Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Blijkbaar wil ze niet wandelen, maar waarom?
Moderator: moderatorteam
-
Stapper
- Zeer actief
Blijkbaar wil ze niet wandelen, maar waarom?
In de ochtend wil ze wel wandelen. Tenminste haar eerste rondje plast en poept ze en wil naar huis want dan krijgt ze eten. Een uur later is haar grote wandeling (geniet ze zichtbaar van) en meerdere keren per dag van we gaan pad. De laatste tijd wil ze in de avond niet echt mee. Plast en draait zich om richting huis. Als ik verder loop plast ze nogmaals en als ik wacht poept ze en draait zich steeds 90 graden om. Als we dan naar huis lopen pakt ze enthousiast het uiteinde van de riem en gaat blij naar huis. Dit is nu ook overdag. Dan komt ze onder protest mee. Eerst dacht ik dat het om het winterse weer was of straalde ik uit dat ik naar huis wilde. Maar vaak genoeg heb ik zin om lekker te wandelen en geeft ze aan naar huis te willen. Nu reageert ze door te dralen, steeds omkijken, heel lang op 1plek snuffelen en dan moet ik haar mee trekken. Thuis gaat ze heerlijk liggen, reageert allert, eet goed, ruikt niet, ontlasting goed. Ze toont blij, wil spelen, knuffelen. Mr Stapper merkt het ook. Hij vindt me overbezorgd. "Je hebt luie mensen en blijkbaar ook luie honden".
- Marc147
- Actief
- Mijn ras(sen): Asielhonden
- Aantal honden: 0
Re: Blijkbaar wil ze niet wandelen, maar waarom?
Het eerste waar ik aan denk, horen jullie vuurwerk of andere knallen? Hoewel ik niet de indruk krijg dat angst een rol speelt.
-
Stapper
- Zeer actief
Nee, tot nu toe hebben we 1 knal gehoord waar ze totaal niet op reageerde. Ik ben nogal
schrikachtig maar het was zo'n doffe knal en schrok ook niet. Bente kijkt bij een knal altijd naar mij en als ik niet reageer dan zij ook niet. Een andere hond schrok wel, maar niks te merken bij de volgende ochtend wandeling.
schrikachtig maar het was zo'n doffe knal en schrok ook niet. Bente kijkt bij een knal altijd naar mij en als ik niet reageer dan zij ook niet. Een andere hond schrok wel, maar niks te merken bij de volgende ochtend wandeling.
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
- Aantal honden: 2
Misschien vindt ze het donker niks? Of heeft ze inderdaad al genoeg gewandeld voor de dag.
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Een Grote Zwitser woont met de winterdag zo'n beetje buiten, kou en sneeuw zijn fijn want daar hebben ze de ondervacht voor. Is het altijd hetzelfde en saai? Verveling, kortom?

-
Stapper
- Zeer actief
Ik heb niet het idee dat het angst is. Omdat ze niet angstig toont en ik niet het idee hebt dat ze angstig is. Wel afwachtend. Schapenhoeden reageert ze leuk op maar zit al snel vol. Maar dat is ook in de ochtend. De auto vind ze leuk maar die is ook in de straat en ze reageert overdag leuk tot ongeveer 30 meter van huis. Mijn ronde verschillen per dag wanneer ik hoeveel tijd heb om te lopen. Soms een kleine ronde of een langere wandeling. De afgelopen periode was het soms saai voor haar. (Niet voor mij) Ik moest plotseling met spoed naar het ziekenhuis 4 dagen en mijn vader had kanker en ging dood, ik hoefde dus niet te werken en had extra tijd voor Bente(elk nadeel heeft een voordeel) antwoord mbt verveling. Maar dat is al 1 mnd geleden. Gisteren was ze aan het dralen en ik zag bekende honden langskomen waar ze altijd leuk mee rommelt en dacht " o, vandaar dat ze aan het treuzelen is." Maar de honden liepen na begroeting voorbij en ze wilde hun niet achterna maar naar huis.
Mr Stapper geeft aan dat als ik er niet ben ze nog minder actief is. (Ik doe het meeste). Ze is de laatste tijd ook meer bewust van mij en meer gehecht.
Mr Stapper geeft aan dat als ik er niet ben ze nog minder actief is. (Ik doe het meeste). Ze is de laatste tijd ook meer bewust van mij en meer gehecht.
