weg moet, krijgt ze iets dat makkelijk weg te knagen is en niet iets als kophuid of geelhaar.

- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Ik vind de reacties een beetje overdreven. Was het de ideale methode nee, maar blijkbaar heeft het gewerkt en dat is fijn. En ik snap ook helemaal waarom je voerbaknijd wilt bestrijden, ik zou het ook niet willen hebben van mijn hond (al zou ik een andere methode kiezen).
- Shibby
- Zeer actief
Ik vind er niks overdreven aan.mijke schreef:Ik vind de reacties een beetje overdreven. Was het de ideale methode nee, maar blijkbaar heeft het gewerkt en dat is fijn. En ik snap ook helemaal waarom je voerbaknijd wilt bestrijden, ik zou het ook niet willen hebben van mijn hond (al zou ik een andere methode kiezen).
Dat is het fijne van een forum. Je mag je mening geven over een onderwerp
En ja, dan mag jij dus zeggen dat je het overdreven vindt en mag ik zeggen dat ik dat niet vind.
Laatst gewijzigd door Shibby op 07 nov 2017 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.

- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
dat mag, maar het is in dit geval een beetje mosterd na de maaltijd 
En het fijne aan een forum is ook dat je je mening mag geven over meningen
- Shibby
- Zeer actief
Hoezo is het mosterd na de maaltijd?mijke schreef:dat mag, maar het is in dit geval een beetje mosterd na de maaltijd
Ze zegt zelf; misschien heeft iemand er iets aan.
Nou misschien heeft iemand dan ook iets aan mijn visie op dit onderwerp?

