Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Andere gedragingen in de avond

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Andere gedragingen in de avond

Ongelezen bericht door maart »

Sinds kort een paar andere gedragingen hier 's avonds :19:

Ds lijkt 's avonds erg nerveus te zijn, loopt te hijgen, weet niet zo goed waar te liggen, lijkt schrik te hebben van 'ontploffingen' in de open haard (soms springt het hout en/of vliegt er een deeltje kool uit de haard). Ze draait zich vaak in de gordijnen (gordijnen hangen tot op de grond).

Dit begint altijd rond een uur of 20-21. als ik naar de badkamer ga, komt ze wel altijd mee, lijkt opgelucht te zijn dat ze de situatie kan ontsnappen. Ze komt wel terug mee in de huiskamer, hoewel ze bij 1 van de slaapkamers dan wel even kan blijven staan en kijken van 'jep, ga jij maar alleen verder :engel: ' maar ze komt probleemloos terug mee verder.
's nachts slaapt ze overigens prima in dezelfde ruimte :U:

Sinds een tijdje ligt er ook heel af en toe een bolletje kak in huis. Een heel klein hard keuteltje, grootte van een knikker. Bijlange la niet wekelijks, maar toch ligt er wel eens eentje.

Bloedbeeld toonde aan dat ze uitgedroogd was, nu krijgt ze verschillende keren per dag blikvoer met water door voorgeschoteld, zodat ze meerdere keren per dag een hoeveelheid water (een halve liter ongeveer) binnen krijgt, na een tijd even terug bloed controleren en zien of dit iets van effect geeft.

Geen grote problemen, verre van, maar toch wel wat opvallende wijzigingen. Vooral de onrust 's avonds is wel een beetje jammer, maar veel weet ik ook niet wat ik daar kan aan veranderen, iemand ideeën?
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Re: Andere gedragingen in de avond

Ongelezen bericht door _Leonie »

Het eerste gedeelte herken ik enorm, dat heeft Ayleen als er vuurwerk is geweest. Dan kan ze twee avonden wat nerveus zijn en doet precies hetzelfde (ook in de gordijnen draaien, mee de badkamer in, etc.). :wink: Misschien is dat het bij haar ook wel?

Tweede weet ik zo niet, al kan ik me voorstellen dat uitdroging ook op de hersenen invloed heeft.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

ze is ook al ouder toch? Maupie had dit ook savonds, onrustig. Overdag was alles prima, snachts ook niets aan de hand, maar in de avond zat ze vaak te hijgen en was onrustig. Niet vanwege vurwerk want daar gaf ze niet zo om. Er was eigenlijk niet echt een aanleiding, althans, geen reele
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Nieren en hart helemaal goed? Waardoor werd die uitdroging duidelijk in bloedbeeld? Ureum te hoog?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
maart
Zeer actief

Vuurwerk hebben we hier niet, wel jagers en daarop reageert ze niet (op de schoten)

Ze kan misschien wel eens zo'n uitspringend stukje hout op haar gehad hebben en daar het geluid aan gelinkt hebben :U:
Maar gelijk nu op dit moment, de haard brandt en ze ligt gewoon rustig op een stuk kophuid te knabbelen.

edit: vuurwerk hebben we niet :wink:
Laatst gewijzigd door maart op 26 nov 2017 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.
maart
Zeer actief

sirene schreef:Nieren en hart helemaal goed? Waardoor werd die uitdroging duidelijk in bloedbeeld? Ureum te hoog?
nieren en hart waren goed, het was iets met de rode bloedcellen als ik me goed herinner.

Daarnaast waren eosinofielen ook verhoogd. Ik heb ze daarop ontwormd, waarna ze een nacht vreselijke diarree heeft gehad, maar dit is nu weer over. Ze staat nu op een 7+ korrel. Sinds kort eet ze ook wel in fases. Door de dag heen gaat ze een paar keer eten. Ze heeft zo een slow feeder bak omdat ze anders alle korrels ineen opeet en vervolgens weer uitspuugt, maar daar doet ze nu gerust 2-3 keer over alvorens hij leeg is. (ze krijgt al maar heel weinig 50-100 gram korrels 2 x per dag)
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Hmm, ik heb helaas ook geen idee of tips verder :19:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

Lizzy van ruim 14 doet het afgelopen half jaar ook anders dan anders. Het begon 's nachts; ze werd dan bang van 'flitsen'. Onweer, waar ze eerder nooit bang voor was, maar ook van een zaklamp oid. Vaak ging ze voor de deur staan (terwijl ze niet naar buitenhoefde) en soms ging ze op de koude vloer in een hoekje liggen. Hooooogst ongebruikelijk voor een windhond. Tegenwoordig schikt ze al van het minste of geringste. Inderdaad ook de 'knallen' uit de openhaard, of eigenlijk ieder hard geluid vindt ze onprettig. Ze kan minder hebben van de andere honden en is in zijn algemeenheid warriger aan het worden.
Dementie, was hier het oordeel. Ze staat nu op Seniorcaps en CBD olie. Dat gaf zeker wel wat rust, hoewel het de laatste tijd toch erger wordt. Ook is ze nu een beetje van streek als we weggaan. Iets wat haar haar hele leven hier nooit veel heeft gedaan.

