Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tuigje met ruimte achter voorpoten

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
Aantal honden: 1

Tuigje met ruimte achter voorpoten

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Ik ben voor Kai opzoek naar een tuigje wat niet te dicht achter zijn voorpoten zit.
We hebben de Perfect Fit gehad, we hebben de Hunter met neopreen gehad, we hebben de Ruffwear Front Range gehad..
Nu hebben we een tijd het Fleece harness ( https://www.dogfysion.nl/home/fleece-harness) gehad, dit ging redelijk, maar nu heeft hij weer een plek in zijn oksel.

Het tuigje moet best wel ontsnappingsproof zijn, liefst niet te grof ( de Front Range is iets grof voor Kai, het is maar een smal hondje )

Afbeelding
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
janeway
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Tuigje met ruimte achter voorpoten

Ongelezen bericht door janeway »

ik heb er een op maat laten maken bij iemand. Daarbij kan je dan zelf bepalen hoever het tuig achter de voorpoten vandaan zit. Zelf heb ik dus de rug niet goed gemeten.
Afbeelding
[/list]Koda heeft ook een facebookpagina

Afbeelding
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Deze heb ik voor Lazar: http://www.my-k9.eu/AnnyX-Y-tuigje-safety
Als je verderklikt op het fotoalbum wat er bij staat zie je er ook een paar honden die het aanhebben en hoe ver het achter de oksels zit.
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Afbeeldingstrand victor en Triss-51.jpg by Marenko, on Flickr
Ik heb deze voor Triss laten maken bij Blaire.de. Op maat gemaakt, met ruimte achter de voorpoten. En regelijk ontsnappingsproef, als hem goed op maat zet. :wink:
Afbeelding
Groetjes Marja
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik heb voor Amy net als tycha een tuigje van blaire.de en dat valt inderdaad mooi ruim achter de oksel:

Afbeelding20171109-IMG_7616 by Diana Jansen, on Flickr

Amy is geen ontsnapper, dus geen idee hoe ontsnappingsproof dit tuigje is, maar ze hebben hetzelfde tuig ook met een extra buikband (Sicherheitsgeschirr). Verder zijn er heel veel mogelijkheden qua breedte van de band, materiaal, kleuren, etc.
Ri@nne
Zeer actief

Bedankt!

Die van Blaire.de zien er goed uit zeg!

Ik ben alleen zo'n ongelooflijke muts wat meten betreft. Hoe nauw komt dat? En wat meet ik dan, als ik aan wil geven hoe ver het achter de voorpootjes moet? (Duits is een beetje verdwenen geloof ik. :schrik: :hmmm: )
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
DeDiana
Zeer actief

Ri@nne schreef:Bedankt!

Ik ben alleen zo'n ongelooflijke muts wat meten betreft. Hoe nauw komt dat? En wat meet ik dan, als ik aan wil geven hoe ver het achter de voorpootjes moet? (Duits is een beetje verdwenen geloof ik. :schrik: :hmmm: )
Ik heb dat nergens aangegeven, dat is gewoon het model van het tuig. Ik hoefde volgens mij alleen halsomtrek en borstomtrek door te geven. Het is heel verstelbaar, Amy zou het nog steeds passen als ze vijf kilo zou aankomen. Er is overigens wel een veld om specifieke aanwijzingen te geven. Daar zou je dat denk ik wel kunnen aangeven, en dan gaat het dus om de lengte van het rechte stukje boven op de rug.
Ri@nne
Zeer actief

DeDiana schreef:
Ri@nne schreef:Bedankt!

Ik heb dat nergens aangegeven, dat is gewoon het model van het tuig. Ik hoefde volgens mij alleen halsomtrek en borstomtrek door te geven. Het is heel verstelbaar, Amy zou het nog steeds passen als ze vijf kilo zou aankomen. Er is overigens wel een veld om specifieke aanwijzingen te geven. Daar zou je dat denk ik wel kunnen aangeven, en dan gaat het dus om de lengte van het rechte stukje boven op de rug.
Bedankt!
Ik ga straks even kijken!
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief

Geen idee wat Wollwark is, misschien is dat nieuw? Ik heb neopreen, dat is wat steviger dan fleece; Amy heeft al een ander fleecetuig.
Ri@nne
Zeer actief

DeDiana schreef:Geen idee wat Wollwark is, misschien is dat nieuw? Ik heb neopreen, dat is wat steviger dan fleece; Amy heeft al een ander fleecetuig.

