Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Shira doet raar ;-)

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Shira doet raar ;-)

Ongelezen bericht door Jackira »

Shira is een tijd geleden loops geweest, is schijnzwanger geweest. En ik heb haar speeltjes opgeborgen toen ze schijnzwanger was en haar goed actief gehouden.

De schijnzwangerschap was daarna niet meer zo erg merkbaar. Alleen als ik haar nu weer haar knuffels geef dan is ze nog wel wat pieperig. Haal ik ze weg is er niks aan de hand.

Maar wat er nu wel is, is dat ze gaat rijden op andere honden :U: Kan dat een hormonaal iets zijn i.v.m. de schijnzwangerschap? Ze legt eerst heel sneeky een poot op de rug van de andere hond en als deze hond daar niks tegen doet maakt ze een soort rijbewegingen. Shira valt eigenlijk nooit andere honden lastig. Meestal loopt ze bij mij of rent wat en speelt soms met andere honden maar verder niks. Dus dit gedrag is opmerkelijk. Ik vroeg me zelfs af of ze alweer loops zou zijn maar daar is geen enkel teken van.

Ik haal haar er wel af natuurlijk. De eigenaar van de andere hond vraagt meestal heel verbaasd "het is toch geen reu?" :denken:
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2

Re: Shira doet raar ;-)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Lily had dat ook, zo'n twee maanden na de loopsheid. Rijden op bepaalde andere honden en ze probeerde het ook op ons. Duurde niet lang overigens.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Jackira
Zeer actief

Alfilillo schreef:Lily had dat ook, zo'n twee maanden na de loopsheid. Rijden op bepaalde andere honden en ze probeerde het ook op ons. Duurde niet lang overigens.
O gelukkig. Ik hoop dat het bij haar dan ook snel over is. Gisteren probeerde ze het bij een leuke stoere stafford reu. :engel: Dus ik wilde haar er af halen en toen zei z'n baas "ach laat maar hij snauwt wel van zich af". :schrik: Het zweet brak me uit :mrgreen:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Amy had dit ook toen ze nog niet gecastreerd was, rond de schijnzwangerschap en ook nog wel eens daarna bij opwinding in het spel. Na haar castratie heeft ze het niet meer bij andere honden gedaan, maar ze doet het nu heel soms nog wel als ze speelt met de katten (rijbeweginging maken in de lucht).
Jackira
Zeer actief

Nanna schreef:Rozi doet het soms ook op Pirke, en Roos is gesteriliseerd.
Ze doet het trouwens alleen op Peer, bij vreemde honden zou ze nog niet dúrven :schrik:
Shira durft wel veel helaas :D Ze probeerde het ook bij Balou maar die is bijna 16 en als je een klein duwtje geeft gaat ze al in spagaat. Ik heb haar wel duidelijk gemaakt dat dat niet de bedoeling is, bij Balou doet ze het niet meer. Ik ben er nu op voorbereid dus ik zie het aankomen en ik kap het spelen met andere honden dan af.
Jackira
Zeer actief

DeDiana schreef:Amy had dit ook toen ze nog niet gecastreerd was, rond de schijnzwangerschap en ook nog wel eens daarna bij opwinding in het spel. Na haar castratie heeft ze het niet meer bij andere honden gedaan, maar ze doet het nu heel soms nog wel als ze speelt met de katten (rijbeweginging maken in de lucht).
Ik hoop dat het bij Shira verdwijnt als de hormonen weer rustig zijn. Ik moet zeggen dat ik castratie toch ook wel begin te overwegen al is het met pijn in m'n hart want ik wil het echt niet.. loopsheid is niet erg, schijnzwanger is al vervelender maar als ze nu ook nog gedrag gedoe er door krijgt dan is ze al bijna weer loops als alles weer normaal wordt en begint het weer opnieuw.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Lotjes laatste schijnzwangerschap heeft maanden geduurd. Ze was begin juli loops geworden en half oktober liep ze met melktietjes rond. Dat was dus haar derde en laatste loopsheid, 3 weken later was de handel eruit. Dat gaan we dus niet doen.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Pom doet dit in bepaalde fases van haar cyclus op mijn dekbed, vooral na het eten :D Lekker specifiek haha
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

Ri@ schreef:
DeDiana schreef:Amy had dit ook toen ze nog niet gecastreerd was, rond de schijnzwangerschap en ook nog wel eens daarna bij opwinding in het spel. Na haar castratie heeft ze het niet meer bij andere honden gedaan, maar ze doet het nu heel soms nog wel als ze speelt met de katten (rijbeweginging maken in de lucht).
Ik hoop dat het bij Shira verdwijnt als de hormonen weer rustig zijn. Ik moet zeggen dat ik castratie toch ook wel begin te overwegen al is het met pijn in m'n hart want ik wil het echt niet.. loopsheid is niet erg, schijnzwanger is al vervelender maar als ze nu ook nog gedrag gedoe er door krijgt dan is ze al bijna weer loops als alles weer normaal wordt en begint het weer opnieuw.
de dames zijn echt hetzelfde lees ik.....ook ik twijfel enorm over castratie, ze is nu een volle week helemaal van de leg met speeltjes slepen(en daarvoor dus nog van de leg door de loopsheid), de katten zijn hun leven niet zeker als ze te dichtbij komen en er is aldoor spanning tussen Kyra en Sookie.....ik begin er zelf ook gespannen van te worden :blauwoog:
Jackira
Zeer actief

Eefje83 schreef:
Ri@ schreef:
de dames zijn echt hetzelfde lees ik.....ook ik twijfel enorm over castratie, ze is nu een volle week helemaal van de leg met speeltjes slepen(en daarvoor dus nog van de leg door de loopsheid), de katten zijn hun leven niet zeker als ze te dichtbij komen en er is aldoor spanning tussen Kyra en Sookie.....ik begin er zelf ook gespannen van te worden :blauwoog:
Nola was ook zo'n bitch naar de katten en heeft een week met speeltjes gesleept en daarna heeft ze alle speeltjes onthoofd. Het is maar goed dat het geen echte pups waren :wink: Shira doet ook snauwerig tegen Balou maar meer dan snauwen is het niet. Maar ik ben dan altijd wel op m'n hoede hoe het tussen Nola en Shira gaat. Tot nu toe gelukkig nog goed.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”