Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Piepen
Moderator: moderatorteam
-
marianneke
- geregistreerd lid
- Aantal honden: 2
Piepen
Hoi,
Ik heb een vraag over mijn herplaatsertje.
Hij piept ontzettend veel als hij zijn zin niet krijgt. Hij was dan ook ontzettend verwend en veel te dik toen hij hier kwam.
Dat piepen houdt hij dus echt uren vol. Langer dan dat ik het negeren kan vaak.
Hij is 6,5 jaar oud en nu 4 weken hier.
Wat kan ik tegen dat piepen doen? Buiten dat ik er eigenlijk gek van word geeft hij me ook het gevoel dat hij het niet echt naar de zin heeft hier.
Anderzijds is hij hartstikke blij als ik thuis kom en komt hij elke avond lekker bij me liggen.
Maar dat drammerige piepen is echt irritant. Net een stampvoetende peuter. Vaak loopt ie zelfs achteruit en met zijn achterpootje te stampen.
Hij piept ontzettend veel als hij zijn zin niet krijgt. Hij was dan ook ontzettend verwend en veel te dik toen hij hier kwam.
Wat kan ik tegen dat piepen doen? Buiten dat ik er eigenlijk gek van word geeft hij me ook het gevoel dat hij het niet echt naar de zin heeft hier.
Anderzijds is hij hartstikke blij als ik thuis kom en komt hij elke avond lekker bij me liggen.
Maar dat drammerige piepen is echt irritant. Net een stampvoetende peuter. Vaak loopt ie zelfs achteruit en met zijn achterpootje te stampen.
- Lanavandevledders
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 1
Re: Piepen
Lana vertoont dit gedrag ook, als ze erg graag iets wil of zo, zeuren noem ik het.
even vind ik prima, maar dan is het klaar, luistert ze niet, dan stuur ik haar naar haar plek [ dat is de bench]
wel heb ik haar vanaf pup, dus ze weet hoe laat of het dan is, en dat doorzeuren toch niet helpt, dus legt ze zich er bij neer.
hoe of je dit moet doen bij een herplaatser, heb geen flauw idee, dus blijf even meelezen.
even vind ik prima, maar dan is het klaar, luistert ze niet, dan stuur ik haar naar haar plek [ dat is de bench]
wel heb ik haar vanaf pup, dus ze weet hoe laat of het dan is, en dat doorzeuren toch niet helpt, dus legt ze zich er bij neer.
hoe of je dit moet doen bij een herplaatser, heb geen flauw idee, dus blijf even meelezen.
- ceciel
- Zeer actief
Wat ik me kan herinneren van mijn vorige hond, ook een herplaatser, is dat hij zeker een week of vier hartstikke onrustig was. Niet zozeer piepen maar hyperend rondlopen, geen rust kunnen vinden in huis etc. Ik zat midden november met alle balkondeuren wijd open onder de fleecedekens te vernikkelen op de bank me af te vragen of dit voor altijd zo zou blijven
Ik heb hem laten begaan, geen druk of gemopper en hem meegenomen in de dagelijkse routine, totdat hij op een middag in de woonkamer kwam liggen een ontzettend diepe zucht slaakte en ontspande.
Kan je uitleggen wat je bedoelt met als hij zijn zin niet krijgt? Zoals ik het nu lees houden jullie elkaar in ieder geval 'goed' bezig..
Ik heb hem laten begaan, geen druk of gemopper en hem meegenomen in de dagelijkse routine, totdat hij op een middag in de woonkamer kwam liggen een ontzettend diepe zucht slaakte en ontspande.
Kan je uitleggen wat je bedoelt met als hij zijn zin niet krijgt? Zoals ik het nu lees houden jullie elkaar in ieder geval 'goed' bezig..
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Gun die hond gewoon wat tijd om te wennen, dat gaat echt niet in 4 weken
Een hond moet zich eerst veilig voelen voor er wat rust in komt.

