Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.
Op vakantie kwamen we deze 2 tegen. (dat die spin me bijna aan de monitor hielp even terzijde gelaten, lol)
Maar kan iemand mij vertellen hoe deze diertjes heten? Oké, slang en tarantula, zover was ik. Maar ik zou het leuk vinden om hun echte namen te weten.
De slang lijkt me een Garden snake, ongevaarlijk en veel voorkomend daar. De spin is een tarantula. En dan ben je dus een lucky one als je die ziet.
Oktober is migratie tijd voor de tarantula’s. De mannetjes gaan dan op zoek naar een vrouwtje.
De slang is een Pituophis catenifer species oftewel een Bullsnake (stierslang)
En de spin is een Aphonopelma species, een volwassen mannetje.
Als een mannetjes vogelspin volwassen geworden is, heeft hij nog maar kort te leven.
Hij wil zich dan voortplanten en meestal overleeft hij dat niet.
Maar ook al komt hij daar ongeschonden uit, dan overlijdt hij toch binnen afzienbare tijd.
Tenmashi schreef:Als dit een mannetje is, zijn de vrouwtjes dus nog een stukje groter?
Vrouwtjes zijn niet echt groter, maar leven wel veel langer. Zij kunnen 20 jaar oud worden, mannetjes, hooguit 5 jaar.
Dit mannetje is echt aan zijn eind en erg mager.
Wow, bedankt!!! Boeiend. Benieuwd of de anderen dan ook met deze antwoorden komen.
Ik is dus wel heel bijzonder dat we deze spin zagen! Toch handig zo'n man met havikogen!