Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

NHSB nummer

Moderator: moderatorteam

veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

NHSB nummer

Ongelezen bericht door veertje »

Een vraag, mag ik een hond in de jeugdklasse inschrijven als ik nog geen NHSB nummer heb?

Ik heb inmiddels Tess haar stamboom en die moet ik nu opsturen om een NHSB nummer te krijgen. Maar nu dacht ik gelezen te hebben dat ze tot puppyklasse mogen meedoen zonder dat nummer en daarna niet? Zou Tess graag in Eindhoven inschrijven en dan is ze op de dag af 9 maanden en dus jeugdklasse (geboren 2 mei, show 2 februari).
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: NHSB nummer

Ongelezen bericht door Maeve »

Segno stond op de winner in de jeugd terwijl het NHSB nog in aanvraag was :ok: Was geen probleem.
jome
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door jome »

De laatste keer dat ik een show organiseerde was in 2016, toen was idd de regel dat het bij de (jongste)pupklas geaccepteerd mocht worden als nhsb in aanvraag was, daarboven moest het nhsb binnen zijn.
Geen idee of die regel veranderd is.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Ik heb er afgelopen jaar naar gezocht maar kon de regel dat het niet mocht na de puppenklas niet vinden in het huidige KR. Als iemand m wel kan vinden hoor ik graag waar, das altijd wel handig om te weten ivm show organiseren.
veertje
Zeer actief

Oke, dan ga ik het gewoon doen. Het leek mij ook raar inderdaad, maar heb er geen verstand van en vind wel meer raar :mrgreen:
Nu dat verdomde ding nog opsturen (is dat nog van deze tijd?)...
veertje
Zeer actief

Nanna schreef:
veertje schreef:Een vraag, mag ik een hond in de jeugdklasse inschrijven als ik nog geen NHSB nummer heb?

Ik heb inmiddels Tess haar stamboom en die moet ik nu opsturen om een NHSB nummer te krijgen. Maar nu dacht ik gelezen te hebben dat ze tot puppyklasse mogen meedoen zonder dat nummer en daarna niet? Zou Tess graag in Eindhoven inschrijven en dan is ze op de dag af 9 maanden en dus jeugdklasse (geboren 2 mei, show 2 februari).
Ik zou een hond van net 9 maanden niet in de jeugdklas inschrijven. Dat gaat ze altijd afleggen tegen honden die richting die 18 maanden gaan. In de jeugdklas worden foutjes al zwaarder aangerekend dan in de puppyklas.
En ik neem aan dat je een exportpedigree hebt? Aan een gewone stamboom heb je niks qua insturen voor een NHSBnummer.
Nou ja dat is ook wel een dingetje ja. Al is Tess best af voor haar leeftijd. Ze heeft de slungelige fase overgeslagen geloof ik :tongue: Maar bij de puppen inschrijven zal wel niet meer mogen neem ik aan?
Het is wel fijn dichtbij, dat vond ik wel handig :D

En het is een exportpedigree inderdaad :wink:
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Nou Mieke heeft mij dan weer gebeld voor de winner ivm het ontbreken van een NHSB nummer. Ik heb James al die tijd ingeschreven op zijn KC Registernummer, op het adres van de fokker. Maar even, zodra je de boom instuurt heb je binnen 4 dagen de factuur met je nieuwe NHSB in handen. En met dat nummer kun je gewoon inschrijven :) Wel even je factuur betalen maar daar gaan ze niet meteen over zeuren ;)
veertje
Zeer actief

grover schreef:Nou Mieke heeft mij dan weer gebeld voor de winner ivm het ontbreken van een NHSB nummer. Ik heb James al die tijd ingeschreven op zijn KC Registernummer, op het adres van de fokker. Maar even, zodra je de boom instuurt heb je binnen 4 dagen de factuur met je nieuwe NHSB in handen. En met dat nummer kun je gewoon inschrijven :) Wel even je factuur betalen maar daar gaan ze niet meteen over zeuren ;)

