Ik ook niet. Wat is het nut van chippen dan? Ook kan er altijd wat gebeuren. Ik zou er niet aan moeten denken dat Toots weg is, gevonden wordt en dan in een asiel beland omdat ze ons niet kunnen vinden.-Saskia- schreef:Ik weet niet hoe het veranderen van chipgegevens in Nederland gaat maar hier in België is dat zo simpel dat de honden zélf het bijna kunnen.toots schreef:Wat raar dat de info op de chips niet kloppen. De honden zien er echt goed uit.
Hoef je nul gegevens van de oude eigenaar voor te hebben.
En toch hoor je regelmatig dat mensen te godsgruwelijk lui zijn om dat te updaten, ik zal het nooit snappen.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vastgebonden gevonden
Moderator: moderatorteam
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
- Aantal honden: 2
Re: Vastgebonden gevonden
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- dagmar88
- Zeer actief
-Saskia- schreef: En toch hoor je regelmatig dat mensen te godsgruwelijk lui zijn om dat te updaten, ik zal het nooit snappen.
Ik heb het inderdaad nooit belangrijk genoeg gevonden voor "mijn" honden, dus alles anders dan de huskies.
Kwijtraken is gewoon geen optie met een stafford en een angstagressieve rat.
Dubbel zekeren, sluizen en sloten moeten in hun geval zekerheid geven. Niko raak je godsonmogelijk kwijt.
Dus ik kan bij hen met zo'n chip laks zijn ja.
Hier kost iedere verandering bij de ndg trouwens 5 euro, aanmelden 6. Natuurlijk is het niet veel, maar voor alleen het wijzigen van een telefoonnummer vind ik het best wat.
Maar goed, deze honden zijn niet kwijt. Wat zou die registratie in dat geval toevoegen? De baas die niet meer voor zijn honden kan zorgen aan de schandpaal hangen?
Boos worden dat hij of zij geen 2 x 80 euro afstandskosten heeft betaald?
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Nou geld is het punt niet.dagmar88 schreef:-Saskia- schreef: En toch hoor je regelmatig dat mensen te godsgruwelijk lui zijn om dat te updaten, ik zal het nooit snappen.
Ik heb het inderdaad nooit belangrijk genoeg gevonden voor "mijn" honden, dus alles anders dan de huskies.
Kwijtraken is gewoon geen optie met een stafford en een angstagressieve rat.
Dubbel zekeren, sluizen en sloten moeten in hun geval zekerheid geven. Niko raak je godsonmogelijk kwijt.
Dus ik kan bij hen met zo'n chip laks zijn ja.
Hier kost iedere verandering bij de ndg trouwens 5 euro, aanmelden 6. Natuurlijk is het niet veel, maar voor alleen het wijzigen van een telefoonnummer vind ik het best wat.
Maar goed, deze honden zijn niet kwijt. Wat zou die registratie in dat geval toevoegen? De baas die niet meer voor zijn honden kan zorgen aan de schandpaal hangen?
Boos worden dat hij of zij geen 2 x 80 euro afstandskosten heeft betaald?
Ik ben blij dat met de chip ze mij kunnen vinden.
Maar Toots gaat mee op vakantie. Toots loopt geregeld los. En ik ben ook maar gewoon mens en wil gewoon alles eraan gedaan hebben voor hem. En daarbij hoort ook chippen. Wat iets kost vind ik minder belangrijk. Ik vind ook dat chippen en overzetten van die gegevens er gewoon bij hoort. Ook de kosten.
- dagmar88
- Zeer actief
toots schreef:Ik ook niet. Wat is het nut van chippen dan? Ook kan er altijd wat gebeuren. Ik zou er niet aan moeten denken dat Toots weg is, gevonden wordt en dan in een asiel beland omdat ze ons niet kunnen vinden.-Saskia- schreef:Ik weet niet hoe het veranderen van chipgegevens in Nederland gaat maar hier in België is dat zo simpel dat de honden zélf het bijna kunnen.toots schreef:Wat raar dat de info op de chips niet kloppen. De honden zien er echt goed uit.
En toch hoor je regelmatig dat mensen te godsgruwelijk lui zijn om dat te updaten, ik zal het nooit snappen.
Daar heb je een telefoon voor. Uitlezen doen ze vaak pas in het asiel. Met een beetje pech heb je je aan de reguliere openingstijden te houden; vrijdagavond kwijt, maandag weer thuis.
