Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond loopt speelplaats op in Paal: twaalf kinderen gewond

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Lynnepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lynnepien »

BERINGEN - Twaalf leerlingen zijn vrijdagmiddag op een school in Paal, een deelgemeente van Beringen, gewond geraakt nadat een hond uit de buurt de speelplaats op liep. Dat meldt Het Belang van Limburg.

Het ongeluk gebeurde in de lagere school De Buiteling in Paal. De hond kwam op de speelplaats terecht, daarbij raakten twaalf kindjes gewond. Volgens Gilbert Lambrechts (SP.A), burgemeester van Beringen, sprong het dier vermoedelijk over een muurtje. “De precieze omstandigheden zijn nog niet duidelijk, omdat enkel kinderen het zagen gebeuren”, aldus nog de burgemeester aan VTM Nieuws.

Negen kinderen konden ter plaatse verzorgd worden. Drie leerlingen werden gebeten en moesten naar het ziekenhuis om de wonden te laten verzorgen.

Alle ouders werden ingelicht en worden opgevangen in de school. Er is een huisarts en psychosociale hulp aanwezig.

“De hond is een Mechelaar van tien maanden oud. We bekijken wat er met de hond gaat gebeuren,” aldus waarnemend korpschef Geert Wouters.
Bron

Op het nieuws was nog een filmpje te zien van de hond met de eigenaar. Helemaal blij, kwispelend en likkend in de armen van de eigenaar, en die met tranen in zijn ogen :oeps:

Ik kan me het ook zo voorstellen, een tien maanden oude Mechelse herder die een speelplein oploopt vol gillende en spelende kindjes, die nog meer gaan gillen en lopen :oeps: Ook allemaal gewond aan de benen.

Hond is ondertussen meegenomen, verblijft in asiel en dit weekend laten ze er een gedragstest op los.
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Re: Hond loopt speelplaats op in Paal: twaalf kinderen gewon

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Oh, dat zie ik ook zo gebeuren.. ;-( Daar hoeft het dier niet agressief voor te zijn.
Niet dat het mag, ik snap het helemaal... het is echt niet goed te praten.. maar begrijpen doe ik het wel.

Suzanne
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

O, wat erg :-( Voor alle betrokkenen.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Een jonge mechelaar... Dit gedrag is zo logisch en verklaarbaar. Arme eigenaar, arme hond en natuurlijk arme kinderen. Dit wordt zo'n verhaal dat enkel verliezers kent.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Die hond mogen ze hier gewoon brengen. Daar is niks mis mee heel voorspelbaar gedrag... doodzonde voor alle partijen...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

:cry: :cry: :cry:

Voor alle partijen.
Lynnepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel

Ongelezen bericht door Lynnepien »

Machie schreef:Een jonge mechelaar... Dit gedrag is zo logisch en verklaarbaar. Arme eigenaar, arme hond en natuurlijk arme kinderen. Dit wordt zo'n verhaal dat enkel verliezers kent.
Ik hoop dat er dan ook goed naar de gedragstest gekeken wordt (en dat die een beetje logisch in elkaar zit).

Nieuwsberichtgeving was natuurlijk weer erg sensationeel: "Hond valt 12 kinderen aan op schoolplein" of iets dergelijks.
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Lynnepien schreef:
Machie schreef:Een jonge mechelaar... Dit gedrag is zo logisch en verklaarbaar. Arme eigenaar, arme hond en natuurlijk arme kinderen. Dit wordt zo'n verhaal dat enkel verliezers kent.
Ik hoop dat er dan ook goed naar de gedragstest gekeken wordt (en dat die een beetje logisch in elkaar zit).

Nieuwsberichtgeving was natuurlijk weer erg sensationeel: "Hond valt 12 kinderen aan op schoolplein" of iets dergelijks.
Hoezo sensationeel, hoe 'normaal' het gedrag van de hond ook kan zijn, voor die kinderen is het niets normaal. Enig idee hoe erg die in paniek zullen zijn geraakt? Wat ze eraan over zouden kunnen houden. Dat staat voor mij toch bovenaan.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Neeltje schreef:
Lynnepien schreef:

Hoezo sensationeel, hoe 'normaal' het gedrag van de hond ook kan zijn, voor die kinderen is het niets normaal. Enig idee hoe erg die in paniek zullen zijn geraakt? Wat ze eraan over zouden kunnen houden. Dat staat voor mij toch bovenaan.

