Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hondenjas
Moderator: moderatorteam
- dagmar88
- Zeer actief
Re: Hondenjas
Die jockstraps hoef je niet om te doen. Alleen als het hard waait.
Kijk eens bij witjes.
Niko heeft naast een warme winterjas ook een softshell van zooplus.
Kijk eens bij witjes.
Niko heeft naast een warme winterjas ook een softshell van zooplus.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Pomppa
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 7&t=321074
Volgens mij zijn die ook prima geschikt. Op maat gemaakt en met fleece gevoerd is warm genoeg voor de gemiddelde hond
Volgens mij zijn die ook prima geschikt. Op maat gemaakt en met fleece gevoerd is warm genoeg voor de gemiddelde hond

- *Esther
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Hondenoutlet.nl Maar liever nog de winkel bezoeken.
- Leonie&Evi
- Actief
- Aantal honden: 1
Ik zou ook gaan voor een pomppa! Heb ik voor Evi ook en ben er zeer tevreden over!
- Leonie&Evi
- Actief
- Aantal honden: 1
Ik zou ook gaan voor een pomppa! Heb ik voor Evi ook en ben er zeer tevreden over!
- dagmar88
- Zeer actief
Mizzsylver schreef:Bij witjes zijn de meeste tot 55cm en de grotere meteen 60€ of meer. Ik wil em alleen maar gebruiken in de auto tussen de trainingsonderdelen in, en ik weet nog niet hoe ze een jas gaat vinden dus wil eerst een wat goedkoper model proberen![]()
Ja, ik had juist een grote voor een tientje. Wist ook niet of het op prijs gesteld zou worden, maar hij was toen half kaal, dus het moest.
Hij doet het ondertussen al twee jaar en is vol in gebruik (meneer rolt er graag mee in vieze dingen)
http://www.witjesverzendhuis.com/honden ... ktis-blauw
- krullie
- Zeer actief
https://www.horseshopinternational.nl/v ... shell.html
ik heb deze al heeel lang.
lekker soepel en warm.
ik heb deze al heeel lang.
lekker soepel en warm.
- dagmar88
- Zeer actief
Mizzsylver schreef: Ja die zag ik inderdaad, maar 65cm is nog te klein. Of ik meet niet goed, Dali is een flinke Duitse herder teef, als ik meet zoals op de plaatjes aangegeven, is haar ruglengte 70-75cm. Borstomvang 77cm. Hals 46cm.
Ze hoeft er ook niet mee te wandelen, maar zoals na het speuren in regen of sneeuw moet ze weer even in de auto tot het appel, en na het appel weer tot het pakwerk. Dan lijkt me een jas wel fijn voor dr. Als we gewoon gaan wandelen hoeft ze geen jas aan, ze heeft genoeg vacht en als ze nat wordt ligt ze daarna lekker warm in huis.

Maar met een flink vacht is het vast nog lastiger.

- dagmar88
- Zeer actief
Mizzsylver schreef:maar hoe ik ook meet ze wordt niet korter

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Heeft ze het echt koud dan in de auto na het trainen?
Ik zie bij de behendigheid echt zoveel honden die direct na het trainen een jas aankrijgen terwijl die honden aan alle kanten laten zien dat ze willen afkoelen. Op de (natte manege)grond willen liggen hijgend met jas aan... Microtrauma's die tijdens intensive training ontstaan kun je stopzetten/verminderen door koelen. Juist door warm houden na trainen worden kleine ontstekingsprocessen en microtrauma verergert. Bij paarden is men er inmiddels ook achter dat dekens en zweetdekens direct na inspanning zorgen voor eiwitschade. Spieren moeten afkoelen na heftige inspanning.
Als je bang bent dat ze het koud heeft zou ik als dat kan een bench in de auto neerzetten met een deken erover. Dan kan ze zelf kiezen of ze in het warme hol wil liggen of niet.
Ik zie bij de behendigheid echt zoveel honden die direct na het trainen een jas aankrijgen terwijl die honden aan alle kanten laten zien dat ze willen afkoelen. Op de (natte manege)grond willen liggen hijgend met jas aan... Microtrauma's die tijdens intensive training ontstaan kun je stopzetten/verminderen door koelen. Juist door warm houden na trainen worden kleine ontstekingsprocessen en microtrauma verergert. Bij paarden is men er inmiddels ook achter dat dekens en zweetdekens direct na inspanning zorgen voor eiwitschade. Spieren moeten afkoelen na heftige inspanning.
Als je bang bent dat ze het koud heeft zou ik als dat kan een bench in de auto neerzetten met een deken erover. Dan kan ze zelf kiezen of ze in het warme hol wil liggen of niet.
- Crescent
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Na lang zoeken heb ik twee pagony tiger dekentjes aangeschaft. Stevige klittenband om de borst en buik, warm en waterdicht. Geen buikflap dus niet handig voor echte vrieskou maar op zich zijn ze heel functioneel.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…