Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Winner 2017

Moderator: moderatorteam

Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet
Aantal honden: 1

Re: Winner 2017

Ongelezen bericht door Kaiou »

Ook Kaiou en ik hebben een leuke dag gehad :D .
Na een zoektoct door de parkeergarage naar de goede route naar de ingang begonnen we gelijk met een workshop geurdetectie, waar we Millie en Leonie tegenkwamen.
Verder Manu gespot en geaaid en even met Nikki staan kletsen en we hebben Nisvan ook nog heel even in het voorbijgaan gezien.
Daarna door naar het puzzelplein waar Kaiou alweer zijn neus goed liet werken bij o.a. Woof@Work.
Was helaas net te laat om Manon en Segno in de ring te zien, maar toch nog wel even gesproken. Kaiou vond Segno erg leuk! :lol1:
Uitlaatplaats was inderdaad om te huilen, ook toen er nog geen sneeuw lag, maar Kaiou had er geen probleem mee :mrgreen:

Afbeelding1S5A0097 by Kaiou2016, on Flickr

Afbeelding1S5A0126 by Kaiou2016, on Flickr
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Gefeliciteerd Machie! :cheer:

Wij hadden een bijzondere dag :LOL: Segno kreeg een Goed in de jeugdklasse, met een keurverslag dat ik eigenlijk positiever vond dan dat. De keurmeester viel over haar witte aftekeningen, en vond daarnaast ook dat ze een te korte nek had :scratch: Nouja, daarna nog een workshopje frisbee en "voetjes vegen" gedaan met m'n kortnek :mrgreen:
Afbeelding

Ik heb verder helemaal niet zo veel forummers gezien bedenk ik me nu! Segno heeft inderdaad even kennis gemaakt met Kaiou, en de liefde was wederzijds :mrgreen:
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Cleva schreef:De nek is prima in proportie, de vier witte voeten vind ik wel problematisch voor een noni scoja ducktape terrier.
:LOL: Nee, kan ook niet natuurlijk. Hoort niet bij Ducktape terriers :pffff:
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Leonie. »

Hoeveel wit is het nou helemaal. Millie heeft ook witte sokken, waarvan 1 best hoog en die kreeg een U bij de kcm. Dat van die nek zie ik ook niet, maar goed, ik weet er niks vanaf.

Hoe was frisbee? Ik vond zoveel workshops leuk lijken. Volgend jaar wil ik langer blijven (al was Millie na een uur eigenlijk wel op).
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Leonie. schreef:Hoeveel wit is het nou helemaal. Millie heeft ook witte sokken, waarvan 1 best hoog en die kreeg een U bij de kcm. Dat van die nek zie ik ook niet, maar goed, ik weet er niks vanaf.

Hoe was frisbee? Ik vond zoveel workshops leuk lijken. Volgend jaar wil ik langer blijven (al was Millie na een uur eigenlijk wel op).
Tja, het is maar net hoeveel nadruk de keurmeester er op legt. Bizzy heeft dezelfde hoeveelheid wit op dezelfde plaatsen en is er nooit op teruggezet, en Segno nu twee keer. Pech, hoop ik :mrgreen:

Frisbee was leuk! Segno was ook al snel moe, maar ze mocht even was frisbee's vangen (korte afstand) en terugbrengen en dat was feest haha.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

malinois schreef:
Manuma schreef:Ik vond vooral de toegang vanuit de parkeergarage onverantwoord. Je moest als je een hond mee had over de autobaan lopen, erg gevaarlijk.
De uitlaatplaats was inderdaad helemaal niks maar alles lag al onder de sneeuw en een reu piest wel.
De hal was echt smerig op sommige plaatsen. Ik snap niet dat mensen die kak niet opruimen hoor.

Ik heb een paar forummers ontmoet die ik nog niet gezien had. Kaiou is echt om op te vreten :I: En ik was heel erg onder de indruk van Nisvan, wat een prachtige hond en bovenal een ontzettende lieverd.

