Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Politie bevrijdt 28 verwaarloosde honden uit bestelbusje

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Politie bevrijdt 28 verwaarloosde honden uit bestelbusje

Ongelezen bericht door malinois »

laeken schreef:
malinois schreef:Daarnaast is die bench ook veel te klein. Beestje ligt er opgevouwen in.
Afschuwelijk. Die hond ziet er sowieso in en in triest uit. Super slechte vacht. Hele rare kale plekken op de poten en vieze huid en kleur. Er is echt wat mis met dat hondje kwa verzorging. Zo'n hondje moet glanzen, fier zijn en strak in de haren zitten.
Die mechel heeft veel meer wonden. Op de poten ook en bij de ogen. Afbeelding
En zo vreselijk goor. Ja door huidvet kan de binnenkant vuil zijn en door modder de buitenkant ook nog. Maar dit is gewoon te goor om aan te raken. Dat is niet een beetje vet en modder....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

_Tiny_ schreef:Wat ik me dan weer afvraag is waar was iedereen om haar heen? Heeft ze geen vriendinnen, familie, een broer of zus? Desnoods een buurman? Iemand die zegt dit kan zo niet, wat ben je nodig om het weer op de rit te krijgen. Dat deze mevrouw alle grip volledig kwijt is lijkt me duidelijk. Maar de mensen om haar heen toch niet? Ik kan me niet voorstellen dat ik ooit iemand waar ik van hou zo in de stront laat zitten met haar hebben en houden.
er zijn genoeg mensen die niemand hebben die van ze houdt, vrees ik :(
sbientje
Zeer actief
Contacteer:

pfff een hoop excuses, voor elk feit is wel een 'reden' . Dat je uberhaupt 28 honden in een busje propt lijkt me al niet normaal.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Nou ik ben niet van t poetsen en zeker niet dagelijks dus maar ik kan wel een foto maken van mijn hokken voor dr dat ze echt niet zo goor worden van een keer modder. Dat nemen ze hier nl 3x per dag mee in de bus... en een flink stuk ruimer overigens zodat ze alle ruimte hebben om fatsoenlijk te bewegen. Maar ja ik kan er idd geen 28 kwijt nee...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Lothian schreef:
bouvierpoedel schreef:
teckeltoos schreef:Ach. Dat zielige snuitje met een wond erop. :ugh:
laeken schreef:Je zou je hond verkocht hebben aan dit figuur en hem nu terugzien op de foto.... :oohja: :(
Of je kan je hond door omstandigheden hebben toevertrouwd aan iemand die beloofd heeft (tegen betaling) hem/haar op te vangen en/of een nieuw baasje ervoor te zoeken. :roll:
En wat krijgt zo'n naarling voor straf ?! Een foei vingertje :neenee: en misschien een boete. :pffff:
Ja en de jouwe heeft een hernia , snuitje valt nog mee en ja die bench is goor aan de buitenkant maar niet van binnen . Ligt zelfs een schoon kleed in.
Misschien heeft ze die honden ook gewoon gered.?
Ik snap echt niet hoe jij het in dit soort topics altijd weer voor elkaar krijgt om te doen alsof het allemaal wel meevalt. Als dit geen verwaarlozing is, is niks verwaarlozing. Waarom wil je het zo graag relativeren?

Afschuwelijk voor die honden. En zoals heel vaak in dit soort situaties zal er bij de eigenaar ook veel psychisch leed achter zitten.
Waarom sla je dan zelf ook aan het relativeren met je psychisch leed.?
Ik snap niet hoe je het voor elkaar krijgt . :mann:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief

sbientje schreef:
pfff een hoop excuses, voor elk feit is wel een 'reden' . Dat je uberhaupt 28 honden in een busje propt lijkt me al niet normaal.
Niet zo heel gek toch ,of zou jij klakkeloos je honden mee laten nemen zonder tegengas.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

