Eline* schreef:Hugo schreef:Eline*, in jouw geval en volgens mij wil je kinderen, zou ik dus nu al gaan zoeken naar een geschikte nieuwe plaats voor Laika. De voortplanting moet ook maar in een keer lukken en dan duurt het in ieder geval nog 9 maanden, dus tot die tijd heb je alle zee van tijd om een geschikte plek te zoeken voor Laika.
Dus je hoeft niet over één nacht ijs te gaan om laika gelijk een spuitje te geven, het is misschien even zoeken naar een geschikte plaats maar ik neem aan dat je dat voor je maatje over hebt

Ik heb dat absoluut voor mijn maatje over Hugo..alleen ik ervaar nog een andere verantwoordelijkheid en die ligt naar andere mensen toe.
Om even een klein iets te schetsen..Laika liep een keer los met muilkorf om in huis( ik ging met haar weg en in die periode hapte ze nog naar mensen in de lift) toen mijn neefje plots binnenkwam. Koen was toen een jaar of 8 oud en Laika besprong hem gewoon. Als zij geen muilkorf om had gehad op dat moment had ze een poging gedaan Koen te verscheuren..niet meer en niet minder.
In alle eerlijkheid vind ik dat een hond als dit dan eigenlijk al niet eens hoort rond te lopen meer in deze maatschappij. Ik heb de illusie en vooralsnog is me dat ook gelukt, dat ik mensen kan beschermen tegen haar. Ze heeft pas 1 keer iemand echt gebeten en dat was een eigenwijze oom agent. Verder heeft ze nog nooit schade berokkend..maar dat is wel mijn verdienste. Ik vind het gewoonweg niet verantwoord haar in handen te geven van iemand anders met het risico dat de nieuwe eigenaar toch weer dingen gaat proberen, waarbij Laika bij mij al bewezen heeft het niet te trekken.
Ik ken jouw hond dus niet, maar onlangs werd ik ook opgescheept met een hond, die ongeveer het zelfde karakter heeft als jouw hond. Er was precies het zelfde gebeurt, de hond beet altijd om zich heen (vreemden) en had het nichtje gebeten, dat was voor die mensen de druppel.
Ze wilden per direct van de hond af en wilden hem gelijk naar de dierenarts brengen voor een spuitje. Ik ben zelf met de dierenarts (vaste dierenarts van onze diensthonden) op zoek gegaan en kwam in het Friese land op een boerderij uit. Deze boer ving wel vaker "valse" honden op en wou de kruising labrador/mechelse herder wel op zijn erf opvangen.
Ben daar toevallig gisteren nog geweest en de hond was helemaal opgeleefd, en had al heel wat maatjes gemaakt met de andere "valse" honden (8 stuks in totaal).
Het gekke was, toen ik hem ging ophalen konden zelfs de eigenaren hem niet meer pakken en beet om zich heen, heb hem met de vangstok gevangen en overgebracht. Nu kwam de hond naar me toe en wou gelijk aangehaald worden???
Heb gelijk gevraagd hoe die boer dat nou voor elkaar kreeg, hij had één "opperhoofd" rondlopen en die had hem gelijk nagekeken, sindsdien was de hond "poeslief". Dus er is nog hoop, ook voor Laika