Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nieuwe gordijnen aan gort.....!
Moderator: moderatorteam
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Nieuwe gordijnen aan gort.....!
Voor dat mijn vader nog bozer wordt, toch maar zoeken naar een oplossing. De vitrage die we vorig jaar nieuw hebben gekocht (en behoorlijk prijzig) zijn door Winnie meteen aan gort geholpen. Inmiddels is het echt lelijk! Ze hangen voor de schuifpui en de buren hebben een nieuwe poes, die echt vaak in onze tuin komt 'shoppen'. Maar Winnie springt dus luidblaffend tegen de schuifpui en laat daarbij hele ladders achter in de vitrage (inmiddels 10 pootladders ofzo). Wat moet ik doen??? Ja buiten gaat ze ook achter katten aan!
Bas hadden we voor dat Winnie kwam goed onder controle met katten en bleef mooi naast, maar nu gaat hij dus mee. Ze gaan dus ook echt alleen op veilige plekken los (in het park, op het grote veld ver weg van de weg, en waar geen poezen zijn) en dat gaat op zich goed, maar we kunnen niet blijven ontwijken!
Bas hadden we voor dat Winnie kwam goed onder controle met katten en bleef mooi naast, maar nu gaat hij dus mee. Ze gaan dus ook echt alleen op veilige plekken los (in het park, op het grote veld ver weg van de weg, en waar geen poezen zijn) en dat gaat op zich goed, maar we kunnen niet blijven ontwijken!

- Ursula
- Zeer actief
-
- Erelid
- Contacteer:
Re: Vitrage
8O huh????Wiempie schreef:Schuifpui onmiddelijk verwijderen. Hond kan lijden aan PUI-ANGST. Pui dus niet vervangen.
Groeten,
Wiempie!
Ik heb ook vitrage aan de voorkant.
Die zijn ook keurig in strengen gekrabt.
Maar ik wil toch wat anders voor de ramen.

Wat je kunt doen is op hondhoogte van dat ondoorzichtig plastic op je raam plakken.
Da's een goeie tip!Daan schreef:
Wat je kunt doen is op hondhoogte van dat ondoorzichtig plastic op je raam plakken.

-
- Zeer actief
- Contacteer:
yep ik ken het probleem. wij hebben sinds een jaar ook vitrage en ze zien er nu al niet meer uit. vorige week kreeg ik het helemaal aan mijn hart
ik gooide de kong weg en die rolde dus richting vitrage, dus whooper rent erachter aan en pakt de kong om terug te willen rennen maar hij had ook een stukje vitrage vast
ik heb mijn ogen dicht gedaan en ik durfde niet meer te kijken. ik dacht ff, die rent terug met kong EN vitrage maar dat schade viel mee gelukkig, de vitrage schoot los tussen zijn tanden 

groetjes
caroline, whooper en orbis
- gyanty
- Zeer actief
Tja het raam is het probleem niet, de vitrage. Eigenlijk wil ik dit gedrag eruit hebben. Het moet afgelopen zijn, straks gaat ze nog een keer door het raam heen. Hoe leer je een 10 jarige hond af dat hij dit niet moet doen (corrigeren kan wel, maar ik ben er niet altijd bij in de buurt als ze dit doet!miekmiek schreef:Da's een goeie tip!Daan schreef:

-
- Zeer actief
- gyanty
- Zeer actief
- Sietske*
- Zeer actief
- Contacteer:
Door de tip van dat ondoorzichtige plastic op de ramen los je het probleem waarschijnlijk ook op. De hond kan dan niet meer naar buiten kijken.... ziet de kat niet meer..... en laat de vitrage dus heel. Je haalt hiermee als het ware de trigger voor zijn gedrag (het zien van de kat) weg.
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

- gyanty
- Zeer actief
Is gedeeltelijk waar, maar ook het geluid van katten hoort ze en spring dan zonder ook maar een kat te zien tegen de schuifpui op. Kijk mij maakt het in principe niet uit dat het een kattenhater is, maar mijn vader is er toch wat minder blij met het feit dat de dure gordijnen eignlijk alleen nog vuilnisbakwaardig zijn! En ook buiten als ik wandel zal ik het gedrag willen minderen. Nu zet ik altijd meteen de flexilijnen op slot en elke keer als ze trekken (ook Bas dus) laat ik ze zitten. Langzamerhand gaat het wel beter, maar ze reageert nog steeds erg fel. Niemand die een tip heeft?Sietske* schreef:Door de tip van dat ondoorzichtige plastic op de ramen los je het probleem waarschijnlijk ook op. De hond kan dan niet meer naar buiten kijken.... ziet de kat niet meer..... en laat de vitrage dus heel. Je haalt hiermee als het ware de trigger voor zijn gedrag (het zien van de kat) weg.