Dit dus, hier loopt ook een grommert, stelt geen zak voor_Tiny_ schreef:Nou vind ik wel dat poedels nogal grommerige honden zijn. Mijn shih en mijn doodle grommen eigenlijk nooit, het zijn echt de 3 poedels die dat doen. Maar het stelt niet veel voor, het is gewoon communicatie. Grrrrr je komt te dicht bij/ik wil nu even niet spelen/laat me met rust enz dat mag gewoon. Claimen mag niet.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Laten jullie de honden....
Moderator: moderatorteam
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Re: Laten jullie de honden....

- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
Ja misschien is hert dat ook wel. vanochtend was Lizzie met Keetje aan het spelen, dat klonk ook alsof er een serieus probleem was. Keetje vond het prima dus dan ik ook.Lizzie. schreef:Dit dus, hier loopt ook een grommert, stelt geen zak voor_Tiny_ schreef:Nou vind ik wel dat poedels nogal grommerige honden zijn. Mijn shih en mijn doodle grommen eigenlijk nooit, het zijn echt de 3 poedels die dat doen. Maar het stelt niet veel voor, het is gewoon communicatie. Grrrrr je komt te dicht bij/ik wil nu even niet spelen/laat me met rust enz dat mag gewoon. Claimen mag niet.en ik laat het gewoon gaan. Er is nog nooit wat gebeurt onderling.
- Bonnie F
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Ik heb met grote regelmaat een loge. Ze mogen best even motten maar alleen buiten. Binnen betekent zelfs grommen een forse ingreep mijnerzijds. Het hoeft altijd maar 1 keer. Ik wens geen gekloot in mijn huis.

Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
-
Lizzie.
- Zeer actief
Wat denk je daarmee te bereiken, grote kans dat de hond straks niet meer gromt en ineens uit het niets uitvalt, waarschuwend grommen geeft juist veel duidelijkheid zodat je weet wat er speelt.Bonnie F schreef:Ik heb met grote regelmaat een loge. Ze mogen best even motten maar alleen buiten. Binnen betekent zelfs grommen een forse ingreep mijnerzijds. Het hoeft altijd maar 1 keer. Ik wens geen gekloot in mijn huis.

- Lanavandevledders
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
momenteel heb ik maar 1 hond, dus is het niet aan de orde,
toen ik 3 honden had, was er gewoon een rangorde in de roedel, heb daar nooit bij ingegrepen,
de Jack was het oudste dus nr 1, de Staby teef [die als pup erbij kwam] en later met haar dochter nr 2 en 3,
toen de Jack dement werd, werd de rangorde automatisch anders, toen was nr 1 opeen nr 3
en nr 2 werd nr 1,
het werd door de honden zelf geregeld, zonder gesnauw, gebrom of gebijt,
en ze sliepen gewoon bij elkaar in de bench zonder gedoe, het ging heel soepel.
toen ik 3 honden had, was er gewoon een rangorde in de roedel, heb daar nooit bij ingegrepen,
de Jack was het oudste dus nr 1, de Staby teef [die als pup erbij kwam] en later met haar dochter nr 2 en 3,
toen de Jack dement werd, werd de rangorde automatisch anders, toen was nr 1 opeen nr 3
en nr 2 werd nr 1,
het werd door de honden zelf geregeld, zonder gesnauw, gebrom of gebijt,
en ze sliepen gewoon bij elkaar in de bench zonder gedoe, het ging heel soepel.
- Judith
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Moet je voor de grap eens filmpje kijken die ik geplaatst heb van Dana. Die maakt zo veel geluid dat het lijkt alsof de pleuris uitbreekt...Miezemuis schreef:Ja misschien is hert dat ook wel. vanochtend was Lizzie met Keetje aan het spelen, dat klonk ook alsof er een serieus probleem was. Keetje vond het prima dus dan ik ook.Lizzie. schreef:Dit dus, hier loopt ook een grommert, stelt geen zak voor_Tiny_ schreef:Nou vind ik wel dat poedels nogal grommerige honden zijn. Mijn shih en mijn doodle grommen eigenlijk nooit, het zijn echt de 3 poedels die dat doen. Maar het stelt niet veel voor, het is gewoon communicatie. Grrrrr je komt te dicht bij/ik wil nu even niet spelen/laat me met rust enz dat mag gewoon. Claimen mag niet.en ik laat het gewoon gaan. Er is nog nooit wat gebeurt onderling.
Hier ook 2 grommers, denk dus inderdaad een poedel dingetje.
Vandaag oppas op de labrador van mijn schoonzusje. Die wil ik Dana haar mand liggen, Dana geeft een grom, maar staat vervolgens zelf op en loopt de mand uit. En de labrador loopt er dus weer in en gaat dus in haar mand liggen.

- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Als het om hun eigen persoonlijke zone gaat laat ik ze allemaal hun gang gaan. Perry heeft bv een enorme hekel aan polonaise aan zijn lijf. Hij bijt dan echt flink van zich af. Dat weet iedereen en dat wordt ook gerespecteerd. Zelfs pup Louis heeft een heilig ontzag voor Perry. Dus als wie dan ook hier vanwege eigen lijf van zich afsnauwt geen probleem.
Maar Perry heeft ook nog al eens de neiging om overal wat van te vinden. Dan zijn Rupert en Louis met elkaar aan het spelen en dan duikt hij er ineens van een meter of wat bovenop om daar een eind aan te maken en dat laat ik dus niet toe. Krijgt ie een fikse uitbrander van mij of zelfs een draai om de oren.
Met eten hier ook geen problemen. Ze blijven allemaal uit elkaars bak.
Maar Perry heeft ook nog al eens de neiging om overal wat van te vinden. Dan zijn Rupert en Louis met elkaar aan het spelen en dan duikt hij er ineens van een meter of wat bovenop om daar een eind aan te maken en dat laat ik dus niet toe. Krijgt ie een fikse uitbrander van mij of zelfs een draai om de oren.
Met eten hier ook geen problemen. Ze blijven allemaal uit elkaars bak.
Gr. Aniek

-
Manuma
- Zeer actief
Mijn honden zijn heel fijn en rustig samen. Ze doen niet zoveel met elkaar, ze liggen bijvoorbeeld nooit samen en ze spelen ook nauwelijks. Met eten is er nooit ruzie en ze eten nog weleens iets van elkaar op, ook als de ander erboven staat.
Ik hoef er dus nooit tussen te komen. Uma wandelt nog weleens over Manu heen die dan even bromt/moppert maar dat vind ik ook terecht dus daar zeg ik niks van. Manu eet nogal langzaam en Uma is een veelvraat dus ik bescherm zijn snoeptijd weleens. Dat is het wel.
Het enige waar ik even bovenop heb moeten zitten is toen we opvanger Blanche hadden. Die liet mijn honden niet meer toe in haar buurt maar dat was alleen de eerste dagen. Dat was gewoon wat spanning van het nieuwe wonen denk ik.
Ik ben dan ook wel heel erg blij met mijn duo. Ik weet nog dat ik Uma net had en vroeg of die harmonie tussen twee honden normaal was. Meerdere van hier zeiden dat het best uitzonderlijk was en mede daarom heb ik Uma gehouden. Zij en Manu is echt een heerlijke combinatie om in huis te hebben.
Ik hoef er dus nooit tussen te komen. Uma wandelt nog weleens over Manu heen die dan even bromt/moppert maar dat vind ik ook terecht dus daar zeg ik niks van. Manu eet nogal langzaam en Uma is een veelvraat dus ik bescherm zijn snoeptijd weleens. Dat is het wel.
Het enige waar ik even bovenop heb moeten zitten is toen we opvanger Blanche hadden. Die liet mijn honden niet meer toe in haar buurt maar dat was alleen de eerste dagen. Dat was gewoon wat spanning van het nieuwe wonen denk ik.
Ik ben dan ook wel heel erg blij met mijn duo. Ik weet nog dat ik Uma net had en vroeg of die harmonie tussen twee honden normaal was. Meerdere van hier zeiden dat het best uitzonderlijk was en mede daarom heb ik Uma gehouden. Zij en Manu is echt een heerlijke combinatie om in huis te hebben.
-
Pets_Passion
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
- Contacteer:
Ik laat het ze het zoveel mogelijk zelf uitzoeken.
Binnen de eigen roedel bemoei ik me er alleen mee als ik dat echt nodig vind.
Zo beschermde ik mijn Teddy wel tegen terror pup Aismee, want die beet hem tot bloedens toe en die goede sul deed daar niets tegen.
Hem heb ik duidelijk gemaakt dat als ie bij mij liep ik Aismee bij hem weg stuurde. Als ie 10 meter van me vandaan is wordt dat toch lastiger. Dus hij kwam geregeld naast mij lopen zodat ik hem helpen kon.
Aismee en Doutze zijn duidelijk van hetzelfde hout en Aismee is toch meer van de harde aanpak, gewoon duidelijk. Daar heeft zij mijn hulp niet bij nodig.
Ik laat de dames heel veel zelf gaan, Aismee mag Doutze ook corrigeren als ze dat nodig vindt. Maar ik grijp wel in als het echt hard tegen hard wordt. Deze roedelleider wil geen ruzie in de tent.
Binnen de eigen roedel bemoei ik me er alleen mee als ik dat echt nodig vind.
Zo beschermde ik mijn Teddy wel tegen terror pup Aismee, want die beet hem tot bloedens toe en die goede sul deed daar niets tegen.
Hem heb ik duidelijk gemaakt dat als ie bij mij liep ik Aismee bij hem weg stuurde. Als ie 10 meter van me vandaan is wordt dat toch lastiger. Dus hij kwam geregeld naast mij lopen zodat ik hem helpen kon.
Aismee en Doutze zijn duidelijk van hetzelfde hout en Aismee is toch meer van de harde aanpak, gewoon duidelijk. Daar heeft zij mijn hulp niet bij nodig.
Ik laat de dames heel veel zelf gaan, Aismee mag Doutze ook corrigeren als ze dat nodig vindt. Maar ik grijp wel in als het echt hard tegen hard wordt. Deze roedelleider wil geen ruzie in de tent.