_Tiny_ schreef:Wat ik me dan weer afvraag is waar was iedereen om haar heen? Heeft ze geen vriendinnen, familie, een broer of zus? Desnoods een buurman? Iemand die zegt dit kan zo niet, wat ben je nodig om het weer op de rit te krijgen. Dat deze mevrouw alle grip volledig kwijt is lijkt me duidelijk. Maar de mensen om haar heen toch niet? Ik kan me niet voorstellen dat ik ooit iemand waar ik van hou zo in de stront laat zitten met haar hebben en houden.
Ik heb het in mijn omgeving en heb hulp aangeboden, dat wil dit soort mensen niet. Daarna heb in er bekendheid aan gegeven en weet je wat dan gebeurd? Dan heb jij het gedaan. Nee daar pass ik voor. Ja het was een vriendschap en nee ik kan het eigenlijk niet om mensen en dieren zo in de stront te laten zakken en zitten, heb ook nog daar waar het kon m’n best gedaan dat er zonder in de openbaarheid te treden hulp geboden werd, maar ook dat heeft niks uitgehaald helaas. Dus ja nu klaar mee en kan me prima voorstellen dat het in dit geval gelijkwaardig is verlopen
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Domor »

precies de vieste hokken vind ik ook al zo frappant: er zitten minimaal 9 honden in, dat is wel een heel groot deel vieste hokken. Nog los van alle andere excuses.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

_Tiny_ schreef:Wat hadden jullie dan verwacht? Dat dit een heel rationeel helder denkende vrouw is die heel scherp haar problemen ziet? Grutjes!

En als ze jouw hulp niet wil crutz dan ben jij het dus niet. Ze wil JOUW hulp niet. Zegt niks over andere hulp.
Ben zeker niet de enige waar door de jaren heen hulp van geweigerd is. En dit soort mensen vallen vaak buiten het zichtveld van professionele hulp tot het dus zoals waar dit topic over gaat veel te laat is. Want ze houden voor de buitenwereld de schijn op, hebben overal altijd excuses voor, zijn niet legaal in Nederland, geen vaste woon of verblijfplaats, noem maar op.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

_Tiny_ schreef:Wat hadden jullie dan verwacht? Dat dit een heel rationeel helder denkende vrouw is die heel scherp haar problemen ziet? Grutjes!

En als ze jouw hulp niet wil crutz dan ben jij het dus niet. Ze wil JOUW hulp niet. Zegt niks over andere hulp.
Nee denk dat niemand dat verwacht had, maar in dit specifieke geval helpt het vooralsnog niet mee dat de ouders van de vrouw de problemen ook nog eens bagatelliseren. En ik vind voorop dat hulp moet worden geboden, maar hulp wordt heel dikwijls niet geaccepteerd. Geen enkele hulp. Tijd nemen om de juiste hulp te vinden die wel geaccepteerd wordt vind ik uitstekend, maar de honden gaan dan wel weg. Zij hoeven daar namelijk niet het slachtoffer van te worden.
Had de vrouw een sociaal vangnet gehad wat wel rationeel de zaken kon bekijken (ouder) dan had er mss in overleg nog 1 of 2 honden achter kunnen blijven, voor haar welzijn. Maar dit lijkt helaas niet het geval.
Gr. Aniek

Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

_Tiny_ schreef:Ja maar dan willen ze DIE hulp dus niet. Dat ze helemaal geen hulp zouden willen is niet waar en wordt vaak gezegd door mensen die "alles" al geprobeert hebben. Mensen van buiten af die ze niet vertrouwen.
Is er ook wel eens aan haar gevraagd wat ze dan wel zou willen? Nee he?
Ik ken trouwens legio voorbeelden waarbij wel werd gevraagd welke hulp ze nodig zijn en als de hulp dan op gang komt worden de afspraken overboord gegooid en krijgen ze iets heel anders dan om gevraagd werd. Ja dan haken mensen dus af! Gek he!
Ik zeg niet dat jouw of andermans intenties niet goed zijn hoor crutz. De uitvoering ervan is alleen zo kloterig waardoor mensen zich weer opnieuw afsluiten. Als anderen dát nou eens zouden kunnen begrijpen!
Veel mensen begrijpen dat echt wel. Het mes snijdt echter aan twee kanten. Ook de hulp"vrager" is niet per definitie heilig en houdt zich dikwijls niet aan afspraken. Om alles op het bordje van de hulp"verlener" te gooien vind ik persoonlijk erg kort door de bocht.
Je aanname dat er ook al niet gevraagd wordt wat ze dan wel zou willen ook. Waarom zou die vraag door een hulp"verlener" niet gesteld worden.
Zoals gezegd veel dingen gaan fout, maar ook een hulp"vrager" gaat daarin niet altijd vrijuit.
Gr. Aniek

Afbeelding
Budkes
Zeer actief

_Tiny_ schreef:Ja sowieso is 28 honden erg onverantwoord. Voor zoveel honden vind je ook even niet snel oppas als je weer 5 maanden zo ziek wordt dat je er niet voor kunt zorgen. Je zet jezelf om te beginnen al op een achterstand.

