Weet je dat heel zeker, dat als jij er niet bij bent en je gooit ze los in ballorig dat er niets gebeurt met pubertjes.... ik weet namelijk vrij zeker dat ik die van mij dat niet moet laten ondergaan..... die willen corrigeren en herderenmaart schreef:Ja natuurlijk, ik spreek nergens over die 9 andere. Wel over die 3 die ernstig gebeten waren. Dat vind ik, niet normaal, ook niet voor een mechel van 10 maanden.
Ondertussen al ervaring met meerdere en bij geen 1 ga ik dat ooit gaan vinden.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond loopt speelplaats op in Paal: twaalf kinderen gewond
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Re: Hond loopt speelplaats op in Paal: twaalf kinderen gewon
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Nou ik ben zelf met flink bloedende bijtwonden gewoon zelf naar het zkh en een kennis is met een gebroken pols (valpartij thuis) zonder bloedingen oid afgevoerd pet ambulance terwijl ze als ze zelf gereden hadden ze er waarschijnlijk sneller geweest warenS@ndr@ schreef:Nou een mensen huis is niet zo taai hoor, een gaatje zit er zo in hechtinkje erin klaar en ja als de ambu er is nemen ze ze mee,( zeker als het gaat om 3 stuks) die gaat dan niet nog een beroep op de huisarts ( en) doenmaart schreef:Als er 3 kinderen naar een ziekenhuis moeten, zal het niet zijn omdat de knoop van hun broek tijdens het rennen er af gevlogen isHeavy schreef:Ik weet niet of er geknaagd is ? Ik weet niet wat de verwondingen zijn? En jouw honden groeien op met kinderen toch ? Dat is een heel andere situatie dan een hond die maandenlang kinderen hoort gillen en rennen en er dan ineens tussen staat .maart schreef:Ik vind het niet zo normaal hoor... Een hoop gillende en spelende kinderen hier bij momenten, maar echt niet dat het dan normaal zou zijn dat de honden wat gaan knagen aan hun benen![]()
Ik zie de hond in filmpjes toch ook gezellig met kinderen hoor. Die gillende en rennende kinderen zullen er trouwens de rest van alle hond zijn leven er nog zijn. Je kunt moeilijk de speeltijd gaan afschaffen omdat de buur hond op zijn rust gesteld isdus dan zijn ze meegenomen naar het ziekenhuis,........ dat wil niet zeggen dat t over giga wonden gaat... bij 2 cm doen ze er al touw in op plaatsen waar t nodig is
gapende wondjes zijn ook zo wat.... en rennende en gillende kinderen, mijn hond reageert ook hoor, zijn hele leven al, dan zaldiewelvalszijnook.... of hij snapt het gewoon niet en wil corrigeren en zal dat misschien ook doen als hij alleen is zonder mij
..... fat change in hell dat dat ooit gebeurt

