Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Chihuahua doodgebeten Mastbos Breda

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

dagmar88
Zeer actief

Re: Chihuahua doodgebeten Mastbos Breda

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Leonie&Evi schreef:
S@ndr@ schreef:labradingesen zijn sowiso vaak neuroten, heb nog nooit een leuke gezien, die niet suitert en hysterisch is,......... aan de andere kant, wat moet je met je wawa in het bos- ik blijf het niet slim v inden--- maar die discussie hebben we al uit en te na gehad :engel: . wordt een beetje ee donkere K dag als zoiets je overkomt....... valse naam en zo opgeven is ook niet helemaal fris ee :hmmm:

Meen je dit serieus??? Waarom zou je niet met een wawa in het bos kunnen lopen??? Moet niet gekker worden.... als iedereen zijn hond gewoon opvoed en onder controle houd kan iedereen gewoon gezellig wandelen met zijn of haar hond....

Nee. De kans op ongelukken, en dan dus ook echt ongelukken, waar geen baas of hond iets aan kan doen, is veel te groot.
Je kiest zelf voor een extreme hond en die maak je niet het probleem van een ander.
Wolfsblut
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Leonie&Evi schreef:
S@ndr@ schreef:labradingesen zijn sowiso vaak neuroten, heb nog nooit een leuke gezien, die niet suitert en hysterisch is,......... aan de andere kant, wat moet je met je wawa in het bos- ik blijf het niet slim v inden--- maar die discussie hebben we al uit en te na gehad :engel: . wordt een beetje ee donkere K dag als zoiets je overkomt....... valse naam en zo opgeven is ook niet helemaal fris ee :hmmm:

Meen je dit serieus??? Waarom zou je niet met een wawa in het bos kunnen lopen??? Moet niet gekker worden.... als iedereen zijn hond gewoon opvoed en onder controle houd kan iedereen gewoon gezellig wandelen met zijn of haar hond....
als iedereen zijn hond gewoon opvoed en onder controle houd kan iedereen gewoon gezellig wandelen met zijn of haar hond....

Gezellig wandelen met honden, opgevoed en onder controle zullen weldra historische woorden zijn. Dan kunnen we tegen onze nazaten zeggen, dat was vroeger zo, toen gezellige mensen nog opgevoed waren en hun zaken onder controle hadden. Helaas zijn die mensen, meer dan een miljoen intussen, uit onvrede vertrokken naar het buitenland. Dat waren mensen met goede opleidingen en geld die niet te beroerd waren om te werken.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Leonie&Evi schreef:

ALS ALS ALS,...... dat is nu net t probleem.... als ik een hond zou nemen die de grote heeft van een cavia dat ging ik er niet mee naar het bos........ want ik reken niet op ALS ALS ALS en anderen, ik weet dat ze er niet zo in staan, kan ze niet zoveel bommen meestal....... wonderland is hier een heul eind vandaan- dus ja ik ben bloedserieus EN JA NATUURLIJK HEB JE T RECHT :Q: :19:
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Wolfsblut schreef:
Leonie&Evi schreef:

als iedereen zijn hond gewoon opvoed en onder controle houd kan iedereen gewoon gezellig wandelen met zijn of haar hond....

Gezellig wandelen met honden, opgevoed en onder controle zullen weldra historische woorden zijn. Dan kunnen we tegen onze nazaten zeggen, dat was vroeger zo, toen gezellige mensen nog opgevoed waren en hun zaken onder controle hadden. Helaas zijn die mensen, meer dan een miljoen intussen, uit onvrede vertrokken naar het buitenland. Dat waren mensen met goede opleidingen en geld die niet te beroerd waren om te werken.
Historische woorden van iemand die aangelijnd zijn hond nog niet eens onder controle kan houden :goeie: :goeie:

Als ik zo'n klein kwetsbaar hondje had die zo stuk was dan zou ik zeker ook heel selectief zijn waar ik hem los zou laten en dat zou zeker niet in de buurt zijn van andere honden. Niet perse vanwege bijten maar een speelse poot op zo'n beestje kan al fataal zijn ben ik bang van als ik sommige ienemini's zie.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ik zou weer niet het bos in gaan met versnipperaar.
Ik mijd geen losloop plekken. Niet vanwegen het recht. Maar omdat ik dat mijn lieve hondje niet wil ontnemen. We hebben hem nu bijna 7 jaar en ben toch blij dat hij In die 7 jaar gewoon hond heeft kunnen zijn en geen accessoire.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Chihuahua-paws
Zeer actief