Mijn bericht is kwijt. :denken:

Wollwalk is scheerwol hoorde ik net. Dat zou ideaal zijn voor Kai's dunne huidje, maar hij is hartstikke allergisch voor alles wat op schaap lijkt dus dat doen we maar niet.
Kaitje heeft nu een fleece tuig.. Neopreen is wel zacht ook voor de huid, of niet?
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief

Ri@nne schreef: Mijn bericht is kwijt. :denken:
Hé, wat raar! Ik heb er dus gewoon op geantwoord, hoe kan het dan daarna weg zijn? :denken:
Ri@nne schreef:Wollwalk is scheerwol hoorde ik net. Dat zou ideaal zijn voor Kai's dunne huidje, maar hij is hartstikke allergisch voor alles wat op schaap lijkt dus dat doen we maar niet.
Kaitje heeft nu een fleece tuig.. Neopreen is wel zacht ook voor de huid, of niet?
Ja, neopreen is ook zacht. Amy heeft ook een gevoelige huid doordat ze niet overal evenveel vacht heeft, maar dat neopreen zit goed bij haar en het tuig schuift ook niet als je het goed afstelt. Het materiaal zelf voelt dus zacht, maar het is wel wat stugger/steviger dan fleece.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

1 x is genoeg ;)

Suzanne
Laatst gewijzigd door ~Suzanne~ op 27 dec 2017 07:43, 1 keer totaal gewijzigd.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Hou er wel erg in dat hoe meer ruimte na de achterpoten, hoe groter de kans op ontsnapping; het tuig zit dan al snel te ruim, zeker in beweging. Als het echt ontsnappingsproof moet zijn, zou ik kiezen voor een goede pasvorm, eventuele met een extra band na de ribben.

Suzanne
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano

Ongelezen bericht door Barkley »

runninggirl schreef:Deze heb ik voor Lazar: http://www.my-k9.eu/AnnyX-Y-tuigje-safety
Als je verderklikt op het fotoalbum wat er bij staat zie je er ook een paar honden die het aanhebben en hoe ver het achter de oksels zit.
Ik heb dan niet het safety tuigje maar bij Fred zit er nog heel veel ruimte tussen de voorpoten en de band. Ik zal zo even een foto opsnorren

Afbeelding
Ri@nne
Zeer actief

~Suzanne~ schreef:Hou er wel erg in dat hoe meer ruimte na de achterpoten, hoe groter de kans op ontsnapping; het tuig zit dan al snel te ruim, zeker in beweging. Als het echt ontsnappingsproof moet zijn, zou ik kiezen voor een goede pasvorm, eventuele met een extra band na de ribben.

Suzanne
Kai is geen ontsnapper, hij is angstig, maar rent vrijwel altijd vooruit als hij bang is. ( 9 vd 10 keer ben ik het voor. ) Hij vecht dus niet tegen het tuigje / om uit het tuigje te komen..
Ik wil natuurlijk wel een zo veilig mogelijk tuigje hebben, mocht ik m een keer op moeten hijsen.. vandaar het ontsnappingsproof!
Die extra band na de ribben hebben we gehad, maar hij durfde zich er niet in te bewegen, dus dat was wel heel ontsnappingsproof.. :LOL:
Afbeelding
Ri@nne
Zeer actief

Barkley schreef:
runninggirl schreef:Deze heb ik voor Lazar: http://www.my-k9.eu/AnnyX-Y-tuigje-safety
Ik heb dan niet het safety tuigje maar bij Fred zit er nog heel veel ruimte tussen de voorpoten en de band. Ik zal zo even een foto opsnorren

Afbeelding
Die zit inderdaad ook erg mooi! Ik ga er vandaag eens naar kijken en e opties afwegen!
Afbeelding
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Finn heeft er nu eentje van Just for Dogs

Afbeelding
welshwitch
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Jack Hussell
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door welshwitch »

Die heb ik ook voor Tommy, zijn erg fijne tuigjes.
Afbeelding
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Ik heb tuigen van Aura for dogs (http://4dox.nl/), die kun je helemaal op maat laten maken ook de afstand tussen halsdeel en borstdeel. Als je het meten lastig vindt, kan ze ook een meettuig opsturen dat je op maat kunt maken voor je hond. De tuigen bevallen mij heel goed.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”