Maar er worden ook wel dingen genoemd waarvan ik denk "ja dus?". Zoals honden met vachtjes in de klit. Nou dan mag 50% van mijn trimsalonklanten wel in beslag worden genomen ;-)
Dat roepen de ouders hè, vachtjes in de klit, alleen al de manier waarop ze het zeggen geeft al aan dat ze aan het bagatelliseren zijn.

Vachtjes in de klit wordt niet genoemd als reden voor inbeslagname.
Veel te veel honden in te kleine kooien houden, en een hond met open wonden op poten, snuit en ogen , dat is wat je ziet, dus dat is het wss wel.
Daarnaast is de staat van de kooien erbarmelijk. Dat komt niet van een wandeling in de modder.
Dan moet je de handel al heel erg lang, als in nooit, schoongemaakt hebben.
De uitspraak van de ouders dat de foto's bewerkt zijn geeft toch ook wel enigzins aan dat ze het niet helemaal helder meer zien.
Gr. Aniek

Afbeelding
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

Op Facebook wordt gewaarschuwd omdat deze persoon ook een hondenschool zou hebben. :80:
Budkes
Zeer actief

_Tiny_ schreef:Natuurlijk is de hulpvrager de grootste verantwoordelijke. Maar daar ligt de oplossing toch niet anders was het nooit zover gekomen. Ik vind dat er dan altijd gekeken moet worden naar wat zo iemand wel nodig is en ik denk oprecht dat daar te weinig oog voor is. Dan wordt er al besloten wat ze nodig zijn en hoe het wordt geboden.
Niet leuk maar ik zeg dit wel uit eigen ervaring.
Ik ook, maar dan vanaf de andere kant.
Gr. Aniek

Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

_Tiny_ schreef:Ja maar dan willen ze DIE hulp dus niet. Dat ze helemaal geen hulp zouden willen is niet waar en wordt vaak gezegd door mensen die "alles" al geprobeert hebben. Mensen van buiten af die ze niet vertrouwen.
Is er ook wel eens aan haar gevraagd wat ze dan wel zou willen? Nee he?
Ik ken trouwens legio voorbeelden waarbij wel werd gevraagd welke hulp ze nodig zijn en als de hulp dan op gang komt worden de afspraken overboord gegooid en krijgen ze iets heel anders dan om gevraagd werd. Ja dan haken mensen dus af! Gek he!
Ik zeg niet dat jouw of andermans intenties niet goed zijn hoor crutz. De uitvoering ervan is alleen zo kloterig waardoor mensen zich weer opnieuw afsluiten. Als anderen dát nou eens zouden kunnen begrijpen!
Dat dus. Vaak is er al een voorgeschiedenis van verkeerd hulp, onbegrepen en teleurstellingen plus psychische/emotionele problemen . Veel kritiek maar weinig of geen inleving , ook als er politie of hulpverleners aan de deur komen met een soort van verwijt met de houding dat hun het beter weten. Soms ook met een vooringenomen houding en info wat geen dialoog toestaat.
Tuurlijk werkt het niet mee dat die ouders alles anders zien en hun uitleg geven maar het is wel hun belevingswereld.

Met zoveel honden zitten er altijd wel wat bij waar je je gelijk mee kunt halen als tegenpartij.
En zo is het cirkeltje rond.
Vooral omdat vaak mensen met psychische problemen deze denken op te lossen om hondjes te redden met 1 of ander gebrek, kneusing of slecht leven.
Ze voelen zichzelf afgeschreven uitschot wat in de steek gelaten is dus zo'n hondje laat je toch ook niet in de steek.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

runninggirl schreef:Op Facebook wordt gewaarschuwd omdat deze persoon ook een hondenschool zou hebben. :80:
De Facebook pagina en persoonlijke pagina van deze persoon zijn al uit de lucht. Enkel de Facebook van haar moeder is nog online
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Budkes schreef:
_Tiny_ schreef:Ja sowieso is 28 honden erg onverantwoord. Voor zoveel honden vind je ook even niet snel oppas als je weer 5 maanden zo ziek wordt dat je er niet voor kunt zorgen. Je zet jezelf om te beginnen al op een achterstand.

Maar er worden ook wel dingen genoemd waarvan ik denk "ja dus?". Zoals honden met vachtjes in de klit. Nou dan mag 50% van mijn trimsalonklanten wel in beslag worden genomen ;-)
Dat roepen de ouders hè, vachtjes in de klit, alleen al de manier waarop ze het zeggen geeft al aan dat ze aan het bagatelliseren zijn.

