Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Sneu???

Moderator: moderatorteam

EvavT

Sneu???

Ongelezen bericht door EvavT »

Vanavond gaan Bob en ik voor de eerste keer naar behendigheid.
Hij mag dan tevoren niet eten
Aangezien hij (wij) een actief weekend gehad hebben, is zijn eetlust des te beter en hij eet vooral 's middags en 's avonds.
Nu moet ie nog 2,5 uur wachten en hij piept en zit naar zijn zak voer te kijken met die grote ogen van hem.
Snap je me dan niet?
Jawel
Kon ik het hem maar uitleggen...
Maar ik weet al te goed dat ie niet luistert met volle buik dus.......
EvitaP
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door EvitaP »

Je kan hem even iets met veel koolhydraten geven, een klein beetje. Dat stilt de honger misschien.
Maar ik denk niet dat ie zielig is hoor. :mrgreen:
groetjes
Evita

https://nl-nl.facebook.com/adogsagenda - Activiteiten van de Noa Dog!
Hugo
Actief

Ongelezen bericht door Hugo »

Hij is zeker niet zielig, wanneer ik met Buck moeten werken (nachtdienst) krijgt hij dus 's avonds ook niets, 's morgens bij einde dienst wordt zijn voerbak weer gevuld :mrgreen: :mrgreen:
;)
Afbeelding
U wilt werkruimte.....geen probleem, vast!
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Als ik met Bas op zondag moet trainen, krijg Winnie wel, hij niet. Voordeel is dat hij met de training knoeper hard achter de brokjes aanrent :mrgreen: Tja werken voor het eten kan geen kwaad ;)
Afbeelding
speurneus carola

Ongelezen bericht door speurneus carola »

waarom mag hij geen eten, mijn mening is dat een hond die niet gegeten heeft, zich nooit lekker kan concentreren. immers als jij je niet lekker voelt heb je ook geen zin in een examen.

hou er wel rekening mee dat ie ver van tevoren gegeten moet hebben, zodat wanneer je gaat sporten het eten grotendeels al verteerd is.

1 1/2 uur voordat je prestaties verwacht moet ie zeker gegeten hebben.

en als je hem geen eten geeft omdat er gezegd wordt dat ie dan beter werkt vind ik gel*l want dan zouden mijn honden hier verhongeren.

ze werken allemaal en allemaal krijgen ze s'morgens s'avonds gewoon te eten. nooit gemerkt dat ze slecht presteren omdat ze geen eten hebben gehad.
Maria
Zeer actief
Contacteer:

Re: Sneu???

Ongelezen bericht door Maria »

EvavT schreef:Vanavond gaan Bob en ik voor de eerste keer naar behendigheid.
Hij mag dan tevoren niet eten
Aangezien hij (wij) een actief weekend gehad hebben, is zijn eetlust des te beter en hij eet vooral 's middags en 's avonds.
Nu moet ie nog 2,5 uur wachten en hij piept en zit naar zijn zak voer te kijken met die grote ogen van hem.
Snap je me dan niet?
Jawel
Kon ik het hem maar uitleggen...
Maar ik weet al te goed dat ie niet luistert met volle buik dus.......
misschien handig om hem niet de zak voer te laten zien?

Die van ons hebben er geen moeite mee in ieder geval. Kunnen best een dagje zonder eten hoor!. En natuurlijk hou ik er die dag ook rekening mee. Drie uur van de voren krijgen ze niets meer. Dus ongeveer 5 uur van te voren biedt ik nog een handje met brokjes aan.

maria
cindy1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door cindy1986 »

Ik gaf eerder ook geen eten, maar mijn moeder wordt dan knettergek van Kiera (zij geeft hem meestal eten rond half 6, om 5 uur begint Kiera al met zeuren :roll:) en geeft haar dan wel wat. Dat wou ik eerst niet hebben, maar nu vind ik dat gewoon, ze krijgt dan 1 of een half bakje in plaats van 1 3/4 bakje. Maar toen ik 's ochtends met haar trainde kreeg ze niets, omdat we dan net zo laat weggingen als dat zij haar eten kreeg.

En ik ben het met Carole eens dat een hond die niet gegeten heeft zich misschien niet goed kan concentreren. Als ik zelf een maaltijd oversla ben ik helemaal niet lekker, en mijn honden werken niet harder dan anders als ik ze geen eten geef.

Sommige mensen zeggen ook dat je een hond voor een wedstrijd geen eten moet geven. Maar dat doe ik juist wel, ze hebben die dag een drukke dag (de hele dag weg) dan hebben ze wel eten nodig vind ik.

Eva, ik denk dat je hem 's middags wel eten kunt geven hoor, als ie 2,5 uur moet wachten terwijl hij dan normaal zijn eten krijgt. Mijn honden krijgen om half 6 eten, en ik moet meestal om half 7 weg, dat valt op zich nog mee (al krijgt Kiera altijd een half bakje, Rakker niks, want die eet het toch pas na een paar uur op)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”