Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Charlie is bang
Moderator: moderatorteam
- Rebble
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Charlie is bang
En geen idee waarvan. Ze rent steeds naar de keuken lijkt daar iets te zoeken, rent weer terug en aldoor piepen. Zodra de tussendeur naar het halletje opengaat vliegt ze daarheen en gaat met haar staart naar beneden staan dralen en piepen. Soms gaat ze in haar mand liggen, en maar hijgen en piepen, dan staat ze weer op. Ik ben al met haar naar buiten geweest maar geen hoge nood, een gewone plas. Het is geen vuurwerk. Ten eerste niet gehoord en ten tweede reageert ze daar wel even geschrokken maar verder niet op.
Het enige wat ik kan bedenken is een langzame vlieg die hier rond vloog maar die is nu nergens meer te zien.
Ze lijkt nu wat langer in haar mand te blijven liggen dus even kijken of ik erbij mag zitten en kan masseren of zo dat vindt ze altijd lekker.
Jullie kunnen er niks mee maar ik vind het zo sneu dat ik het even wilde delen.
Het enige wat ik kan bedenken is een langzame vlieg die hier rond vloog maar die is nu nergens meer te zien.
Ze lijkt nu wat langer in haar mand te blijven liggen dus even kijken of ik erbij mag zitten en kan masseren of zo dat vindt ze altijd lekker.
Jullie kunnen er niks mee maar ik vind het zo sneu dat ik het even wilde delen.

-
Kimmie
Re: Charlie is bang
kan ze wel haar staart omhoog doen? maw ze heeft geen koudwaterstaartje? dat ze zo reageert op pijn in haar staart ( of ergens anders pijn? )
- Rebble
- Zeer actief
Nee staart is prima in orde verder, hangt gewoon van bangigheid naar beneden. Pijn lijkt ze niet te hebben, reageert nergens op (uiteraard even bevoeld) en ze lijkt meer een uitweg te zoeken. Dit heeft ze helemaal in het begin ook 1 of 2 keer gehad en toen was ze ergens van geschrokken maar dat heeft ze al maanden niet meer gedaan en er is niks gebeurd.Kimmie schreef:kan ze wel haar staart omhoog doen? maw ze heeft geen koudwaterstaartje? dat ze zo reageert op pijn in haar staart ( of ergens anders pijn? )

- Kaiou
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Barbet
Is ze misschien geschrokken van hagel tegen een raam? In combinatie met de harde wind maakt dat best veel geluid ineens .
Ik zelf schrok er zelf van daarstraks, vandaar dat ik er aan denk. Kaiou hoort zulk soort dingen niet meer
Ik zelf schrok er zelf van daarstraks, vandaar dat ik er aan denk. Kaiou hoort zulk soort dingen niet meer

- Rebble
- Zeer actief
Het is al de hele avond droog en echt hard waaien doet het ook niet.Kaiou schreef:Is ze misschien geschrokken van hagel tegen een raam? In combinatie met de harde wind maakt dat best veel geluid ineens .
Ik ben net weer een half uurtje buiten geweest en dan ontspant ze. Vanaf het moment dat we weer bij de trap (gelopen op het stationspark daar moet je via een hoge trap naar boven en beneden) waren, werd ze weer zenuwachtig. Weigeren de trap af te gaan. Gelukkig zijn er twee naast elkaar en wilde ze wel van de andere haha. Laatste stukje naar huis nog een paar keer in de ankers maar met bochtje draaien en een kom maar meisje wilde ze toch mee. Uiteindelijk bij de deur nog een twijfel en toen schoot ze naar binnen. Het is exact hetzelfde gedrag wat ze de eerste week 2x heeft laten zien maar toen was het te verklaren en de dingen waar ze toen van was geschrokken zijn én niet gebeurt én ze is er niet meer bang van.
Al met al ligt ze nu toch rustig in haar mand, niet meer hijgen en niet meer piepen. En nu gaat ze écht liggen, als in compleet ontspannen. Ik twijfel of ik beneden zal slapen, stel dat ze halverwege de nacht weer bang wordt, dan hoor ik het niet.