-
Stapper
- Zeer actief
Bij mij reageerde ze leuk op sneeuw en lekker dollen. Mijn richting op rennen en aai halen. Bij mr Stapper nauwelijks.
@cleva het laatste stukje naar huis mag ze van mij de riem in haar bek pakken en de regie pakken. Soms ren ik met haar mee, soms laat ik haar los en mag ze naar huis rennen van me. Is dat volgens jou goed of beter van niet? Grote wandelingen gaat ze altijd los en luistert goed. Vast trekt ze soms aan de riem en moet ik vaak rustig en naast zeggen.
@cleva het laatste stukje naar huis mag ze van mij de riem in haar bek pakken en de regie pakken. Soms ren ik met haar mee, soms laat ik haar los en mag ze naar huis rennen van me. Is dat volgens jou goed of beter van niet? Grote wandelingen gaat ze altijd los en luistert goed. Vast trekt ze soms aan de riem en moet ik vaak rustig en naast zeggen.
-
Stapper
- Zeer actief
Ik twijfel tussen " fijn zo'n compliment en verdorie cleva, dit helpt ons niet verder". Het neigt bijna naar jou de schuld geven dat ik geen antwoord krijg op mijn vraag. Erg sneu van mijzelf.
Zou het kunnen zijn dat Bente voor haar gevoel het huis en ons als roedelleden zo in de gaten aan het houden is dat ze zo haar energie verbruikt? Ik zeg altijd dat Bente pas echt rustig is als wij met zijn allen in de camper zitten en deze aan het rijden is. Iedereen bij elkaar en dat blijft dan ook zo.
Zou het kunnen zijn dat Bente voor haar gevoel het huis en ons als roedelleden zo in de gaten aan het houden is dat ze zo haar energie verbruikt? Ik zeg altijd dat Bente pas echt rustig is als wij met zijn allen in de camper zitten en deze aan het rijden is. Iedereen bij elkaar en dat blijft dan ook zo.
-
Stapper
- Zeer actief
Ik heb je film bekeken. Bente zoekt bij onveiligheid steun bij mij. Als ze een situatie niet vertrouwd loopt ze strak achter me. Vooral als ze niet aan een lijn loopt. Heel handig, is ze wat verder weg en wil niet komen ren ik weg en ze komt me achterna. Heb ik in het begin ook op getraind. Speel met andere honden, is leuk. Waar ik woon is te druk met andere honden om niet om te kunnen gaan met andere honden. Bente staat bekend onder niet sociale honden(eigenaren) ( klein dorpje) dat zij niet aan de lijn hoeft als zij passeren. Dit omdat mijn man haar niet aanlijnt als hij andere honden tegenkomt. "
Geen enkele hond neemt Bente haar gedrag serieus dus hoeven mensen dat ook niet te doen. Soms op voor mij onvoorspelbare momenten gaat ze waken. 1 ding weet ik wel. Mannen zonder hond en hoed of pet op zijn ws IS strijders. Maar die komen we niet vaak tegen. Maar een "koest" op tijd gegeven is genoeg.
Zelfredzaamheid moedig ik zeker aan door te schapenhoeden. Kortom ik snap je feedback jammer genoeg niet. Kan u nog duidelijker zijn alstublieft?
Geen enkele hond neemt Bente haar gedrag serieus dus hoeven mensen dat ook niet te doen. Soms op voor mij onvoorspelbare momenten gaat ze waken. 1 ding weet ik wel. Mannen zonder hond en hoed of pet op zijn ws IS strijders. Maar die komen we niet vaak tegen. Maar een "koest" op tijd gegeven is genoeg.
Zelfredzaamheid moedig ik zeker aan door te schapenhoeden. Kortom ik snap je feedback jammer genoeg niet. Kan u nog duidelijker zijn alstublieft?
-
Stapper
- Zeer actief
Ik waardeer het trouwens heel erg dat je meedenkt
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
- Aantal honden: 1
Hoeveel uur per dag ben je met de hond aan het wandelen?
-
Persistence
- Zeer actief
Heeft ze misschien iets wat zeer doet aan de poot? Niet zo erg dat je het merkt door manken, maar dat het gewoon niet lekker loopt voor buiten?