Als je denkt dat hij kwijt kan raken, kun je beter een tag of kokertje omhangen.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Met de penning van de NDG zie je meteen dat de hond gechipt is en dat kunnen ze waar dan ook aflezen. En kan ook afgelezen worden uit welk land etc.dagmar88 schreef:toots schreef:Ik ook niet. Wat is het nut van chippen dan? Ook kan er altijd wat gebeuren. Ik zou er niet aan moeten denken dat Toots weg is, gevonden wordt en dan in een asiel beland omdat ze ons niet kunnen vinden.-Saskia- schreef:Ik weet niet hoe het veranderen van chipgegevens in Nederland gaat maar hier in België is dat zo simpel dat de honden zélf het bijna kunnen.toots schreef:Wat raar dat de info op de chips niet kloppen. De honden zien er echt goed uit.
Daar heb je een telefoon voor. Uitlezen doen ze vaak pas in het asiel. Met een beetje pech heb je je aan de reguliere openingstijden te houden; vrijdagavond kwijt, maandag weer thuis.
Als je denkt dat hij kwijt kan raken, kun je beter een tag of kokertje omhangen.
Toots raak je ook niet snel kwijt die zit aan me vast geplakt. Maar ik vind dat je niks uit kan sluiten.
Ik zou niet willen dat hij nog op naam stond van een ander. En dat voor een paar centen.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Voor hetzelfde geld is je ex er mee weg en weet je van niets. Of heeft je oppas zelf zin in vakantie gehad. Sta je daar met vermiste honden en foute gegevens.dagmar88 schreef:Maar goed, deze honden zijn niet kwijt. Wat zou die registratie in dat geval toevoegen? De baas die niet meer voor zijn honden kan zorgen aan de schandpaal hangen?
Nu heb je gelukkig sociale media maar het is zó'n kleine moeite om dat te laten updaten. Jammer trouwens dat dat bij jullie €5 kost, dat verhoogt de drempel wel wat.
Moet je overigens nog steeds een dierenarts treffen die de chip checkt en nagaat of de gegevens correct zijn, dat gaat ook al eens mis.
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Toevallig was ik vandaag met Keetje bij de dierenarts en het viel me op dat dat het eerste was wat hij deed. Hij zegt dat de gevens vaak jaren achtereen niet kloppen.-Saskia- schreef:Voor hetzelfde geld is je ex er mee weg en weet je van niets. Of heeft je oppas zelf zin in vakantie gehad. Sta je daar met vermiste honden en foute gegevens.dagmar88 schreef:Maar goed, deze honden zijn niet kwijt. Wat zou die registratie in dat geval toevoegen? De baas die niet meer voor zijn honden kan zorgen aan de schandpaal hangen?
Nu heb je gelukkig sociale media maar het is zó'n kleine moeite om dat te laten updaten. Jammer trouwens dat dat bij jullie €5 kost, dat verhoogt de drempel wel wat.
Moet je overigens nog steeds een dierenarts treffen die de chip checkt en nagaat of de gegevens correct zijn, dat gaat ook al eens mis.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Toen we een keer bij een andere da kwamen deden ze ook als eerste de chip uitlezen. Maar wij hebben hem laten chippen en hij is dus niet meer verhuisd dus dat klopt dan wel. Maar hier doen ze het zeker wel.
- dagmar88
- Zeer actief
toots schreef: Nou geld is het punt niet.
Ik ben blij dat met de chip ze mij kunnen vinden.
Maar Toots gaat mee op vakantie. Toots loopt geregeld los. En ik ben ook maar gewoon mens en wil gewoon alles eraan gedaan hebben voor hem. En daarbij hoort ook chippen. Wat iets kost vind ik minder belangrijk. Ik vind ook dat chippen en overzetten van die gegevens er gewoon bij hoort. Ook de kosten.
Doe je even lekker niet alsof dat het punt bij mij wel was?
Kosten verbonden aan het wijzigen van een telefoonnummer zorgen voor een drempel.
Helemaal bij meer dan één huisdier; twee honden en twee katten hebben is verre van abnormaal.
Die kosten vallen niet te verklaren en niet te rechtvaardigen. Gewoon daarom, ondanks dat het niet in het belang van gechipte dieren is.