Dat laatste ben ik zeker met je eens. Die kinderen zijn slachtoffer, zijn gebeten. Zelfs ALS het speelsigheid was van de jonge hond is het niet geod te praten. Maar, daar staat tegenover dat het in dit kader wel vanuit de hond volstrekt verklaarbaar is. Ik heb dan ook niet het idee uit wat er staat, dat de hond wild agressief om zich heen heeft gebeten. Laat onverlet dat het niet mag! En dat het buitengewoon ruck is dat het heeft kunnen gebeuren maar ik heb tegelijk niet het idee dat het hier gaat om een agressief dier...

Suzanne
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Ik ben als klein kind (ongeveer 4/5 jaar oud) speels besprongen door een hond op het strand. Voor zover ik weet een jong beest dat me kats omver liep en vervolgens al kwispelend bovenop me bleef.
Ik heb daar een zeer heftige angst voor honden opgelopen die jarenlang aanhield. Tot mijn 10e durfde ik niet eens door een straat te lopen als ik wist dat er een hond woonde.

Bij mij is het uiteindelijk goedgekomen met hulp van de buren en hun goedsul van een labrador. En ik ben van honden gaan houden.

Maar onderschat het trauma van kinderen niet en zeker niet wanneer er tanden bij komen kijken.

T beestje heeft het echt niet kwaad bedoeld en het zal geen agressie zijn geweest, maar kinderen zien dat verschil niet als ze besprongen en gebeten worden.

Triest dat er geen volwassene was om in te grijpen.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

~Suzanne~ schreef:
Neeltje schreef:
Lynnepien schreef:

Dat laatste ben ik zeker met je eens. Die kinderen zijn slachtoffer, zijn gebeten. Zelfs ALS het speelsigheid was van de jonge hond is het niet geod te praten. Maar, daar staat tegenover dat het in dit kader wel vanuit de hond volstrekt verklaarbaar is. Ik heb dan ook niet het idee uit wat er staat, dat de hond wild agressief om zich heen heeft gebeten. Laat onverlet dat het niet mag! En dat het buitengewoon ruck is dat het heeft kunnen gebeuren maar ik heb tegelijk niet het idee dat het hier gaat om een agressief dier...

Suzanne
Dat zeg ik ook niet, maar voor de kinderen vind ik het echt veel erger als voor de hond.
Lieske_1977
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

Cleva schreef: Als ze in het ziekenhuis iets anders hebben gekregen dan een flinke pleister en een kleurplaat neem ik mijn woorden terug maar ik denk van niet.
"Negen kinderen werden ter plaatse verzorgd. Drie scholieren met zwaardere bijtwonden werden naar een ziekenhuis gebracht." (Bron: AD)

Vandaag omstreeks het middaguur vond een incident plaats op de speelplaats van de lagere school De Buiteling in Paal-Beringen, waarbij een hond 12 kinderen verwondde, waarvan 3 ernstig. Het stadsbestuur laat weten dat intussen alle maatregelen genomen werden voor de verzorging en bijstand van de kinderen en hun ouders.
"Het gaat om een Duitse/Mechelse herder van een aangrenzende bewoner van de school. Om een nog onduidelijke reden is de hond op een bepaald ogenblik de speelplaats opgerend en heeft daar 12 kinderen gebeten. Bij 3 kinderen gaat het om ernstige, doch niet levensbedreigende bijtwonden. Intussen werden de eerste medische zorgen toegediend en werden de gewonde kinderen afgevoerd naar het ziekenhuis. Het psychologische bijstandsteam van de stad en het OCMW werd onmiddellijk geactiveerd om te voorzien in de eerste psychologische opvang van medeleerlingen, leerkrachten en ouders van de getroffen kinderen. Ten aanzien van de betrokken hond werden de nodige bestuurlijke maatregelen getroffen. De hond zal naar een asiel gebracht worden", zegt waarnemend burgemeester Gilbert Lambrechts. De directie gaat vanavond nog een mededeling naar de ouders sturen. (Bron: Internetgazet)

