Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Aanhanger schiet los
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Aanhanger schiet los
Twee honden dood, één ernstig gewond en een aantal mensen zijn met verwondingen naar het ziekenhuis gebracht.
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1690812/
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1690812/
- Perle
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
- Aantal honden: 5
Re: Aanhanger schiet los
Wat een nachtmerrie
.
Ik had vroeger voor de honden een prima remorque, WT Metall. Maar hoofdzakelijk om dit schrikbeeld heb ik de honden liever bij me in de auto.

Ik had vroeger voor de honden een prima remorque, WT Metall. Maar hoofdzakelijk om dit schrikbeeld heb ik de honden liever bij me in de auto.
Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
Just like the moon, you're always there, watching.
- annnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje
- Aantal honden: 2

Ik vind trouwens met een recent topic in gedachte de verwarring tussen Dobermanns en Duitse Doggen wel opvallend.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Dan heb je toch volgens mij je aanhanger niet goed aangekoppeld, want normaal gesproken zou die niet zomaar van je trekhaak af moeten komen. Allereerst zou je dan de hendel van de aanhanger niet goed hebben vastgeklikt op de trekhaak, daarnaast heeft de losbreekreminrichting/hulpkoppeling dan niet gewerkt of is niet goed/niet vastgezet geweest.
Zo'n fout zal je jezelf na het verliezen van meerdere honden niet snel vergeven, erg sneu.
Zo'n fout zal je jezelf na het verliezen van meerdere honden niet snel vergeven, erg sneu.
Laatst gewijzigd door LongFields op 19 nov 2017 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Dit dus, menselijk falen.LongFields schreef:Dan heb je toch volgens mij je aanhanger niet goed aangekoppeld, want normaal gesproken zou die niet zomaar van je trekhaak af moeten komen. Allereerst zou je dan de hendel van de aanhanger niet goed hebben vastgeklikt op de trekhaak, daarnaast heeft de losbreekreminrichting dan niet gewerkt of is niet goed/niet vastgezet geweest.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Je hebt niets met paarden, dat is duidelijkKells schreef: Levende have zit bij ons in de auto. Spullen zijn vervangbaar en die zitten in de aanhanger.

Het heeft niets met de aanhanger te maken. Er is een fout gemaakt. Laatst reed ik weg en bleek een achter-portier nog open. Het scheelde niet veel of mn honden rolden de bocht uit.
Kan gebeuren, hoe pijnlijk ook.

- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 3
Kells schreef:Dat even daar gelaten, de kreukelzone van zo'n aanhanger is? Levende have zit bij ons in de auto. Spullen zijn vervangbaar en die zitten in de aanhanger.Wolfsblut schreef:Dit dus, menselijk falen.LongFields schreef:Dan heb je toch volgens mij je aanhanger niet goed aangekoppeld, want normaal gesproken zou die niet zomaar van je trekhaak af moeten komen. Allereerst zou je dan de hendel van de aanhanger niet goed hebben vastgeklikt op de trekhaak, daarnaast heeft de losbreekreminrichting dan niet gewerkt of is niet goed/niet vastgezet geweest.
Dat aanhangertje zit geen kreukelzone in
Zo te zien een JSB en die vind ik echt te klein
Daar steek ik mijn Duitse herders iig niet in, ook niet als hij groter had geweest
Wij hebben een wt metal en daar zit wel een kreukelzone in , vakken zijn ook stukken groter
Daar steek ik ze ook met een gerust hart in
Er zit vanwege de verzekering ook een speciaal slot op de dissel
Zit de kar niet goed aangekoppeld krijg je dat slot er ook niet op
Nu rijd ik tegenwoordig niet meer zo vaal met de kar omdat ik oa met speuren de auto handiger vind en kan er 3 meenemen
Maar als alles meegaat dan hebben we die kar echt wel nodig en zitten ze dr net zo veilig als in de auto
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- welshwitch
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Jack Hussell
Niet per se...LongFields schreef:Dan heb je toch volgens mij je aanhanger niet goed aangekoppeld, want normaal gesproken zou die niet zomaar van je trekhaak af moeten komen. Allereerst zou je dan de hendel van de aanhanger niet goed hebben vastgeklikt op de trekhaak, daarnaast heeft de losbreekreminrichting/hulpkoppeling dan niet gewerkt of is niet goed/niet vastgezet geweest.
Ik ben ooit eens een geleende 2 paards trailer verloren toen ik over een drempel reed, met mijn paard er in. Gelukkig reed ik niet hard en was er verder niets aan de hand want de losbreekrem deed zijn werk.
Bleek dat het mechanisme dat de koppeling om de kogel klemt bij een bepaalde hoek niet meer klemde en dat hij daardoor van de kogel schoot, slecht onderhoud was de conclusie.

- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Ik heb wel wat met paarden en rij ook met de trailer. Maar nog steeds voelt het prettiger om de honden dichtbij te hebben. Het is dat mijn paard niet in de auto kan, anders had ik dat graag zo gedaan. Je wilt niet weten hoe vaak ik met de trailer het verkeer achter mij rijdend vervloek en toe wil schreeuwen dat zePaisley schreef:Je hebt niets met paarden, dat is duidelijkKells schreef: Levende have zit bij ons in de auto. Spullen zijn vervangbaar en die zitten in de aanhanger.![]()
Het heeft niets met de aanhanger te maken. Er is een fout gemaakt. Laatst reed ik weg en bleek een achter-portier nog open. Het scheelde niet veel of mn honden rolden de bocht uit.
Kan gebeuren, hoe pijnlijk ook.

Maar wat Suzanne (Longfields) al zegt: aankoppelen moet je echt goed doen en controleren of de aanhanger goed vast zit. Dan is de kans dat ie er ineens afvliegt het kleinst.

- iones
- Zeer actief
Ik heb er sowieso een hekel aan, aan die raamloze rotkrengen. waarom de honden niet in de auto?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Slecht onderhoud is ook menselijk falen.welshwitch schreef:Niet per se...LongFields schreef:Dan heb je toch volgens mij je aanhanger niet goed aangekoppeld, want normaal gesproken zou die niet zomaar van je trekhaak af moeten komen. Allereerst zou je dan de hendel van de aanhanger niet goed hebben vastgeklikt op de trekhaak, daarnaast heeft de losbreekreminrichting/hulpkoppeling dan niet gewerkt of is niet goed/niet vastgezet geweest.
Ik ben ooit eens een geleende 2 paards trailer verloren toen ik over een drempel reed, met mijn paard er in. Gelukkig reed ik niet hard en was er verder niets aan de hand want de losbreekrem deed zijn werk.
Bleek dat het mechanisme dat de koppeling om de kogel klemt bij een bepaalde hoek niet meer klemde en dat hij daardoor van de kogel schoot, slecht onderhoud was de conclusie.
Oa daarom leen ik dat soort zaken ook niet en/of niet uit.
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Omdat ze meer ruimte hebben in een aanhanger? En het in de zomer vaak nog koeler is ook. Oke, bij dit merk weet ik het niet, maar de aanhangers die clubgenoten hebben zijn vele malen ruimer dan de hokken die de meeste mensen hebben. En qua ramen, in bestelbussen zitten ook geen ramen en die worden toch vaak gebruikt om honden te vervoeren. Maar goed, ik ken alleen maar mensen die tot het panische aan toe controleren of aanhanger vast zit, deurtjes goed dicht enzovoorts. Of de deuren van de auto (daar ben ik nogal 'panisch' in)iones schreef:Ik heb er sowieso een hekel aan, aan die raamloze rotkrengen. waarom de honden niet in de auto?
Wat een vreselijk ongeluk zeg...
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Wij vervoeren paarden bij voorkeur met de (B-)vrachtwagen. Nu tijdelijk geen optie vanwege dat de klep rot is op één plek, hoewel de shetten er nog wel op mogen, dus worden er geen plezieruitjes gedaan. Overigens wel zeer goed onderhouden trailers tot onze beschikking voor nood.
- TessaThomas
- Zeer actief
En toch hoor je meer ongelukken met paardentrailers dan met hondenaanhangers qua aanrijdingen.
Nu is dit ook wel een klein karretje, maar de WT metals zijn wel een stuk groter en niet over het hoofd te zien. Als die wel over het hoofd gezien zouden worden, zou diegene een kleine auto ook over het hoofd zien. Ik zou zelf ook niet willen rijden met het type in de OP, maar deze zou ik geen problemen mee hebben:

Nu is dit ook wel een klein karretje, maar de WT metals zijn wel een stuk groter en niet over het hoofd te zien. Als die wel over het hoofd gezien zouden worden, zou diegene een kleine auto ook over het hoofd zien. Ik zou zelf ook niet willen rijden met het type in de OP, maar deze zou ik geen problemen mee hebben:

- iones
- Zeer actief
Waarom niet? Reageren zij dan zo anders?Cleva schreef:Paisley schreef: Het zijn vaak de waakse werkhondjes die in zo'n ding zitten. Die doe je geen plezier met raampjes om rond te kijken.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- iones
- Zeer actief
Ik vind een trailer inderdaad veiliger omdat deze groter en machtiger is. Maar ook over trailers lees ik nachtmerrie achtige berichten dat deze losschieten en dan denk ik aan die arme paarden die daar dan in staan en overgelaten zijn aan het lot.Kells schreef: Ik heb zeker wel wat met paarden, maar ik zie wel een verschil in het vervoermiddel. Ik acht de kans wat groter dat honden gesandwiched worden in zo'n minuscuul karretje dan een paard in een trailer. Zo'n trailer kun je niet over het hoofd zien en zo'n klein hondenkarretje wel. Onze honden zitten veilig in de auto. De kinderslotjes achterin werken en we hebben een soort van kennel deur achter de achterklep gemaakt. Het dashboard begint te jengelen als er nog een deur open staat.
Ik luister altijd goed naar het klikje met vastkoppelen en de remkabel zit altijd goed vast. Maar mijn honden (en ik heb er vier, momenteel zelfs vijf), gaan mee in de auto, in de kattenbak. Ik heb ook expres een auto uitgekozen dat ze er de nodige ruimte hebben.
- Perle
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
- Aantal honden: 5
Wat maakt het eigenlijk uit, wat de oorzaak was? Ja, menselijk falen, hoogstwaarschijnlijk. Maar niemand vertrekt met zijn honden, denkende, 'bwahhh, als de boel niet goed vastzit, zijn ze maar morsdood'. Is de reden technisch, of menselijk, je wil dit niet meemaken.
Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Perle schreef:Wat maakt het eigenlijk uit, wat de oorzaak was? Ja, menselijk falen, hoogstwaarschijnlijk. Maar niemand vertrekt met zijn honden, denkende, 'bwahhh, als de boel niet goed vastzit, zijn ze maar morsdood'. Is de reden technisch, of menselijk, je wil dit niet meemaken.
Maakt voor dit ongeluk inderdaad niks uit. Wel in de discussie “hierom wil ik ze niet in een aanhanger”
- iones
- Zeer actief
Juistum. En hierom wil ik ze dus niet een aanhanger. En inderdaad ook niet in het geval dat er een auto achterop botst, sandwich effect....crutz schreef:Perle schreef:Wat maakt het eigenlijk uit, wat de oorzaak was? Ja, menselijk falen, hoogstwaarschijnlijk. Maar niemand vertrekt met zijn honden, denkende, 'bwahhh, als de boel niet goed vastzit, zijn ze maar morsdood'. Is de reden technisch, of menselijk, je wil dit niet meemaken.
Maakt voor dit ongeluk inderdaad niks uit. Wel in de discussie “hierom wil ik ze niet in een aanhanger”
- iones
- Zeer actief
Serieus? Kunnen die honden niet gewoon leren in de auto hun gemak te houden? Is ze dat niet aangeleerd vanaf pup?
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Cleva schreef:iones schreef:Waarom niet? Reageren zij dan zo anders?Cleva schreef:Paisley schreef: Het zijn vaak de waakse werkhondjes die in zo'n ding zitten. Die doe je geen plezier met raampjes om rond te kijken.
Ja. Waakhonden reageren anders.
Dat wordt een hoop gekrijs en met een beetje pech gebroken tanden.
Daarnaast zijn ze dan na een paar uur doodmoe.
Toch heb ik hier maar 1 zot achter in de auto. De rest zou gewoon rustig rondkijken. Alleen Yuma meent er wat van te vinden. Dat doet hij waarschijnlijk net zo erg in een aanhanger. Want nu heeft hij ook maar een half (vies) raampje om door te kijken.
- iones
- Zeer actief
dubbele post
Laatst gewijzigd door iones op 21 nov 2017 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.
- iones
- Zeer actief
Oke! Dacht al....
- TessaThomas
- Zeer actief
Mijn honden houden can de auto en meegaan is een feest. Die slapen heerlijk als ze er in liggen, maar hij wordt wel bewaakt. Dus mensen worden weggejaagd met hoop geblaf en ik zet ze absoluut niet los in de auto met een training, dat kost me mijn autoiones schreef:Serieus? Kunnen die honden niet gewoon leren in de auto hun gemak te houden? Is ze dat niet aangeleerd vanaf pup?