Julius-K9

Baskerville

Buster

Welke zouden jullie aanraden?
Moderator: moderatorteam
Dat passen zou ik liever thuis doen om stress te voorkomen, Rani is niet echt een hond die in een vreemde omgeving met vreemde mensen erbij zoiets rustig kan passen.Crescent schreef:Zo op het oog lijkt de baskerville meer bewegingsruimte te geven voor hijgen. Maar toch zou ik ze lekker gaan passen zodat je de ruimte kan zien die ze geven.
Het eerste, het lijkt me niet zo comfortabel als leer. Maar jij hebt dus een andere ervaring?Perle schreef:Bedoel je 'hard uitzien' als in ruw, stug materiaal? Of als in 'te gevaarlijk'?
Qua materiaal vind ik de Baskervilles echt super, ze zijn helemaal niet zo stug en passen meestal comfortabel. Ik werk op de praktijk bij voorkeur met Baskervilles.
Ah, dat betekent dus beduidend minder ruimte als bij de Baskerville. Het moet echt niet te strak zitten vind ik.Perle schreef:Ik ken alle drie de types muilkorven, en met de eerste heb je al eerder risico dat de leren riempjes gaan snijden, als de pasvorm niet goed is.
Dat meten was al een ervaring op zich, ze is echt mafdagmar88 schreef:Die baskerville dingen zijn wel heel fijn hoor, het materiaal is vrij zacht, een beetje kong spul zeg maar.
Daarbij zijn de bandjes ook van mooi materiaal, blijft goed zitten. Alleen even goed meten, en inderdaad rekening houden dat je wat extra ruimte voor de tong laat.
Mijn ervaring is dat leer snel minder wordt, uitdroogt, de klinknageltjes roesten, nat is het ook niet lekker.
Ik heb nog een tijd van die standaard draadkorfjes gehad met leren bandjes, die kon ik voortdurend vervangen.
Er zijn ook licht blauwe van baskerville, die vind ik er veel vriendelijker uitzien.
Was het dan te groot? Rani heeft niet echt een smal snoetje. Ze heeft een grotere en dikkere bek dan Gollum de Labrador.Tigress schreef:Die onderste hebben wij voor onze border collie...en eerlijk gezegd is die enkel voor hoge nood. Geen ruimte tot goed hijgen.
Dierenwinkel zei dat deze paste (had de hond mee). Toen ik vroeg over het hijgen werd mij verteld dat daar genoeg ruimte voor was. Eenmaal thuis ben ik gaan trainen ermee, en viel mij al vrij gauw op dat de bewegingsruimte voor de kaak te weinig is. Wij hebben het mee gehad op vakantie als uiterste nood en zodat we in ieder geval iets bij ons hadden, maar voor langere tijd zal zij die muilkorf niet om krijgen. We zitten nog te denken om te investeren in een muilkorf en een op maat laten maken bij Bumas (http://www.bumas-shop.com/nl/)
Baskerville is mooi, maar daar moet je écht goed bij gaan passen. Op een smal snoetje paste het bij ons in ieder geval niet.
Voor Tisbee had ik ook een windhondenkorf en die heb ik destijds ook eens bij Lais omgedaan om te passen en dat paste super (ondanks haar dikke harsesDeDiana schreef:Ik heb hier ook de baskerville ultra, maar de pasvorm is eigenlijk niet zo geschikt voor honden met een vrij smalle, lange neus. Daardoor zit hij bij Amy wel lekker ruim en ze heeft er totaal geen last van dat de korf van wat zwaarder en dikker materiaal gemaakt is. Hij is daardoor ook wel heel degelijk, kan tegen een stootje. Amy heeft maat 4 en die is eigenlijk net iets aan de korte kant voor haar, maar wel lekker ruim in de breedte. Aangezien Rani wat groter en breder is, zou een maat 5 voor haar denk ik wel kloppen.
Ik heb nu een windhondenkorf aangeschaft, dat is heel fijn licht materiaal en de pasvorm is voor mijn honden veel beter.
Ja, bij mijn andere honden, dus ook Amoz en Mila, zit die windhondenkorf ook veel beter dan de Baskerville. Amoz heeft bijvoorbeeld echt geen lange, spitse neus, maar zelfs bij hem is de Baskerville in de wijdte heel ruim en in de lengte eigenlijk net iets te kort. Amy, Mila en Taartje hebben natuurlijk nog een veel smaller en relatief langer snoetje.Zamunda schreef:Voor Tisbee had ik ook een windhondenkorf en die heb ik destijds ook eens bij Lais omgedaan om te passen en dat paste super (ondanks haar dikke harsesDeDiana schreef:Ik heb hier ook de baskerville ultra, maar de pasvorm is eigenlijk niet zo geschikt voor honden met een vrij smalle, lange neus. Daardoor zit hij bij Amy wel lekker ruim en ze heeft er totaal geen last van dat de korf van wat zwaarder en dikker materiaal gemaakt is. Hij is daardoor ook wel heel degelijk, kan tegen een stootje. Amy heeft maat 4 en die is eigenlijk net iets aan de korte kant voor haar, maar wel lekker ruim in de breedte. Aangezien Rani wat groter en breder is, zou een maat 5 voor haar denk ik wel kloppen.