Vachtjes in de klit wordt niet genoemd als reden voor inbeslagname.
Veel te veel honden in te kleine kooien houden, en een hond met open wonden op poten, snuit en ogen , dat is wat je ziet, dus dat is het wss wel.
Daarnaast is de staat van de kooien erbarmelijk. Dat komt niet van een wandeling in de modder.
Dan moet je de handel al heel erg lang, als in nooit, schoongemaakt hebben.
De uitspraak van de ouders dat de foto's bewerkt zijn geeft toch ook wel enigzins aan dat ze het niet helemaal helder meer zien.
Dit dus
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Contacteer:

_Tiny_ schreef:Begrijp me goed ik vind dit ook verwaarlozing hoor en reden voor in beslag name. Dieren hoeven niet het slachtoffer te worden van de psychisch probkemen van de mens. Maar ik ga wel stijgeren van een aantal reacties hier en dan moet ik even de andere kant laten zien.

Ik begrijp haar wel. Niet vanuit mezelf dat ik het invoel. Maar ik begrijp dat ze niet anders kan.
ik begrijp het ook wel hoor, ik bedoelde iig niet te zeggen dat ik het haar verwijt dat het zover is gekomen oid. Maar als ik dan die reactie van die ouders lees... dan denk ik jeetje, zeg liever niets want dit helpt ook totaal niet.
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Het is gewoon echt verschrikkelijk zulke situaties, en die mensen zien zelf vaak niet hoe erg het eigenlijk is. Het kost ook heel veel tijd om dieren los te weken bij zulke mensen als er niet op een andere manier ingegrepen word.

Wij hebben een konijnenopvang en ik ben ooit eens ergens geweest om konijnen op te halen die op marktplaats aangeboden stonden. Veertig konijnen wilden ze weg doen want het werden er teveel, en aan de onduidelijke foto's zag ik al dat het vreselijk was daar. De kleine details die ik kon zien beloofden niet veel goeds.

Dus wij er naar toe met stapels manden, komen we bij een prachtige speeltuin aan. Gerund door meerdere vrijwilligers. Gesteund met subsidie door de gemeente. Echt meer dan prachtig allemaal met mooie verblijven ook voor geitjes etc.

Worden we naar een achteraf schuurtje gestuurd zo verschrikkelijk goor. Stinkend naar urine, overal spinrag, vuile kleine hokken waar konijnen met 6 of meer tegelijk inzaten achter verroeste tralies en heel hoog stro want dat wordt gewoon steeds boven op het oude stro gegooid en wordt op een gegeven moment een soort koekebak van stront.

Alles door elkaar, ongecastreerd dus nestje na nestje. Jongen gaan uiteraard dood en dat begrepen ze maar niet waarom. Maar die mensen hadden zelf het idee dat ze er goed voor zorgden want ze gingen nog uitgebreid vertellen over dat dat konijn zo leuk en lief was, die moest echt blijven en die kon ook niet mee, en die niet en die niet.

Ik heb er dertig van de zeker zestig meegekregen door te lullen als Brugman. En nog een paar stiekem snel in een mandje gedaan toen ze even aan het helpen waren om ze in te laden in de auto en ik alleen in dat schuurtje achterbleef. Ik heb daarna instanties geinformeerd die er niks mee konden want ze hadden eten en onderdak.

Er is echt heel veel dierenleed en voordat dieren in beslag kunnen worden genomen moet er echt wel heel wat aan de hand zijn. Dat gaat niet om klitjes in een vacht.

Je moet je alleen wel goed realiseren dat die mensen waarschijnlijk goed begonnen zijn maar langzaam afglijden omdat het niet te doen is om zoveel dieren te verzorgen. Als je wat tegenslag hebt in zo'n situatie is de grens tussen dieren goed verzorgen en verwaarlozen maar heel dun.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Ri@ schreef: En nog een paar stiekem snel in een mandje gedaan toen ze even aan het helpen waren om ze in te laden in de auto en ik alleen in dat schuurtje achterbleef.

Dat zijn nou net van die achterlijke dingen die je niet moet flikken.
:19: Als ze vertrouwen in je konden hebben had je er wellicht nog 20 op kunnen halen.
Jackira
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Ri@ schreef: En nog een paar stiekem snel in een mandje gedaan toen ze even aan het helpen waren om ze in te laden in de auto en ik alleen in dat schuurtje achterbleef.

