Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mijn hond eet slecht
Moderator: moderatorteam
- carolaleijtens
- Vaste gebruiker
Mijn hond eet slecht
Hoi allemaal,
Graag zou ik jullie advies willen omtrend mijn Witte herder van bijna 2 jaar. Ze eet eigenlijk altijd al niet zo goed. Nu heb ik al vele merken brokken gehad en ben nu bezig met Prins. We hebben eerst 7 dagen prins versvlees gevoerd volgens Prins was dit het beste. Zo reinig je de maag en darmen en wordt het ook weer rustig daarbinnen. Nu is het zo dat na deze vleesdagen at ze heel goed..wat wil je ze had honger. Maar nu is het weer precies hetzelfde als voorheen. Ik dacht zonet nou dan geef ik maar weer versvlees zodat ze toch eten binnenkrijgt maar nu eet ze maar een halve bak leeg. Ik moet eerlijk zeggen nu weet ik het ook niet meer. Een bak brokken laat ze gerust 3 dagen voor de sier staan.
Verder is ze gezond niet mager en niet dik gewoon goed op gewicht. laatst woog ze 31.6 kilo en dat is normaal bij deze hond.
Haar ontlasting is soms wat dun maar vaak gewoon normaal.
Ze lijkt ook niet ziek te zijn is gewoon actief net als altijd.
Weten jullie iets????
Groetjes Carola.
Graag zou ik jullie advies willen omtrend mijn Witte herder van bijna 2 jaar. Ze eet eigenlijk altijd al niet zo goed. Nu heb ik al vele merken brokken gehad en ben nu bezig met Prins. We hebben eerst 7 dagen prins versvlees gevoerd volgens Prins was dit het beste. Zo reinig je de maag en darmen en wordt het ook weer rustig daarbinnen. Nu is het zo dat na deze vleesdagen at ze heel goed..wat wil je ze had honger. Maar nu is het weer precies hetzelfde als voorheen. Ik dacht zonet nou dan geef ik maar weer versvlees zodat ze toch eten binnenkrijgt maar nu eet ze maar een halve bak leeg. Ik moet eerlijk zeggen nu weet ik het ook niet meer. Een bak brokken laat ze gerust 3 dagen voor de sier staan.
Verder is ze gezond niet mager en niet dik gewoon goed op gewicht. laatst woog ze 31.6 kilo en dat is normaal bij deze hond.
Weten jullie iets????
Groetjes Carola.
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Gewoon vers vlees? Dat eet ze blijkbaar prima en het is nog beter dan brokken ook. 

Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Het is hier hetzelfde. Brokken (nu Prince, maar ook andere merken) eten ze maar matig. Ik heb schapendoezen en dat zijn over het algemeen maar matige eters. Ze houden van afwisseling, en gelukkig hebben ze een sterk maag- darmstelsel dus kan ik ze geregeld wat door hun brokken geven. ´s Avonds krijgen ze vlees en dat gaat meestal wel op, maar ook niet altijd. Tijdens de loopsheid en zwangerschap zijn het helemaal slechte eters
Ik heb ze op voer voor actieve honden staan, en zolang ze maar op gewicht blijven, gezond en actief zijn heb ik me er maar bij neergelegd. Het voordeel is, ze hebben ook geen voernijd 

Groetjes Carlian en Vanna, Yindi, Hebe en Katja.
Re: Mijn hond eet slecht
wat doe je als je hond niet eet?carolaleijtens schreef:Hoi allemaal,
Weten jullie iets????
Groetjes Carola.
bied je haar dan iets anders aan, laat je het eten staan.
of haal je de bak weg en bied haar eten pas weer aan als het opnieuw etenstijd is?
als je de brokken laat staan, haal deze dan weg, ook het versvlees.
na 10 min niet eten, bak weghalen en het volgende etenstijdstip opnieuw aanbieden.
weer niet eten, jammer dan. na 10 minuten bak weg en dan de volgende dag.
jij bepaald wat en wanneer je hond eet, en niet de hond.
zoals je zegt is je hond niet ziek, goed op gewicht, dus op deze manier moet gene probleem zijn.
als ze aan hoeveelheid zegmaar 300 gram brokken zou moeten eten over de hele dag, dan ga je dat de komende dagen halveren.
dus per dag 150 gram.
niet eten, weg met het eten.
nu bepaald je hodn wat er gebeurt, en jij bepaald wat er gebeurd

- carolaleijtens
- Vaste gebruiker
Ik moet eerlijk bekennen ik laat het gewoon staan. Maar vanaf nu ga ik het advies van Gyan aannemen Het is inderdaad zo dat zei nu bepaald hoe het eten gaat. En dat ga ik nu eens doen
Ik hoop dat het dan nu toch eens gaat lukken die hond eens op een normale manier te laten eten. Bedankt allemaal en als het niet lukt wil ik graag de andere adviezen proberen. Maar deze ligt me momenteel het beste.

ik heb hetzelde met qyan gehad hoor.carolaleijtens schreef:Ik moet eerlijk bekennen ik laat het gewoon staan. Maar vanaf nu ga ik het advies van Gyan aannemen Het is inderdaad zo dat zei nu bepaald hoe het eten gaat. En dat ga ik nu eens doenIk hoop dat het dan nu toch eens gaat lukken die hond eens op een normale manier te laten eten. Bedankt allemaal en als het niet lukt wil ik graag de andere adviezen proberen. Maar deze ligt me momenteel het beste.

toen ik nog geen vlees voerde kocht ik op een gegeven moment iedere week een ander merk brokken, en later zelfs iedere keer een ander merk vlees.
tot ik het zat was

nog ff en meneer had mijn biefstuk willen hebben

2 dagen totaal geen eten gegeven, en na die 2 dagen het merk (toen brokken en vlees) wat ik wilde voeren.
sindsdien geen probleem meer gehad.
behalve met ene bepaald vleesmerk waarbij de samenstelling veranderde.
over gestapt naar ene ander merk en dat wordt nu al zo'n 8 maanden gegeten.
en eet ie niet, jammer dan.
dan heeft ie maar honger (als ik zeker weet dat ie nergens last van heeft, medisch gezien) dan eet ie de volgende dag maar.
ik moest vroeger van mijn moeder ook eten wat de pot schafte, dus hij ook

- carolaleijtens
- Vaste gebruiker
- carolaleijtens
- Vaste gebruiker
- Speedy007
- geregistreerd lid
kieskeurig!
Hoi ik heb ook een can herder en een weimaraner.De Weim eet alles wat maar enigzins eetbaar lijkt
maar mijn witte is ook zo'n kieskeur,ze houdt inderdaad van afwisseling ,dus ze ktijgen straks carnibest(vers)Nu nog ff denkadog,daar doen we ene keer pasta door dan weer rijst dan weer plakje kaas,dit gaat perfect!Ga je trouwens ook mee met de witte herderwandeling op 28 maart?