Ik denk het wel. Die pleister hadden ze ook op school kunnen krijgen, net als de negen andere kinderen.
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Neeltje schreef:
Lynnepien schreef:

Ja, maar krantenkoppen worden doorgaans niet geschreven vanuit de emotie van een kind, Neeltje.
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Wat een traumatisch gebeuren voor die kinderen en wat sneu voor de hond.
Alle schuld ligt hier bij de eigenaar van de hond :ugh:
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Nou gelukkig geen spa in dit geval :roll: :schrik: :pffff: ... ( sarcasme modus weer uit) dit is natuurlijk een puber die stuitert . jammer dat het kon gebeuren, je zal je kind zo maar thuis krijgen, :gvd: ... maar denk niet dat je de hond dit kwalijk kan nemen zeg maar. deze leeftijd geen baas in de buurt, gillende rennende kinderen, recept voor een ramp
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Eerlijk gezegd denk ik dat het wel agressie was aangezien de hond aan het schoolplein woonde en een mechelaar van 10 maanden prima agressief kan zijn.
Met agressief bedoel ik niet gericht aanvallen maar daar schaar ik ook bijten tijdens opwinding onder. Omdat de kinderen echt per ambulance gingen en een mechelaar van 10 maanden ook geen groep rennende honden op een speelveld aan vliegt en gaten maakt vind ik het meer dan orde en speelsigheid zelf. Hond zal toch best flink gebeten hebben en ik zie er meer jagen in. Die kinderen waren de schapen en er kwam daarnaast agressie om de hoek tijdens die jacht.

Wel eens met dat er met de hond niks mis hoeft te zijn. Ook eens met de stelling aldaar dat de hond daar weg moet. Een hond die op gillende kinderen jaagt moet hoe dan ook weg naast een speelplaats aangezien kinderen geen prooi zijn en hiermee niet geconfronteerd hoeven worden.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Als mens zou je al van minder knettergek worden , elke dag een stelletje krijsende kinderen naast je .
Waarom zou die hond daar niet meer naast mogen wonen. Je weet als baas nu dat je voorzorgsmaatregelen moet treffen zoals niet meer uit de tuin kunnen ontsnappen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

S@ndr@ schreef:Nou gelukkig geen spa in dit geval :roll: :schrik: :pffff: ... ( sarcasme modus weer uit) dit is natuurlijk een puber die stuitert . jammer dat het kon gebeuren, je zal je kind zo maar thuis krijgen, :gvd: ... maar denk niet dat je de hond dit kwalijk kan nemen zeg maar. deze leeftijd geen baas in de buurt, gillende rennende kinderen, recept voor een ramp
Ik zit ook met verbazing te lezen. Als het een herder betreft "ach volkomen normaal en verklaarbaar gedrag" was het een stafford geweest dan... weet je wel weer hoe het gaat.

Arme kinderen, zo'n nare ervaring. :(:
Afbeelding
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

bouvierpoedel schreef:Als mens zou je al van minder knettergek worden , elke dag een stelletje krijsende kinderen naast je .
Waarom zou die hond daar niet meer naast mogen wonen. Je weet als baas nu dat je voorzorgsmaatregelen moet treffen zoals niet meer uit de tuin kunnen ontsnappen.
Omdat de hond blijkbaar uit is op ontsnappen en die kinderen opjagen en verwonden. Dat hoort niet bij een speelplaats. Je mag geen dier achter een hek zetten dat op kinderen wil jagen als er kinderen naast je tuin spelen op een voor hen ingerichte speelplaats. Totaal belachelijke situatie. Wij woonden vroeger op een boerderij waar de buren een hele roedel mechelaars hadden. Die honden waren allemaal vondelingen een aanlopers etc. Wilde onvoorspelbare roedel en ik ben als kind altijd en elke dag weer bang geweest om naar buiten te gaan. Onze eigen hond een Berner reu heeft ook heel wat hevige gevechten gehad met die honden als ze los kwamen en ons erf op stoven. Ik heb ook als kind van 7 een keer een paar uur in een stal op een hooiberg gezeten met 3 drukke jagende mechelaars onder me. Doodsangsten en ongepast.

