Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

's Nachts blaffen en grommen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Alhomaro
Actief
Mijn ras(sen): Catalaanse herder, Kuvasz en Havanezer
Aantal honden: 3

's Nachts blaffen en grommen

Ongelezen bericht door Alhomaro »

Mijn honden slapen bij mij in de slaapkamer. Kyra en Remy op hun gezamenlijk bed en Doris op haar eigen bedje. Vaak gaan Kyra en Remy al eerder op de avond op hun bed liggen, met de slaapkamer open. Dan ben ik nog wat in de woonkamer bezig. (Ik heb alles gelijkvloers). Voordat ik zelf naar bed ga, laat ik ze nog even in de tuin om te plassen. Als ze dan weer naar binnen komen krijgen ze nog wat lekkers en dan gaan we naar bed. De slaapkamerdeur gaat dan dicht. En vanaf het moment dat ik dan in bed lig, gaat Kyra liggen grommen of heel hard blaffen. Het lijkt erop, dat ze hiermee reageert op het blaffen van de honden in de buurt, die allemaal buiten zijn. Maar die honden blaffen eerder op de avond ook al en dan reageert ze niet. Het helpt meestal wel als ik muziek opzet, maar dat moet dan toch wel op een behoorlijk volume en aangezien ik in diezelfde ruimte slaap, is dat niet bevorderlijk voor mijn slaap. Maar dat is een grommende, blaffende hond ook niet. Als ik haar 's nachts buiten zou laten (soms wil ze ook 's avonds niet naar binnen) blaft ze de hele nacht door.
Dit gedrag wordt steeds erger. Kwam het voorheen een enkele keer voor dat ik muziek moest opzetten om haar stil te houden, nu is het iedere nacht. Iemand enig idee hoe ik dit gedrag kan ombuigen, zodat ze weer normaal 's nachts gaat slapen? Kyra is een Kuvasz die in februari 7 jaar wordt.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Re: 's Nachts blaffen en grommen

Ongelezen bericht door M@scha »

als ik heel pedagogisch aan de gang ga kan het zijn dat als jij rechtop staat/zit jij de zaken regelt en ze het gevoel heeft dat als jij gestrekt gaat dat zij het moet regelen.

in de praktijk zou ik chagrijnig worden, lelijk doen en madam de slaapkamer uitgooien. ga maar in de huiskamer rellen. adios :-)

en misschien werkt dat ook wel omdat ze dan niks te regelen heeft.

buiten zou ik idd niet doen omdat ze dan juist getriggerd wordt om te reageren.
Afbeelding
Alhomaro
Actief
Mijn ras(sen): Catalaanse herder, Kuvasz en Havanezer
Aantal honden: 3

Re: 's Nachts blaffen en grommen

Ongelezen bericht door Alhomaro »

Bedankt voor het meedenken Mascha. Zelf zat ik ook al aan iets dergelijks te denken. Ik zou het eens kunnen proberen om haar in de woonkamer te bonjouren als ze weer zo tekeer gaat. Al weet ik niet of dat echt zal helpen. In de woonkamer hoor je de geluiden van buiten zelfs nog beter dan in de slaapkamer. En ik heb ook geen deur in de woonkamer, dus de kans bestaat, dat ze dan aan de slaapkamerdeur of de voordeur gaat staan krabben omdat ze er in/c.q. eruit wil. Maar als ze vanavond weer zo tekeer gaat, ga ik het toch eens proberen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”