Bij andere databases kun je je eigen gegevens kosteloos aanpassen, na een x klein bedrag voor de eerste aanmelding.
Onze dierenarts heeft daarom onze pups aangemeld bij backhomeclub, dan heb je dat soort raar gedoe niet.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Je geeft zelf aan dat je het minder belangrijk vind en je voor het veranderen van iets best veel geld vind
ik vind het volledig aan jezelf. Maar ik snap dat niet. Ik zou dat zelf niet zo willen.
Wij hebben ook twee katten.
Dat is een keuze van de eigenaar.
Net als dat ik dierenarts kosten betaal voor alle dieren en voer geld dat ook voor alle overige kosten.
Ik wil dat de dieren gewoon goed geregistreerd staan met kloppende gegevens zodat als er iets zou gebeuren. Ze ons iig snel kunnen vinden.
Jij hebt jou dieren bij de back homeclub geregistreerd dat is toch geregistreerd. Het hoeft niet perse NDG te zijn. Wij hebben voor NDG gekozen toen. En als we weer een dier gaan chippen dan kan dat ook zomaar daar zijn. Ik snap wel goed dat mensen daarvoor kiezen. Maar niet waarom gegevens niet up to date gehouden worden
Er kan wel iets met mij gebeuren. Dat iemand anders tijdelijk voor Toots moet zorgen. Hoe vaak hoor je niet dat hondjes kwijt raken bij de oppas? Als de laatste gegevens dan van een vorrige eigenaar zijn, die bijv inmiddels in het buitenland woont. Komen ze nooit weer bij mij terecht. Daarom wil ik wel dat ze aan mij gelinkt worden.

Net als dat ik dierenarts kosten betaal voor alle dieren en voer geld dat ook voor alle overige kosten.
Ik wil dat de dieren gewoon goed geregistreerd staan met kloppende gegevens zodat als er iets zou gebeuren. Ze ons iig snel kunnen vinden.
Jij hebt jou dieren bij de back homeclub geregistreerd dat is toch geregistreerd. Het hoeft niet perse NDG te zijn. Wij hebben voor NDG gekozen toen. En als we weer een dier gaan chippen dan kan dat ook zomaar daar zijn. Ik snap wel goed dat mensen daarvoor kiezen. Maar niet waarom gegevens niet up to date gehouden worden

Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 11 dec 2017 14:31, 1 keer totaal gewijzigd.
- dagmar88
- Zeer actief
-Saskia- schreef:Voor hetzelfde geld is je ex er mee weg en weet je van niets. Of heeft je oppas zelf zin in vakantie gehad. Sta je daar met vermiste honden en foute gegevens.dagmar88 schreef:Maar goed, deze honden zijn niet kwijt. Wat zou die registratie in dat geval toevoegen? De baas die niet meer voor zijn honden kan zorgen aan de schandpaal hangen?
In zo'n geval contacteer je hier amivedi, die werken ook op basis van uiterlijke kenmerken.

Je bent het hier ook alleen verplicht je hond te chippen en de gegevens bij te houden wanneer de hond van na 2013 is.
Die van mij zijn van ruim daar voor en gaan geen tien jaar meer mee.

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
lor1_1984 schreef:Ik zal mss een uitzondering zijn maar ik heb de oude eigenaren van Mahdu nog nooit gezien of gesproken.toots schreef:Ik zou ook geen verhuisbericht sturen. Maar het lijkt me dat je wel een naam of iets weet van iemand. Ik weet wel de naam en gegevens van oude eigenaresse van Toots en andersom..
Mahdu werd door een bemiddelend persoon geadverteerd en toen hij mij was toegewezen kreeg die persoon ineens een telefoontje dat de hond dezelfde dag nog ingeslapen zou worden want hij was zwaar gedragsgestoord.![]()
Bemiddelaar is toen met een kennis die kant op gereden en heeft de hond per direct opgehaald en een week later aan mij overhandigd.
Oude eigenaren blijven wel om updates eisen maar daar hebben we afgelopen week ook een punt achter gezet, ze weten inmiddels dat hij goed terecht is gekomen maar ik vertik het om mijn gegevens aan ze te geven want dan staan ze straks telkens op de stoep want 'we missen hem zo' terwijl zer al 2x afscheid hebben kunnen nemen voor hij bij mij zat en hij nu 6 weken hier is.