Ik moet er wel hij zeggen dat waar we nu nog wonen aan het water langs de rijn geen officieel losloop stuk is maar word gedoogd voor mensen die er wonen. Langs het jaagpad wonen veel mensen met boeren fox, Jack Russells en teckel. Dus is leuk. En er is een stadsparken klein waar veel controle is op hondenpoep opruimen en ook geen losloop eigenlijk daar laat ik Toots ook los. De polder komen wij nog maar af en toe. Maar het strand en duidenen gaan we Toots ook niet ontnemen hoor.
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 18 dec 2017 06:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Tineke
Zeer actief

toots schreef:Ik zou weer niet het bos in gaan met versnipperaar.
Ik mijd geen losloop plekken. Niet vanwegen het recht. Maar omdat ik dat mijn lieve hondje niet wil ontnemen. We hebben hem nu bijna 7 jaar en ben toch blij dat hij In die 7 jaar gewoon hond heeft kunnen zijn en geen accessoire.
Ik denk dat je het nog geeneens hoeft te hebben van een versnipperaar, ik zie soms zulke kleine kwetsbare hondjes waarbij ik bang ben dat ze bij het minste of geringste stuk zijn.
Luus speelt graag met kleine hondjes, Joe een standaard teckel is haar ultieme favoriet maar die is toch wat weerbaarder ben ik van mening dan zo'n heel klein fragiel hondje.
Die zou ik overigens ook wel los laten maar wel heel selectief en zeker uit bepaalde contacten houden en oppakken bij het minste of geringste ongeacht het commentaar :mrgreen:
Afbeelding

Chihuahua-paws
Zeer actief

Wat ik bij Toots merk is dat honden hem gewoon benaderen en door lopen zelfs speelse honden. Hij zelf gaat er ook niet op af. Soms wil die snuffelen en een enkele keer trekt hij een sprintje mee. Er een aantal meters naast of achter. Hij is duidelijk niet gek. En ik ben er natuurlijk ook nog.

Neem trouwens van mij aan dat bij je teckel door een lomperik ook flinke schade kan zijn.
Ik kijk gewoon naar Toots. Ja het is kwetsbaar maar niet van porselein en hij heeft zijn hond sociale zaakjes prima onder controle hoe wonderbaarlijk ook. Dat kleine ventje red zich wat dat betreft prima. Dat had heel anders geweest als wij daar anders in hadden gestaan en dan hadden de keren in de woonwijk met loslopende honden vrees ik ook anders afgelopen.
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 18 dec 2017 06:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Joey.K
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Joey.K »

De chi hier loopt al vanaf pup gewoon los in het bos strand en veldjes. Nooit geen gedoe.

Maar omdat mensen het dom vinden zal ik hem voortaan in een Gucci handtas stoppen, goed??
Tineke
Zeer actief

Joey.K schreef:De chi hier loopt al vanaf pup gewoon los in het bos strand en veldjes. Nooit geen gedoe.

Maar omdat mensen het dom vinden zal ik hem voortaan in een Gucci handtas stoppen, goed??

Ik snap dat beledigde gedoe eerlijk niet zo ,ik geef aan dat ik selectief zou zijn als ik een heel kwetsbaar hondje zou hebben maar als jij de jouwe lekker met een paar leo's wil laten ravotten moet je dat vooral doen.
Afbeelding

Chihuahua-paws
Zeer actief

Ja selectief ben ik ook.
Ik heb ook wel eens op het strand gelopen en rechtsomkeert gemaakt en ben de duinen in gegaan waar die eigenlijk niet los mocht en ik dus een boete riskeerde. Maar waar hij wel lekker veilig kon lopen.

bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Beetje vreemd om te zeggen dat je dan maar niet met je wawa op openbare plekken moet gaan wandelen.
Er is altijd wel weer een hond die groter of kleiner is . Kan je teckel , duitse herder of je markiesje ook overkomen , ligt er maar net aan wie en wat er nog meer loopt.
Honden kunnen dit doen en geloof dat we daar een beetje rekening mee moeten gaan houden . Worden ook kinderen en baby's gesloopt en vermoord door honden. Ook maar niet meer met je baby de straat op.?
Honden kunnen dit doen net als mensen andere mensen kunnen doden , slopen en verwonden . Een Wawa kan ook een andere Wawa slopen en doden.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Tineke
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Beetje vreemd om te zeggen dat je dan maar niet met je wawa op openbare plekken moet gaan wandelen.
.
Dat zeg ik niet , begrijpend lezen is echt een kunst heden ten dage lijkt het wel :mrgreen:
Ik geef aan dat ik en enkel ik selectief zou zijn als ik een heel klein en kwetsbaar hondje zou hebben, niet dat ik het nergens los zou laten lopen.
Maar zondagmiddag in het drukken hondenbos zou dan niet mijn keuze zijn.
Een eigen combinatie van groot en klein vind ik anders dan totaal vreemde honden die je tegenkomt. Luus speelt met een teckel maar ik laat haar niet met een mini chi spelen omdat ik die daar echt te kwetsbaar voor vind. En er zit nogal verschil tussen chi's, je hebt echt hele kleine fragiele hondjes en de wat stevigere die wellicht wat meer kunnen hebben.
Afbeelding

bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Tineke schreef:
bouvierpoedel schreef:Beetje vreemd om te zeggen dat je dan maar niet met je wawa op openbare plekken moet gaan wandelen.
.
Dat zeg ik niet , begrijpend lezen is echt een kunst heden ten dage lijkt het wel :mrgreen:
Ik geef aan dat ik en enkel ik selectief zou zijn als ik een heel klein en kwetsbaar hondje zou hebben, niet dat ik het nergens los zou laten lopen.
Maar zondagmiddag in het drukken hondenbos zou dan niet mijn keuze zijn.
Een eigen combinatie van groot en klein vind ik anders dan totaal vreemde honden die je tegenkomt. Luus speelt met een teckel maar ik laat haar niet met een mini chi spelen omdat ik die daar echt te kwetsbaar voor vind. En er zit nogal verschil tussen chi's, je hebt echt hele kleine fragiele hondjes en de wat stevigere die wellicht wat meer kunnen hebben.
Had ik je gequoot dan.? :pffff:
Mensen voelen zich ook gelijk aangesproken. :mann:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ja, ik vind ook dat je gewoon met je chi in een losloopbos zou moeten kunnen wandelen, maar zelf zou ik het niet durven denk ik. Of alleen op rustige tijden en overzichtelijke plekken.
Mijn honden mogen ook niet kennismaken met heel kleine hondjes. Ik vind het verschil in grootte een te groot risico op ongelukken met zich meebrengen.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Joey.K schreef:De chi hier loopt al vanaf pup gewoon los in het bos strand en veldjes. Nooit geen gedoe.

Als jij dat zo wil lezen prima. Ik zou t nooit doen nee kapot is kapot nl.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Heavy schreef:Vreselijk wat er gebeurd is :( mijn honden mogen niet met zulke kleine hondjes spelen ze mogen er niet eens naar toe gaan . Dat kan natuurlijk ook he dat je gewoon je grotere hond bij je houd zodat kleine hondjes ook kunnen wandelen :wink:
:E:

Wat zou het fijn zijn als er meer mensen zo zouden denken.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

toots schreef:Ja selectief ben ik ook.
Ik heb ook wel eens op het strand gelopen en rechtsomkeert gemaakt en ben de duinen in gegaan waar die eigenlijk niet los mocht en ik dus een boete riskeerde. Maar waar hij wel lekker veilig kon lopen.
Dat is verstandig. Hier gooide iemand een half jaar geleden zijn chi los tussen een beukende mechel en akita 'dan kan hij leuk meespelen' .... echt... ik heb mn hond gepakt en weggelopen jammer want de honden die leuk kunnen spelen met hem zijn er amper. Maar straks heeft mijn hond t gedaan als ie op zo'n ieniminie valt of staat.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Tineke
Zeer actief

