Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Een hond erbij, toch geen succes...
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Een hond erbij, toch geen succes...
Vorige week heb ik heel enthousiast jullie hulp ingeroepen, bij het zoeken naar een leuke naam omdat ik er een bearcoat sharpei reutje van 6 maanden bij zou krijgen.
Afgelopen vrijdag ging ik dus met Nieve op weg naar Joey (zo heette het sharpeitje). Daar aangekomen troffen we een behoorlijk terughoudend hondje aan. Maar hij liet zich benaderen door mij (wat volgens de eigenaar niet snel gebeurde) en ook Nieve vond ie erg leuk. Nieve leek hem ook leuk te vinden, dus besloten om hem mee te nemen.
Vrijdag ging het allemaal super. Hij werd al iets vrijer en speelde lief met Nieve. Ook 's nachts geen problemen...alles ging goed. Dus zaterdag even in de tuin met die twee. Na een kwartier te hebben staan kijken, ging ik even naar binnen. Toen ik terug kwam stonden beide honden kwispelend voor de deur, dus ik laat ze naar binnen. En ik zie bloed op Joey's kop...dus kijken, schoonmaken...etc...Joey had een redelijke snee in zijn rimpel. Hij was daar echt totaal niet onder de indruk van en ging rustig door om Nieve in haar wangen te bijten.
Zelf was ik natuurlijk wel erg geschrokken en wilde graag de mening van een ander hierop horen. Dus hondjes mee in de auto en naar de hondenschool (instructrice is gedragstherapeut). Zijn heeft een tijdje de honden geopserveerd en kwam tot de conclusie dat Joey erg aan Nieve hing, hij was behoorlijk opdringerig, reageerde niet op haar waarschuwingen. Nieve voelde zich daar niet prettig bij. Mijn instructrice rade mij aan de honden niet weer zonder toezicht bij elkaar te laten. Ook een sharpei fokker gaf deze raad. Maar splitsen was ook geen optie, want Joey ging heel erg blaffen als ie alleen zat en Nieve niet in de buurt was.
Goed, het einde van het verhaal is, dat Joey dus niet kon blijven (voor z'n eigen veiligheid) :cry2: :cry2: :cry2: :cry2: :cry2:
Ik vond het echt vreselijk om hem toch weg te doen, want hij was inmiddels al een stuk vrijer tegen mij en kwam zelfs om knuffels en aaien. En op de een of andere manier heeft hij mij weten te raken, waardoor ik opslag verliefd op hem werd.
Nu weet ik dus zeker dat Nieve echt alleen blijft. Misschien over een x-aantal jaar een Japaner er bij proberen, maar dan echt een jonge pup + een aantal maanden vakantie.
Oke, dit wilde ik even met jullie delen.
Afgelopen vrijdag ging ik dus met Nieve op weg naar Joey (zo heette het sharpeitje). Daar aangekomen troffen we een behoorlijk terughoudend hondje aan. Maar hij liet zich benaderen door mij (wat volgens de eigenaar niet snel gebeurde) en ook Nieve vond ie erg leuk. Nieve leek hem ook leuk te vinden, dus besloten om hem mee te nemen.
Vrijdag ging het allemaal super. Hij werd al iets vrijer en speelde lief met Nieve. Ook 's nachts geen problemen...alles ging goed. Dus zaterdag even in de tuin met die twee. Na een kwartier te hebben staan kijken, ging ik even naar binnen. Toen ik terug kwam stonden beide honden kwispelend voor de deur, dus ik laat ze naar binnen. En ik zie bloed op Joey's kop...dus kijken, schoonmaken...etc...Joey had een redelijke snee in zijn rimpel. Hij was daar echt totaal niet onder de indruk van en ging rustig door om Nieve in haar wangen te bijten.
Zelf was ik natuurlijk wel erg geschrokken en wilde graag de mening van een ander hierop horen. Dus hondjes mee in de auto en naar de hondenschool (instructrice is gedragstherapeut). Zijn heeft een tijdje de honden geopserveerd en kwam tot de conclusie dat Joey erg aan Nieve hing, hij was behoorlijk opdringerig, reageerde niet op haar waarschuwingen. Nieve voelde zich daar niet prettig bij. Mijn instructrice rade mij aan de honden niet weer zonder toezicht bij elkaar te laten. Ook een sharpei fokker gaf deze raad. Maar splitsen was ook geen optie, want Joey ging heel erg blaffen als ie alleen zat en Nieve niet in de buurt was.
Goed, het einde van het verhaal is, dat Joey dus niet kon blijven (voor z'n eigen veiligheid) :cry2: :cry2: :cry2: :cry2: :cry2:
Ik vond het echt vreselijk om hem toch weg te doen, want hij was inmiddels al een stuk vrijer tegen mij en kwam zelfs om knuffels en aaien. En op de een of andere manier heeft hij mij weten te raken, waardoor ik opslag verliefd op hem werd.
Nu weet ik dus zeker dat Nieve echt alleen blijft. Misschien over een x-aantal jaar een Japaner er bij proberen, maar dan echt een jonge pup + een aantal maanden vakantie.
Oke, dit wilde ik even met jullie delen.