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Elco liet z'n eten sowieso gemakkelijk aan ons over. Gait was heel anders. Bij hem heb ik met een heerlijke knabbel en superlekkere brokjes zitten oefenen. Even knabbelen, dan afgeven voor brokjes en als beloning weer even knabbelen en zo een tijdje door. Nu kan hij ook afgeven wat hij heeft, want hij weet dat hij het ofwel terug krijgt, ofwel iets anders krijgt dat óók de moeite waard is (en soms niets, maar dat is een risico dat je moet nemen
)
- Crescent
- Zeer actief
Goed dat je zo met haar traint! Ik zou de methode die jij hebt gekozen niet gauw aanraden bij anderen tenzij ze geen bezwaar hebben tegen een antibiotica kuur en wat verband.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
- Lanavandevledders
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
iedereen mag het op zijn eigen verstandige of niet verstandige manier doen, zou niet weten welke de beste is.
ik heb ook alleen maar ervaring met pups, en niet met oudere honden die er net zijn,
ik leer ze vanaf pup [de eerste periode] dat ik de bak weg kan pakken en weer terug zet, mijn honden hebben hier nooit geen problemen mee gehad.
het gebeurt eigenlijk nooit, want ik heb er ook geen reden toe, vooral niet tijdens het eten,
maar ik wil ten alle tijden alles van mijn hond af kunnen pakken, mocht het nodig zijn, of dit nu zijn eten is of iets anders.
ik hou er ook rekening mee, dat als ik wat geef, zij daar ook de tijd voor krijgt om er van te genieten, kauw bot of id.
ik heb ook alleen maar ervaring met pups, en niet met oudere honden die er net zijn,
ik leer ze vanaf pup [de eerste periode] dat ik de bak weg kan pakken en weer terug zet, mijn honden hebben hier nooit geen problemen mee gehad.
het gebeurt eigenlijk nooit, want ik heb er ook geen reden toe, vooral niet tijdens het eten,
maar ik wil ten alle tijden alles van mijn hond af kunnen pakken, mocht het nodig zijn, of dit nu zijn eten is of iets anders.
ik hou er ook rekening mee, dat als ik wat geef, zij daar ook de tijd voor krijgt om er van te genieten, kauw bot of id.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik vind het helemaal geen verkeerde manier hoor. Het is afhankelijk van je doel. Ik heb geen probleem met baknijd want ik voer de honden apart en ze eten en dan is het weer klaar. Mijn honden hebben allebei geen baknijd overigens.
Maar Tom heeft wel last van knippen en kammen. Laatst beet hij me tijdens het knippen in mijn hand. Niet door verder maar ineens Hap en mijn hele hand zat effe in zijn bek.
Daar is niks te ruilen en dan moet ik wel verder met toch zachtjes doorgaan en leren mij te vertrouwen. Dat kan je dus ook best bij baknijd doen als je doel is dat je je hond kan aaien tijdens het eten.
Moet je wel nemen dat hij in je hand kan bijten en dat je dan kalm blijft en doorzet.
Ruilen en voer bijgeven is ook prima maar dan kun je je hond nog steeds niet aaien tijdens het eten. Als je kinderen hebt is dat toch handig.
Maar Tom heeft wel last van knippen en kammen. Laatst beet hij me tijdens het knippen in mijn hand. Niet door verder maar ineens Hap en mijn hele hand zat effe in zijn bek.
Daar is niks te ruilen en dan moet ik wel verder met toch zachtjes doorgaan en leren mij te vertrouwen. Dat kan je dus ook best bij baknijd doen als je doel is dat je je hond kan aaien tijdens het eten.
Moet je wel nemen dat hij in je hand kan bijten en dat je dan kalm blijft en doorzet.
Ruilen en voer bijgeven is ook prima maar dan kun je je hond nog steeds niet aaien tijdens het eten. Als je kinderen hebt is dat toch handig.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
- Elviera
- Vaste gebruiker
Dit dus idd. Dank je wel.laeken schreef:Ik vind het helemaal geen verkeerde manier hoor. Het is afhankelijk van je doel. Ik heb geen probleem met baknijd want ik voer de honden apart en ze eten en dan is het weer klaar. Mijn honden hebben allebei geen baknijd overigens.
Mijn dochter (7) komt echt niet aan dr bak, vertrouwen vind ik belangrijk . Maxime groeit met de dag...
Bijt ze dan bijt ze... kan ik dan boos worden? Nee natuurlijk niet! Ik zou dan “denk ik” weer een stap terug doen en verder gaan... maar goed het doel is bereikt en daar gat het om...
Doel? Dat ik altijd bij dr bak mag... dat mijn handen niks afpakken .... maar juist geven of terug geven.
Nu een nieuw doel! [FACE WITH TEARS OF JOY]
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Ik doe niet aan ruilen. Zowel Lizzie als Dushi geven gewoon hun "botje" af als ik los zeg. Lizzie vind overigens ook niks lekkerder dan zo'n vissenhuid (Dat zijn de botjes die zij krijgt) behalve knakworst misschien maar daar ga ik niet aan beginnen. Als ik met een brokje aankom kijkt ze me nuftig aan, ook zonder dat ze er iets lekkers voor af moet geven. Ik zóu jouw methode niet durven, en mijn honden hebben geen bak en of voernijd , maar ik vind het wel fijn voor je dat dit geholpen heeft.
- dre
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik vraag mij nog steeds af in welke situatie ik in die voerbak moet wezen als ik die eenmaal gegeven heb 

- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Met kinderen vind ik het verstandig om het wel te kunnen doen. Ja, ze horen er af te blijven, maar het is fijn als ze niet direct gaten hebben als ze even ongehoorzaam zijn. Daarnaast heb ik de voerbak ook wel eens weggepakt als de hond opeens besloot de verkeerde voerbak leeg te eten (dat doen ze NOOIT, behalve dan eens in het jaar als ze opeens even de weg kwijt zijn).
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Als Lizzie medicatie moet, moet ik het gemalen over haar voer doen anders neemt ze het echt niet. Ik ben het eel eens vergeten als ik voer gaf. Ik vind het handig dat ik dan even haar voer kan terugpakken en er medicatie bij kan doen. Gebeurt niet vaak, maar soms is het wel handig dat het kan.dre schreef:Ik vraag mij nog steeds af in welke situatie ik in die voerbak moet wezen als ik die eenmaal gegeven heb
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Ja waarom is het handig als je bij een kind wat af kan pakken.
Wat je zegt ben je zelfffff