Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Baby ernstig verwond door eigen huishond
Moderator: moderatorteam
- iones
- Zeer actief
Re: Baby ernstig verwond door eigen huishond
Het is mogelijk een hele karaktervolle hond die voor iemand als ik juist de ideale hond vormt, die voor mij juist wel heel aanhankelijk en gezellig zou kunnen zijn. Maar ik durf een hond wél aan te pakken. Dat hoef je dan maar een of twee keer te doen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Omdat juist die iets oproepen wat hun kan genezen.Cleva schreef:Ja, als je weet wat je doet en ook goed door durft te pakken ben ik met je eens dat je er een leuke hond van zou kunnen maken.iones schreef:Het is mogelijk een hele karaktervolle hond die voor iemand als ik juist de ideale hond vormt, die voor mij juist wel heel aanhankelijk en gezellig zou kunnen zijn. Maar ik durf een hond wél aan te pakken. Dat hoef je dan maar een of twee keer te doen.
Maar nogmaals, er is geen schaarste aan leuke honden. Zat leuke karakterhonden die zitten te wachten op een naadloze klik.
Ik begrijp niet waarom de etterbakken en de wrakken altijd voor moeten gaan op de leuke, normale honden.

Wat je zegt ben je zelfffff 

- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
Jeugdzorg kan wel betrokken worden. Ondanks dat hey misschien niet strafbaar is kan veilig thuis daar wel iets van vindeniones schreef:Ouders lijken altijd vrijuit te gaan in hun verantwoordelijkheid als er huisdieren in het spel zijn.
- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
- Aantal honden: 3
ik vraag me dan af hoe de hond bij de baby kan komen? Weer zo'n " snoezige" foto aan het maken waarbij de baby op de hond of in de mand ligt??
100% schuld van de ouders en de hond is de dupe...

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Mensen zijn soms zo stom.. ik beheer een fb groep waar mensen foto's van de stichtinghonden kunnen plaatsen. Pas plaatste iemand een foto van een heel klein kruipend kindje, en heel dichtbij op ooghoogte het stichtinghondje. Tussen hond en kind lag een rijstwafel op de grond. Ik zei op mijn allervriendelijkst dat de foto erg schattig was, maar dat het misschien toch niet zo verstandig was om kind en hond zo dichtbij elkaar op de grond te laten met eten tussen hen in. Nou... dat heb ik geweten hoor, mevrouw was hoogst beledigd over mijn opmerking.
Ik kijk dus niet op van dit soort berichten..
Ik kijk dus niet op van dit soort berichten..
-
- Zeer actief
Onze baby komt, nu ze kruipt, vaker in contact met de honden, dat is toch niet zo gek?Ingrid48 schreef:ik vraag me dan af hoe de hond bij de baby kan komen? Weer zo'n " snoezige" foto aan het maken waarbij de baby op de hond of in de mand ligt??
Voor ze kroop, kwamen de honden ook vaak buurten of bij de kinderstoel staan.
- YvetteJ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
- Contacteer:
Dat gaat niet voldoende zijn... Als ik zie hoeveel schade Chupa kan aanrichten met enkel 4 kleine snijtandjes boven en 4 onder...Cleva schreef:Hoektanden eruit en een beetje duidelijke kaders geven.
Hoe dan ook, ontzettend triest dat dit gebeurd is, ik hoop heel erg dat het kindje het overleefd.
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
- Miezemuis
- Zeer actief
Híer gebeurde dat ook hoor. Dushi ging vaak bij de baby liggen uit zichzelf. Nu moet ik wel zeggen dat mijn beide kids ook nooit vervelend tegen de honden waren en andersom ook niet. Dushi had al snel door dat er allemaal eten uit baby's en dreumesen valt dus dat was meteen liefde.Jules01 schreef:Onze baby komt, nu ze kruipt, vaker in contact met de honden, dat is toch niet zo gek?Ingrid48 schreef:ik vraag me dan af hoe de hond bij de baby kan komen? Weer zo'n " snoezige" foto aan het maken waarbij de baby op de hond of in de mand ligt??
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
- Aantal honden: 1
Wat een onzin zegiones schreef:Het is mogelijk een hele karaktervolle hond die voor iemand als ik juist de ideale hond vormt, die voor mij juist wel heel aanhankelijk en gezellig zou kunnen zijn. Maar ik durf een hond wél aan te pakken. Dat hoef je dan maar een of twee keer te doen.

- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Dus een ander zwakker roedellid slopen is karaktervol
Wat ben ik dan blij met slappe karakters van onze honden. En ook dat slappe gezever dat de karaktervolle hond even aangepakt moet worden en dat daar de oplossing dan wel weer in ligt
Voor zo'n klein mormel heeft die anders een aardige schade kunnen aanrichten. 

