Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Alleen s'nachts
Moderator: moderatorteam
- balouh
- Vaste gebruiker
Alleen s'nachts
Hallo ,
Sinds eind december zijn wij de trotse eigenaren van een golden retriever hij heet Balou
Op zich gaat alles prima en we hebben veel plezier van Balou!
Er is toch iets waar wij geen raad meer wete en misschien kunnen jullie ons helpen!
Balou hebben we in het begin bij ons op de slaapkamer gehad s'nachts .naar ongeveer 2weken is hij "verbannen " naar de overloop en naar ongeveer maand is hij s,nacht alleen beneden gebleven .
Dit ging allemaal prima!
Nu is het zo dat als hij alleen beneden is en hij hoort je s'nachts (bijv omdat je naar het toilet moet dan begint hij te piepen en te blaffen.
Ik begrijp hem wel hij ons even gezien of gehoord en zou dan graag wat aandacht willen.
Ook begint hij sóchtens om ongeveer 6uur te piepen en te blaffen,ik laat hem dan uit en wil dan ook wel weer naar bed en ook daar is meneer het niet mee eens!
Als wij hem af en toe nog wel eens op de overloop laten slapen dat gaat het prima dan slaapt wel tot 8 uur door of we moeten hem zelfs wakker maken om uit te gaan.
Opzich hebben wij er geen problemen meer dat hij op de overloope slaapt maar dan moeten wij hem tillen en dat gaat niet meer.
Hij is nu 4 maanden en word al een hele kerel.
Ik kan hem niet meer tillen en zelf trap laten lopen vinden wij nog geen optie,dat komt misschien later als hij groot is wel.
Hopelijk hebben jullie tips voor ons!
Groetjes Karin en Balou
Sinds eind december zijn wij de trotse eigenaren van een golden retriever hij heet Balou
Er is toch iets waar wij geen raad meer wete en misschien kunnen jullie ons helpen!
Balou hebben we in het begin bij ons op de slaapkamer gehad s'nachts .naar ongeveer 2weken is hij "verbannen " naar de overloop en naar ongeveer maand is hij s,nacht alleen beneden gebleven .
Dit ging allemaal prima!
Nu is het zo dat als hij alleen beneden is en hij hoort je s'nachts (bijv omdat je naar het toilet moet dan begint hij te piepen en te blaffen.
Ik begrijp hem wel hij ons even gezien of gehoord en zou dan graag wat aandacht willen.
Ook begint hij sóchtens om ongeveer 6uur te piepen en te blaffen,ik laat hem dan uit en wil dan ook wel weer naar bed en ook daar is meneer het niet mee eens!
Als wij hem af en toe nog wel eens op de overloop laten slapen dat gaat het prima dan slaapt wel tot 8 uur door of we moeten hem zelfs wakker maken om uit te gaan.
Opzich hebben wij er geen problemen meer dat hij op de overloope slaapt maar dan moeten wij hem tillen en dat gaat niet meer.
Ik kan hem niet meer tillen en zelf trap laten lopen vinden wij nog geen optie,dat komt misschien later als hij groot is wel.
Groetjes Karin en Balou
als je eruit moet en naar de wc gaat, geen aandacht aan de hond geven.
zo zal hij snel door krijgen dat het piepen en blaffen tegenovergesteld werkt.
's ochtends als je hond piept blaft gaan jullie er dus blijkbaar uit?!
dit zou je eigenlijk niet moeten doen.
jullie hond heeft geleerd dat je eruit komt doordat hij piept en ook op dezelfde tijd, ze hebben een geweldige ingebouwde klol.
dit zul je dus moeten doorbreken.
of je moet iedere ochtend standaard om 6 uur je bed uit willen
in principe is het zo dat als de hond blaft, jankt, piept je er niet uitgaat, maar wacht totdat de hond stil is.
de hond heeft nu geleerd dat zijn methode werkt en blijft dit doen.
je moet de tijd dus gaan rekken, tijd om uit te laten.
ik zou zeggen: laat hem maar piepen en wacht totdat hij stil is.
als hij stil is uitlaten.
met veel geduld, want het is nu een maal anageleerd.
jullie hond moet leren dat hij door piepen en blaffen niets bereikt, maar juist het tegenovergestlede.
en dat hij meer bereikt door stil te zijn, want als hij stil is gebeurt het wel.
zo zal hij snel door krijgen dat het piepen en blaffen tegenovergesteld werkt.
's ochtends als je hond piept blaft gaan jullie er dus blijkbaar uit?!
dit zou je eigenlijk niet moeten doen.
jullie hond heeft geleerd dat je eruit komt doordat hij piept en ook op dezelfde tijd, ze hebben een geweldige ingebouwde klol.
dit zul je dus moeten doorbreken.
of je moet iedere ochtend standaard om 6 uur je bed uit willen