Manu was een van de weinige poolhonden en die kreeg heel veel aanspraak Afbeelding1: Op zo'n dag is iedereen blijkbaar toch rassen aan het raden. Hij is een paar keer aangezien voor Groenlander haha. Hij heeft heel veel knuffels gekregen, staat op ontelbaar veel foto's en hij is he-le-maal kapot nu. Hij was zo braaf, ik ben blij dat ik hem toch heb meegenomen. Hij is zo dol op al die drukte en aandacht.
Huh over de autobaan? Wij liepen als bezoeker gewoon via de achterkant van de Rai.
Ja, bezoekers moesten er aan de andere kant in, maar met je honden via de autoweg. Was best eng.
Wij liepen eerst aan de kant van de bezoekers, maar werden toen door de garage naar de andere kant gestuurd en moesten toen over de weg naar de honden ingang.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

gonnie schreef:
malinois schreef:
Manuma schreef:Ik vond vooral de toegang vanuit de parkeergarage onverantwoord. Je moest als je een hond mee had over de autobaan lopen, erg gevaarlijk.
De uitlaatplaats was inderdaad helemaal niks maar alles lag al onder de sneeuw en een reu piest wel.
De hal was echt smerig op sommige plaatsen. Ik snap niet dat mensen die kak niet opruimen hoor.

Ik heb een paar forummers ontmoet die ik nog niet gezien had. Kaiou is echt om op te vreten :I: En ik was heel erg onder de indruk van Nisvan, wat een prachtige hond en bovenal een ontzettende lieverd.

Manu was een van de weinige poolhonden en die kreeg heel veel aanspraak Afbeelding1: Op zo'n dag is iedereen blijkbaar toch rassen aan het raden. Hij is een paar keer aangezien voor Groenlander haha. Hij heeft heel veel knuffels gekregen, staat op ontelbaar veel foto's en hij is he-le-maal kapot nu. Hij was zo braaf, ik ben blij dat ik hem toch heb meegenomen. Hij is zo dol op al die drukte en aandacht.
Huh over de autobaan? Wij liepen als bezoeker gewoon via de achterkant van de Rai.
Ja, bezoekers moesten er aan de andere kant in, maar met je honden via de autoweg. Was best eng.
Wij liepen eerst aan de kant van de bezoekers, maar werden toen door de garage naar de andere kant gestuurd en moesten toen over de weg naar de honden ingang.
Maar Manuma was toch geen deelnemer ;)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
gonnie
Zeer actief

o, dat was wel gek dan. Op de plattegrond die ik er bij kreeg stond waar de toeschouwers/bezoekers naar binnen moesten en waar de deelnemers.

Maar misschien willen ze geen honden via de bezoekers ingang.
Zou ook niet zo gek zijn, want toen we via de kant van de bezoekers ingang liepen lag er langs heel die stoep stront, mensen laten echt alles gewoon liggen. Viezerikken zijn het.
Wij moesten daarvan daar dus weer een parkeergarage in om naar de hondeningang aan de andere kant te gaan.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Misschien dat deze parkeerwacht dan dacht dat ik deelnemer was. Daar heeft niemand iets over gezegd. Uiteindelijk kwam ik wel bij een ingang waar ik een ticket kon kopen.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik had vooraf gekeken waar wij naar binnen moesten. Deel over de weg was op zich vrij netjes geregeld met hekken en verkeersregelaars, vond ik.
Uitlaatplaatsen waren inderdaad een aanfluiting. Gait heeft er twee keer een plas gedaan, maar dat was op commando en na aandringen dat hij echt moest van mij. Zag er echt zo uit van 'oké, neus dicht, niet nadenken, gewoon doen en dan zo snel mogelijk weg'. De tweede van drie keer dat ik met hem daar liep heeft hij ronduit geweigerd. Maar goed, hij had voor we op reis gingen al netjes gepoept en vlak voor we naar binnen gingen ook nog een plas tegen een boom gedaan, dus ik vond het allang goed
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Ik moest door de parkeergarage over de autobaan lopen, geen gewone autoweg.
gonnie
Zeer actief

Manuma schreef:Ik moest door de parkeergarage over de autobaan lopen, geen gewone autoweg.