- Rebble
- Zeer actief
Ze is weer helemaal normaal
Ik heb vannacht toch maar op de bank geslapen, wat een kutnacht ondanks dat ik een heerlijke grote bank heb, maar Charlie heb ik niet meer gehoord, gelukkig.
Ze leek af en toe te schrikken en keek dan naar achter of zocht iets boven zich, alsof ze steeds stiekem op haar kont getikt werd. Het enige wat ik kan bedenken is dat ze buikpijn had, normaal poept ze 1x per dag of per 2 dagen zelfs maar gister heeft ze 2x gepoept en vanmorgen ook weer, wel normale drollen. Vreemd maar ik ben blij dat ze weer haar normale zelf is.
Ze leek af en toe te schrikken en keek dan naar achter of zocht iets boven zich, alsof ze steeds stiekem op haar kont getikt werd. Het enige wat ik kan bedenken is dat ze buikpijn had, normaal poept ze 1x per dag of per 2 dagen zelfs maar gister heeft ze 2x gepoept en vanmorgen ook weer, wel normale drollen. Vreemd maar ik ben blij dat ze weer haar normale zelf is.

- Simone-H
- Zeer actief
Pepper is deze zomer ook een poos "zomaar" bang geweest.
Tot ik ontdekte dat er geluiden waren die voor mij heel normaal en gewoon zijn. Maar voor Pepper niet.
In de zomer staan de deuren en ramen veel open. Daardoor ontstaat er een " tocht" in huis waardoor er wel eens een deur klappert. Een heel gewoon geluid, het viel me niet eens op. Pepper vond het echter maar niets. Als de deur naar buiten open stond durfde ze niet naar buiten, en andersom. Stel dat dat ding ineens zou gaan klepperen!
Boven was ook een klapperende deur. Dus maar niet meer naar boven.
Het kunnen hele gewone dingen zijn waar een hond "zomaar" bang voor is. En moeilijk uit te zoeken wat het is.
Tot ik ontdekte dat er geluiden waren die voor mij heel normaal en gewoon zijn. Maar voor Pepper niet.
In de zomer staan de deuren en ramen veel open. Daardoor ontstaat er een " tocht" in huis waardoor er wel eens een deur klappert. Een heel gewoon geluid, het viel me niet eens op. Pepper vond het echter maar niets. Als de deur naar buiten open stond durfde ze niet naar buiten, en andersom. Stel dat dat ding ineens zou gaan klepperen!
Boven was ook een klapperende deur. Dus maar niet meer naar boven.
Het kunnen hele gewone dingen zijn waar een hond "zomaar" bang voor is. En moeilijk uit te zoeken wat het is.
Verander wat je niet kunt accepteren
Accepteer wat je niet kunt veranderen
Accepteer wat je niet kunt veranderen
- Rebble
- Zeer actief
Nou ik denk dus echt dat het om die vlieg gaat... hij vloog vanavond weer rond en ze begon alweer tekenen van onzekerheid te vertonen. Ik heb toen maar muziek op gezet en de rest van de avond heeft ze rustig in haar mand gelegen. Helemaal op haar gemak is ze nog niet want voor het vaste ritueel van een plakje worst stond ze niet op. Uiteindelijk wel toen ik het in haar etensbak kwakte maar ze stond eerst zoekend rond te kijken naar boven.
Nah, dat ze daar maar overheen mag zijn als het zomer is
Nah, dat ze daar maar overheen mag zijn als het zomer is

- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
hahaha Dushi had dat vroeger ook ( nu is ze doof dus dat is wel makkelijk) bang voor hommels en bromvliegen. Dat wordt op jacht gaan naar een super goeie vliegenmepper.
- Rebble
- Zeer actief
Ja maar serieus, het is absoluut niet de eerste vlieg die hier rondvliegt sinds zij er is en eerder echt geen probleem geweest. Maffe hondenMiezemuis schreef:hahaha Dushi had dat vroeger ook ( nu is ze doof dus dat is wel makkelijk) bang voor hommels en bromvliegen. Dat wordt op jacht gaan naar een super goeie vliegenmepper.