in principe is het zo dat als de hond blaft, jankt, piept je er niet uitgaat, maar wacht totdat de hond stil is.
de hond heeft nu geleerd dat zijn methode werkt en blijft dit doen.
je moet de tijd dus gaan rekken, tijd om uit te laten.
ik zou zeggen: laat hem maar piepen en wacht totdat hij stil is.
als hij stil is uitlaten.
met veel geduld, want het is nu een maal anageleerd.
jullie hond moet leren dat hij door piepen en blaffen niets bereikt, maar juist het tegenovergestlede.
en dat hij meer bereikt door stil te zijn, want als hij stil is gebeurt het wel.
- Speedy007
- geregistreerd lid
re
Ben het er helemaal mee eens,had het niet beter kunnen zeggen!Alleen wel opletten of hij niet echt een plasje moet doen om 6 uur,want dat kan natuurlijk ook,als je hem daarna eten geeft helpt ook weleens.
Re: re
de eerste tijd zal de hond idd gewend zijn om om 6 uur een plasje te doen.Speedy007 schreef:Ben het er helemaal mee eens,had het niet beter kunnen zeggen!Alleen wel opletten of hij niet echt een plasje moet doen om 6 uur,want dat kan natuurlijk ook,als je hem daarna eten geeft helpt ook weleens.
een hond is ene gewoonte dier.
dus de tijd heel langzaam uitbouwen, met bijv 1 minuut per keer, want idd, de hond is het nu zo gewend.
dus met veel geduld valt het te doorbreken
- balouh
- Vaste gebruiker
Ah ok, dacht dat je langer door wilde slapenbalouh schreef:Bedankt voor jullie reactie's.
Ik moet zeggen ,de afgelopen paar nachten ging het prima !
Ik moet hem sóchtends wel vroeg uit laten (om ongeveer 6 uur)
want ik moet om 7.00 op mijn werk zijn,vandaar!
Balou weet natuurlijk niet of het een door de weekse dag of dat het weekeinde is .
Groetjes

en nee, ze maken idd geen onderscheid tussen doordeweeks of weekend.
maar voor je weekendn zou je het eventueel wel uit kunnen breiden.
het is niet onmogelijk

in het weekend ben ik toch echt niet van plan om om 6 uur mijn bed uit te gaan.
dus doordeweeks is het hier ook 's ochtends vroeg en in hetw eeekdn gewoon wat later. ligt er ook een beetje aan hoe laat ik hem die avond ervoor nog heb uitgelaten.
Re: Alleen s'nachts
Ik wou hier nog eventjes op reageren misschien beetje laat maar toch.balouh schreef:Hallo ,
Dit ging allemaal prima!
Groetjes Karin en Balou
Neo mijn pup is dus na zijn verbanning (2 weken slaapkamer

Mijn point was dus zal bij het puppy zijn horen.
- balouh
- Vaste gebruiker
- ~Kimske
- Actief
In weekend of als ik vrij ben laten wij Max zo laat mogelijk uit 's nachts als het ff kan, dan maakt ie een lekkere lange 'ruk' naar de volgende dag... heerlijk. Beest blijkt echt heel flexibel met uitlaattijden, kijkt niet op een uurtje later of eerder, en dat houden wij graag zo... Als hij echt moet dan laat hij dat zeer duidelijk merken en gaan we ook meteen...