Heavy schreef:Vreselijk wat er gebeurd is :( mijn honden mogen niet met zulke kleine hondjes spelen ze mogen er niet eens naar toe gaan . Dat kan natuurlijk ook he dat je gewoon je grotere hond bij je houd zodat kleine hondjes ook kunnen wandelen :wink:
Nee mijne ook niet maar het is ons toch echt weleens overkomen dat Luus en Abra leuk aan het spelen waren en dat er ene dame bij kwam staan met een klein hondje die ze maar zat aan te moedigen om mee te gaan doen :80:
Honderd kilo wild spelende honden en daar moest die kontkruimel dan maar tussen om mee te doen.
Wij hebben ze direct uit het spel gehaald en zijn weggelopen tegen zoveel domheid is weinig bestand.
Afbeelding

Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Voor mijn honden bestaan die echte ukkies niet. Ze negeren ze compleet. Pas bij formaat boomer willen ze nog weleens een rondje rennen maar beuken nooit. Ik hoef daar ook nooit wat voor te doen.
Ik denk dat ze zelf ook doorhebben dat dit formaat geen partij is. En gezien ze zo vaak krijsen vinden ze ze sowieso stom :lol1:
Laatst gewijzigd door Manuma op 18 dec 2017 07:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Chihuahua-paws
Zeer actief

Tineke schreef:
Nee mijne ook niet maar het is ons toch echt weleens overkomen dat Luus en Abra leuk aan het spelen waren en dat er ene dame bij kwam staan met een klein hondje die ze maar zat aan te moedigen om mee te gaan doen :80:
Honderd kilo wild spelende honden en daar moest die kontkruimel dan maar tussen om mee te doen.
Wij hebben ze direct uit het spel gehaald en zijn weggelopen tegen zoveel domheid is weinig bestand.
Dat is een goed besluit. Sommige mensen zijn en blijven dom. Helaas geld dat niet alleen voor kleine honden eigenaren.

Tineke
Zeer actief

Manuma schreef:Voor mijn honden bestaan die echte ukkies niet. Ze negeren ze compleet. Pas bij formaat boomer willen ze nog weleens een rondje rennen maar beuken nooit. Ik hoef daar ook nooit wat voor te doen.
Ik denk dat ze zelf ook doorhebben dat dit formaat geen partij is. En gezien ze zo vaak krijsen vinden ze ze sowiesobstom :lol1:

Luus speelt graag met klein hondjes, Simba van mijn zoon en een Teckel die we regelmatig tegenkomen zijn favoriet, net als Micron overigens waar ze ook nog wel mee speelt.
Dat doet ze ook heel lief en anders dan wanneer ze met Abra speelt.

Maar hier zou ik haar niet mee laten spelen.

Afbeelding
Afbeelding

Chihuahua-paws
Zeer actief

malinois schreef:
toots schreef:Ja selectief ben ik ook.
Dat is verstandig. Hier gooide iemand een half jaar geleden zijn chi los tussen een beukende mechel en akita 'dan kan hij leuk meespelen' .... echt... ik heb mn hond gepakt en weggelopen jammer want de honden die leuk kunnen spelen met hem zijn er amper. Maar straks heeft mijn hond t gedaan als ie op zo'n ieniminie valt of staat.
Goed besluit ook. Helaas blijkt niet iedereen over genoeg hersencellen te beschikken en te kunnen bedenken dat iets niet slim is. Mijn geval op het strand vond ik het gewoon te druk dat ik het niet goed kon overzien. En Toots was druk. Dat ik dacht Jo die andere drukke honden die zien hem geen eens en dan is een ongeluk gewoon zo gebeurd en hoeft er geen valse hond in het spel te zijn. Ik ben zeker niet van het overal maar willen lopen omdat we er recht op hebben. Maar ik probeer wel om Toots als het mogelijk is gewoon los te laten. Ook als er grote honden lopen. Maar als honden in hun spel zitten roep ik Toots bij me en lopen we door. Als ik zie dat er veel honden aan het ravotten zijn maken we rechtsomkeert. Daar hoort Toots niet tussen.

Joey.K
Zeer actief

Ongelezen bericht door Joey.K »

Er staat nog heel wat tussen beter niet met je mini hond in het bos moeten komen en je mini hond in een groep beukende honden gooien...

Aan de ene kant roepen mensen je moet je mini hond opvoeden als een normale hond en aan de andere kant beter niet in een losloopgebied komen want dan worden ze verpletterd.

