Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kan ontlasting eten voedsel gerelateerd zijn?
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): flatcoated retriever
Kan ontlasting eten voedsel gerelateerd zijn?
Sinds kort zitten mijn honden aan de royal canin maxi adult en ondanks dat ik er heel veel honden goed op vindt reageren waaronder die van mij is mijn flatcoated begonnen met ontlasting eten. Dit is gedrag wat hij nog nooit heeft gedaan in zijn bijna 9 jaar maar sinds de royal canin dus wel. Kan dit komen door het voer wat hij nu krijgt? Dus dat hij het er verder prima op doet maar schijnbaar toch iets te kort komt ofzo? Door dit vreten is hij nu goed aan de diarree en daarvoor geef ik hem nu al finidiar en loopt hij dus ook niet meer los tijdens de wandeling.

jemble 5 maanden
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
- Aantal honden: 1
Re: Kan ontlasting eten voedsel gerelateerd zijn?
Kan.
Wissel van voer en je weet het

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
- Aantal honden: 2
Dit inderdaad.Shibby schreef:Kan.

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Toen ik van het voorjaar mijn Inno terugkreeg na plaatsing bij “vrienden” deed hij dit ook terwijl hij het in z’n 3,5 jaar bij mij niet gedaan had. Bleek giardia besmetting. Besmetting aangepakt en poep eten was over.
-
- Zeer actief
oke. die besmetting kan ik evt op het werk testen dus dan weet ik het zo. maar juist omdat hij nu aan de diarree is wil ik eigenlijk ook niet meteen van voer veranderen om te voorkomen dat hij daar weer evt van aan de diarree gaat. beetje lastig dus nu. maar dat van die giardia vindt ik ook een goede om te onthouden.

jemble 5 maanden
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Dan weet je vast dat Giardia ook vaak vals negatief testfabienne s schreef:oke. die besmetting kan ik evt op het werk testen dus dan weet ik het zo. maar juist omdat hij nu aan de diarree is wil ik eigenlijk ook niet meteen van voer veranderen om te voorkomen dat hij daar weer evt van aan de diarree gaat. beetje lastig dus nu. maar dat van die giardia vindt ik ook een goede om te onthouden.

En het is vaak voedselgerelateerd, ontlasting eten. Het 'lekker vinden' zie ik vanuit mijn werk vooral bij beagles en labradors, de rest is negen van de tien keer voedselgerelateerd. Soms helpt het om een andere voeding te pakken (kijk eens naar de Dog Lovers Gold Original) en soms helpt het om veendrenkstof bij te geven. Ik zou vooral van voedsel veranderen.
Ik snap dat je niet van voedsel wil veranderen ivm de diarree. Maar hem nu weer op goede ontlasting krijgen en dan wéér gaan veranderen met kans op diarree is ook niet echt prettig.

- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Je hebt ook kans, goede kans, dat als je hem op ander voer zet, dat de diaree ook over gaat.
Proberen kan altijd hé
Proberen kan altijd hé

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Ik ken geen flatcoated die niet op enig moment in z'n leven geobsedeerd is geraakt door voedsel, waaronder smerige dingen.
Ik heb een hond die ontzettend veel verschillende soorten voer heeft gehad en nog steeds variatie krijgt, maar poep, dat laat ze echt niet liggen. Sterilisatie heeft dit verergerd overigens.
Ik heb een hond die ontzettend veel verschillende soorten voer heeft gehad en nog steeds variatie krijgt, maar poep, dat laat ze echt niet liggen. Sterilisatie heeft dit verergerd overigens.
-
- Zeer actief
Ik geloof niet dat het ras-gerelateerd is hoorBrindlecardi schreef:Ik ken geen flatcoated die niet op enig moment in z'n leven geobsedeerd is geraakt door voedsel, waaronder smerige dingen.