Dat zijn nou net van die achterlijke dingen die je niet moet flikken.
:19: Als ze vertrouwen in je konden hebben had je er wellicht nog 20 op kunnen halen.
Nee hoor want verschillende mensen gaven verschillende konijnen aan die meekonden. Dat waren geen konijnen die ze perse wilden houden en wat er verder zat wisten ze zelf niet precies dus die hebben ze niet gemist of gemerkt dat ze er niet waren.
Jackira
Zeer actief

Cleva schreef:
Ri@ schreef: Je moet je alleen wel goed realiseren dat die mensen waarschijnlijk goed begonnen zijn maar langzaam afglijden omdat het niet te doen is om zoveel dieren te verzorgen.
En toch is zestig konijnen verzorgen helemaal niet ingewikkeld.
Je moet je natuurlijk bezighouden met voer en afval maar met een uurtje per dag is dat echt wel te regelen.

Wat maakt dan het verschil?
Bij ons is zestig konijnen verzorgen meer dan een uur per dag. Alleen het voeren vraagt al zoveel tijd.

Zestig konijnen in zulke kleine verblijven als ik daar aantrof vervuilen snel. Vooral als schoonhouden geen prioriteit is en niet bijgehouden wordt. De konijnen gaan vechten omdat de hokken te vol zitten en rammen bij elkaar waardoor er wonden ontstaan. Het wordt op die manier door achter lopen met verzorging en niet goed meer zien wat er mis is al snel achter de feiten aanlopen.
Sassy
moderator
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Sassy »

Dit verhaal doet me zo denken aan dat van Gesa Kuhn indertijd in Duitsland (op de Zarenhof, die ze gehuurd had van Sonja Zietlow ), ook een animal hoarder...en afschuwelijke toestanden in het huis waar uiteindelijk de dieren bevrijd werden. Ook een hondenschool en gaf trainingen :piew:

Die "dame" leek naar de buitenwereld netjes, zeker na haar televisie-optredens met herplaatsers in het programma "tiere suchen ein zuhause".

Daar heeft men zich ook danig op verkeken, wat die allemaal lange tijd verborgen heeft gehouden voor de "buitenwereld"...pfff
Arme dieren...
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Sassy schreef:Ook een hondenschool en gaf trainingen :piew:

Tja goed, dat is dé reden om (te) veel honden te hebben. Weten en kunnen zijn twee verschillende dingen.
Als je zo veel balletjes hoog houdt hoeft er weinig te gebeuren en ze liggen allemaal op de grond.
Twee jaar terug heb ik een gigantische depressie gehad. Mezelf douchen, eten, de dieren voeren en hun behoeften voor de deur laten doen was een enorme opgave.
Als het langer had geduurd had ik alles naar het asiel gebracht en ergens een kamertje gehuurd.
Gelukkig kwam de huisarts er achter dat het (ook) een lichamelijke oorzaak had en al snel had ik alles weer op de rit.
Denk dat er bij hen nog een heel stuk schaamte bij komt om het op te geven juist omdat het hun vak is.
En hoe verdien je daarna je boterham nog.

:oeps: In dit geval heeft de moeder haar dochter die vijf maanden amper kon lopen met haar acht honden opgescheept.
Die mensen zijn duidelijk allebei flink de weg kwijt.
bouvierpoedel
Zeer actief

Sassy schreef:Dit verhaal doet me zo denken aan dat van Gesa Kuhn indertijd in Duitsland (op de Zarenhof, die ze gehuurd had van Sonja Zietlow ), ook een animal hoarder...en afschuwelijke toestanden in het huis waar uiteindelijk de dieren bevrijd werden. Ook een hondenschool en gaf trainingen :piew:

Die "dame" leek naar de buitenwereld netjes, zeker na haar televisie-optredens met herplaatsers in het programma "tiere suchen ein zuhause".

Daar heeft men zich ook danig op verkeken, wat die allemaal lange tijd verborgen heeft gehouden voor de "buitenwereld"...pfff
Arme dieren...
Ja en omdat ze een hondenschool en trainingen gaf :piew: Dan mag en kun je niet onderuit gaan en het niet meer zien.?
Mensen met katten en poezenfluisteraar zijn kan het ook overkomen of kinderpsychiaters met kinderen.
Het gebeurt mensen en daarmee wat hun lief is of waar ze mee bezig zijn.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”