Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Boneguard

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Boneguard

Ongelezen bericht door wolvster »

Heeft Ramiek niet Spetter in haar onderschrift met zo'n ding?

*Ik kijk via de telefoon dus ik zie zelf geen onderschriften nu
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Ja, ervaring. Wat wil je weten?
Afbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Stevig ja, maar als ze er op gaan knagen gaat het wel kapot. Bot blijft er goed in vast zitten. Ze hebben zelf ook botten ervoor ontwikkeld, maar die vind ik niet zo natuurlijk dus daar geen ervaring mee. Het is even zoeken naar ander spul dat er in past en waar je ook een gat in kan zagen. Ik zou maat 2 pakken :)
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Ik vind het een geweldig ding. De Bullen zijn vreselijk met kluiven kan bijna niets geven of het is stikwerk. Nu hebben we voor allemaal een boneguard en het is echt ideaal. Ze krijgen ze gewoon als we erbij zijn, als we filmpje kijken e.d. Ik koop zelf kluiven waar ik een gat in boor.

Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Brigitte schreef:Ik vind het een geweldig ding. De Bullen zijn vreselijk met kluiven kan bijna niets geven of het is stikwerk. Nu hebben we voor allemaal een boneguard en het is echt ideaal. Ze krijgen ze gewoon als we erbij zijn, als we filmpje kijken e.d. Ik koop zelf kluiven waar ik een gat in boor.

Heb je al eens gedroogde hondshaai geprobeerd? Dat kunnen ze echt niet zomaar afslikken, ze doen er lang mee en je kunt ze voor grote honden nog in drie stukken hakken. Dus lekker goedkoop :tongue: Het tikt toch aan wanneer ze vaak wat krijgen/veel kauwbehoefte hebben.
Wij zaten er vooral mee dat alles binnen 5 minuten op is :Q:

Afbeelding

Afbeelding
Lieske_1977
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

dagmar88 schreef:
Heb je al eens gedroogde hondshaai geprobeerd? Dat kunnen ze echt niet zomaar afslikken, ze doen er lang mee en je kunt ze voor grote honden nog in drie stukken hakken. Dus lekker goedkoop :tongue: Het tikt toch aan wanneer ze vaak wat krijgen/veel kauwbehoefte hebben.
Wij zaten er vooral mee dat alles binnen 5 minuten op is :Q:
Wat vind jij lang? Ik vond 't erg tegenvallen, was hier veel sneller op dan verwacht/gehoopt.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Lieske_1977 schreef: Wat vind jij lang? Ik vond 't erg tegenvallen, was hier veel sneller op dan verwacht/gehoopt.

Een kwartier met een derde, dat is voor de huskies heel lang :mrgreen:
Meervalkoppen (met zo'n pantser) doen ze ook vrij lang mee.
Stapper
Zeer actief

Ongelezen bericht door Stapper »

Ik koop voor Bente hertengewei doet ze maanden mee. Botten zijn hoe groot ook maar maximaal
2 uur mee
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Ik had nog nooit van die hondshaai gehoord als snack. Vond het in eerste instantie wel decadent om voor de hond een heel dier te drogen (normaal zijn het toch restproducten van humane consumptie) maar ik begrijp dat dit een bijvangst is van de normale visvangst.
Hier is alles ook zo op, en alles moet ook in één keer op. Ik kom vaak bij mensen met honden waar de kluiven dan weken rondslingeren. Hier gaan alleen hoefjes niet in één keer op, verder alles. Wil die haaien wel een keer proberen. Wat is een goede prijs voor zo'n haai Dagmar? Of weet je een adres waar je er meer tegen een schappelijke prijs kan kopen? Ik koop eigenlijk altijd voordeelzakken.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
dagmar88
Zeer actief

sirene schreef:Ik had nog nooit van die hondshaai gehoord als snack. Vond het in eerste instantie wel decadent om voor de hond een heel dier te drogen (normaal zijn het toch restproducten van humane consumptie) maar ik begrijp dat dit een bijvangst is van de normale visvangst.
Hier is alles ook zo op, en alles moet ook in één keer op. Ik kom vaak bij mensen met honden waar de kluiven dan weken rondslingeren. Hier gaan alleen hoefjes niet in één keer op, verder alles. Wil die haaien wel een keer proberen. Wat is een goede prijs voor zo'n haai Dagmar? Of weet je een adres waar je er meer tegen een schappelijke prijs kan kopen? Ik koop eigenlijk altijd voordeelzakken.

:ok: Ja. Kende het tot voor kort ook niet hoor, maar ze waren kláár met de tuincentrum en dierenwinkel knaag.

Had ze besteld bij www.keetjes.nl, ze hadden voor de huskies nog een speciaal grote honden proefpakketje gemaakt, wat leuke extraatjes er bij en wat ik zelf heel prettig vind is dat ze alles ontzettend netjes voor je sealen.
:tongue: Weet niet of je wel eens rog gegeten hebt, die haaien ruiken zoals die smaken. Meer vlees en zee dan vis, maar wel héél sterk.
De huskies konden het niet laten er eerst uitgebreid in te rollen :mann:
Dat wil ik dus niet onverpakt in de snoepjeskast haha
Ramiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): borderterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ramiek »

wolvster schreef:Heeft Ramiek niet Spetter in haar onderschrift met zo'n ding?