Ik heb nu een windhondenkorf aangeschaft, dat is heel fijn licht materiaal en de pasvorm is voor mijn honden veel beter.). Ik vond het ook een groot voordeel dat het een lichte muilkorf is, dat lijkt mij toch een stuk comfortabeler dragen dan een zwaardere.
Oh dat had ik niet verwacht, ik had het idee dat Rani en Lais qua dikke kop wel op elkaar leken. Misschien toch ook even kijken naar een windhondenkorf.Zamunda schreef:Voor Tisbee had ik ook een windhondenkorf en die heb ik destijds ook eens bij Lais omgedaan om te passen en dat paste super (ondanks haar dikke harsesDeDiana schreef:Ik heb hier ook de baskerville ultra, maar de pasvorm is eigenlijk niet zo geschikt voor honden met een vrij smalle, lange neus. Daardoor zit hij bij Amy wel lekker ruim en ze heeft er totaal geen last van dat de korf van wat zwaarder en dikker materiaal gemaakt is. Hij is daardoor ook wel heel degelijk, kan tegen een stootje. Amy heeft maat 4 en die is eigenlijk net iets aan de korte kant voor haar, maar wel lekker ruim in de breedte. Aangezien Rani wat groter en breder is, zou een maat 5 voor haar denk ik wel kloppen.
Ik heb nu een windhondenkorf aangeschaft, dat is heel fijn licht materiaal en de pasvorm is voor mijn honden veel beter.). Ik vond het ook een groot voordeel dat het een lichte muilkorf is, dat lijkt mij toch een stuk comfortabeler dragen dan een zwaardere.
Ik vind die ook het mooiste eigenlijk. Maar ja, Rani krijgt hem niet voor de mooi natuurlijk. Ik kijk wel waar we op uitkomen.laeken schreef:Wij hadden voor Eva een zachte leren en ze heeft hem nooit met tegenzin gedragen en ik vind die persoonlijk ook het mooist.
Ik had al gebeld met een dierenwinkel waar lieve mevrouwen werken en we in een paskamer kunnen passen, dat moet goed komenveertje schreef:Ik heb zowel de Baskerville als de onderste gepast bij Tess in de dierenspeciaalzaak en de Baskerville was te breed en te kort voor haar spitse puntneus. De onderste vond ik kwalitatief niet zo fantastisch ogen. Had het idee dat dat bandje binnen no time stuk is. Ook de korf zelf vond ik niet zo mooi van materiaal. De Baskerville vond ik wel fijn materiaal, alleen dus niet passend voor haar kop.
Je zou eens kunnen kijken in een dierenwinkel of ze ze hebben liggen. Dan kan je alvast zelf het materiaal beoordelen, hoef je nog niet eens te passen. Of voor het idee bij een van de andere honden passen, dan weet je ongeveer hoe het zit op een hondenkop.
Op zich zijn de hondenbazen hier wel goed opgevoed hoor, en in losloopgebied is het best logisch dat er even honden komen buurten. Ze kunnen ook niet ruiken dat Rani daar niet altijd van gediend is. Vind het zo lullig als een jolige hond met een bord voor z'n kop naar huis moet met een gat in z'n kont.Tenmashi schreef:Ik heb een Baskerville voor Mitzi (Mechelse herderteef), past prima al moest ik wel een maatje groter nemen dan gedacht vanwege haar lange puntneus.Verder prima ding. Ze draagt 'm niet heel vaak, gelukkig zijn de hondenbazen hier sociaal en opgevoed (:P) en gaat het aardig goed met Mitzi's angstagressie naar andere honden.
Hee, wat handig!Gollum schreef:Ik heb even een dierenwinkel in de buurt opgebeld en ze verkopen muilkorven, ik ben welkom om te komen passen. Ze hebben een aparte paskamer dus dat is wel fijn!
Oh ja in losloopgebied kun je dat verwachten, dat detail had ik even gemist.Gollum schreef:Op zich zijn de hondenbazen hier wel goed opgevoed hoor, en in losloopgebied is het best logisch dat er even honden komen buurten. Ze kunnen ook niet ruiken dat Rani daar niet altijd van gediend is. Vind het zo lullig als een jolige hond met een bord voor z'n kop naar huis moet met een gat in z'n kont.Tenmashi schreef:Ik heb een Baskerville voor Mitzi (Mechelse herderteef), past prima al moest ik wel een maatje groter nemen dan gedacht vanwege haar lange puntneus.Verder prima ding. Ze draagt 'm niet heel vaak, gelukkig zijn de hondenbazen hier sociaal en opgevoed (:P) en gaat het aardig goed met Mitzi's angstagressie naar andere honden.