Het is natuurlijk wel opmerkelijk dat het gedrag bij de hond van TS ineens is ontstaan. Dan zal er vermoedelijk wel een oorzaak zijn aan te wijzen. Ik ben heel benieuwd hoe dat kan, dus... hou je ons op de hoogte? Ik hoop voor je dat het geen Giardia is. Pff, dat is zo vervelend. Succes ermee!
-
- Zeer actief
Ik ga hem morgen overzetten op zijn oude voer en dan hopen dat het poep eten voorbij gaat en daardoor hopelijk ook de diarree. Zal natuurlijk niet in ene zijn maar ik hoop toch gauw op verbetering.

jemble 5 maanden
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Hondenpoep eten is wel degelijk ook sterk ras(groep)gerelateerd. http://www.dierenwetenschap.com/Onderzoek/Coprofagienatalie schreef:Ik geloof niet dat het ras-gerelateerd is hoorBrindlecardi schreef:Ik ken geen flatcoated die niet op enig moment in z'n leven geobsedeerd is geraakt door voedsel, waaronder smerige dingen.
Ik heb een hond die ontzettend veel verschillende soorten voer heeft gehad en nog steeds variatie krijgt, maar poep, dat laat ze echt niet liggen. Sterilisatie heeft dit verergerd overigens.Ik geef toe dat Jip het heel erg moeilijk vindt om kattendrollen te weerstaan, maar verder laat hij op straat en in het bos alles keurig liggen. De andere honden die ik afgelopen weekend bij een reünie heb gezien, hadden tijdens de wandeling ook helemaal geen oog voor alle paardenstront en konijnenkeutels. Ik vermoed dat voor honden in het algemeen geldt dat het af en toe best lekker is om een keutel te eten. Waarom? Geen idee. Maar ik maak er verder ook geen punt van.
Het is natuurlijk wel opmerkelijk dat het gedrag bij de hond van TS ineens is ontstaan. Dan zal er vermoedelijk wel een oorzaak zijn aan te wijzen. Ik ben heel benieuwd hoe dat kan, dus... hou je ons op de hoogte? Ik hoop voor je dat het geen Giardia is. Pff, dat is zo vervelend. Succes ermee!
In dit geval denk ik dat van voer (terug)veranderen een hele hoop kan doen. Giardia testen is ook een goed idee. Ik ken ook ook honden bij wie het gewoon over ging door van voer te veranderen.
-
- Zeer actief
Dat hoop ik van ganser harte in elk geval. Helemaal omdat hij dat in zijn bijna 9 jaar nooit gedaan heeft of überhaupt van straat heeft gegeten. Daar is jemble véél te braaf en netjes voor . We zullen het zien!

jemble 5 maanden
-
- Zeer actief
Ah, interessant. Dankjewel voor het delen. Het gaat dan dus om het citaat: "Opmerkelijk is verder dat honden uit de FCI groep 8 (retrievers en waterhonden) relatief vaker poep van andere honden eten dan uit de overige FCI groepen en de stamboomloze honden. Hier moet wel de kanttekening gemaakt worden dat er mogelijk sprake is van een interactie met een andere factor, bijvoorbeeld dat het juist de honden uit de FCI groep 8 zijn die ook vaker gecastreerd zijn. Er is geen reden om aan te nemen dat dit het geval is, maar uitgebreidere analyses zullen uitwijzen of dit daadwerkelijk zo is." Maar dit citaat is daarbij ook relevant: "In de onderzochte populatie honden bedraagt de prevalentie van één of meer van deze vormen van coprofagie 93.9%, dus slechts een heel klein gedeelte van de 2690 honden (=165) eet geen enkele soort poep." Ik ben benieuwd naar het vervolg.sirene schreef:Hondenpoep eten is wel degelijk ook sterk ras(groep)gerelateerd. http://www.dierenwetenschap.com/Onderzoek/Coprofagie
In dit geval denk ik dat van voer (terug)veranderen een hele hoop kan doen. Giardia testen is ook een goed idee. Ik ken ook ook honden bij wie het gewoon over ging door van voer te veranderen.