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Zeker weten kun je nooit. Maar ik heb er wel alle vertrouwen in.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik wil eerst de definitie van ernstig in dit geval weleens weten. Tot die tijd kan ik er iig niet over oordelen. Feit blijft dat er voor mij niks mis is met deze hond en ik hem wat dat betreft rustig zou nemen. Ook alleen op basis van dit verhaal.maart schreef:Ja natuurlijk, ik spreek nergens over die 9 andere. Wel over die 3 die ernstig gebeten waren. Dat vind ik, niet normaal, ook niet voor een mechel van 10 maanden.
Ondertussen al ervaring met meerdere en bij geen 1 ga ik dat ooit gaan vinden.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee dat denk ik niet als je de eigenaar en de hond samen ziet na afloop. Alles behalve eigenlijk.Nanna schreef:Zal wel een hond zijn van iemand die stoer wil doen met een 'pliesiehond' maar er ondertussen geen flikker over te vertellen heeft en er ook geen ene donder mee doet. Ja, dan gaat zo'n beest zijn eigen werkzaamheden wel verzinnen. Tel daar gillende kinderen op een terrein vlak naast hem op en we kunnen wel raaien wat die werkzaamheden zijn.
Ik zou die hond niet teruggeven. Die kun je daar niet meer neerzetten. Geef maar aan iemand die er mee aan de slag gaat.
Je ziet het helaas veel te vaak. In aanleg vaak prima honden maar aangeschaft door mensen die er veel te weinig kijk op hebben en/of zich er danig op verkeken hebben. Kan ik hier zo een aantal voorbeelden van opnoemen in de buurt.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Gaten maken is gaten maken. Dat kun je ook gaan relativeren hoor. En niet 1 gat, maar minstens 3 bij 3 verschillende personen. Dat is niet per ongeluk.
Maar goed, ik hou het wel voor bekeken. Hond zit niet bij mij in de buurt dus last zal ik er niet van gaan krijgen. En verder ben ik heel erg blij met mijn ongewone honden die geen gaten maken in spelende kinderen. Het zullen toch nepperds zijn
Maar goed, ik hou het wel voor bekeken. Hond zit niet bij mij in de buurt dus last zal ik er niet van gaan krijgen. En verder ben ik heel erg blij met mijn ongewone honden die geen gaten maken in spelende kinderen. Het zullen toch nepperds zijn

Ik ben het met je eens hoor. Ik begrijp niet hoe je de verwondingen van de kinderen zo kunt wegwuiven, van het zal wel niets zijn. Voor het kind maakt het niks uit of het een kleine verwonding of een groot gapend gat is, grote kans dat er heel veel het speelplein niet eens meer op durven uit angst voor de hond. Dan ook nog eens naar het ziekenhuis waar iedereen aan ze zit. De hond en eigenaar hebben nergens last van.maart schreef:Gaten maken is gaten maken. Dat kun je ook gaan relativeren hoor. En niet 1 gat, maar minstens 3 bij 3 verschillende personen. Dat is niet per ongeluk.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Precies...Heavy schreef:maart schreef:Gaten maken is gaten maken. Dat kun je ook gaan relativeren hoor. En niet 1 gat, maar minstens 3 bij 3 verschillende personen. Dat is niet per ongeluk.
Maar goed, ik hou het wel voor bekeken. Hond zit niet bij mij in de buurt dus last zal ik er niet van gaan krijgen. En verder ben ik heel erg blij met mijn ongewone honden die geen gaten maken in spelende kinderen. Het zullen toch nepperds zijn1:
Je kan jouw situatie niet met deze situatie vergelijken dat is niet eerlijk . Als jouw honden daar maanden naast die kinderen zaten en de kans kregen om zonder jouw toezicht bij die kinderen te komen dan weet jij niet wat ze doen .
Jij laat jouw honden niet zonder toezicht in een groep kinderen los .