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
-
ZorroMax
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Bulldog
De heren kunnen het over het algemeen prima met elkaar vinden. Er is wel eens wat geduw en getrek over de beste plekjes, maar ook daar komen ze goed uit.
Ik voer wel apart, maar eigenlijk meer omdat Max een hapslikweg-type is die dan ook wel de bak van Zorro lust. Zorro vindt eten niet belangrijk. Dus om te voorkomen dat de één vierkant wordt en de ander verhongert voer ik apart. Ze weten niet beter. Snacks eten ze gewoon bij elkaar en dat levert zelden problemen op.
Ik voer wel apart, maar eigenlijk meer omdat Max een hapslikweg-type is die dan ook wel de bak van Zorro lust. Zorro vindt eten niet belangrijk. Dus om te voorkomen dat de één vierkant wordt en de ander verhongert voer ik apart. Ze weten niet beter. Snacks eten ze gewoon bij elkaar en dat levert zelden problemen op.
- Bonnie F
- Zeer actief
Daar zijn het de honden niet echt voor en in huis is het grommen en in de haren vliegen altijd om te claimen (eten of mij).Lizzie. schreef:Wat denk je daarmee te bereiken, grote kans dat de hond straks niet meer gromt en ineens uit het niets uitvalt, waarschuwend grommen geeft juist veel duidelijkheid zodat je weet wat er speelt.Bonnie F schreef:Ik heb met grote regelmaat een loge. Ze mogen best even motten maar alleen buiten. Binnen betekent zelfs grommen een forse ingreep mijnerzijds. Het hoeft altijd maar 1 keer. Ik wens geen gekloot in mijn huis.
En dat mag dus niet. Daarna doen ze een uur overdreven hun best om te laten zien dat ze elkaar en mij heeeeeeeeel erg lief vinden. De boodschap is dus duidelijk.

Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Weet je dat wordt al eeuwen beweerd en ik heb dat dus nog nooit meegemaakt. Ik accepteer al mijn hele leven niet dat er tegen mij gegromd wordt en er is nog nooit een hond geweest die daarna uit het niets uit ging vallen. Ze gingen de situatie wel vermijden of lijdzaam ondergaan.Lizzie. schreef:Wat denk je daarmee te bereiken, grote kans dat de hond straks niet meer gromt en ineens uit het niets uitvalt, waarschuwend grommen geeft juist veel duidelijkheid zodat je weet wat er speelt.Bonnie F schreef:Ik heb met grote regelmaat een loge. Ze mogen best even motten maar alleen buiten. Binnen betekent zelfs grommen een forse ingreep mijnerzijds. Het hoeft altijd maar 1 keer. Ik wens geen gekloot in mijn huis.
Maar uit het niets uitvallen, echt nog nooit.
Gr. Aniek

