Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

gromd jullie hond??

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

tosa-inu
Vaste gebruiker
Contacteer:

gromd jullie hond??

Ongelezen bericht door tosa-inu »

hoi ik heb even een vraagje.
sommige van jullie hebben wel een hond die wel eens gevochten heeft met een anderen hond neem ik aan.
maar nu vraag ik me af gromd jullie hond wel eerst voor dat hij aanvalt??.
dit heeft mijn hond dus vaak niet.
als mijn hond een anderen hond wilde pakken dan greep ze meestal meteen.
je kan het dan wel zien aan de houding maar ja daar heeft niet iedereen erg in denk ik.
ik denk zelf dat ze dit van de akita of van de tosa heeft want aan bijde kaneten hoor ik dat verhaal wel eens.
dus ben benieuwd????.

GROET: Ricardo :zwaai:
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Nee als mijn hond aanvalt(wat meer als reactie is) dan gromt hij niet,wat hij wel doet is de hond op zijn houding volgen.Door het verleden zorgt hij dat hij nooit meer omdraait,en grommen doet hij niet,maar hij valt ook nooit als eerste aan daarentegen.
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Dingo gromt niet, die bijt direct. De aanval moet wel van de tegenpartij komen, want uitzichzelf heeft hij nog nooit aangevallen. Door bijtincidenten in het verleden is hij wel extra alert op zwarte, langharige honden, maar hij gromt nooit.
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
plop
Zeer actief

Ongelezen bericht door plop »

Mijn honden grommen ook niet voor dat ze elkaar ( gebeurt gelukkig heel af en toe) of buiten ( mijn Collie ) een andere hond aanvalt
Afbeelding Afbeelding
TaMa
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door TaMa »

Batish heeft 1x een aanvaring gehad met een Boxer en hij gromt dus wel voordat hij wat doet.. net alsof hij wil zeggen Kappen nou want ik kan ook bijten :mrgreen:
Rust zacht mijn lieve Batish 15-03-2003 - 18-04-2005
Afbeelding
tosa-inu
Vaste gebruiker
Contacteer:

hoi

als een hond wat doet bij mijn hond dat ze niet leuk vind gromt ze vaak wel (al vind ik dit meer mopperen).
maar heb het verschillende keren mee gemaakt dat ze niet gromde en gewoon pakte.
de reden dat mijn hond wel eens een anderen hond aan viel staat beschreven in anderen topics van mij als je dat wil weten.
anders komt mijn hond straks als een of ander achresief beest over terwijl ze dat dus niet is (eigenlijk wel was).
en ik vroeg mij gewoon af of dat met bepaalde rassen zo is of dat dat echt per hond verschilt.
ik heb vaker honden gezien die tegen over elkaar stonden en echt gingen grommen.
maar zo zie je maar het is dus waarschijnlijk gewoon per hond verschillend.

GROET: Ricardo
Afbeelding
Ursula
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ursula »

Die van mij grommen niet. Als ze gaan vechten, dan gaan ze zonder geluid de strijd aan. Heel irritant!!! :? Het is helaas 1 keer echt voorgekomen verder is het gelukkig bij kleine akkefietjes gebleven.
Life is great with a Molosser by your side!!!

Afbeelding
Nancy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Nancy »

Beertje gromt tegen de honden die hij buiten tegenkomt en hem eerder aangevallen hebben en dan vaak meerdere keren aangevallen hebben en Rickie doet dat ook.Terwijl ze met andere honden op straat nooit onenigheid hebben.En tegen elkaar grommen ze nooit.
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

Tot vechten is het bij onze honden gelukkig niet vaak gekomen, maar ze proberen een andere hond (eigenlijk altijd een reu, want een teef mag alles van ze) eerst te imponeren door hun houding en ja soms door te mopperen/grommen. Meestal lukt dat, lukte dat niet dan wilde m.n. Tagor (de dominanste van de 2) wel eens gaan kleunen om de andere hond in zijn ogen te corrigeren.
Heb het overigens 1x meegemaakt dat ik Tagor kon tegenhouden en toen zag ik Jari in mijn ooghoek langsflitsen om op te knappen wat Tagor door mijn ingrijpen niet kon 'afmaken'. Ik heb toen een brul gegeven en dat had gelukkig effect. Er kwam toen duidelijk geen grom er aan te pas :?
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Kaya waarschuwt met opgetrokken lip, zonder grom.
Dus het is goed opletten op haar bekkie.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
tosa-inu
Vaste gebruiker
Contacteer:

hoi

die van mij gromt dus ook nooit voor ze aanvalt.
dat is idd heel lastig want soms denk je echt van zou ik haar aan die hond kunnen laten snuffelen??.
meestal gaat dat ook wel goed als die hond haar weg snauwt accepteerd ze maar gaat een hond tegen haar grommen dan gaat ze er tegenin.
en ja wat ik daarnet las van iemand op het forum (met die am bulldogs) bij deze topyc dat ze zonder geluid maken vechten.
dat heeft die van mij dus ook en dan hoor je meestal alleen die anderen hond er boven uit.
maar met spelen dan maakt ze juist extreem herrie :-D zo erg dat de mensen vaak denken dat ze boos is of dat ze zelfs wil vechten :p: maar ja dat is dan niet zo en dat weet ik dan wel maar die anderen mensen zijn dat vaak niet gewend.
ze heeft ook een extreem zware grom/blaf\stem hoe wil je het noemen.

Afbeelding
Yndra
Actief

Ongelezen bericht door Yndra »

Een hond geeft verschillende tekens voordat hij tot de aanval overgaat. Dit kan zijn houding, fixeren, grommen, blaffen etc. Mijn terrier stormt met een hoop kabaal en felheid op haar slachtoffer. Maar zij is dan ook een duivel en engel in een lichaam. Mijn border is meer een afsnauwetje als ze te opdringerig naar haar zijn. Mijn kelpie, zij is een ander verhaal, agressie en dominantie zijn haar totaal onbekend! Dit zijn naar onbekende honden. Binnen de eigen roedel of tegen bekende honden, is het wel waarschuwen, zoals lip op trekken en grommen.
AfbeeldingAfbeelding
majelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door majelle »

Bikkel gromt niet om te waarschuwen maar meer om te imponeren tijdens het spelen met sommige honden. tis meer spel dan.
Met de een speelt hij stil en met de ander maakt hij geluid.

Die enkele keer dat hij wel gevochten heeft was hij trouwens stil vooraf.
Dat was dan wel gelijk binnen enkele seconden na de kennismaking
groetjes majelle
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Nanni kan soms zomaar aanvallen, maar nu zit ze altijd aan de riem en gromt ze alleen maar en kan verder niets aanrichten.
Soms gromt ze wel eens, als het echt een hond is die ze haat en altijd tegen komt, maar vreemde honden valt ze meestal zomaar aan
yvette
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door yvette »

okii trekt net als Kaya van Stang haar lippen op, meestal gebeurt dit als ze aangelijnd is. Daar honden nou eenmaal willen ruiken valt okki na deze waarschuwing ook al snel eroverheen of hapt.

Heel vervelend, ze komt dan zo agressief over. Maar ik weet ook dat ze een waarschuwing geeft die genegeerd wordt. Als ze los loopt gaat ze gewoon weg als ze niet wil spelen.
Ik snap het wel, maar dat moet je zo'n baasje maar uitleggen, ben het zo moe om in discussie te gaan. Probeer haar nu maar duidelijk te maken dat ik het begrijp, maar niet accepteer. Nu zullen jullie me wel helemaal voor gek verklaren...

Maar grommen doet ze zelden.
Baasje van Okii, een 4-jarige kruising tussen duitese herder/new-foundlander/bernersennen
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Bij Bas is het niet altijd te peilen het hangt van de situatie af. Is hij aan de lijn gromd hij duidelijk al ver van te voren. Is hij los een een hond is te opdringerig kan hij grommen, maar vaak ook meestal meteen en goede snauw.Komt er onverwacht een kind langs hem gerend zet hij onmiddelijk de aanval in. Als 1 van de honden te dicht bij zijn mand komt, gromd hij vaak, maar soms valt hij ook in 1 keer aan.

Winnie heb ik behalve dan bij het spelen nog nooit horen grommen. Wel trekt ze haar lip op als een hond te opdringerig is, of een andere hond bij haar lekkers komt.
Afbeelding
tosa-inu
Vaste gebruiker
Contacteer:

hoi yndra

ik ben het ff niet met jou eens.
ik kan honden waar je echt niks maar dan ook niks aan kan zien voor dat ze de hond willen grijpen.
sasha doet soms dominant als ze los loopt maar dat is geen teken dat ze wil vechten en dan gromt ze niet haar oren zijn nog hetzelfde en noem maar op.
als sasha aan de riem zit dan gromt ze soms wel naar honden.
een akita van een kennis van mij die zie je niks aan maar dan ook echt niks.
de oren staan van zelf al recht overeind en een grom of iets nee die pakt meteen zo dra hij weet dat hij de hond raak kan pakken en verder zie je niks.
soms zit hij zelfs rustig te snuffelen tot dat de hond dichterbij komt en dan wil hij plots pakken.
dus niet elke hond geeft een teken.

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”