Dus als je hond op kinderen jaagt en jij woont naast een speelplaats en blijkbaar kan je niet voorkomen dat de hond ook echt ontsnapt en de kinderen gaat bijten en opjagen is dat een ongwenste en niet te tolereren situatie. Je kan het niet meer terug draaien en ik als ouder zou hoogstpersoonlijk werk maken van het weg krijgen van die hond na dit incident. Of ze houden hem binnen of ze maken een kennel ver van de schutting of de hekken. Je hond heen en weer laten rennen langs een hek met daarachter kinderen en je hond met de intentie die eens te pakken is een grote no go. Beter gezegd, niet te tolereren.
Afbeelding
Sassy
moderator
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Sassy »

Hek was blijkbaar 1.80 hoog, daar kon ie dus met gemak overheen.
Hoe hoog moet je het dan maken om in de toekomst incidenten te voorkomen?

Arme kinderen :cry:
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Ik zie vooral heel erg leuke filmpjes van baas met hond hoor. Groter wandelingen, samen met andere mensen en honden, gezellig samen zwemmen... Netjes verzorgde hond ook.

Neemt niet weg dat dergelijk gedrag overigens niet goed te praten is en ik zo'n hond niet meer naast school van mijn neefjes en nichtjes zou willen zien.
Nu is hij 10 maanden. Volgende keer is hij misschien 2 jaar en mans genoeg.
maart
Zeer actief

Ik vind het niet zo normaal hoor... Een hoop gillende en spelende kinderen hier bij momenten, maar echt niet dat het dan normaal zou zijn dat de honden wat gaan knagen aan hun benen :denken:
bouvierpoedel
Zeer actief

laeken schreef:
bouvierpoedel schreef:Als mens zou je al van minder knettergek worden , elke dag een stelletje krijsende kinderen naast je .
Omdat de hond blijkbaar uit is op ontsnappen en die kinderen opjagen en verwonden. Dat hoort niet bij een speelplaats. Je mag geen dier achter een hek zetten dat op kinderen wil jagen als er kinderen naast je tuin spelen op een voor hen ingerichte speelplaats. Totaal belachelijke situatie. Wij woonden vroeger op een boerderij waar de buren een hele roedel mechelaars hadden. Die honden waren allemaal vondelingen een aanlopers etc. Wilde onvoorspelbare roedel en ik ben als kind altijd en elke dag weer bang geweest om naar buiten te gaan. Onze eigen hond een Berner reu heeft ook heel wat hevige gevechten gehad met die honden als ze los kwamen en ons erf op stoven. Ik heb ook als kind van 7 een keer een paar uur in een stal op een hooiberg gezeten met 3 drukke jagende mechelaars onder me. Doodsangsten en ongepast.

Dus als je hond op kinderen jaagt en jij woont naast een speelplaats en blijkbaar kan je niet voorkomen dat de hond ook echt ontsnapt en de kinderen gaat bijten en opjagen is dat een ongwenste en niet te tolereren situatie. Je kan het niet meer terug draaien en ik als ouder zou hoogstpersoonlijk werk maken van het weg krijgen van die hond na dit incident. Of ze houden hem binnen of ze maken een kennel ver van de schutting of de hekken. Je hond heen en weer laten rennen langs een hek met daarachter kinderen en je hond met de intentie die eens te pakken is een grote no go. Beter gezegd, niet te tolereren.
Zou zo'n beest ook niet naast mij moeten hoor evenals ik geen school naast mij zou willen.
Eigenaar wist blijkbaar niet dat die hond over die stenen muur heen zou kunnen komen . Word hier ook vaak gezegd muilkorf en aan lijn houden .
Dus lijkt mij dat je zo'n hond ook best weer terug kan zetten . Als het zo'n erg is beest is dan verplaats je ook alleen maar het probleem , overal lopen en wonen kinderen..
Maar afspuiten zou mij ook prima zijn hoor.
bouvierpoedel
Zeer actief