- Omega
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toller
- Aantal honden: 2
Het is ongetwijfeld natuurlijk gedrag voor die hond, maar het mag niet gebeuren.
Zo'n hond mag gewoon niet de kans krijgen om los te komen. Het is niet interessant wat die hond van die kinderen vind, hij heeft dat niet zelf te regelen.
Zo'n hond mag gewoon niet de kans krijgen om los te komen. Het is niet interessant wat die hond van die kinderen vind, hij heeft dat niet zelf te regelen.
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
Honderdduizend keer minder dan de kinderen.Heavy schreef:Neeltje schreef:Ik ben het met je eens hoor. Ik begrijp niet hoe je de verwondingen van de kinderen zo kunt wegwuiven, van het zal wel niets zijn. Voor het kind maakt het niks uit of het een kleine verwonding of een groot gapend gat is, grote kans dat er heel veel het speelplein niet eens meer op durven uit angst voor de hond. Dan ook nog eens naar het ziekenhuis waar iedereen aan ze zit. De hond en eigenaar hebben nergens last van.maart schreef:Gaten maken is gaten maken. Dat kun je ook gaan relativeren hoor. En niet 1 gat, maar minstens 3 bij 3 verschillende personen. Dat is niet per ongeluk.
Maar goed, ik hou het wel voor bekeken. Hond zit niet bij mij in de buurt dus last zal ik er niet van gaan krijgen. En verder ben ik heel erg blij met mijn ongewone honden die geen gaten maken in spelende kinderen. Het zullen toch nepperds zijnde hond en de eigenaar hebben nergens last van dat meen je echt?
-
- Zeer actief
hoe weet jij dat zo zekerNeeltje schreef:Ik ben het met je eens hoor. Ik begrijp niet hoe je de verwondingen van de kinderen zo kunt wegwuiven, van het zal wel niets zijn. Voor het kind maakt het niks uit of het een kleine verwonding of een groot gapend gat is, grote kans dat er heel veel het speelplein niet eens meer op durven uit angst voor de hond. Dan ook nog eens naar het ziekenhuis waar iedereen aan ze zit. De hond en eigenaar hebben nergens last van.maart schreef:Gaten maken is gaten maken. Dat kun je ook gaan relativeren hoor. En niet 1 gat, maar minstens 3 bij 3 verschillende personen. Dat is niet per ongeluk.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Serieus he?! ...Neeltje schreef:Honderdduizend keer minder dan de kinderen.Heavy schreef:Neeltje schreef:Ik ben het met je eens hoor. Ik begrijp niet hoe je de verwondingen van de kinderen zo kunt wegwuiven, van het zal wel niets zijn. Voor het kind maakt het niks uit of het een kleine verwonding of een groot gapend gat is, grote kans dat er heel veel het speelplein niet eens meer op durven uit angst voor de hond. Dan ook nog eens naar het ziekenhuis waar iedereen aan ze zit. De hond en eigenaar hebben nergens last van.maart schreef:Gaten maken is gaten maken. Dat kun je ook gaan relativeren hoor. En niet 1 gat, maar minstens 3 bij 3 verschillende personen. Dat is niet per ongeluk.
Maar goed, ik hou het wel voor bekeken. Hond zit niet bij mij in de buurt dus last zal ik er niet van gaan krijgen. En verder ben ik heel erg blij met mijn ongewone honden die geen gaten maken in spelende kinderen. Het zullen toch nepperds zijn1:
de hond en de eigenaar hebben nergens last van dat meen je echt?

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat ben ik helemaal met je eens maar ik zou ook niet denken dat mijn hond over een muur van bijna 2 meter klimt hoor. Zeker niet als hij nooit die intentie gehad heeft. Hier lopen ze ook achter een poort van die hoogte en ik vertrouw idd dat ze er achter blijven.Omega schreef:Het is ongetwijfeld natuurlijk gedrag voor die hond, maar het mag niet gebeuren.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Heavy schreef:@Neeltje jij vult ook maar in wat die kinderen voelen . Ik lees dat de hond op het plein kwam en dat hij eerst daar gewoon stond en liep . De kinderen zijn toen om hem heen gaan staan dus zo bang waren ze niet![]()
Maar ze zullen vast geschrokken zijn toen hij ging bijten . Maar als jij te horen krijgt dat jouw hondje heeft gebeten terwijl je er even niet bij was en ze nemen jouw hondje mee dan heb jij dus nergens last van ? En slaap jij gewoon lekker ?
Kan ook dat hij eerst uit speelsheid beet, en toen de kinderen daarvan schrokken hij nog drukker werd. Zie het hier ook, mijn jongste kleinkind vind mijn honden erg leuk, maar als er maar een nagel langs haar arm of been komt gaat ze schreeuwen en dan worden de meiden dus nog drukker. Daarom laat ik hen nooit alleen.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Tineke
- Zeer actief
Dat hoeft natuurlijk niet altijd zo af te lopen , mijn kleinzoon is ook ooit eens behoorlijk hard omver gelopen in het hondenbos door ene lompe labrador , hij had zich ook echt bezeerd en zette het op een brullen waarop de hond hem nog eens even extra besprongwolvster schreef:Ik ben als klein kind (ongeveer 4/5 jaar oud) speels besprongen door een hond op het strand. Voor zover ik weet een jong beest dat me kats omver liep en vervolgens al kwispelend bovenop me bleef.
Ik heb daar een zeer heftige angst voor honden opgelopen die jarenlang aanhield. Tot mijn 10e durfde ik niet eens door een straat te lopen als ik wist dat er een hond woonde.
Bij mij is het uiteindelijk goedgekomen met hulp van de buren en hun goedsul van een labrador. En ik ben van honden gaan houden.
Maar onderschat het trauma van kinderen niet en zeker niet wanneer er tanden bij komen kijken.