Oh zo snel ja? Ik dacht dat ik dan eerst het hele riedeltje afgehandeld moest hebben. Maar als het zo snel is wacht ik gewoon even met inschrijven tot dat binnen is, dan is er sowieso geen probleem meer neem ik aan.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

maakt toch niet uit dat ze het 'aflegt', ligt een beetje aan waarom je gaat. Als je haar in 3 shows jeugdkampioen wil hebben, dan wel ja, anders maakt het toch niet zoveel uit?
veertje
Zeer actief

sbientje schreef:maakt toch niet uit dat ze het 'aflegt', ligt een beetje aan waarom je gaat. Als je haar in 3 shows jeugdkampioen wil hebben, dan wel ja, anders maakt het toch niet zoveel uit?
Nee maakt mij ook niet uit. Ik ga voor een leuk keurverslag en de ervaring. Zowel de ervaring voor haar als mezelf, want ik kan alleen leren door het te doen.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Nanna schreef:
veertje schreef:Een vraag, mag ik een hond in de jeugdklasse inschrijven als ik nog geen NHSB nummer heb?

Ik zou een hond van net 9 maanden niet in de jeugdklas inschrijven. Dat gaat ze altijd afleggen tegen honden die richting die 18 maanden gaan. In de jeugdklas worden foutjes al zwaarder aangerekend dan in de puppyklas.
En ik neem aan dat je een exportpedigree hebt? Aan een gewone stamboom heb je niks qua insturen voor een NHSBnummer.
Dan moet je dus niet showen met een hond van net 9 maanden. Vanaf 15 maanden heb je (tijdelijk) keus in welke klasse je inschrijft (vanaf dan kun je ook in tussenklasse en open klasse inschrijven). Tess mag op die dag alleen in de jeugd ingeschreven worden, niet meer in een van de puppy-klassen
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

veertje schreef:
grover schreef:Nou Mieke heeft mij dan weer gebeld voor de winner ivm het ontbreken van een NHSB nummer. Ik heb James al die tijd ingeschreven op zijn KC Registernummer, op het adres van de fokker. Maar even, zodra je de boom instuurt heb je binnen 4 dagen de factuur met je nieuwe NHSB in handen. En met dat nummer kun je gewoon inschrijven :) Wel even je factuur betalen maar daar gaan ze niet meteen over zeuren ;)

Oh zo snel ja? Ik dacht dat ik dan eerst het hele riedeltje afgehandeld moest hebben. Maar als het zo snel is wacht ik gewoon even met inschrijven tot dat binnen is, dan is er sowieso geen probleem meer neem ik aan.
Ja viel mij ook mee, tja als er geld te halen valt is de Raad blijkbaar ineens heul snel :LOL: Dus ik zou ook wachten tenzij de sluitingsdatum morgen is ofzo :P Maar dan staan de gegevens in ieder geval goed en zit je niet met eventuele documenten die naar het buitenland gestuurd worden :)
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Gewoon inschrijven met 9 mnd hoor. Als je een goede hond hebt, maakt de leeftijd niks uit.
Jillz werd beste teef vanuit de 1e keer jeugdklas en de 2e keer bob met een paar kampioenen ingeschreven. Ook nog big3 vanuit de jeugdklasse;-)En daarna nog heel vaak. Ze is 19 mnd en we kunnen kwartetten met cac’s :goeie:
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
under the red sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door under the red sky »

Nanna schreef:Is toch raar. Dus als je een volwassen hond importeert mag je die niet eerder inschrijven dan dat je dat NHSB nummer hebt?
En volgens mij mag het in de jeugdklas ook nog hoor. Een vriendin van me schrijft gewoon haar importPuli in in de jeugdklas, en die heeft ook nog geen NHSB nummer.
Dan schrijf je die in op naam van de buitenlandse eigenaar en je eigen adres als correspondentieadres.
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
Plaats reactie

Terug naar “Show”