Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Iets extra's voor de Soekeloek? P.3: Zalmkop deel II

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

sjm
Zeer actief

Iets extra's voor de Soekeloek? P.3: Zalmkop deel II

Ongelezen bericht door sjm »

Van pup af aan is het al gekloot met 't eten van Zahra. Het is geen grote eter, net als haar moeder. Ze weigert gerust een aantal dagen om écht te eten. Misschien af en toe een hapje, maar dan houdt het ook op. En soms eet ze een tijdje juist heel goed. Soms wil ze een tijd absoluut geen brok en nu weigert ze vers en wil ze juist brok.

Maar omdat het geen consequente eter is, is haar conditie ook niet heel consequent. Momenteel is ze weer wat te mager en haar vacht vind ik ook niet geweldig, ze glanst wel mooi maar ze haart vreselijk uit.

Eigenijk zoek ik een gezonde dikmaker/vitamine supplement ofzo? Iets dat haar wat dikker krijgt en iets dat haar vacht ondersteunt. Zalmolie wil mevrouw ook niet trouwens. Willen jullie eens meedenken?
Laatst gewijzigd door sjm op 23 nov 2017 23:26, 3 keer totaal gewijzigd.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Re: Iets extra's voor de Soekeloek?

Ongelezen bericht door veertje »

Vette vis misschien? Gewoon zo van de markt/uit de supermarkt. Hier smulden ze van het weekend mee van de makreel die ik aan het fileren was.

Of wat van die satin balls van Nanna maken en haar er daar af en toe wat van geven. Daar kan je eventueel ook een supplement aan toevoegen.
Soooof
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Soooof »

Ik wilde zalmolie suggereren. :mrgreen:

Misschien gewoon echte zalm? Hier voer ik wel eens een zalmkop, de visboer vindt dat afval, Rex vindt van niet. Die kraakt hem met plezier. Misschien heeft een visboer bij jou in de buurt ze ook wel over?
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hippo »

Mijn mechel is ook een vreselijk moeilijke eter, zelfs satinballs gaan er met moeite in en wat hij aan satinballs eet, laat hij aan brokken weer staan. Vis vindt hij sowieso niet te pruimen, ook geen gerookte makreel (zonder graten).
Misschien kan je slagroom bijgeven? Dat doe ik er regelmatig doorheen en vindt hij wel echt lekker (in hoeverre zijn enthousiasme voor eten reikt...)
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Lams/schapen/rundervet? Gewoon vers dan, niet in bewerkte vorm. Ik heb hier regelmatig hompen vet over als ik vlees aan het snijden ben voor de droger en bewaar het vet voor de magere honden in mijn omgeving.

Bij Shib werkten de Satin Balls heel goed. Slagroom ook, al zou ik dat niet kant-en-klaar kopen vanwege de hoeveelheid suiker.

Het eten wat ze krijgt zo vet mogelijk geven? Shib kreeg kvv met een vetpercentage van meer dan 15% zodat dat wat hij at in ieder geval vet was. Daarnaast propte ik hem vol met koekjes, brokjes, wat dan ook hij op dat moment wou eten. De brok van Platinum werkte redelijk evenals gedroogde kvv.

Ik hoop echt nooit meer een hond te krijgen die zo ongelooflijk slecht is met eten. Het is iedere dag/week opnieuw een gekloot om je hond aan het eten te krijgen. Je probeert van alles. Je krijgt van alle kanten goedbedoelde adviezen van mensen die zeggen dat je hond verwend is, zich aanstelt of wat dan ook en dat je hond heus wel gaat eten als je maar volhoudt. Vergeet het maar... :roll:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
sjm
Zeer actief

Nanna schreef:
Shibby schreef: Ik hoop echt nooit meer een hond te krijgen die zo ongelooflijk slecht is met eten. Het is iedere dag/week opnieuw een gekloot om je hond aan het eten te krijgen. Je probeert van alles. Je krijgt van alle kanten goedbedoelde adviezen van mensen die zeggen dat je hond verwend is, zich aanstelt of wat dan ook en dat je hond heus wel gaat eten als je maar volhoudt. Vergeet het maar... :roll:
Ik heb een Newfoundlander gehad die zo slecht at. Om wanhopig van te worden. Hij is toen gecastreerd vanwege hyperseksualiteit en daarna kreeg hij eindelijk een normaal gewicht. Dik is ie nooit geworden maar het eten ging een stúk beter.
Ik weet niet of je met Het GeSoekeloekte wilt fokken maar anders is dat ook een overweging. Het mes erin.
Dan zal ik haar moeten opsluiten in een kelder. Ik ben als de dood dat ze dan zo wordt. Daarvoor heb ik niet zo'n dure, sjieke hond gekocht.
Afbeelding

Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Ik zie op je blog foto's van een rennende saluki zonder ribben of wervels zichtbaar. Volgens mij weet ze prima hoeveel ze moet eten.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
sjm
Zeer actief

sirene schreef:Ik zie op je blog foto's van een rennende saluki zonder ribben of wervels zichtbaar. Volgens mij weet ze prima hoeveel ze moet eten.
Ze heeft periodes dat ze er best goed uit ziet. Maar ook soms ff niet.. En dat die vacht zo uitvalt, bevalt me niet.. Daar is het toch niet de tijd van het jaar voor?
sjm
Zeer actief