Ik ben er niet boos om geworden heb hem weer op zijn benen gezet en na hem getroost te hebben zijn we gewoon weer verder gegaan. Thuis hebben we hilarische filmpjes opgezocht van vallende mensen op you tube en hij heeft er echt geen trauma aan over gehouden. Ook niet aan de val van zijn Space scooter step , vallen en opstaan worden kinderen imo gewoon groot van. Het is vervelend maar je hoeft er echt geen trauma aan over te houden zeker als er geen tanden bij komen kijken.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Tineke
- Zeer actief
Niemand van ons is erbij geweest dus kennen de motivatie van die hond niet , nog kennen we de eigenaar.
Al zou je anders denken als je dit topic leest
Dit soort verhalen kent enkel maar verliezers aan beide partijen
Al zou je anders denken als je dit topic leest

Dit soort verhalen kent enkel maar verliezers aan beide partijen

- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Dat zou echt mijn grootste nachtmerrie zijn
Honden bijten hard, ook uit speelsheid. Rani heeft mij wel eens in de kuiten gebeten tijdens spel, ik stond stil en had flinke blauwe plekken. Als je rent zouden dat zomaar gaatjes en flinke krassen kunnen worden.
Ik heb echt te doen met de eigenaar en ook de kinderen.

Honden bijten hard, ook uit speelsheid. Rani heeft mij wel eens in de kuiten gebeten tijdens spel, ik stond stil en had flinke blauwe plekken. Als je rent zouden dat zomaar gaatjes en flinke krassen kunnen worden.
Ik heb echt te doen met de eigenaar en ook de kinderen.
- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Contacteer:
Jezus! Dat is toch wel een nachtmerrie als dit je overkomt.
Bijten tijdens spel voor een hond kan er nog best hard aan toe gaan. Zelfs Izzy kan pijnlijk bijten tijdens het stoeien, zowel ons al bij Droef. Ze lijkt op dat moment weinig remming te hebben. Droef houdt er gelukkig wel rekening mee tijdens stoeien, al is hij dan wel zo dat als je hem pijn doet(zijn vaste vriendje bijvoorbeeld tijdens stoeien) dat hij dan piept en even terug bijt in een velletje.
Vorige week vrijdag liep er een kindje in de sneeuw en ik zag het te laat en Droef en Izzy hadden het al op het rennen gezet. Kindje schreeuwde het uit(gelukkig hebben Droef en Izzy totaal geen kwade bedoelingen). Droef schrok zich te tandjes en heeft nog nooit zo hard gerend uit schrik, terwijl hij toch echt niet angstig aangelegd is. Izzy die stond nog even naar het kind terug te schreeuwen (op gepaste afstand), wat het er niet beter op maakte.
Zo zie je maar weer dan honden en kinderen soms een rare combi kan zijn.
Triest is het wel allemaal, zowel voor de kinderen als de onzekerheid voor de hond en baas.
Bijten tijdens spel voor een hond kan er nog best hard aan toe gaan. Zelfs Izzy kan pijnlijk bijten tijdens het stoeien, zowel ons al bij Droef. Ze lijkt op dat moment weinig remming te hebben. Droef houdt er gelukkig wel rekening mee tijdens stoeien, al is hij dan wel zo dat als je hem pijn doet(zijn vaste vriendje bijvoorbeeld tijdens stoeien) dat hij dan piept en even terug bijt in een velletje.