When I’m good, I’m very very good
And when I’m evil, man am I evil !!!
-
- Zeer actief
- Contacteer:
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
-
- Zeer actief
Met teven gaat het absoluut niet samen. Met reuen gaat het over het algemeen heel goed. En met puppen is ze echt een beetje moeder die verteld wat wel en niet kan. Kennissen van mij hebben een kennel met 14 Akita's. Als Nieve daar gaat logeren, mag ze of binnen en dan eventueel bij de wat oudere puppen (als ze niet meer bij de moeder hoeven te zijn) of ze gaat samen met een Akita reu in de speelweide. En dat is nog nooit fout gegaan. Met Yuki en Kimo van Mirella gaat het ook super (die komen wel eens een weekendje logeren..incl. Mirella) en met honden van andere kennissen gaat het ook steeds goed. Heb een keer een Malamute opgevangen en dat ging ook super.twinkeltje schreef:zeker jammer
hoe reageert hij normaal gesproken op honden nieve

- twinkeltje
- moderator
-
- Zeer actief
Ik heb het alleen even gehad op dit moment. Dus voorlopig komt er helemaal niets meer bij. Ik dacht het leuk zou zijn voor Nieve (en dat was het soms ook), maar die twee communiceerden duidelijk anders. Voor mij was het vreselijk om dat kleine kereltje weer weg te moeten doen, want het was echt een heel lief beestje.twinkeltje schreef:ja dan zou je zo ras er bij kunnen zetten waar die mee bekend is

- twinkeltje
- moderator
-
- Zeer actief
Hoi
Wat jammer dat het niet gelukt is...
een kleine strijd kun j wellicht verwachten, maar het moet toch wel leuk blijven voor iedereen...
hadden de twee van te voren al eens kennis gemaakt?
een kleine strijd kun j wellicht verwachten, maar het moet toch wel leuk blijven voor iedereen...
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
-
- Zeer actief
Ik ben vrijdag met Nieve naar het huis van de vorige baasjes van Joey gegaan en daar hebben ze dan ook kennis gemaakt. Hij moest toch wel met spoed weg en daarom heb ik hem gelijk meegenomen (alles leek goed te gaan). Inderdaad had ik ook wel een strijdje verwacht, maar Joey had echt een behoorijke snee in z'n rimpel (2 cm ofzo). Volgens die sharpei fokker, scheuren sharpei's ook snel. En ik wil natuurlijk niet het risico lopen dat Nieve hem een keer helemaal open zou scheuren, ookal is het niet haar bedoeling om hem echt iets aan te doen want dan was ze wel door gegaan.jelle schreef:Hoi

-
- geregistreerd lid
Ik wilde alleen maar even zeggen dat ik het erg rot voor je vind, hoop dat Joey een goed tehuis heeft gevonden uiteindelijk en dat jouw nieve een beetje op rust is gekomen?
Tja, zoiets kun je niet altijd precies voorspellen, gaat bij mensen ook niet op!
Kan me voorstellen dat het moeilijk is om hem los te laten, wens je een dikke knuffel toe!
Yvette
Tja, zoiets kun je niet altijd precies voorspellen, gaat bij mensen ook niet op!
Kan me voorstellen dat het moeilijk is om hem los te laten, wens je een dikke knuffel toe!
Yvette
Baasje van Okii, een 4-jarige kruising tussen duitese herder/new-foundlander/bernersennen
-
- Zeer actief
Dank je voor je medeleven. Joey zit tijdelijk bij een sharpei fokker, maar daar wordt ie echt goed verzorgd. En zij gaat hem herplaatsen, ze heeft veel ervaring dus dat moet goed komen. De fokker houdt contact met mij om me op de hoogte te houden en ook met de vorige eigenaar van Joey heb ik goed contact (zij waren ook weg van hem en begrijpen dus hoe ik me voel). Die mensen hebben echt wel 10 keer gebeld afgelopen weekend en ook nadat ik Joey weg gebracht had, gewoon om mij te steunen.yvette schreef:Ik wilde alleen maar even zeggen dat ik het erg rot voor je vind, hoop dat Joey een goed tehuis heeft gevonden uiteindelijk en dat jouw nieve een beetje op rust is gekomen?
Yvette