Heavy schreef:Kaas ? Rookworst? Knakworst? Of gewoon een konijn laten vangen :mrgreen:

Is dat trouwens een idee haar laten werken voor haar eten?
Ik geef onze honden eigenlijk nooit iets buiten hondenvoer/snacks :tongue: Maar dan moet ik haar dus gewoon goedkope vetmakers gaan geven? :P

En werken voor eten doet mevrouw niet, dan eet ik toch lekker niet? :engel:
Shibby
Zeer actief

Nanna schreef:
Shibby schreef: Ik hoop echt nooit meer een hond te krijgen die zo ongelooflijk slecht is met eten. Het is iedere dag/week opnieuw een gekloot om je hond aan het eten te krijgen. Je probeert van alles. Je krijgt van alle kanten goedbedoelde adviezen van mensen die zeggen dat je hond verwend is, zich aanstelt of wat dan ook en dat je hond heus wel gaat eten als je maar volhoudt. Vergeet het maar... :roll:
Ik heb een Newfoundlander gehad die zo slecht at. Om wanhopig van te worden. Hij is toen gecastreerd vanwege hyperseksualiteit en daarna kreeg hij eindelijk een normaal gewicht. Dik is ie nooit geworden maar het eten ging een stúk beter.
Ik weet niet of je met Het GeSoekeloekte wilt fokken maar anders is dat ook een overweging. Het mes erin.
Bij Shib maakte dat geen verschil. Geen gram.
Oke, hij was alleen chemisch gecastreerd, maar dan nog.
Dat hoofd van de dierenarts ook toen ze bij de 2e chip waarschuwde dat hij nu echt minder moest gaan eten (eerste chip was bij een andere da gezet) en ik vertelde dat hij zijn hele leven al onbeperkt eten krijgt en dus ook na die eerste chip. :LOL:
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Biotine is goed voor de vacht, dat zit in eigeel, er zullen vast ook supplementen van zijn. Qua voer een vette kvv? Smuldier, lotgering, verschillende smaken van Naturis.
Shibby
Zeer actief

Heavy schreef:
sjm schreef:
Heavy schreef:Kaas ? Rookworst? Knakworst? Of gewoon een konijn laten vangen :mrgreen:

Is dat trouwens een idee haar laten werken voor haar eten?
Ik geef onze honden eigenlijk nooit iets buiten hondenvoer/snacks :tongue: Maar dan moet ik haar dus gewoon goedkope vetmakers gaan geven? :P

En werken voor eten doet mevrouw niet, dan eet ik toch lekker niet? :engel:
Ik geef onze honden niks buiten hondenvoer dus zelfs nooit snacks :wink: misschien de snacks weglaten dan ?
Heeft het een reden dat je nooit snacks geeft?
kan me er zelf zo weinig bij voorstellen dus ik ben nu gewoon even heel nieuwsgierig. :wink:
Afbeelding
sjm
Zeer actief

Mizzsylver schreef:Nutri plus gel zou je kunnen proberen.
En misschien dit voor over het voer?
Nutri Gel Plus hebben we nu voor Meneer Sam. Misschien ook bij Zahra proberen dan..
sjm
Zeer actief

Soooof schreef:Ik wilde zalmolie suggereren. :mrgreen:

Misschien gewoon echte zalm? Hier voer ik wel eens een zalmkop, de visboer vindt dat afval, Rex vindt van niet. Die kraakt hem met plezier. Misschien heeft een visboer bij jou in de buurt ze ook wel over?
Ik wil het wel eens proberen, denk alleen niet dat ze het eet. Het is echt een miet, die gaat op d'r plaats liggen om een kruimeltje twijfelend op te peuzelen. Waar Isa een kuiken in 1x doorslikt :P

Betaal je daar veel voor bij de visboer? En kun je dat gewoon in z'n geheel geven? Maakt graat niks uit?
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Heb je haar wel eens natvoer gegeven? En hoe at ze dat?
sjm
Zeer actief

Domor schreef:Heb je haar wel eens natvoer gegeven? En hoe at ze dat?
Nee, nog nooit geprobeerd :engel:
Domor
Zeer actief

Dan zou ik eens wat smaken Renske of Rocco proberen. Veel honden eten dat een stuk beter dan kvv of brok.
sjm
Zeer actief

Domor schreef:Dan zou ik eens wat smaken Renske of Rocco proberen. Veel honden eten dat een stuk beter dan kvv of brok.
Ik ga eens wat bestellen. Ik heb altijd een Cesar rotte tandjes gevoel van netvoer :LOL:
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Lizzie is een enorme tut met eten. Renske gaat er meestal wel in. Brokken nooit en kvv met tijden. Ik blijf maar een beetje proberen. Na haar castratie is het wel beter geworden maar niet geweldig.
Afbeelding
Domor
Zeer actief

Kleine Boris krijgt nu 6-7 jaar Renske als enige product, en heeft vorig jaar voor het eerst een gebitsreiniging gehad en dan nog voornamelijk omdat hij een los tandje had (kleine-honden probleem) en hij er ook niet jonger op wordt (nu 10 geworden). Hij kreeg uitgebreid complimenten over hoe schoon zijn gebit was. En ook mijn poedels, gevoelig voor vieze tanden, kregen recent nog weer een complimentje voor hun tanden, ondanks dat ze een periode enkel natvoer hebben gekregen.