-
marianneke
- geregistreerd lid
Hij is niet hyper ofzo maar hij piept. Hij piept als de katten eten krijgen, hij piept als ik niet stil zit maar wat doe, hij piept als ik naar toilet ga, hij piept bij de la waar het voer staat, hij piept als ik de bal niet snel genoeg gooi, kortom, hij piept altijd. Alleen als ik op de bank zit piept hij niet. En 's nachts piept hij niet.ceciel schreef:Wat ik me kan herinneren van mijn vorige hond, ook een herplaatser, is dat hij zeker een week of vier hartstikke onrustig was. Niet zozeer piepen maar hyperend rondlopen, geen rust kunnen vinden in huis etc. Ik zat midden november met alle balkondeuren wijd open onder de fleecedekens te vernikkelen op de bank me af te vragen of dit voor altijd zo zou blijven![]()
Volgens mij is hij gewoon gewend met piepen alles gedaan te krijgen.
-
blondie
- Zeer actief
Ja, maar je hoeft niet alles te accepteren wat een hond doet omdat hij gewend is zijn zin te krijgen. Kan niet de situatie bij TS beoordelen natuurlijk, maar mijn ervaring is dat er niets mis is met duidelijkheid geven aan de hond die vanuit een andere huissituatie in een nieuwe situatie komt.Pemba schreef:Gun die hond gewoon wat tijd om te wennen, dat gaat echt niet in 4 weken![]()
Natuurlijk moeten ze wennen, maar dat moet jij als nieuwe eigenaar ook. Als TS al aangeeft dat de hond vrij verwend was dan is er niets mis met grenzen stellen aan bepaald gedrag.
En dat hoeft niet met nee, negeren, afzonderen etc. te gebeuren. Maar dan een alternatief bieden, heel kort iets van hem verwachten (heel even wachten, heel even in de mand) dan bij je roepen en even spelen of een snoepje geven. Maar het lijkt mij van belang dat hij leert dat hij niet alles met piepen of met volgend en min of meer aandacht afdwingen gedaan gaat krijgen.
Beloon hem maar meer als hij kort even naar iets wat je van hem vraagt luistert en probeer zelf het initiatief tot aandacht geven in eigen hand te houden. Hem roepen voor hij gaat piepen bijvoorbeeld.
En bij momenten waarvan je weet dat hij gaat piepen (toilet) ook iets bedenken om hem daarin bij te betrekken omdat je eigenlijk al weet dat hij ook dan gaat piepen. Later kun je dat wel weer afbouwen als hij dat vertrouwen krijgt of als hij snapt dat jij zijn gedrag niet ok vindt op bepaalde momenten.
Het is wel een proces vaak, maar ik ben zelf van mening dat juist bij een herplaatser waar bepaald gedrag bij is ingesleten je eerder duidelijk moet aangeven wat de regels in het nieuwe huis zijn.
-
marianneke
- geregistreerd lid
Het is wel een proces vaak, maar ik ben zelf van mening dat juist bij een herplaatser waar bepaald gedrag bij is ingesleten je eerder duidelijk moet aangeven wat de regels in het nieuwe huis zijn.[/quote]
Dat dus zeker. Ik ben niet bereid alles van hem te accepteren.
Zelf heb ik het gevoel dat ik van een 'verwende baby' weer hond moet maken.
Het meeste lukt ook wel. Het blaffen heb ik er al bijna uit en hij weet dat hij op de bank mag als dat van mij mag enzo.
Toen hij kwam was het helemaal een ongeleid projectiel.
Alleen dat piepen vind ik moeilijk. Als ik dat corrigeer krijgt ie wat ie wil, namelijk aandacht.
Als ik het negeer vind ik het moeilijk te bepalen hoelang hij stil moet zijn. Als hij bv in de keuken zit en even niet piept en ik wil hem gaan halen piept hij alweer eer dat ik daar ben
Dat dus zeker. Ik ben niet bereid alles van hem te accepteren.
Zelf heb ik het gevoel dat ik van een 'verwende baby' weer hond moet maken.
Het meeste lukt ook wel. Het blaffen heb ik er al bijna uit en hij weet dat hij op de bank mag als dat van mij mag enzo.
Alleen dat piepen vind ik moeilijk. Als ik dat corrigeer krijgt ie wat ie wil, namelijk aandacht.
Als ik het negeer vind ik het moeilijk te bepalen hoelang hij stil moet zijn. Als hij bv in de keuken zit en even niet piept en ik wil hem gaan halen piept hij alweer eer dat ik daar ben
-
marianneke
- geregistreerd lid
Iemand hier nog tips wat ik kan doen?
Het wordt alleen maar erger en ik dreig werkelijk te ontploffen.