Ja, wij ook. Was best eng. En dat met twee opgewonden pups.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

gonnie schreef:
Manuma schreef:Ik moest door de parkeergarage over de autobaan lopen, geen gewone autoweg.

Ik ben niet in de parkeergarage geweest. Klinkt alsof ik daar geluk mee gehad heb. Is dan weer het voordeel van het OV geweest ;)
gonnie
Zeer actief

Fotogravinnetje schreef:
gonnie schreef:

Ik ben niet in de parkeergarage geweest. Klinkt alsof ik daar geluk mee gehad heb. Is dan weer het voordeel van het OV geweest ;)

Ja, via het OV stond je gelijk aan de goede kant.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik heb 2x de route voor deelnemers afgelegd met hond, inderdaad via de slagboomuitgang van de parkeergarage bjitenom langs de weg omhoog en dan naar hal 8 waar de hondenentree was, maar heb dat niet als gevaarlijk ervaren. Was deels stoep en verder gewoon rustig met verkeer omdat er toen ik arriveerde nog niemand de parkeergarage uit ging.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik heb wel moeten lachen dat er rondom Hond 2017 zo veel mensen aan het werk waren die doodsbenauwd waren voor honden. Zowel bij de toiletten heb ik dat diverse keren gezien van de toiletdames als er iemand met hond naar binnen kwam daar als ook in de parkeergarage bij de regelaars daar.
under the red sky
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door under the red sky »

Leonie. schreef:Hoeveel wit is het nou helemaal. Millie heeft ook witte sokken, waarvan 1 best hoog en die kreeg een U bij de kcm.
Een keurmeester wordt geacht te beoordelen of de hond aan de rasstandaard voldoet. En daarin staat dat het wit niet hoger dan de polsen mag zijn. Daar kun je van alles van vinden maar is wel het principe van een show natuurlijk. Hoe zwaar zo'n fout dan wordt aangerekend, is aan de keurmeester. Maar je kunt moeilijk verwachten dat iedere keurmeester het door de vingers gaat zien.
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Gefeliciteerd met alle behaalde resultaten :ok:
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

under the red sky schreef:
Leonie. schreef:Hoeveel wit is het nou helemaal. Millie heeft ook witte sokken, waarvan 1 best hoog en die kreeg een U bij de kcm.
Een keurmeester wordt geacht te beoordelen of de hond aan de rasstandaard voldoet. En daarin staat dat het wit niet hoger dan de polsen mag zijn. Daar kun je van alles van vinden maar is wel het principe van een show natuurlijk. Hoe zwaar zo'n fout dan wordt aangerekend, is aan de keurmeester. Maar je kunt moeilijk verwachten dat iedere keurmeester het door de vingers gaat zien.
Sja, ik vond het gewoon tijd voor wat opbeurende woorden. Ik zei er ook bij dat ik er niets vanaf weet.

Bij Millie komt het wit van 1 sok ook te hoog, daar werd niets van gezegd. Daarbij is ze piepklein en stond in haar verslag 'of correct size'. Dus je weet nooit wat gezegd gaat worden, oftewel, je kunt altijd hopen ;) Zij zou bij een volgende keuring ook zomaar een g kunnen krijgen.
veertje
Zeer actief

Leonie. schreef:Bij Millie komt het wit van 1 sok ook te hoog, daar werd niets van gezegd. Daarbij is ze piepklein en stond in haar verslag 'of correct size'. Dus je weet nooit wat gezegd gaat worden, oftewel, je kunt altijd hopen ;) Zij zou bij een volgende keuring ook zomaar een g kunnen krijgen.
Piepklein? Ze oogt helemaal niet klein voor een toller vind ik
under the red sky
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:Begrijp nou eens wat. Met zo’n te hoog opgetrokken witte sok kun je natuurlijk je werk niet naar behoren uitvoeren :engel: has
En daar wordt dus op een show niet op gelet. Daar zijn andere evenementen voor. Hoewel bij de toller die kleur wel degelijk te maken heeft met het gebruiksdoel.
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
under the red sky
Zeer actief
Contacteer:

Leonie. schreef:Daarbij is ze piepklein en stond in haar verslag 'of correct size'.
Alles tussen 42 en 51 cm is correct, die marge is echt heel groot bij tollers.
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Mijn baby James heeft de jeugdwinnertitel gekregen :) Hij heeft zich danig misdragen in de ring (maar on the bright side, hij vond het wél leuk :lol1: ) en wilde écht niet lopen dus ik dacht dat wordt niks :LOL: Heb 'm naderhand nog even met een vriendin de ring in gestuurd voor een leuke foto en ja tuurlijk, toen liep ie wél :roll: ellendeling :lol1:

Afbeelding

Vind het trouwens ook een ramp, die hele winner. Het weer hielp ook niet mee uiteraard maar alle dagen was de ereringhal om een uur of 4 gewoon leeg. Geen heel goeie beurt gemaakt als generale voor de WDS..
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Contacteer:

grover schreef:Mijn baby James heeft de jeugdwinnertitel gekregen :) Hij heeft zich danig misdragen in de ring (maar on the bright side, hij vond het wél leuk Afbeelding1: ) en wilde écht niet lopen dus ik dacht dat wordt niks Afbeelding Heb 'm naderhand nog even met een vriendin de ring in gestuurd voor een leuke foto en ja tuurlijk, toen liep ie wél :roll: ellendeling Afbeelding1:

Afbeelding

Vind het trouwens ook een ramp, die hele winner. Het weer hielp ook niet mee uiteraard maar alle dagen was de ereringhal om een uur of 4 gewoon leeg. Geen heel goeie beurt gemaakt als generale voor de WDS..
Ach, Gait liep ook niet erg netjes. Ja, sommige stukjes. Dus de keurmeester kon z'n gangwerk wel redelijk beoordelen. Als ik hem naast me gehouden had, was er helemaal niets zichtbaar geworden van z'n gangwerk, dus ik vond het wel best. Hij heeft nu gewoon 3 keer 'vrolijk' in z'n verslag staan. Liever vrolijk dan gedrukt, hoor
gonnie
Zeer actief

Anne liep niet goed mee, en in haar keurverslag stond dus dat haar gangwerk nog niet oké was. Terwijl de keurmeester op de clubmatch haar een poosje terug goed vond lopen.
Maar zaterdag liep ze niet mee omdat er allemaal kruimels van brokjes lagen. En die moeten wel opgegeten worden. Hahaha.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Rinne Roos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 wetterhoun outcrossjes, 3 echte wetterhounen, 4 havanezers
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Rinne Roos »

Diedeltje, F2 wetter (3/4 wetter en 1/4 labrador) heeft een rozet gekregen als beste jongste pup!
gonnie
Zeer actief

Rinne Roos schreef:Diedeltje, F2 wetter (3/4 wetter en 1/4 labrador) heeft een rozet gekregen als beste jongste pup!
Gefeliciteerd.
Tanja was beste pup, maar geen rozet gekregen.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Rinne Roos schreef:Diedeltje, F2 wetter (3/4 wetter en 1/4 labrador) heeft een rozet gekregen als beste jongste pup!
Kijk dát vind ik leuk :D
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Contacteer:

Ik zie net dat ik een stapeltje foto's heb gekregen van een van de andere Markiesje-eigenaren.
Wat een gangwerkje, he?
Afbeelding

Afbeelding

Mooi blijven staan had Gait niet zoveel zin in...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor we de ring in gingen liet hij nog zien dat hij best mooi kan staan, zonder in stand gezet te worden
Afbeelding
veertje
Zeer actief

Het ziet er op de foto's best uitgestorven uit inderdaad :o
Plaats reactie

Terug naar “Show”