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Ik bedoelde eigenlijk niet angst. Die van mij vinden de avondwandeling nooit echt interessant. Effe plassen, effe rennen en dan snel naar huis, eten en op de bank. Terwijl de wandeling overdag niet lang genoeg kan duren.
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Mijn vraag is ook meteen hoe oud is ze?
Ik herken dit gedrag wel van mijn berners als ze op leeftijd kwamen. Dan hoefde het voor hen niet meer zo. Gingen blij mee hoor, maar ook net zo snel weer blij mee terug.
Ik herken dit gedrag wel van mijn berners als ze op leeftijd kwamen. Dan hoefde het voor hen niet meer zo. Gingen blij mee hoor, maar ook net zo snel weer blij mee terug.
-
S@ndr@
- Zeer actief
tja sommige honden zijn niet zo van de lange wandelingen..... bij ons in het park vind Zuri het ook vaak wel gescheten na een 3 kwartier a een uurtje en gaat gewoon richting huis, nou prima, gaan we naar huis...... klaar
-
laeken
- Zeer actief
Tom hield totaal niet van plassen in de avond. Dat was zo erg dat we hem op een bepaald moment alleen nog door de voordeur los konden laten en hij effe snel over een plas van een buurthond heen pieste. Als hij maar plaste....
Bas is er ook niet van en plast op commando in de tuin en rent naar binnen.
Dus mijn twee hondjes hadden en hebben allebei helemaal niks me de laatste ronde. Liever niet dan wel. Dus ben ik er helemaal mee gestopt. Ze gaan voor het slapen gaan hoe dan ook naar buiten maar dat is en blijft een gevecht. Zeker bij Tom was laatste plas een drama. Dat terwijl hij overdag altijd wilde wandelen.
Begonnen na de zomer. Dus toen het kil en vroeg donker werd.
Ik heb er niks van gemaakt en het geaccepteerd.
Bas is er ook niet van en plast op commando in de tuin en rent naar binnen.
Dus mijn twee hondjes hadden en hebben allebei helemaal niks me de laatste ronde. Liever niet dan wel. Dus ben ik er helemaal mee gestopt. Ze gaan voor het slapen gaan hoe dan ook naar buiten maar dat is en blijft een gevecht. Zeker bij Tom was laatste plas een drama. Dat terwijl hij overdag altijd wilde wandelen.
Begonnen na de zomer. Dus toen het kil en vroeg donker werd.
Ik heb er niks van gemaakt en het geaccepteerd.
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik heb twee honden die 's avonds gewoon snel een plas willen doen en daarna weer terug naar huis. Af en toe slaan ze de avondwandeling zelfs over. Ik laat het ze dus lekker zelf bepalen. Pak ik de riemen en willen ze niet mee, ook prima.
-
Stapper
- Zeer actief
Wat fijn dat iedereen meedenkt! Ze is drie jaar oud. We wandelen verschillende tijden maar meestal
3 kwartier tot een uur ravotten met andere honden. En dan nog 2 keer ongeveer 20 minuten en soms een klein blokje om. In drukke periode soms ook minder. En 1 keer in de week schapenhoeden.
3 kwartier tot een uur ravotten met andere honden. En dan nog 2 keer ongeveer 20 minuten en soms een klein blokje om. In drukke periode soms ook minder. En 1 keer in de week schapenhoeden.
-
Pienda
- Zeer actief
Dit ja! Misschien komt er een loopsheid aan? Mijn teefje was met een zweep nog niet vooruit te krijgen rond de loopsheid.Heavy schreef:Hoe oud is ze ? Moet ze loops worden ?
-
Stapper
- Zeer actief
Bente is geholpen dus dat zal geen invloed hebben. Hoewel... ze plast en snuffelt meer. Misschien dat hormonen toch onzichtbaar en (schijnbaar)nutteloos intern invloed hebben? In elk geval, ze is vrolijk, slank en ontlasting is goed dus ik laat het los. Vind ik moeilijk omdat ik altijd het gevoel heb " een hond in deze tijd moet veel aan de lijn lopen, als bazen bepalen wij hun looptijden en vrijheden en heb ik vaak het gevoel, ik moet meer bieden.