*Ik kijk via de telefoon dus ik zie zelf geen onderschriften nu
Klopt, Spetter vindt het prettig zo grip te hebben op haar kluif.
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
sirene
Zeer actief
Contacteer:

dagmar88 schreef:
sirene schreef:Ik had nog nooit van die hondshaai gehoord als snack. Vond het in eerste instantie wel decadent om voor de hond een heel dier te drogen (normaal zijn het toch restproducten van humane consumptie) maar ik begrijp dat dit een bijvangst is van de normale visvangst.

:ok: Ja. Kende het tot voor kort ook niet hoor, maar ze waren kláár met de tuincentrum en dierenwinkel knaag.

Had ze besteld bij http://www.keetjes.nl, ze hadden voor de huskies nog een speciaal grote honden proefpakketje gemaakt, wat leuke extraatjes er bij en wat ik zelf heel prettig vind is dat ze alles ontzettend netjes voor je sealen.
:tongue: Weet niet of je wel eens rog gegeten hebt, die haaien ruiken zoals die smaken. Meer vlees en zee dan vis, maar wel héél sterk.
De huskies konden het niet laten er eerst uitgebreid in te rollen :mann:
Dat wil ik dus niet onverpakt in de snoepjeskast haha
:ok: bedankt voor de waarschuwing! Keetjes dus. Ik had ze al gevonden. Zag ze ergens anders nog iets goedkoper maar ik ga gewoon een keer bij Keetjes bestellen. Thanks!
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ben heel benieuwd naar de haaien!

Sorry voor je Boneguard topic Heavy.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Ik had afgelopen vrijdag in Amsterdam ook hondshaaien gekocht bij https://www.diergigant-shop.nl/hondensnacks?cat=39

Lou had een hele in een kwartier op, maar ze vindt ze wel erg lekker en ze doet alleen over een flink stuk kophuid langer :mrgreen:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Lieske_1977
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

Shibby schreef:Ik had afgelopen vrijdag in Amsterdam ook hondshaaien gekocht bij https://www.diergigant-shop.nl/hondensnacks?cat=39

Lou had een hele in een kwartier op, maar ze vindt ze wel erg lekker en ze doet alleen over een flink stuk kophuid langer :mrgreen:
Dat was ook ongeveer Joys tempo :F: Viel wel in de smaak!
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Nou de haaien vielen in de smaak :ok:
Het ging wel sneller op dan ik verwacht had. Een hele in een kwartier, 20 min ofzo maar ze vonden het wel echt heel lekker. De geur vond ik meevallen. Geurloos zijn niet :wink:

Ik vind van die grote luchtpijpen nog steeds de meest ideale snack. Daar doen ze even mee en ik stem de grootte af op de hond zodat ze allemaal ong tegelijk klaar zijn.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
dagmar88
Zeer actief

Cleva schreef:Een hond die niet normaal kan doen over inslikken gaat hier meteen weg.
Ik kan niet tegen dat opvreten van onderbroeken en inslikken van kluiven die je natuurlijk niet kunt inslikken.

Ik schrok me een paar weken geleden een ademinsult dat Mira een la geplunderd had en een dozijn waxinelichtjes had gesloopt.
Alle kuipjes en pitjes lagen keurig in haar mandje. Die had ze natuurlijk niet opgevroten.
Zo zie ik het graag. Een beetje benul.
Ja, zeker. Die van ons krijgen behoorlijk botwerk, ook kalfspoten en lamskoppen.
Ze weten feilloos wat ze niet op moeten eten, altijd blijven dezelfde stukjes liggen.
Zelfs die half achterlijke rottkop snapt dat.

:ok: Leuk sirene, toch weer eens wat anders.

:80: Hoe past een hele haai in loutje, of was ie kleiner?
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Heavy schreef:Ik ben een schijterd met kluiven geven als ik er niet bij ben .Jip is gulzig . Maar ik wil het toch proberen omdat het hem misschien kan helpen bij zijn verlatingsangst . Dus vandaar. Maar je hebt gelijk . Ik kan hem ook wegdoen natuurlijk Afbeelding
Als hij hem al eet als je weg bent.
Murdock laat alle kluiven liggen tot wij weer terug zijn, dat ei :wink:
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

Wil je niet ipv buffelhuid iets anders geven? Runderlong, peesjes, kipnekjes, zalmkoppen, van dat soort.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
natalie
Zeer actief

Ongelezen bericht door natalie »

Ik ben benieuwd hoe de boneguard je bevalt! Ik heb het ook overwogen, maar leek mij erg onhandig dat je dan overal gaatjes in moet boren. Dus ik het niet aangeschaft. Ik geef Jip ook niets als ik er niet bij ben hoor. Niet omdat hij gulzig is, maar omdat een ongelukje snel is gebeurd. Vooral bij taaie snacks. Ik heb eens een groot stuk kophuid uit zijn keel moeten halen en was toen héél blij dat ik naast hem op de bank zat.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”