- mirella*
- Actief
- Loesje
- Actief
gets wat jammer zeg. ik heb een tijdje terug ook een topic geopend dat ik even niet meer wist wat ik moest doen omdat Luca (de sharpei die hier al woonde) steeds maar gebeten werd door suus (nieuwe sharpei)
sinds een dag of 5 is het totaal omgeslagen en gaat het erg goed. er wordt niet meer gegromd of gebeten. het duurde gewoon even voordat luca door had tot hoe ver hij bij haar kon gaan en andersom. luca heeft ook echt met gaatjes en wondjes rond gelopen. hij was misschien voor haar iets te opdringerig. nu weet hij zijn plaats, en het gaat hartstikke goed nu.
jammer dat het niet is gelukt.
sinds een dag of 5 is het totaal omgeslagen en gaat het erg goed. er wordt niet meer gegromd of gebeten. het duurde gewoon even voordat luca door had tot hoe ver hij bij haar kon gaan en andersom. luca heeft ook echt met gaatjes en wondjes rond gelopen. hij was misschien voor haar iets te opdringerig. nu weet hij zijn plaats, en het gaat hartstikke goed nu.
Luca
14.04.99 - 03.08.06
14.04.99 - 03.08.06
-
- Zeer actief
Als het bij Nieve en Joey bij alleen kleine wondjes was gebleven dan had ik het ook nog wel even af gewacht. Want ik heb inderdaad ook jouw topic over Luca en suus gelezen. Maar bij Joey was het echt een diepe snee van wel 2 cm lang plus een gaatje achter z'n oor. Nieve heeft hem dus zowel met onder- als bovenkaak vast gehad. De wond was te erg om gewoon te negeren. Ik vind het echt vreselijk dat het zo gelopen is, want Joey heeft echt veel behoefte aan een lieve baas die hem aandacht geeft (hij was erg terughouden, ook voor een sharpei wist de fokker mij te vertellen). Na 2 dagen kwam hij al bij me voor aandacht...en dat doet je toch echt wel wat als je hoort dat ie bij z'n vorige eigenaar echt niet geaaid wilde worden.Loesje schreef:gets wat jammer zeg. ik heb een tijdje terug ook een topic geopend dat ik even niet meer wist wat ik moest doen omdat Luca (de sharpei die hier al woonde) steeds maar gebeten werd door suus (nieuwe sharpei)

- wilco
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Bassethound
(Sharpei RIP) - Aantal honden: 2
-
- Zeer actief
Daarom heb ik ook maar besloten hem niet te houden, omdat het beter is voor Joey. Maar ehhh, wil jij er niet nog een heel lief sharpei reutje bij (6 maanden oud, bearcoat)?????wilco schreef:ja is jammer,maar t'is mischien het beste voor Joey en het zal vast goedkomen met Joey in ieder geval sterkte.

- wilco
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Bassethound
(Sharpei RIP) - Aantal honden: 2
-
- Zeer actief
't was te proberen toch???? Ik hoop gewoon dat die fokker een goed baasje voor hem vind, dus dacht ga zelf ook wel een poging doen om te helpen...haha Maar ik begrijp heel goed, dat je nu geen tijd hebt voor nog een pup.wilco schreef:ik zou best wel willen maar ik heb op dit moment me handen al vol aan deze bijna 6 maand sharpei puppy,en die tijd kan ik ze dan niet geven en dat is wel het belangrijkste voor een pup ,Tijd

-
- Actief
- Mijn ras(sen): Twee border collies en een kruising shih-tzu.
- Contacteer:
-
- Zeer actief
He Chanti,chanti schreef:Wat ontzettend rot! Ik kan wel begrijpen dat je Joey niet meer kon houden..
Heel jammer, hoop dat Joey snel een goed baasje vind.
Was erg jammer, want het was een snoepie! Maar heb Joey ook samen met Nieve mee gehad naar Yvonne en zij zei ook dat ik ze niet meer bij elkaar moest laten zonder toezicht. Maar waarschijnlijk heb je het verhaal ook al gehoord van Yvonne. Jammer dat je er vorige week zaterdag niet was, dan had je heb even kunnen zien.

- Rimpel
- Vaste gebruiker
-
- Zeer actief
Dan weet je meer dan mij....kreeg gisteren nog een mailtje van de fokker dat ie daar nog was. Maar ben benieuwd!!!!!Rimpel schreef:Wat jammer dat het niet goed is gegaan.
Ik heb wel vernomen dat Joey een nieuw baasje heeft en nu samenleeft met een ander peitje.
laten we hopen dat het hier wel goed gaat !!

- Rimpel
- Vaste gebruiker