Je moet inderdaad geen ceasar of pedigree gaan voeren, dat is dramatisch voor de tanden.
Soooof
Zeer actief

sjm schreef:
Soooof schreef:Ik wilde zalmolie suggereren. :mrgreen:

Ik wil het wel eens proberen, denk alleen niet dat ze het eet. Het is echt een miet, die gaat op d'r plaats liggen om een kruimeltje twijfelend op te peuzelen. Waar Isa een kuiken in 1x doorslikt :P

Betaal je daar veel voor bij de visboer? En kun je dat gewoon in z'n geheel geven? Maakt graat niks uit?
Een euro voor 5, dus daarvoor hoef je het niet te laten. ;-) (En dan ook nog vooral omdat ik hem er iets voor wilde geven geloof ik.. Hij gooit ze weg.) En als ik jou was zou ik dan met één beginnen, anders blijf je met die krengen zitten als ze het niet mot.

Ik geef ze gewoon zo, met graat en al. En kop. En alles. :schrik: Als ze niet verhit zijn kan dat gewoon.

Ohnee, ik geef hem niet zó, ik geef hem in een bak. Meneer vindt het alleen leuker om hem op z'n kleedje kapot te bijten en er een stinkende klerezooi van te maken. :mrgreen:
Afbeelding
Soooof
Zeer actief

Oh en kaas. Hier doet ie een moord voor kaas en leverworst. Dat krijgt ie niet te veel, vanwege het zout, maar als ie het krijgt heb je een dolgelukkige hond hier.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

sjm schreef:
sirene schreef:Ik zie op je blog foto's van een rennende saluki zonder ribben of wervels zichtbaar. Volgens mij weet ze prima hoeveel ze moet eten.
Ze heeft periodes dat ze er best goed uit ziet. Maar ook soms ff niet.. En dat die vacht zo uitvalt, bevalt me niet.. Daar is het toch niet de tijd van het jaar voor?
teven ruien onder invloed van hormonen he? Pom is nu ook kaal.
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Triss is nu ook behoorlijk in de rui.
Bij Shendor hielp het als ik een beetje kattenvoer (blik) door zijn brokken roerde. Gewoon voor de smaak en dan at hij wel. Hij kon soms een week lang zijn voer laten staan, en was ook erg mager daardoor. Is later toen hij ouder werd overigens helemaal over gegaan en een goede eter geworden.
Afbeelding
Groetjes Marja
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Triss was toch kort voor jullie vakantie loops geweest? Na de schijndracht periode kunnen ze dan gaan ruien ;)
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

sjm schreef:
Jawel joh! Mijn twee verharende honden verharen nu ook als een gek. Over 2 weken show met Fiji en ze is bijna kaal :LOL:
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Machie schreef:
sjm schreef:
Ze heeft periodes dat ze er best goed uit ziet. Maar ook soms ff niet.. En dat die vacht zo uitvalt, bevalt me niet.. Daar is het toch niet de tijd. van het jaar voor?
Jawel joh! Mijn twee verharende honden verharen nu ook als een gek. Over 2 weken show met Fiji en ze is bijna kaal :LOL:
Ja hoor, hier ook. 3 kortstokharige honden, de stofzuiger draait overuren en nog... :jank:
Kayltje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeentjes, Laekense Herder en een terror-terriër
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Kayltje »

Fitz deed het ook, weigeren te eten.
Hij weegt tussen de 27 en 28 kilo, is 67 cm hoog, mechelreu. Hij mag van mij wel 4 kilo meer wegen, terwijl ik van slank houd. Energie bleef hoog, maar hij begon op een gegeven moment zelfs spier te verliezen.
Vers lukte wel redelijk met eten, maar daarvan bleef hij niet op gewicht. (1.5 kilo en dan nog alle ribben zichtbaar. Meer kreeg ik er niet in)
Na een hele hoop gezeik en gedoe eet hij nu cavom lam/rijst met blikvoer er door heen.
Gewoon, goedkope stinkpaté van de supermarkt.
Tegen mijn principe, maar zijn vacht knapt erg op en ik zie in elk geval geen heupen en ruggengraat meer. Spieren komen ook enorm snel terug.
En hij eet met smaak. Het moet maar.
:I: Maddie :I: Fitz :I: Imp :I: Djinn :I:
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Elco's moeder was ook een slechte eter. Met MyBeau kreeg ze meer eetlust, vacht begon te glanzen en ze kwam netjes aan. Is volgens mij olie met vitaminen en mineralen
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

En inderdaad, teven verharen aan het eind van de (schijn)dracht. Rond de loopsheid is hun vacht op z'n best
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”