2 uur lang nu piepen en keffen. Dit wordt een machtsstrijd zo lijkt het.
Hij krijgt me aardig gek in elk geval.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Sorry geen tips. Ooit een DH gehad die dat ook deed (zie/hoor het vaker van de DH) er niet uitgekregen. Gelukkig was hij hier maar tijdelijk.marianneke schreef:Iemand hier nog tips wat ik kan doen?
-
Sandra&co
Misschien zijn jullie gewoon geen goede match, dat kan he. Je hebt hem nu een krappe 1,5 maand en hebt het nú al over een machtsstrijd en dat je op ontploffen staat. Moet je niet willen want die hond voelt naadloos aan hoe jij je over hem voelt. Jullie maken elkaar daarmee ongelukkig. Het enige wat je kunt doen is je vasthouden aan het feit dat er al verbetering in zijn gedrag zit:
Wat doe je zoal met hem qua uitdaging? Beweging, mentaal?Het meeste lukt ook wel. Het blaffen heb ik er al bijna uit en hij weet dat hij op de bank mag als dat van mij mag enzo.
-
marianneke
- geregistreerd lid
Het is niet dat hij zich verveelt. Hij weigert mijn regels te accepteren en weet niet beter dan dat hij met piepen en blaffen zijn zin krijgt.Sandra&co schreef:Misschien zijn jullie gewoon geen goede match, dat kan he. Je hebt hem nu een krappe 1,5 maand en hebt het nú al over een machtsstrijd en dat je op ontploffen staat.
Wat doe je zoal met hem qua uitdaging? Beweging, mentaal?
Verder is het een schat van een hond en ik ben ook echt blij met hem maar hij moet leren dat hij in de keuken is als er gegeten wordt.
Dat is een kwartiertje op een dag maar op deze manier zit hij daar uren.
Hij stopt gewoon niet.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Ik zou niet wachten tot hij stil is. Ga je namelijk niet winnen. Negeer het gepiep en geblaf. Dus als hij een kwartier in de keuken moet, haal je hem na dat kwartier op. Wel blijven belonen voor stil zijn. Maar verder doen alsof hij niet loopt te piepen en te keffen. Denk dat je daar meer rust mee creëert dan zoals je het nu probeert.
Paco, van m'n schoonouders, piept ook heel veel. Ik negeer dat grotendeels. En het neemt hier altijd af als hij wat langer bij ons is
Paco, van m'n schoonouders, piept ook heel veel. Ik negeer dat grotendeels. En het neemt hier altijd af als hij wat langer bij ons is
-
marianneke
- geregistreerd lid
Dat zou ik kunnen proberen. Als hij het dan maar niet steeds vaker gaat doen en het idee krijgt dat hij bepaalt hier in huis. Ik 'mag' bijvoorbeeld ook al niet naar de wc of even naar buiten lopen.Fotogravinnetje schreef:Ik zou niet wachten tot hij stil is. Ga je namelijk niet winnen. Negeer het gepiep en geblaf.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Probleem lijkt mij vooral dat je nu teveel met dat gepiep doet. Het is een ding geworden. En als het een ding is, kan hij je ermee manipuleren, als ie maar lang genoeg volhoudt. En daar heeft hij zo te horen ervaring mee. Dus zorg dat het voor jou geen issue is. Wat hij ook doet, jij doet dingen wanneer jij zin hebt, ongeacht zijn gedrag. Laat hem geen invloed daarop hebben de ene of de andere kant op met z'n geluiden. Stilte kun je uiteraard wel begonnen. Rest moet neutraal zijn voor jou, terwijl het op dit moment negatief is voor jou. Zal niet meevallen, omdat je al gefrustreerd bent door de herrie, maar ik denk echt dat dat het meeste effect gaat hebben
-
marianneke
- geregistreerd lid
Dat klopt wel. Ik laat nu dingen omdat ik weet dat hij dan gaat piepen en zo wordt zijn piepen indirect toch beloond. Dat frustreert me eigenlijk meer dan het werkelijke piepen en keffen.
Ik ga het eens proberen te negeren. Eens kijken wat hij dan gaat doen.
Het vreemde vind ik dat de vorige eigenaar aangeeft dit gedrag niet te herkennen (maar waarschijnlijk kreeg hij daar automatisch altijd al zijn zin)
Ik ga het eens proberen te negeren. Eens kijken wat hij dan gaat doen.