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- iones
- Zeer actief
Toch tenminste een boete wegens onoplettendheid? Je kunt immers toch niet als weldenkend mens de volledige schuld leggen bij een onwetend dier?Cleva schreef:Wat vind jij dat ze met de ouders zouden moeten doen?iones schreef:Ouders lijken altijd vrijuit te gaan in hun verantwoordelijkheid als er huisdieren in het spel zijn.
Ik neem aan dat het niet je bedoeling is om de baby verder te beschadigen dus het assortiment is vrij beperkt.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- iones
- Zeer actief
Wie zegt dat de ene hond voor de andere zou moeten gaan?Cleva schreef:
Ja, als je weet wat je doet en ook goed door durft te pakken ben ik met je eens dat je er een leuke hond van zou kunnen maken.
Maar nogmaals, er is geen schaarste aan leuke honden. Zat leuke karakterhonden die zitten te wachten op een naadloze klik.
Ik begrijp niet waarom de etterbakken en de wrakken altijd voor moeten gaan op de leuke, normale honden.
Ik zou kiezen voor de hond waar ik de meeste klik mee zou hebben. De hond waar ik het meest op zou vallen. En of een hond met kinderen samen gaat, daar hoef ik niet naar te kijken.
Dat hoeft allemaal niet zo'n punt te zijn maar er zijn wel twee vereisten hiervoor, en dat is dat mensen hun eigen hond kennen en weten waar hij toe in staat is en hoe hij zich op welk moment voelt, cq hun eigen hond kunnen lezen.Jules01 schreef:
Onze baby komt, nu ze kruipt, vaker in contact met de honden, dat is toch niet zo gek?
Ik zeg "mogelijk". ken je die betekenis? Het zou ook gewoon een valse hond kunnen zijn. Dat weet ik nietbilly schreef: Wat een onzin zegdus het is een karaktervolle hond omdat hij durfde te bijten
het is gewoon dommigheid en missen van signalen en ik krijg ook de kriebels van je een of twee keer aanpakken, weten wat je in huis heb rondlopen is beter, of het nu een fikkie is met angst of een kaukaas maakt niet uit.
Laatst gewijzigd door iones op 11 nov 2017 22:54, 1 keer totaal gewijzigd.
- iones
- Zeer actief
Zal best maar zouden ze óók beseffen bij wie de meeste schuld ligt?Nanna schreef: Ik denk dat ze al beboet genoeg zijn.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Tsja.. vast.. maar dat kan je dan in talloze zaken aanvoerenNanna schreef: Ik denk dat ze al beboet genoeg zijn.
-
- Zeer actief
Mwoah. Hun kind is op sterven na dood. Een boete, dat zal ze lereniones schreef:Zal best maar zouden ze óók beseffen bij wie de meeste schuld ligt?Nanna schreef: Ik denk dat ze al beboet genoeg zijn.

- Evertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix
Pff ik vind dit altijd lastig. Uiteindelijk zijn er nu alleen maar verliezers.
Onze oude hond (12 jarige parson Russell terrier) vindt onze dochter alleen leuk als ze in de kinderstoel of box met eten zit. Als ze rond kruipt of stapt vindt hij haar doodeng en ik denk dat hij durft te snappen als hij niet weg kan. Ergo, als dochter ‘los’ door de kamer beweegt zit Evert ergens anders. Of in de grote bench. Hij slaapt zo goed als de hele dag en als dochter slaapt is er extra tijd voor de honden. Ja je moet goed opletten, maar gaat prima. Ik snap ook dat mensen zon hond herplaatsen.
Maar ik krijg ook altijd kriebels van die wchatiige foto’s met hondjes in de box bij de kinderen...
Onze oude hond (12 jarige parson Russell terrier) vindt onze dochter alleen leuk als ze in de kinderstoel of box met eten zit. Als ze rond kruipt of stapt vindt hij haar doodeng en ik denk dat hij durft te snappen als hij niet weg kan. Ergo, als dochter ‘los’ door de kamer beweegt zit Evert ergens anders. Of in de grote bench. Hij slaapt zo goed als de hele dag en als dochter slaapt is er extra tijd voor de honden. Ja je moet goed opletten, maar gaat prima. Ik snap ook dat mensen zon hond herplaatsen.
Maar ik krijg ook altijd kriebels van die wchatiige foto’s met hondjes in de box bij de kinderen...
-
- Zeer actief
Dat inderdaad! Er is een gerede kans dat zij de verantwoordelijkheid volledig buiten zichzelf neerleggen. Vandaar zou ik ook voor een straf zijn of nog beter verplicht toezicht door de kinderbescherming.iones schreef:Zal best maar zouden ze óók beseffen bij wie de meeste schuld ligt?Nanna schreef: Ik denk dat ze al beboet genoeg zijn.
- Bonnie F
- Zeer actief
Meen je dit serieus of mis ik sarcasme?Johnny Jones schreef:Er is een gerede kans dat zij de verantwoordelijkheid volledig buiten zichzelf neerleggen.iones schreef:Zal best maar zouden ze óók beseffen bij wie de meeste schuld ligt?Nanna schreef: Ik denk dat ze al beboet genoeg zijn.
Heb jij wel eens gesproken met een ouder wiens kind iets ernstig is overkomen?
9 van de 10 zitten vol schuldgevoel ook al hebben ze geen enkele schuld en hebben ze niets te maken met wat er gebeurd is.

Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
-
- Zeer actief
Dat meen ik serieus. Hoewel ik me niet kan herinneren dat ik een ouder heb gesproken waarvan het kind een ernstig ongeluk heeft gekregen, spreek ik wel regelmatig mensen die verantwoordelijk zijn voor mentale beschadiging van hun kinderen. Dus ja, ik ben bang dat er ouders zijn die de schuld volledig bij de hond neerleggen en niet in staat zijn om te bedenken dat zij hun kind in die situatie hebben gebracht.Bonnie F schreef:Meen je dit serieus of mis ik sarcasme?Johnny Jones schreef:Er is een gerede kans dat zij de verantwoordelijkheid volledig buiten zichzelf neerleggen.iones schreef:Zal best maar zouden ze óók beseffen bij wie de meeste schuld ligt?Nanna schreef: Ik denk dat ze al beboet genoeg zijn.
9 van de 10 zitten vol schuldgevoel ook al hebben ze geen enkele schuld en hebben ze niets te maken met wat er gebeurd is.
-
- Zeer actief
Natuurlijk leggen ze t bij de hond neer, dat is zoveel makkelijker dan zelf hand in eigen boezem steken ......
- iones
- Zeer actief
Dat hoop ik meer want ik denk niet dat ze daar nog goed in kunnen staan in verband met hun kind. Het zal ze waarschijnlijk te bang gemaakt hebben.Nanna schreef:Ik denk eerlijk gezegd dat die mensen nooit meer een hond nemen.
Ik ook. want hoe vaak komt het niet voor dat een hond een kind gebeten heeft omdat hij zich genoopt voelde voor zichzelf op te komen en de ouders van het kind blind waren voor het gedrag van hun kind en diens uitwerking op de hond?Johnny Jones schreef: Dus ja, ik ben bang dat er ouders zijn die de schuld volledig bij de hond neerleggen en niet in staat zijn om te bedenken dat zij hun kind in die situatie hebben gebracht.
Ben ik wel met je eens. En ik denk dat er tegenwoordig legio mensen zijn (ook jonge ouders) die de schuld overal neerleggen, behalve bij zichzelf.Johnny Jones schreef:Dat meen ik serieus. Hoewel ik me niet kan herinneren dat ik een ouder heb gesproken waarvan het kind een ernstig ongeluk heeft gekregen, spreek ik wel regelmatig mensen die verantwoordelijk zijn voor mentale beschadiging van hun kinderen. Dus ja, ik ben bang dat er ouders zijn die de schuld volledig bij de hond neerleggen en niet in staat zijn om te bedenken dat zij hun kind in die situatie hebben gebracht.Bonnie F schreef:Meen je dit serieus of mis ik sarcasme?Johnny Jones schreef:Er is een gerede kans dat zij de verantwoordelijkheid volledig buiten zichzelf neerleggen.iones schreef:Zal best maar zouden ze óók beseffen bij wie de meeste schuld ligt?
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse en Hollandse Herdershonden.
Ik ben het vrouwtje van Djiny Duitse x Hollandse herder En Storm (Keeshondje) - Aantal honden: 2
Misschien wel goed ook, zeker nu die hond al een keer heeft gebeten
Groetjes,
Sandra
Bayan 08-05-1996 _ 01-08-2014. Slaap zacht mijn kattekop
R.I.P. Snowey 22/10/2002 - 28/03/2011
Sandra
Bayan 08-05-1996 _ 01-08-2014. Slaap zacht mijn kattekop
R.I.P. Snowey 22/10/2002 - 28/03/2011
- Liesbeth
- Zeer actief
Naar mijn weten leeft de hond nog.Cleva schreef:Ach, als je een manier gevonden hebt om ermee in het reine te komen dat je kind blijvend beschadigd is heb je mijn zegen, hoor.
De hond is dood, het is allemaal niet meer terug te draaien. Mazel tov.
Het dier is in beslag genomen en na het weekend wordt er beslist wat er mee gaat gebeuren.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- Miezemuis
- Zeer actief
ik hoorde gisteren op het nieuws op de radio dat de baby buiten levensgevaar is. Dat is iig heel goed nieuws.