Vorige week vrijdag liep er een kindje in de sneeuw en ik zag het te laat en Droef en Izzy hadden het al op het rennen gezet. Kindje schreeuwde het uit(gelukkig hebben Droef en Izzy totaal geen kwade bedoelingen). Droef schrok zich te tandjes en heeft nog nooit zo hard gerend uit schrik, terwijl hij toch echt niet angstig aangelegd is. Izzy die stond nog even naar het kind terug te schreeuwen (op gepaste afstand), wat het er niet beter op maakte.
Zo zie je maar weer dan honden en kinderen soms een rare combi kan zijn.
Triest is het wel allemaal, zowel voor de kinderen als de onzekerheid voor de hond en baas.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Update op FB van iemand die de hond en eigenaren blijkt te kennen en contact heeft opgenomen
De hond blijkt ingesloten en geport, aan de staart getrokken etc
De hond blijkt ingesloten en geport, aan de staart getrokken etc
Van Davy Knine
* * * * UPDATE * * * *
Ik heb even contact opgenomen met de eigenaar, blijkt trouwens dat ik deze persoon en hond al eens ontmoet heb.
Na een opfrissing van mijn geheugen herinner ik mij inderdaad dat dit een lieve speelse hond is. Er wordt geen pakwerk mee getraind maar agility. Dit was een bewuste keuze van de eigenaars omdat deze hond de "capaciteiten" niet had.
De actuele situatie is als volgt:
De hond is meegenomen naar een asiel (Lommel of St. Truiden) momenteel weten zelfs de eigenaars niet waar hij zit. Eerstdaags zal er een gedragstherapeut komen en het gedrag van de hond beoordelen. Wie het gaat zijn of wanneer deze persoon gaat komen is nog niet geweten.
Op dit ogenblik zijn ze druk in de weer om de zwakke punten uit de omheining te verbeteren zoals opgedragen door politie en de gemeente.
Mag ik uit respect voor de eigenaars vragen om stoppen met allerhande speculaties te posten. Ze zien hier enorm van af. Voor hun is prioriteit om zo snel mogelijk hun hond terug te krijgen.
Er zijn getuigenissen opgenomen door de politie van mensen die bevestigen dat een groepje kinderen inderdaad de hond hadden ingesloten en aan oren en staart aan het trekken waren. Tevens zou men de hond gepord hebben met takken etc.
Verder onderzoek zal hopelijk meer uitsluitsel brengen.
Het is een spijtig voorval en traumatische ervaring voor iedere partij.
Indien ik meer nieuws ontvang van de eigenaars zal ik dit posten indien mij hier voor de toestemming geeft.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Ik hoop dat de eigenaar zijn hond terug krijgt.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Contacteer:
Als het verhaal echt zo is als er staat, dan snap ik die hond volledig. Misschien die kinderen ook even in het nieuws dan, maar dan als dader. 

- Tineke
- Zeer actief
Maar waar was de eigenaar dan tijdens deze pesterijen. Dan grijp je toch in als dat gebeurt.

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Als de hond in de tuin was hoeft de eigenaar het natuurlijk niet direct door gehad te hebben. De hond kan prima alleen buiten gelopen hebben en over wat voor grootte perceel praten weTineke schreef:Maar waar was de eigenaar dan tijdens deze pesterijen. Dan grijp je toch in als dat gebeurt.

