Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vastgebonden gevonden

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes
Aantal honden: 1

Re: Vastgebonden gevonden

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Bah, om misselijk van te worden, hoe sommige mensen met levende wezens omgaan. :gvd:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Nou ja, in ieder geval op een plek waar ze zeker gevonden zouden worden, voetbal is cultuur hier in Nederland,.. ik ken slechtere plekken verzinnen :wink:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:D Ze zien er wel heel anders uit dan wat ik van de omschrijving had verwacht.

Wat een leukerds, zien er goed verzorgd uit ook. Raar verhaal natuurlijk, maar ze vinden vast een fijnere/stabielere baas zo.
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

Och die rechter, met dat balletje.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Mooie rustige goed doorvoede honden. Denk dat een boze ex of onbetaalde oppas ze gedumpt heeft. Lijken mij nl verre van onverzorgde niet geliefde honden. Zo kalm en stabiel als ze eruit zien.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

laeken schreef:Mooie rustige goed doorvoede honden. Denk dat een boze ex of onbetaalde oppas ze gedumpt heeft. Lijken mij nl verre van onverzorgde niet geliefde honden. Zo kalm en stabiel als ze eruit zien.

Precies.
De reu lijkt eerder een bulldog kruising, en de teef is simpelweg enig.
Het zijn geen piepjonge honden meer en iemand is er goed voor geweest.
Daar moet iets naars gebeurd zijn.
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

dagmar88 schreef:
laeken schreef:Mooie rustige goed doorvoede honden. Denk dat een boze ex of onbetaalde oppas ze gedumpt heeft. Lijken mij nl verre van onverzorgde niet geliefde honden. Zo kalm en stabiel als ze eruit zien.

Precies.
De reu lijkt eerder een bulldog kruising, en de teef is simpelweg enig.
Het zijn geen piepjonge honden meer en iemand is er goed voor geweest.
Daar moet iets naars gebeurd zijn.
Yep denk ik ook. Honden zijn ook zeker 5 tot 8 jaar oud en zien er domweg verwend en super geliefd uit. Geen verwaarlozing of slechte behandeling. Arme beesten.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Zijn wel weer van het type die uit een bepaald milieu komen, laten we maar zeggen. Arme dieren. Ik hoop dat ze vanaf nu meer geluk zullen hebben.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Zijn ze geliefd omdat ze dik genoeg zijn? Ik denk dat liefde meer is dan dagelijks een bak eten neer zetten.
Sneu dat ze zo gedumpt zijn, hopelijk zijn ze binnenkort beter af.
Afbeelding
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Die teef ziet eruit alsof ze nog niet zo heel lang geleden wel een nest heeft gehad.
Voor de rest zijn de inderdaad goed doorvoed lijkt wel, beetje teveel ook. Maar goed wie weet hebben ze wel altijd in een hokje gezeten en mochten ze er alleen even uit om te poepen en plassen.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

Dees en Maylo schreef:Die teef ziet eruit alsof ze nog niet zo heel lang geleden wel een nest heeft gehad.
Voor de rest zijn de inderdaad goed doorvoed lijkt wel, beetje teveel ook. Maar goed wie weet hebben ze wel altijd in een hokje gezeten en mochten ze er alleen even uit om te poepen en plassen.
Waar zie jij dat die teef nog niet lang geleden een nest heeft gehad?
De teef is de linker...
De reu is degene met het balletje...
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

Gimmick schreef:
Dees en Maylo schreef:Die teef ziet eruit alsof ze nog niet zo heel lang geleden wel een nest heeft gehad.
Waar zie jij dat die teef nog niet lang geleden een nest heeft gehad?
De teef is de linker...
De reu is degene met het balletje...
Volgens mij is de teef degene met het balletje. Vergroot de foto maar eens. Dan ziet het eruit als hangtietjes.
Afbeelding
Biothane
WashBar
dagmar88
Zeer actief

Dees en Maylo schreef: Volgens mij is de teef degene met het balletje. Vergroot de foto maar eens. Dan ziet het eruit als hangtietjes.

Waar zitten die van jou?
Charlie heeft nog nooit een nest gehad en heeft op het moment grotere tietjes. Zonder toezicht worden ze vanzelf nog veel groter.
Kan me moeilijk voorstellen dat zo'n vette hond gezoogd geeft, de voorste tepels zijn ook helemaal strak.
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

dagmar88 schreef:
Dees en Maylo schreef: Volgens mij is de teef degene met het balletje. Vergroot de foto maar eens. Dan ziet het eruit als hangtietjes.

Waar zitten die van jou?
Charlie heeft nog nooit een nest gehad en heeft op het moment grotere tietjes. Zonder toezicht worden ze vanzelf nog veel groter.
Kan me moeilijk voorstellen dat zo'n vette hond gezoogd geeft, de voorste tepels zijn ook helemaal strak.
Meerdere teven gezien waarbij het even duurde voor de achterste tepels weer strak getrokken waren. Zo ook bij mijn eigen Izzy toen ik haar net kreeg. Voorkant heerlijk strak maar die laatste paar tepels duurde gewoon even voor alles weer mooi in model was.
Afbeelding
Biothane
WashBar
dagmar88
Zeer actief

Heerlijk strak? :LOL:

Het valt voor een dikke staffmuts zonder een enkele haar op haar buik onder het normale. Verder is er helemaal niets heerlijk strak aan dat beest haha.
Op basis van die foto kun je niets zeggen. Ze kan net zo goed gecastreerd zijn, of schijnzwanger/bevallen. Of een dikke luie bankaardappel.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Paar uiers zegt niet over puppen hebben gehad. Wel dat veel honden die wat aan de dikke kant zijn wat uier kunnen hebben hangen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

Ongelezen bericht door Emma »

Ik vind het heel mooie honden, vooral die licht gekleurde bulldog- achtige.