Het vreemde vind ik dat de vorige eigenaar aangeeft dit gedrag niet te herkennen (maar waarschijnlijk kreeg hij daar automatisch altijd al zijn zin)
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ik heb een duitse herder die miept en het is niet eens zozeer om haar zin te krijgen of om aandacht, maar meer een gewoonte, waarbij ze zelf vaak niet eens in de gaten heeft dat ze het doet.
ik negeer het meestal en als het aandacht vragen is maak ik er een grapje van, zing een raar liedje over een mieperdepieperd, geef haar een aai over haar bol, of speel even met haar en ga verder met wat ik aan het doen ben.
bijna altijd stopt ze er daarna mee en gaat slapen of kluiven of met een van haar speeltjes spelen.
afleren kan ik het haar niet, het gemiep in de hand houden tot op zekere hoogte wel.
ik geloof niet zo in manipulerende honden, zeker niet als ze er nog maar zo kort zijn.
ik geloof wel in honden die zich nog niet zo erg thuisvoelen in hun nieuwe huis en die de huisregels nog niet zo goed begrijpen, waardoor ze terugvallen in bekend (en soms bijzonder nerveus, maar daarom niet minder irritant) gedrag.
als ik jou was zou ik afstappen van het idee dat je hond de macht aan het overnemen is, me eens lekker bezig gaan houden met hem, wat meer aandacht besteden aan het aanleren van de huisregels en -gewoontes en aan een goede band werken.
ik denk dat dat heel wat meer zoden aan de dijk zal zetten dan al je geïrriteerdheid bij elkaar
edit: oh en ik denk ook niet dat je wat bereikt met dat langer in de keuken laten zitten.
van wat ik hier lees heeft je hond geen idee waarom dat is, wordt het een soort van straf en omdat ie geen idee heeft waarom hij die straf krijgt schiet deze maatregel z'n doel ver voorbij en maakt je hond alleen nog maar onzekerder, waardoor ie meer zal gaan piepen en blaffen en je cirkeltje weer rond is.
ik negeer het meestal en als het aandacht vragen is maak ik er een grapje van, zing een raar liedje over een mieperdepieperd, geef haar een aai over haar bol, of speel even met haar en ga verder met wat ik aan het doen ben.
bijna altijd stopt ze er daarna mee en gaat slapen of kluiven of met een van haar speeltjes spelen.
afleren kan ik het haar niet, het gemiep in de hand houden tot op zekere hoogte wel.
ik geloof niet zo in manipulerende honden, zeker niet als ze er nog maar zo kort zijn.
ik geloof wel in honden die zich nog niet zo erg thuisvoelen in hun nieuwe huis en die de huisregels nog niet zo goed begrijpen, waardoor ze terugvallen in bekend (en soms bijzonder nerveus, maar daarom niet minder irritant) gedrag.
als ik jou was zou ik afstappen van het idee dat je hond de macht aan het overnemen is, me eens lekker bezig gaan houden met hem, wat meer aandacht besteden aan het aanleren van de huisregels en -gewoontes en aan een goede band werken.
ik denk dat dat heel wat meer zoden aan de dijk zal zetten dan al je geïrriteerdheid bij elkaar
edit: oh en ik denk ook niet dat je wat bereikt met dat langer in de keuken laten zitten.
van wat ik hier lees heeft je hond geen idee waarom dat is, wordt het een soort van straf en omdat ie geen idee heeft waarom hij die straf krijgt schiet deze maatregel z'n doel ver voorbij en maakt je hond alleen nog maar onzekerder, waardoor ie meer zal gaan piepen en blaffen en je cirkeltje weer rond is.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
Geef je hem af en toe lang kauwwerk?
Een gevulde kong, of stuk bullepees ofzo.
Of een voer bal vullen.
Zodat hij eventjes wat te doen heeft.
Ik kan zelf ook niet tegen jengelend gepiep, zou daar ook gestoord van worden. Maar grote kans dat dit gewoon onzekerheid is. In een ander huis, andere mensen. Hij weet niet wat hem overkomt. En is daar zenuwachtig en nerveus onder, misschien.