Ik lees wel dat er zwakke plekken in de omheining aangepakt worden, daar zal de hond dan over gegaan zijn. Mijn vriend is dat ook 2x overkomen. 1x zijn de honden over het ijs ontsnapt, toen is z’n reu aangereden. Hij had nooit gedacht destijds aan die optie aan de slootkant. En 1x heeft een teef zich door het gaas hekwerk heen gevreten omdat ze van de andere zijde getreiterd werd. Sindsdien staat er stroomdraad voor het gaas hek.
Een herderende herder. Nou, dat is me toch ook wat. Ben zelf trouwens toen ik kind was ook door een loslopende herder in m'n kuiten gegrepen toen we met het gezin een fietstochtje naar oma maakte langs een boerenerf. Gaatjes ja. M'n vader schopte de hond weg en daarna was het klaar. Kinderen zijn niet van suiker. Tuurlijk is het balen dat het gebeurt, maar is m.i. gewoon een ongelukkige samenloop van omstandigheden waar niemand voor heeft gekozen.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Zoals ik het lees zat de hond in de tuin en is over 2 meter omheining gesprongen? Ik snap dat je daar als eigenaar ook niet op verdacht bent. Hier zijn de honden ook wel eens een poosje in de tuin terwijl ik binnen zit en ze dus niet a la minute in de gaten kan houden. We weten het niet, maar ondenkbaar vind ik dit scenario niet hoor. En een Mechel van 10 maand uit zo te horen pittige sportlijnen...Ik denk dat er heel veel honden van die leeftijd uit hun dak gaan als ze worden opgenaaid door een groep krijsende, rennende kinderen. Zeker een hond van dat kaliber is vrij gemakkelijk hoog in z'n drift te krijgen. En dat kan dan gewoon beginnen als speelsheid maar zonder toezicht om hond en/of kinderen in toom te houden escaleert zoiets heel makkelijk. En daarmee praat ik niets goed hoor, maar ik lees ook nog geen aanleiding om aan te nemen dat die hond agressief is óf dat de eigenaar er geen reet mee doet, zoals hier ook werd geschreven.Tineke schreef:Maar waar was de eigenaar dan tijdens deze pesterijen. Dan grijp je toch in als dat gebeurt.
Ik moet m'n buurmeisje ook regelmatig helpen herinneren om niet idioot wild met Segno te spelen want dan kan ik een enthousiaste kopstoot niet altijd voorkomen

- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Grappig om te lezen hier dat zo'n misstap nonchalant wordt weggewuifd als natuurlijk gedrag.
Als dit natuurlijk gedrag is voor een Mechelaar, laat ze dat hele ras dan op de HR lijst zetten zeg
Ik ben ^#%$@@& zó klaar met die beesten. Als er bijtincidenten bij de schaapskudde zijn, kun je er ook vergif op innemen dat het om een herder gaat. Dat is geen zeldzaam incident maar met regelmaat terugkerend gezeik. En zelf ben ik op de motor een keer in mn kuit gegrepen door een erf herder die voor het gemak het pad langs de boerderij ook als zijn erf beschouwde. Ik rolde stapvoets langs en dat bleek een misdrijf, aldus t valse loeder.
Ik had gelukkig een laars aan maar desondanks gaten in mn kuit. Ik heb gas gegeven en dat dier heeft een rotklap gemaakt tegen mn achterwiel en liet gelukkig los.
De enige honden hier in het dorp waar ik voor omloop, zijn van die nurks loerende herders.
Als dit natuurlijk gedrag is voor een Mechelaar, laat ze dat hele ras dan op de HR lijst zetten zeg

Ik ben ^#%$@@& zó klaar met die beesten. Als er bijtincidenten bij de schaapskudde zijn, kun je er ook vergif op innemen dat het om een herder gaat. Dat is geen zeldzaam incident maar met regelmaat terugkerend gezeik. En zelf ben ik op de motor een keer in mn kuit gegrepen door een erf herder die voor het gemak het pad langs de boerderij ook als zijn erf beschouwde. Ik rolde stapvoets langs en dat bleek een misdrijf, aldus t valse loeder.
Ik had gelukkig een laars aan maar desondanks gaten in mn kuit. Ik heb gas gegeven en dat dier heeft een rotklap gemaakt tegen mn achterwiel en liet gelukkig los.
De enige honden hier in het dorp waar ik voor omloop, zijn van die nurks loerende herders.