Die van mij hoort bij de enkele chihuahuas die niet als een hysterische blafrat zichzelf een hartaanval loopt te blaffen. Hij is niet angstig voor andere honden maar hij is ook niet zo levensmoe dat hij zich in een groep beukende grote honden werpt. Hij doet zijn eigen ding. Beetje rondsnuffelen en hier en daar een boomertje bespringen.
Als het te druk is gaat hij naast iets of iemand staan. Of verderop in de bosjes snuffelen.

Hij is mee geweest met een Schotse herder groepswandeling en geen onvertogen woord gevallen tussen hem en de grotere.

Als ik het niet vertrouw loop ik een andere kant op, niet alleen voor hem maar ook voor mijn andere hond. Zij is dan wel groter maar die legt het ook af tegen de meeste andere grotere rassen.
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Het gaat twee kanten op. Bas is 5 kilo dus echt richting chihuahua kwam grootte. Verder dan een Maltezer komt ze in elk geval niet.
Bas is tegenwoordig niet bang voor grote honden meer. Ze ruikt, staartje fier omhoog en loopt door. Meestal gaat dat goed. Ik loop met Bas juist op de meest natuurlijke plaatsen want ik hou van wandelen. Dus de bossen en de polders en ook de uiterwaarden langs de Waal zijn favoriet hier.

Voordeel van Bas is dat ze onder apel staat, niet keft en niet op honden af gaat. Nadeel is dat ze in twee tellen dood is en ook soms aangevallen wordt. Vooral dominante teven lijken issues te hebben met haar fiere staartje en terriër oortjes en grijpen haar dan ineens.

Ze mag dus alleen kennis maken met reuen en wij staan er altijd bovenop.

Lastig? Ja. Maar ook handig. Want ik zwiep mijn hondje gewoon de lucht in als er wat onbetrouwbaars aan komt stuiven. Toen ik nog met 3 grote honden liep was het soms echt op hoop van zegen met ontmoetingen en moest ik domweg 3 passen achteruit doen en maar zien hoe het zou lopen als er een hond aan kwam rennen.

Ik vind dus dat je met een kleine hond best overal kan komen mits je hem optilt bij gevaar, beschermd en niet denkt dat honden alles zelf onderling wel regelen zoals veel mensen met grote honden mij elke keer weer willen uitleggen. Komt er een Ridgeback of Weimeraner aangevlogen dan gaat Bas op de arm en sta ik klaar om indien respectloos behandeld de hond een trap in zijn muil te geven. Is de hond kalm, onder controle, een reu en volgens de eigenaar lief dan blijft Bas op de grond en mag ze gerust kennis maken.

Dus het gaat twee kanten op. Eigenaars van grote honden hebben rekening te houden met het feit dat kleinere honden nu hip en happening zijn en dat er nu eenmaal veel rondlopen. En eigenaars van kleine honden moeten eens leren beseffen dat je ze soms moet beschermen en niet moet denken dat honden alles altijd netjes regelen.
Als je weigert je chi op te tillen loop je enorme risico's. En als je je Weimeraner borstelend op Bas af laat vliegen loop je het risico dat ik je hond een trap geef of minstens weg zal jagen. Afhankelijk van de intentie die ik in je hond meen te zien. Wij hebben ook een keer een labradoodle aan zijn nekvel vast gehouden tot de baas hem kwam halen. Die kreeg de gekke 5 minuten over mijn hondjes heen. Letterlijk heen en weer over mijn hondjes heen raggen. Die zaten aan de flex dus vlogen alle kanten op. Tom lag happend op zijn rug en die labradoodle bleef maar heen en weer schieten in de dolle 5 minuten over Tom heen. Alsof hij niet bestond. Die hing dus 2 seconde later aan zijn nekvel bij mijn partner in de hand en het baasje mocht hem komen ophalen en aanlijnen.
Afbeelding
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Wat vreselijk :ugh:
Ik hoop dat ze die klojo vinden. Dat zijn hond een andere hond doodbijt is natuurlijk al megaköt, maar dan valse gegevens doorgeven is puur slecht. Wat een zak.