Ik zou hem de voordeel van je twijfel geven, en hem meer steun en zekerheid bieden. Af en toe geruststellend toespreken, of een aai.
Maar ook anderzijds werken aan meer zelfstandigheid. Dus even op de plaats sturen met iets lekkers. Probeer dat eerst heel kort te doen, met een snoepje. Niet erg als hij daarna weer uit zijn mandje komt. Gewoon de eerste week dat 6 keer per dag herhalen, als langer kauwwerk nog niet lukt.
Als hij met een voer bal of iets dergelijks wel zichzelf wat zoet kan houden, zonder steeds te piepen, is dat natuurlijk al goed. Maar als hij die rust niet heeft, dan korte momentjes op de plaats met een snoepje.
Alleen om hem een beetje zelfstandigheid te leren. En te leren dat het oké is, als hij je niet zo op de voet volgt.
En als hij spelen leuk vindt, met een bal of flosstouw, zou ik dat ook regelmatig even doen.
Je kan geen discipline verwachten, als er ook niet wat leuks met hem gedaan wordt.
Aandacht op jouw momenten, en soms even geen aandacht. Geef hem wat te kauwen, en negeer hem even. Of zeg even wat tegen hem. Maar verder even niks. Leer ook dat er rust momenten zijn.
Rust, (reinheid) en regelmaat werken meestal goed bij nerveuze typetjes.
Houdt wel in je achterhoofd, dat dit hondje dus piept om te communiceren. het zal best even duren voor dat dit veel minder wordt.
Of een voer bal vullen.
Zodat hij eventjes wat te doen heeft.
Ik kan zelf ook niet tegen jengelend gepiep, zou daar ook gestoord van worden. Maar grote kans dat dit gewoon onzekerheid is. In een ander huis, andere mensen. Hij weet niet wat hem overkomt. En is daar zenuwachtig en nerveus onder, misschien.
Ik zou hem de voordeel van je twijfel geven, en hem meer steun en zekerheid bieden. Af en toe geruststellend toespreken, of een aai.
Maar ook anderzijds werken aan meer zelfstandigheid. Dus even op de plaats sturen met iets lekkers. Probeer dat eerst heel kort te doen, met een snoepje. Niet erg als hij daarna weer uit zijn mandje komt. Gewoon de eerste week dat 6 keer per dag herhalen, als langer kauwwerk nog niet lukt.
Als hij met een voer bal of iets dergelijks wel zichzelf wat zoet kan houden, zonder steeds te piepen, is dat natuurlijk al goed. Maar als hij die rust niet heeft, dan korte momentjes op de plaats met een snoepje.
Alleen om hem een beetje zelfstandigheid te leren. En te leren dat het oké is, als hij je niet zo op de voet volgt.
En als hij spelen leuk vindt, met een bal of flosstouw, zou ik dat ook regelmatig even doen.
Je kan geen discipline verwachten, als er ook niet wat leuks met hem gedaan wordt.
Aandacht op jouw momenten, en soms even geen aandacht. Geef hem wat te kauwen, en negeer hem even. Of zeg even wat tegen hem. Maar verder even niks. Leer ook dat er rust momenten zijn.
Houdt wel in je achterhoofd, dat dit hondje dus piept om te communiceren. het zal best even duren voor dat dit veel minder wordt.
-
marianneke
- geregistreerd lid
Die indruk heb ik ook wel. Dat hij er niks van snapt hier. Aan de andere kant zit hij in de keuken met mijn andere hond die wel gewoon rustig is en deze soms zelfs corrigeert.renee-uk schreef: edit: oh en ik denk ook niet dat je wat bereikt met dat langer in de keuken laten zitten.
Maar als hij niet stil wordt kan ik stil ook niet belonen dus dat dit zo niet gaat werken zie ik ook wel in.
-
marianneke
- geregistreerd lid
Hij kan heel goed lange tijd rustig en stil zijn hoor. Slaapt veel en met een botje is hij ook uren zoet.Emma schreef:Geef je hem af en toe lang kauwwerk?
Of een voer bal vullen.
Zolang hij mij maar ziet. Als hij me niet ziet gaat het mis. Maar ik moet ook wel eens ergens anders zijn dan in de kamer.