Dat is niet gek.
Wij hebben Toots wel bij iemand zelf opgehaald.
Maar het lijkt mij dat je wel mahdu op jou naam hebt en dat je niet wilt dat ze bij de oude eigenaren aankloppen als er iets is?
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
dagmar88 schreef:-Saskia- schreef:Voor hetzelfde geld is je ex er mee weg en weet je van niets. Of heeft je oppas zelf zin in vakantie gehad. Sta je daar met vermiste honden en foute gegevens.dagmar88 schreef:Maar goed, deze honden zijn niet kwijt. Wat zou die registratie in dat geval toevoegen? De baas die niet meer voor zijn honden kan zorgen aan de schandpaal hangen?
In zo'n geval contacteer je hier amivedi, die werken ook op basis van uiterlijke kenmerken.
Het zal in de regel al veel beter werken dan de onleesbare tatoeages in gecoupeerde oren waar ik mee opgegroeid ben.
Je bent het hier ook alleen verplicht je hond te chippen en de gegevens bij te houden wanneer de hond van na 2013 is.
Die van mij zijn van ruim daar voor en gaan geen tien jaar meer mee.
Ik zie forse vooruitgang.
Toots is van 2011. Maar voor ons is het verplichte gedeelte niet de rede van chippen.
Het is een prettige gedachte dat ze ons kunnen vinden mocht er iets zijn

- dagmar88
- Zeer actief
toots schreef:Je geeft zelf aan dat je het minder belangrijk vind en je voor het veranderen van iets best veel geld vindik vind het volledig aan jezelf. Maar ik snap dat niet. Ik zou dat zelf niet zo willen.
Jij hebt jou dieren bij de back homeclub geregistreerd dat is toch geregistreerd. Het hoeft niet perse NDG te zijn. Wij hebben voor NDG gekozen toen. En als we weer een dier gaan chippen dan kan dat ook zomaar daar zijn. Ik snap wel goed dat mensen daarvoor kiezen. Maar niet waarom gegevens niet up to date gehouden wordenEr kan wel iets met mij gebeuren. Dat iemand anders tijdelijk voor Toots moet zorgen. Hoe vaak hoor je niet dat hondjes kwijt raken bij de oppas? Als de laatste gegevens dan van een vorrige eigenaar zijn, die bijv inmiddels in het buitenland woont. Komen ze nooit weer bij mij terecht. Daarom wil ik wel dat ze aan mij gelinkt worden.
Kun je een heel klein beetje proberen begrijpend te lezen toots, ik zou het oprecht op prijs stellen

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Ik heb het prima gelezen hoor.
De Huskies zijn geregistreerd bij de backhome club dat is ook een chip registratie.
Je vond het voor de andere honden niet nodig om je eigen redenen.
Ik zou dat niet willen.
Elk dier staat geregistreerd. In ons geval bij de NDG.
Ik vind het wel belangrijk. belangrijk dat ze ons kunnen vinden.
Volgens mij heb je je honden ook wel eens aan een hus mee gegeven?
Toots gaat nooit met een hus mee. Maar er kan met mij ook wat gebeuren dat Toots tijdelijk met iemand anders mee moet. En hoe vaak hoor je niet dat een hond weg loopt bij een oppas?
Ik kan hem onmogelijk kwijtraken. En ik geloof jou op je woord dat jij jou honden niet kwijt raakt.
Maar we hebben nou eenmaal niet alles in de hand.
De Huskies zijn geregistreerd bij de backhome club dat is ook een chip registratie.
Je vond het voor de andere honden niet nodig om je eigen redenen.
Ik zou dat niet willen.
Elk dier staat geregistreerd. In ons geval bij de NDG.
Ik vind het wel belangrijk. belangrijk dat ze ons kunnen vinden.
Volgens mij heb je je honden ook wel eens aan een hus mee gegeven?
Toots gaat nooit met een hus mee. Maar er kan met mij ook wat gebeuren dat Toots tijdelijk met iemand anders mee moet. En hoe vaak hoor je niet dat een hond weg loopt bij een oppas?
Ik kan hem onmogelijk kwijtraken. En ik geloof jou op je woord dat jij jou honden niet kwijt raakt.
Maar we hebben nou eenmaal niet alles in de hand.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
O crap Toots is van 2009 de kat Binky is van 2011.