Ik steun haar waar ik kan en zeg haar wat ze moet doen als ze weer een beetje stuurloos wordt. Verder zoveel mogelijk de dingetjes doen waar ze blij van wordt.
Het is onomkeerbaar en ik hoop het nog zo lang mogelijk leuk voor haar te houden.
Maar het is heel moeilijk om te zien. Mijn stoere onverstoorbare meisje :cry:
Afbeelding
maart
Zeer actief

ja, dementie vrees ik ook voor... gehoor en zicht zijn in alle geval wat achteruit gegaan (ze denkt soms dat ze je aankijkt, maar kijkt in wezen een compleet andere richting uit :19: )

Op dit moment is ze nog steeds medicatieloos, ze lijkt ook niet in die mate 'weg' te zijn dat ze medicatie nodig heeft. Maar plezant om te zien is het niet op die moment.
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Zij is al ouder toch? Mijn Sterre (is 15,5 geworden) had net zulke dingen het laatste jaar. 's Avonds om ongeveer 19.00 uur ging zij onrustig doen. Blaffen, rondlopen, op het vloerkleed krabben enz. Ook ontlasting liet ze gewoon vallen. Had ze helemaal niet meer door. Na een tobberig jaar heb ik haar in laten slapen.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

DS is al wat ouder toch?
Kan ze niet bang worden door de lucht van de houtkachel? Mijn oude tibetaan werd toen hij ouder werd en een beetje dement aan het worden was ook zo onrustig en bang als we aan het gourmetten waren, puur door de lucht.
Afbeelding
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

CBD olie lijkt me toch wel het proberen waard :ok:
Afbeelding
maart
Zeer actief

Ze is al wat ouder ja (+13).

Even wat info opzoeken over de CBD olie en dat eens overleggen met de DA :ok:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik neig naar dementie als ik t zo lees
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Wolfsblut
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Mogelijk eens verbrand aan een wegknappend gloeiend stukje hout of kool. Het zou me niet verbazen dat je hond reageert op koolmonoxide. Mijn hond wordt heel onrustig en begint zenuwachtig te piepen en door de kamer te lopen enkele minuten voordat de koolmonoxidemelder in werking treedt.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Ramiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): borderterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ramiek »

Caspar was ook zo en dat is voor 95 % verdwenen sinds hij Cholodin krijgt. Alleen als we zijn ritme overhoop gooien heeft hij er nog last van.
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Kan het zijn dat ze pijn heeft in gewrichten? Ze heeft ook gedoe gehad met haar knie toch?
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

kunnen de zintuigen niet gewoon minder worden? waardoor ze dus sneller schrikt
Afbeelding
maart
Zeer actief

Gewrichtspijn denk ik niet, ze is nog steeds goed met de platinum. Je ziet wel artrose, dus soepel is ze niet meer. Maar zou de pijn dan niet doorheen gans de dag moeten zijn? Of toch in alle geval niet telkens dezelfde moment.

Haar zicht en gehoor zijn wel achteruit gegaan, dus daar kan zeker ook een oorzaak in te vinden zijn. Ik denk dat het toch wel echt angst naar de haard toe is, vooral als er vlammen zijn heb ik de indruk dat ze niet op haar gemak is.

Vandaag had ze haar zwak moment rond 19.15. Rusteloos, hijgen, overal achterna lopen,... Nu Ligt ze in een diepe slaap, volkomen op haar gemak :19:

Dat het maar gauw terug lente is zodat de haard niet meer aan moet. :wink:
maart
Zeer actief

Ze heeft vandaag voor de eerste maal zylkene gehad, het lijkt beter te gaan (nu heb ik schrik van de prijs :schrik: )
Ze Ligt al de ganse avond op haar kussen, houdt de haard wel in de gaten maar loopt niet weg, kauwt al een ganse tijd op haar runderplaat.

Nu, we hadden ook wel bezoek vandaag (waarvan ze 1 iemand nog kon aanvallen :LOL: ) dus dat heeft er mss ook wel mee te maken.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”