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Dat telt voor het ene ras zwaarder dan voor het andere ras.Stapper schreef:Bente is geholpen dus dat zal geen invloed hebben. Hoewel... ze plast en snuffelt meer. Misschien dat hormonen toch onzichtbaar en (schijnbaar)nutteloos intern invloed hebben? In elk geval, ze is vrolijk, slank en ontlasting is goed dus ik laat het los. Vind ik moeilijk omdat ik altijd het gevoel heb " een hond in deze tijd moet veel aan de lijn lopen, als bazen bepalen wij hun looptijden en vrijheden en heb ik vaak het gevoel, ik moet meer bieden.
Dit ras heeft, enkele uitzonderingen daargelaten, niet zo'n hele grote wandelbehoefte. Laat maar los joh. Je doet het goed genoeg zo te lezen.
-
Sandra&co
Het is kennelijk gewoon niet zo'n stapper.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Hier vinden de honden het na de maaltijd bedtijd. Het is dat ze van mij moeten maar anders zouden ze de laatste ronde liever niet meegaan. Het is natuurlijk ook niet zo heel interessant, een plasrondje. Ze moeten mee omdat ik vooruit kan kijken dat ze op een gegeven moment toch zullen moeten, en liever niet als ik slaap 
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Mijn Bowie geeft ook duidelijk aan als ze er geen zin in heeft en dat is vaak als ik wel denk "lekker stukkie stappen".. helaas gaat dat dan niet gebeuren, als ze er geen zin in heeft hoeft het niet van mij.
Bowie is al wel bijna 11, maar toen ze jonger was deed ze dat ook.. eigenlijk gaven alle honden die ik heb gehad aan als ze er geen zin in hadden en dat is ok dat mag.
De ochtend ronde is wel altijd ca 1 uur of langer en de rest varieert , de ene keer loop ik in de middag nogmaals het vuur uit mijn sloffen en de andere keer wil ze niet verder dan plassen aan de overkant en dan weer naar huis en dan heel graag een kluif.. prima
In het donker loopt ze liever niet dus dat doe ik eigenlijk ook niet meer, een plas aan de overkant meer dan genoeg.
Bowie is al wel bijna 11, maar toen ze jonger was deed ze dat ook.. eigenlijk gaven alle honden die ik heb gehad aan als ze er geen zin in hadden en dat is ok dat mag.
De ochtend ronde is wel altijd ca 1 uur of langer en de rest varieert , de ene keer loop ik in de middag nogmaals het vuur uit mijn sloffen en de andere keer wil ze niet verder dan plassen aan de overkant en dan weer naar huis en dan heel graag een kluif.. prima
In het donker loopt ze liever niet dus dat doe ik eigenlijk ook niet meer, een plas aan de overkant meer dan genoeg.
- Hailfall
- Zeer actief
Loki is meestal ook liever lui dan moe, als we vroeg op staan om met hem te wandelen dan moppert hij en wil hij het liefst een kort rondje doen en dan weer terug naar bed. Als het aan hem ligt dan wordt hij namelijk eerst om 12 uur wakker voor de eerste ronde, daarna rond 15:30 de 2e grote ronde en de laatste ronde.. die kan hem meestal gestolen worden want dan ligt hij lekker te ronken in bed. Als wij hem dan rond 22:00 ofzo nog eens uit bed smijten dan wil hij ook maar een kort stuk lopen en dan weer terug naar bed.
Als het regent is het nog erger, dan zijn de ochtend en avond ronde alleen even voor de deur plassen en dan weer terug naar binnen.
Als het regent is het nog erger, dan zijn de ochtend en avond ronde alleen even voor de deur plassen en dan weer terug naar binnen.
- bram en thijs
- Zeer actief
Dan zijn wij daar jarenlang mooi met open ogen ingetuind. M'n voetsporen om Bussloo zijn nóg zichtbaar en wij hebben autobanden versleten op de dagelijkse ritjes naar ons hondenbos. En dan nog de Posbank. En 't Leesten. Sneek. Laar. Lent. En de vakantie's. En God weet waar nog meer naartoe.kooi schreef: Dit ras heeft, enkele uitzonderingen daargelaten, niet zo'n hele grote wandelbehoefte.
Ja, wat lach je nou!

- bram en thijs
- Zeer actief

Maar hierbij, ook handig voor Martijn, de Grote Zwitser in een notendop.
Met dank aan Twinkel.