En hij dus in de keuken als de katten eten.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ik zou dat stil zijn belonen gewoon even helemaal laten varen.marianneke schreef:Die indruk heb ik ook wel. Dat hij er niks van snapt hier. Aan de andere kant zit hij in de keuken met mijn andere hond die wel gewoon rustig is en deze soms zelfs corrigeert.renee-uk schreef: edit: oh en ik denk ook niet dat je wat bereikt met dat langer in de keuken laten zitten.
Maar als hij niet stil wordt kan ik stil ook niet belonen dus dat dit zo niet gaat werken zie ik ook wel in.
dan neem je ook al een hoop spanning weg, want dan hoef je ook niet meer zo op te letten of ie nou wel of niet stil is
je hond is gewoon nog onzeker, hij snapt nog niet zo goed hoe het allemaal werkt en daarom zal ie ook zo aan jou hangen: jij bent zijn zekerheid op dit moment en als jij wegloopt neem je zijn zekerheid mee.
ik zou hem lekker bij me laten zijn als dat kan en hem met kleine beetjes tegelijk wennen aan het feit dat je wel eens uit zicht bent, maar altijd weer terugkomt.
en met hoe minder spanning dat allemaal gepaard gaat, des te eerder zal ie gewend zijn aan het ritme van het dagelijkse leven in jullie huis.
sommige hondjes hebben daar nou eenmaal wat meer moeite mee dan andere en ik denk dat jouw hond er zo eentje is.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
jome
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Jij bent op dit moment zijn veilige persoonmarianneke schreef: Zolang hij mij maar ziet. Als hij me niet ziet gaat het mis. Maar ik moet ook wel eens ergens anders zijn dan in de kamer.
En hij dus in de keuken als de katten eten.
Alles is veranderd, anders huis, andere baas etc. dat zijn veel onzekerheden
Je ziet vaker dat ze zich dan aan een persoon vastklampen.
Ik zou hem die tijd geven/gunnen, duurt zeker 3 maanden voor ze echt goed hun plek hebben gevonden
-
-Saskia-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Dit heeft goed voor mijn herplaatser met verlatingsangst gewerkt (ander probleem maar gelijkaardige aanpak hier).renee-uk schreef:ik zou dat stil zijn belonen gewoon even helemaal laten varen.
dan neem je ook al een hoop spanning weg, want dan hoef je ook niet meer zo op te letten of ie nou wel of niet stil is![]()
Hij piepte of blafte wanneer ik uit zicht ging en wachten tot hij stopte was geen optie, vooral niet bij een hond met zulke angst.
Ik deed dus gewoon mijn ding, bleef even weg en kwam de ruimte opnieuw binnen ongeacht of hij nu blafte of niet. Na een tijdje had ie prima door dat ik ook weer terug kwam en is het piepen helemaal gestopt
Focus even wat minder op hoe je de hond wil hebben en wat meer op het leren kennen van de hond die je nu hebt.
Door er een ding van te maken schieten jullie alleen maar beiden in de stress.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Oh das rete irriterend kan ik ook niet tegen.marianneke schreef:Hoi,
Kan ook het karakter van de hond zijn.
Heb een keer een hond er voor weggegeven.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Hakkene
- Zeer actief
Anders zet je, als je er echt even niet meer tegen kan, een draadloze koptelefoon met goeie muziek op;)
-
Sandra&co
Onze JR vroeger deed het overigens ook de godganse dag. Dat was gewoon haar manier van communiceren. Hier ben ik. Ik zie je. Vind ik leuk. Heb je wat eten? Hoi? Gaan we wat doen? Dat heeft ze slechts 13 jaar volgehouden, daarna was het over 
Dat van die koptelefoon is fijn voor jezelf om het even te horen, maar het gaat je hond niet helpen, integendeel denk ik. Je gaat hem namelijk negeren en dan snapt hij er helemaal niks meer van wat het gedrag kan laten escaleren. Voor hetzelfde geld zit je dan over een paar weken met een hond die niet piept, maar bláft om aandacht/zekerheid/steun te krijgen.
Dat van die koptelefoon is fijn voor jezelf om het even te horen, maar het gaat je hond niet helpen, integendeel denk ik. Je gaat hem namelijk negeren en dan snapt hij er helemaal niks meer van wat het gedrag kan laten escaleren. Voor hetzelfde geld zit je dan over een paar weken met een hond die niet piept, maar bláft om aandacht/zekerheid/steun te krijgen.