Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hills J/D - hills science plan healthy mobility

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Hills J/D - hills science plan healthy mobility

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Heeft iemand ervaring met dit voer?
schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Aantal honden: 3

Re: Hills J/D - hills science plan healthy mobility

Ongelezen bericht door schelsey »

Ikzelf met Maya, mijn overleden berner, knapte daar heel erg van op

Een vriendin van mij haar hond, net zelfde, zag groot verschil, omdat het redelijk duur was heeft ze verschillende keren geprobeerd goedkopere voeding te geven maar merkte het na paar weken aan de hond.

Nisha kreeg hills metabolic mobility en was minder stram en stijf, nu staat ze sinds 1 week op gewone lightbrok en een poeder waar glucosamine en condroitine in zit, gewoon als test om eens te zien wat het zo doen
joline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door joline »

Ik heb er geen ervaring mee maar ik zou persoonlijk dit voer nooit geven. Dit zijn de ingrediënten van de kip smaak: maïs, granen, gevogeltevleesmeel, sojabonenmeel, dierlijke vetten, proteïnehydrolysaat, lijnzaad, maïsgluten, erwtenzemelenpoeder, visolie, plantaardige olie, calciumcarbonaat, voerrijst, natriumchloride.
Waarvoor zou je het willen geven, heeft je hond last van zijn gewrichten? Dan zou ik juist vers gaan geven met bijvoorbeeld extra glucosamine en chondroïtine erbij.
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

voor de gewrichten geef ik kennels favoriet m5 bevalt super goed
Afbeelding
gevni havanezers
yodi
Zeer actief
Mijn ras(sen): rottweiler
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door yodi »

Ja wij, jaren geleden heeft Yodi een breukje in haar heup opgelopen, ze bleef slecht lopen, stijf, en nu rent ze weer en niet meer stijf.
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Dank voor de reacties!
Voor diegene die ervaring hebben, gebruiken jullie J/D of de gewone science plan healthy mobility?

@joline, waarom juist dan vers?
Als mijn hond het goed doet op voer met een lager vleesaandeel ben ik daar eerlijk gezegd blij mee. Ik ben ook niet per definitie anti granen etc.
Maar, het is wel belangrijk dat de hond het goed doet op het voer, daar hoor ik met deze brok toevallige opvallend goede verhalen over. Vandaar de vraag.
schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila

Ongelezen bericht door schelsey »

Heb toch ook al meer goede verhalen gelezen van de JD, kweet dat mensen de brok afbreken omdat er granen in zitten maar kvv is ook geen wondermiddel, daarvan gaat de hond niet ineens minder mank lopen, de produkten die in de JD zitten dienen daarvoor

Hills heeft wel meer voedingen specifiek voor gezondheidsproblemen en voor zover ik al heb gehoord en gelezen werken die toch voor het probleem

Ik geef de hills metabolic mobility omdat Nisha moest afvallen, ben nu even de gewone light aan geven samen met een poeder omdat ze eigenlijk enkel lichte artrose heeft aan haar heup waarschijnlijk en wil dus zien of dat al voldoende zou zijn, indien ik merk dat ze weer stijver is na de wandeling word ze terug op de hills metabolic gezet
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”