Heavy schreef:
Nanna schreef:Zal wel een hond zijn van iemand die stoer wil doen met een 'pliesiehond' maar er ondertussen geen flikker over te vertellen heeft en er ook geen ene donder mee doet. Ja, dan gaat zo'n beest zijn eigen werkzaamheden wel verzinnen. Tel daar gillende kinderen op een terrein vlak naast hem op en we kunnen wel raaien wat die werkzaamheden zijn.
Ik zou die hond niet teruggeven. Die kun je daar niet meer neerzetten. Geef maar aan iemand die er mee aan de slag gaat.
Je ziet het helaas veel te vaak. In aanleg vaak prima honden maar aangeschaft door mensen die er veel te weinig kijk op hebben en/of zich er danig op verkeken hebben. Kan ik hier zo een aantal voorbeelden van opnoemen in de buurt.
Nou nee het was alles behalve een stoere man :wink: die ik zag in het filmpje gisteren op het rtl nieuws . Totaal in schok en hij vertelde dat dit nog nooit gebeurd was , dus ik neem aan dat de hond nog nooit iets opgejaagd had en hij vertelde dat hij er ook mee naar een hondenschool ging en daar alles goed ging .

Ik denk echt een uit de hand gelopen situatie hoe triest ook . Eerlijk gezegd kan ik me ook niet voorstellen dat er 1 jonge herder is die niet achter rennende vliegende kinderen aan gaat als hij de kans krijgt . En dat bijten is snel gebeurd door vastpakken. Herders zijn lomp en happerig.

Dus ja dit is volkomen normaal gedrag voor een jonge herder in mijn ogen als hij de kans krijgt . Maar het had natuurlijk nooit mogen gebeuren maar dat is met alle ongelukken zo .
Ja voor een "vul maar in " ook heel normaal gedrag . Maar daarmee lul je het nog niet goed.
Stel dat het een poedel was geweest die heel anders gefokt is.
Gooi je daar dan ook andere criteria tegen aan als excuus.?
Lieske_1977
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

Heavy schreef:
maart schreef:Ik vind het niet zo normaal hoor... Een hoop gillende en spelende kinderen hier bij momenten, maar echt niet dat het dan normaal zou zijn dat de honden wat gaan knagen aan hun benen :denken:
Ik weet niet of er geknaagd is ? Ik weet niet wat de verwondingen zijn? En jouw honden groeien op met kinderen toch ? Dat is een heel andere situatie dan een hond die maandenlang kinderen hoort gillen en rennen en er dan ineens tussen staat .
Zoals je in de nieuwsberichten kunt lezen, moesten drie kinderen voor behandeling van ernstige maar niet levensbedreigende bijtwonden naar het ziekenhuis. Ambulancepersoneel heeft ze meegenomen en dus ingeschat dat dat nodig was, terwijl negen andere kinderen ter plekke konden worden behandeld.
Afbeelding
maart
Zeer actief

Heavy schreef:
maart schreef:Ik vind het niet zo normaal hoor... Een hoop gillende en spelende kinderen hier bij momenten, maar echt niet dat het dan normaal zou zijn dat de honden wat gaan knagen aan hun benen :denken:
Ik weet niet of er geknaagd is ? Ik weet niet wat de verwondingen zijn? En jouw honden groeien op met kinderen toch ? Dat is een heel andere situatie dan een hond die maandenlang kinderen hoort gillen en rennen en er dan ineens tussen staat .
Als er 3 kinderen naar een ziekenhuis moeten, zal het niet zijn omdat de knoop van hun broek tijdens het rennen er af gevlogen is :19:

Ik zie de hond in filmpjes toch ook gezellig met kinderen hoor. Die gillende en rennende kinderen zullen er trouwens de rest van alle hond zijn leven er nog zijn. Je kunt moeilijk de speeltijd gaan afschaffen omdat de buur hond op zijn rust gesteld is :denken:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

S@ndr@ schreef:Nou gelukkig geen spa in dit geval :roll: :schrik: :pffff: ... ( sarcasme modus weer uit) dit is natuurlijk een puber die stuitert . jammer dat het kon gebeuren, je zal je kind zo maar thuis krijgen, :gvd: ... maar denk niet dat je de hond dit kwalijk kan nemen zeg maar. deze leeftijd geen baas in de buurt, gillende rennende kinderen, recept voor een ramp
De Mechel/Belg heeft ook op de tijdelijke HR lijst gestaan.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

maart schreef:
Heavy schreef:
Als er 3 kinderen naar een ziekenhuis moeten, zal het niet zijn omdat de knoop van hun broek tijdens het rennen er af gevlogen is :19:

Ik zie de hond in filmpjes toch ook gezellig met kinderen hoor. Die gillende en rennende kinderen zullen er trouwens de rest van alle hond zijn leven er nog zijn. Je kunt moeilijk de speeltijd gaan afschaffen omdat de buur hond op zijn rust gesteld is :denken:
Nou een mensen huis is niet zo taai hoor, een gaatje zit er zo in hechtinkje erin klaar en ja als de ambu er is nemen ze ze mee,( zeker als het gaat om 3 stuks) die gaat dan niet nog een beroep op de huisarts ( en) doen :wink: dus dan zijn ze meegenomen naar het ziekenhuis,........ dat wil niet zeggen dat t over giga wonden gaat... bij 2 cm doen ze er al touw in op plaatsen waar t nodig is :cool2: gapende wondjes zijn ook zo wat.... en rennende en gillende kinderen, mijn hond reageert ook hoor, zijn hele leven al, dan zaldiewelvalszijnook.... of hij snapt het gewoon niet en wil corrigeren en zal dat misschien ook doen als hij alleen is zonder mij :U: ..... fat change in hell dat dat ooit gebeurt
maart
Zeer actief

Ja natuurlijk, ik spreek nergens over die 9 andere. Wel over die 3 die ernstig gebeten waren. Dat vind ik, niet normaal, ook niet voor een mechel van 10 maanden.
Ondertussen al ervaring met meerdere en bij geen 1 ga ik dat ooit gaan vinden. :hmmm:
bouvierpoedel
Zeer actief

Heavy schreef:
bouvierpoedel schreef:
Heavy schreef:
Nanna schreef:Zal wel een hond zijn van iemand die stoer wil doen met een 'pliesiehond' maar er ondertussen geen flikker over te vertellen heeft en er ook geen ene donder mee doet. Ja, dan gaat zo'n beest zijn eigen werkzaamheden wel verzinnen. Tel daar gillende kinderen op een terrein vlak naast hem op en we kunnen wel raaien wat die werkzaamheden zijn.
Ik zou die hond niet teruggeven. Die kun je daar niet meer neerzetten. Geef maar aan iemand die er mee aan de slag gaat.
Je ziet het helaas veel te vaak. In aanleg vaak prima honden maar aangeschaft door mensen die er veel te weinig kijk op hebben en/of zich er danig op verkeken hebben. Kan ik hier zo een aantal voorbeelden van opnoemen in de buurt.
Nou nee het was alles behalve een stoere man :wink: die ik zag in het filmpje gisteren op het rtl nieuws . Totaal in schok en hij vertelde dat dit nog nooit gebeurd was , dus ik neem aan dat de hond nog nooit iets opgejaagd had en hij vertelde dat hij er ook mee naar een hondenschool ging en daar alles goed ging .

Ik denk echt een uit de hand gelopen situatie hoe triest ook . Eerlijk gezegd kan ik me ook niet voorstellen dat er 1 jonge herder is die niet achter rennende vliegende kinderen aan gaat als hij de kans krijgt . En dat bijten is snel gebeurd door vastpakken. Herders zijn lomp en happerig.

Dus ja dit is volkomen normaal gedrag voor een jonge herder in mijn ogen als hij de kans krijgt . Maar het had natuurlijk nooit mogen gebeuren maar dat is met alle ongelukken zo .
Ja voor een "vul maar in " ook heel normaal gedrag . Maar daarmee lul je het nog niet goed.
Stel dat het een poedel was geweest die heel anders gefokt is.
Gooi je daar dan ook andere criteria tegen aan als excuus.?
Nee het is ook niet goed te praten dat het kon gebeuren maar dat ligt bij de baas . Ik bedoel maar te zeggen dat elke jonge hond herder , bouvier , spa of zelfs poedel dit zou kunnen doen als ze de kans kregen en ja dan zijn de verwondingen groter dan bij een boomertje .

Maar niet elke hond is bomproof zoals een golden of labrador bijvoorbeeld
Ja en wat is dan de grens , voor ieder ras hetzelfde of weer voor ieder ras een andere beoordeling omdat die toevallig voor een ander doel is gefokt.?
Vind het eigenlijk voor een herder net zo fout als voor een turk of een pit als voor een poedel.
Dit is niet eenmaal sneppen maar bewust 12 kinderen gebeten omdat hij zo lekker natuurlijk aan het herderen was.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”