- dagmar88
- Zeer actief
Je kunt dat niet naar de huidige situatie vertalen, waarin veel meer ouders niet gewend zijn aan de hond als gezinslid en zelf angstig zijn.Sandra&co schreef:Een herderende herder. Nou, dat is me toch ook wat. Ben zelf trouwens toen ik kind was ook door een loslopende herder in m'n kuiten gegrepen toen we met het gezin een fietstochtje naar oma maakte langs een boerenerf. Gaatjes ja. M'n vader schopte de hond weg en daarna was het klaar. Kinderen zijn niet van suiker. Tuurlijk is het balen dat het gebeurt, maar is m.i. gewoon een ongelukkige samenloop van omstandigheden waar niemand voor heeft gekozen.

Daarbij zijn het kindjes van zes tot acht die op een schoolplein veilig zouden moeten kunnen spelen. En ja, dat gaat druk, te druk voor zo'n hond.
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/ho ... ~a3b2897e/
https://www.hln.be/de-krant/afscheid-va ... ~a762557b/
Gelukkig gaat het met de kinderen goed en zijn ze weer thuis.
Vind het heel redelijk klinken dat de hond wordt getest en de baas eerst moet zorgen dat dit niet weer kan gebeuren.
- dagmar88
- Zeer actief
Paisley schreef:Grappig om te lezen hier dat zo'n misstap nonchalant wordt weggewuifd als natuurlijk gedrag.
Als dit natuurlijk gedrag is voor een Mechelaar, laat ze dat hele ras dan op de HR lijst zetten zeg![]()
Hondjes slopen had voor charlie met 10 maanden ook natuurlijk gedrag geweest.
Alsof er zo veel natuurlijk is aan honden/rassen waarbij op extreme kenmerken wordt of werd geselecteerd.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Er wordt toch niks weggewuifd? De hond wordt getest en de eigenaar moet z'n omheining in orde hebben, daar heeft hier niemand iets tegen. Maar ja, natuurlijk gedrag vind ik het wel. En dat is niet hetzelfde als acceptabel gedrag maar het is ook dom om te doen alsof deze hond nou zo abnormaal is.Paisley schreef:Grappig om te lezen hier dat zo'n misstap nonchalant wordt weggewuifd als natuurlijk gedrag.
Als dit natuurlijk gedrag is voor een Mechelaar, laat ze dat hele ras dan op de HR lijst zetten zeg![]()
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou als ik een hond dermate gepest zou hebben en die had mij daarom gesnapt dan had ik thuis terecht nog een tik voor mn kont erbij gekregen hoor. Heel terecht in mijn ogen. Je gedraagt je maar.dagmar88 schreef:Je kunt dat niet naar de huidige situatie vertalen, waarin veel meer ouders niet gewend zijn aan de hond als gezinslid en zelf angstig zijn.Sandra&co schreef:Een herderende herder. Nou, dat is me toch ook wat. Ben zelf trouwens toen ik kind was ook door een loslopende herder in m'n kuiten gegrepen toen we met het gezin een fietstochtje naar oma maakte langs een boerenerf. Gaatjes ja. M'n vader schopte de hond weg en daarna was het klaar. Kinderen zijn niet van suiker. Tuurlijk is het balen dat het gebeurt, maar is m.i. gewoon een ongelukkige samenloop van omstandigheden waar niemand voor heeft gekozen.
Ik kreeg een tik of preek na ja, had je je er maar niet mee moeten bemoeien. Gelukkig werkt dat niet meer zo.
Daarbij zijn het kindjes van zes tot acht die op een schoolplein veilig zouden moeten kunnen spelen. En ja, dat gaat druk, te druk voor zo'n hond.
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/ho ... ~a3b2897e/
https://www.hln.be/de-krant/afscheid-va ... ~a762557b/
Gelukkig gaat het met de kinderen goed en zijn ze weer thuis.
Vind het heel redelijk klinken dat de hond wordt getest en de baas eerst moet zorgen dat dit niet weer kan gebeuren.