-
Lizzie.
- Zeer actief
Gaat nu om dat de hond tegen andere honden gromt en dat vind ik anders dan tegen mensen en dat vind ik een wezenlijk verschil en niet te vergelijken.Budkes schreef:Weet je dat wordt al eeuwen beweerd en ik heb dat dus nog nooit meegemaakt. Ik accepteer al mijn hele leven niet dat er tegen mij gegromd wordt .Lizzie. schreef:Wat denk je daarmee te bereiken, grote kans dat de hond straks niet meer gromt en ineens uit het niets uitvalt, waarschuwend grommen geeft juist veel duidelijkheid zodat je weet wat er speelt.Bonnie F schreef:Ik heb met grote regelmaat een loge. Ze mogen best even motten maar alleen buiten. Binnen betekent zelfs grommen een forse ingreep mijnerzijds. Het hoeft altijd maar 1 keer. Ik wens geen gekloot in mijn huis.

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Hier ook nog nooit 1 geweest die dat deed.Budkes schreef:Weet je dat wordt al eeuwen beweerd en ik heb dat dus nog nooit meegemaakt. Ik accepteer al mijn hele leven niet dat er tegen mij gegromd wordt en er is nog nooit een hond geweest die daarna uit het niets uit ging vallen. Ze gingen de situatie wel vermijden of lijdzaam ondergaan.Lizzie. schreef:Wat denk je daarmee te bereiken, grote kans dat de hond straks niet meer gromt en ineens uit het niets uitvalt, waarschuwend grommen geeft juist veel duidelijkheid zodat je weet wat er speelt.Bonnie F schreef:Ik heb met grote regelmaat een loge. Ze mogen best even motten maar alleen buiten. Binnen betekent zelfs grommen een forse ingreep mijnerzijds. Het hoeft altijd maar 1 keer. Ik wens geen gekloot in mijn huis.
Maar uit het niets uitvallen, echt nog nooit.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Wat is daar voor de hond anders aan dan.? Mensenlogica waar een hond helemaal niet mee bezig is laat staan dat hij daar over na kan denken..Lizzie. schreef:Gaat nu om dat de hond tegen andere honden gromt en dat vind ik anders dan tegen mensen en dat vind ik een wezenlijk verschil en niet te vergelijken.Budkes schreef:Weet je dat wordt al eeuwen beweerd en ik heb dat dus nog nooit meegemaakt. Ik accepteer al mijn hele leven niet dat er tegen mij gegromd wordt .Lizzie. schreef:Wat denk je daarmee te bereiken, grote kans dat de hond straks niet meer gromt en ineens uit het niets uitvalt, waarschuwend grommen geeft juist veel duidelijkheid zodat je weet wat er speelt.Bonnie F schreef:Ik heb met grote regelmaat een loge. Ze mogen best even motten maar alleen buiten. Binnen betekent zelfs grommen een forse ingreep mijnerzijds. Het hoeft altijd maar 1 keer. Ik wens geen gekloot in mijn huis.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Jits90
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Keeshond
- Aantal honden: 3
Noa is een regelteef en rotkind naar Damy toe. Gevalletje niet met elkaar en niet zonder elkaar. Ze kunnen lief samen spelen, slapen elke ochtend samen in een bench, willen absoluut niet zonder elkaar naar buiten. Maar zodra Noa ook maar de minste spanning heeft, reageert ze dat af op Damy. Hij houdt automatisch afstand van haar rond etenstijd (dan gaat ze maar de katten pesten) en op wandelingen (zij loopt aan de korte lijn, Damy normaal aan een flex).
Als ik naar boven ga, willen ze vaak mee. Mag maar zelden, dus als ik ze beneden laat, gaat Noa grommen en uit frustratie maar in Damy's nek hangen.
Ik zou willen dat Damy wat meer van zich af beet
Als ik in de buurt ben, stop ik Noa wel in haar idiote gedrag, maar ik ben er ook niet altijd (want op de trap, naar buiten, etc..)
Als ik naar boven ga, willen ze vaak mee. Mag maar zelden, dus als ik ze beneden laat, gaat Noa grommen en uit frustratie maar in Damy's nek hangen.
Ik zou willen dat Damy wat meer van zich af beet