En wat betreft de vervolgdiscussie: ik ben blij dat ik een middelgrote hond heb (Murdock is vrij klein voor een Airedale). Hij is niet kwetsbaar, maar ook niet zwaar genoeg om met een zwaai van zijn poten een andere hond te pletten. Hij is beschaafd in zijn kennismaking met andere honden, dus eigenlijk hoef ik me nergens zorgen over te maken. Het enige wat ik ontwijk zijn aan de lijn uitvallende honden.
Chihuahua-paws
Zeer actief

Dat heb ik ook wel gehad. Een wijf die dacht me even te vertellen dat ik hem los moest laten. Geen eens losloop stuk maar dan zou haar rottweiler teef en Toots onderling wel uitzoeken hoe en wat. Nou dan ben je bij mij verkeerd. Stoom kwam uit mijn oren iig.

Tineke haar voorbeeld is van een pup dat ook nog echt te klein is ik denk dat niemand hier zo iets heeft. Toots weegt 3,5 kg en is heel fragiel. Als hij los is onder appel. Een hondje dat zijn mannetje staat en dat wel degelijk stuk gaat bij lomp speel gedrag. Hij is dan ook geen speeltje voor andere honden en ik ben ervoor te zorgen dat hij veilig is en situaties in te schatten. En soms ergens weg te gaan omdat ik op dat moment met hem daar niet thuis hoor. Ook ik pak hem wel eens op maar zeker niet altijd. Aan de grond blijft hij bij mijn benen en rustig. Optillen betekend krijsende chihuahua. In situaties die ik echt niet vertrouw pak ik hem op dan maar gekrijs. En zo snel mogelijk weg wezen. Alleen dit soort situaties dienen zich niet alleen voor in losloop gebieden maar dus ook gewoon in een woonwijk. En die vermijd ik zoveel mogelijk want daar loopt namelijk alles. Ook wat niet in de polder loopt. En elke keer als ik denk even een snel rondje dan is er wel iets in de wijk met iemand. Is het geen dame die met 3 Duitse herders loopt en ze niet kan houden. Dan is het wel een gozer die zijn stafford teef aangelijnd heeft maar zijn jonge reu van 9 maanden los laat lopen. Want hey hey is nog maar een pup en hij heeft nog nooit gebeten. Ik geef het op altijd en overal kan gevaar zitten. Ik moet gewoon mijn ogen open houden altijd.

dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Ik heb trouwens echt geen enkel probleem met mensen die er verstandig mee omgaan.
Dus je bange chi even niet met een wapperend pakje tussen de normale honden gooien, even je apportje staken, ze niet buiten zicht de hoek om laten denderen of andere honden laten bijten en dat soort idiote dingen.
Heel simpel tegen zichzelf beschermen.
Alleen zijn die verstandige mensen (net als bij andere rassen waarbij voorzichtigheid geboden is) vér in de minderheid.

Vooral zeer kleine hondjes die al slechte ervaringen hebben opgedaan en hebben bedacht dat de aanval de beste verdediging is, :schrik: dood en doodeng. Wat moet ik er ook mee? Ik kan ze geen zwieper geven, maar ook niet afwachten tot mijn hond het een keer beu is.

Laatst nog een jongetje van een jaar of 12 aangesproken, kind had twee mini terriërtjes aan de lijn die zich gedroegen als pitbulls.
Lief kind, leuke hondjes, zou het zo vreselijk rot vinden als ze iets overkomt.
Hij (en de ouders kennelijk ook niet) had zich helemaal niet beseft dat een minder vriendelijke hond ze daardoor zou kunnen bijten.
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

3.5kg mag eigenlijk al niet als chi zijnde, dat is te zwaar. Ze horen tussen de 0.5 en 3kg te zijn. En vriendin heeft een chi van 2.2kg en dat is echt al fragiel. ondanks dat hij gewoon hond mag zijn, is zij in de loop der tijd er ook wel voorzichtiger mee geworden , juist door onverantwoordelijke andere bazen en hun lompe, maar niet agressieve, honden.

Ninthe van mijn weegt ongeveer 6.5kg. Dat is dus al 3x zo zwaar als de Chi en zij is al kwetsbaar. Een beetje labrador weegt 15x zoveel. Een (licht) mens vergeleken met een Belgisch trekpaard. Het gaat goed zolang het allemaal heel zachtzinnig gaat, maar een beetje lompe beweging kan al snel heel hard aan komen.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Nou, inderdaad. Een doorsnee labrador is voor mijn collie van 17 kilo al een stoomwals waar ze niet tegen bestand is, wat haar al eens een ontwrichte rib heeft opgeleverd :blauwoog: Laat staan voor de gemiddelde chihuahua.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”