Ik denk eigenlijk dat iemand ze wel mist. Ze zien er niet echt moedwillig gedumpt/ongewenst uit.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

die linker heeft precies zon uitdrukking als Karel :D
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Eerder een piemel :wink:

Ik vind die linker er ook veel reu-achtiger uitzien dan de rechter hoor. Hoe weet je welke wat is, Dagmar? Ik zie het nergens staan.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Wat raar dat de info op de chips niet kloppen. De honden zien er echt goed uit.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
dagmar88
Zeer actief

Sandra&co schreef:

Ik vind die linker er ook veel reu-achtiger uitzien dan de rechter hoor. Hoe weet je welke wat is, Dagmar? Ik zie het nergens staan.
Logica? :engel:
Reuen hebben geen tepel op het uiterste van hun kolfje, van piemels hebben ze er in de regel één en die zit grofweg in het midden.
:mrgreen: Ik moest ook even goed kijken hoor, al hebben ze bij een eerste oogopslag eigenlijk al genoeg geslachtstype.
dagmar88
Zeer actief

toots schreef:Wat raar dat de info op de chips niet kloppen. De honden zien er echt goed uit.

Heel veel mensen vergeten de registratiegegevens van de chip up to date te houden.
Tibbe bijvoorbeeld is nooit officieel van mij geworden. Ik heb geen contract getekend, geen boekje ontvangen, ik weet z'n chipnummer niet eens.
De informatie (adres en telefoonnummer) van charlie en niko is ook al jaren verouderd :U:
Voor de huskies vonden we het wel belangrijk, daar is kans op weglopen.
Sandra&co

dagmar88 schreef:
Sandra&co schreef:

Logica? :engel:
Reuen hebben geen tepel op het uiterste van hun kolfje, van piemels hebben ze er in de regel één en die zit grofweg in het midden.
:mrgreen: Ik moest ook even goed kijken hoor, al hebben ze bij een eerste oogopslag eigenlijk al genoeg geslachtstype.
Ik weet niet wat een kolfje is, maar al mijn reuen hadden tepels hoor ;) Sommige groter dan de ander, maar wel hartstikke aanwezig. En ik vind die beige echt veel reu-achtiger ogen dan die brindle (maar dan snap ik die piemel dus niet).
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

als die brindle de reu is dan zou me dat zeer verbazen, dan hebben ze echt precies verkeerdom geslachtstype. De linkerhond lijkt me echt een reu,
Sandra&co

Het is ook allemaal niet heel belangrijk natuurlijk. Die brindle ziet er veel fijner uit, maar toch denk ik daar een piemel te zien. Maar het kan ook de binnenkant van de dij te zijn die wat verkleurd is.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Lijkt op een piemel maar is de binnenkant van haar dij, je ziet wel een gedeelte uier .
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Chihuahua-paws
Zeer actief

dagmar88 schreef:
toots schreef:Wat raar dat de info op de chips niet kloppen. De honden zien er echt goed uit.

Heel veel mensen vergeten de registratiegegevens van de chip up to date te houden.
Tibbe bijvoorbeeld is nooit officieel van mij geworden. Ik heb geen contract getekend, geen boekje ontvangen, ik weet z'n chipnummer niet eens.
De informatie (adres en telefoonnummer) van charlie en niko is ook al jaren verouderd :U:
Ja. Maar via oudere eigenaren kan men toch bij nieuwe eigenaren terecht komen?
Die weten toch aan wie ze ze hebben mee gegeven?

dagmar88
Zeer actief

toots schreef:
dagmar88 schreef:

Ja. Maar via oudere eigenaren kan men toch bij nieuwe eigenaren terecht komen?
Die weten toch aan wie ze ze hebben mee gegeven?
Ik stuur die geen verhuiskaartje. Ammenooitniet. Bij de aankoop van een tweedehands marktplaatsklapkaak doet mijn adres er al niet toe. Wees maar blij met me.
Zelf zullen ze de afgelopen 8 jaar ook wel eens verkast zijn, al was het maar omdat je uitkering niet doorloopt tijdens het brommen. Meneer charlie had destijds aspiraties een elftal plus reserve aan de wereld te schenken en was met verschillende dames hard aan de weg aan het timmeren.
Alsof die dat adres niet regelrecht tussen de bierblikken en frikandellendozen smijt :mrgreen:

Al waren ze wel heel leuk, mijn hond is mijn hond en daar hebben ze verder niets meer mee te moeien. Hadden ze ze zelf moeten houden.
Chihuahua-paws
Zeer actief

Ik zou ook geen verhuisbericht sturen. Maar het lijkt me dat je wel een naam of iets weet van iemand. Ik weet wel de naam en gegevens van oude eigenaresse van Toots en andersom. . Maar hij was toen nog niet geschipt dit hebben we zelf laten doen. Maar je weet toch iets. Ik zou een dier iig nooit af kunnen staan zonder dat ik weet aan wie. Als dat echt een dood spoor is omdat de honden al vaak zijn verhuisd bijvoorbeeld vind ik dat erg sneu voor de honden.

-Saskia-
Zeer actief

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Ik weet niet hoe het veranderen van chipgegevens in Nederland gaat maar hier in België is dat zo simpel dat de honden zélf het bijna kunnen.
Hoef je nul gegevens van de oude eigenaar voor te hebben.
En toch hoor je regelmatig dat mensen te godsgruwelijk lui zijn om dat te updaten, ik zal het nooit snappen.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”