Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe vaak wassen jullie de hondenboel?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Re: Hoe vaak wassen jullie de hondenboel?

Ongelezen bericht door Machie »

runninggirl schreef:
Machie schreef:
Die dingen zijn wit. Dat ziet er na 10 minuten al niet meer uit :F:
Ik doe er altijd nog een hoes om. :cool2:
Heb ik ook om de dekbedden. Maar deze zijn in wisselende maten, dus vind maar eens een hoes :F:
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Machie schreef:
runninggirl schreef:
Machie schreef:
Heb ik ook om de dekbedden. Maar deze zijn in wisselende maten, dus vind maar eens een hoes :F:
Ah dat komt hier niet zo precies. Soms een klein dekbed in een grote hoes. Of een groter dekbed dubbelgevouwen in een kleine hoes. :lol1: Hondjes vinden het prima.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

runninggirl schreef:
Machie schreef:
runninggirl schreef:
Machie schreef:
Ah dat komt hier niet zo precies. Soms een klein dekbed in een grote hoes. Of een groter dekbed dubbelgevouwen in een kleine hoes. :lol1: Hondjes vinden het prima.
Dat plan had ik ook. Bij de action hebben ze vast wel een geschikte, goedkope hoes.
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

veertje schreef:
runninggirl schreef:
Dat plan had ik ook. Bij de action hebben ze vast wel een geschikte, goedkope hoes.
Bij Ikea hebben ze soms hoezen voor 2,50 of 5,00. Maar dat is wel wachten op het koopje.
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

veertje schreef:Echt iedere week? :oeps: Ik was ze eens in de paar maanden of er moet op gekotst/gepiest zijn of een vlooienprobleem. Ik vind het vrij ondankbaar werk en inderdaad zit dan je wasmachine vol haar. Meestal klop ik ze even flink uit en leg ze weer terug.
Ik destijds ook. Liever nog wachtte ik tot ik een nieuwe afdanker had, dan ging het oude weg. Ik ben liever lui dan moe.
AfbeeldingAfbeelding
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door HillieS »

Als het nodig is. Dus ook als erop gekotst is of als het gaat stinken. In de zomer (en in herfst en lente als het droog is) hang ik het spul ook wel buiten te luchten.
T kleed op de bank wissel ik eens in de 3 weken gok ik.

Mijn tip als je een hondenwas doet... Pak een paar tennisballen en doe daar een panty(kousje) om. Dat trekt de haren aan. Die klop je na 't wassen even uit, en doe je ook tijdens de eerste eigen was erbij. Scheelt hier in ieder geval enorm met de haren.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Als ik t nodig vind en dat is niet wekelijks. De haren klop ik er buiten eerst af en dan de was in. Ik ga toch geen was draaien met 1.5 kleedje elke week. Naast dat ze dat ook niet prettig vinden dat schone want hun geur moet er eerst weer aanzitten.
En hygiene? T stro in t buitenhok ligt er van november tot mei in. Dat was je toch ook niet? Dan kan een kleedje ook wel iets langer dan een week liggen. Ik lig niet in hun kennel en niet op hun kleedje. En dan nog zou ik t rustig doen hoor ik ben niet zo snel onder de indruk.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Mijn honden liggen niet op stro :F:
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen

Ongelezen bericht door Suuz! »

De honden gaan hier vaak 1 x in de maand of 1x in de 2 maanden bij een vriendin van mij logeren die een trimsalon heeft.
Voor ik ze ophaal worden ze dan altijd gewassen. Super fijn :mrgreen:

En heel soms spoel ik ze zelf nog af als ze uit het bos komen met de buitenkraan.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
tobi__
Zeer actief
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tobi__ »

mijke schreef:
Tamara81 schreef:Filter... waar zit de filter Mijke? Ik heb nog nooit de filter van mijn wasmachine schoongemaakt :schrik: Wist niet dat het ding een filter heeft.
Haha! Bij de meeste wasmachines zit rechts of links onder een luikje. Als je daar op drukt of aan pielt zit er een soort ding achter dat je er uit kunt draaien. Dat moet je eigenlijk elke maand wel een keer schoonmaken, zeker als je huisdieren hebt.

Afbeelding

Afbeelding

Wowww nooit geweten. Ik ga morgen eens op zoek naar het filter.

Hier is het streven wel om elke week het kleed te wassen. Maar ja. Soms blijft dat bij een streven. Klop het kleed wel om de paar dagen uit buiten.
_Esmee
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Wassen van kleedjes en mandjes eigenlijk niet eens zo vaak, misschien een keer per maand. Hier is het meer een kwestie van zand en wat haar (niet eens zo veel, ik borstel de honden regelmatig). Voor het zand en de haren gebruik ik de stofzuiger (elke dag, dat wel).
De vloer dweil ik wel vaak. Zeker in de winter want modderpoten.
Afbeelding
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Ik was de manden en kussens vaker dan me lief is tegenwoordig. Jack plaste elke dag in een mand in het begin. Verder nergens en hij liep ook speciaal naar de mand toe om te plassen :mep: . Nu doet hij dat niet vaak meer maar af en toe ineens toch weer wel. Normaal gesproken was ik de kussens denk ik 1 keer per maand of als m'n moeder op visite komt. :mrgreen:

De honden hebben zo'n orthopedische hondenmand met vrij gladde stof. Eerst stofzuig ik de bekleding even als ik toch aan het stofzuigen ben. Ik heb zo'n klepje wat open kan in de stang van de stofzuiger waardoor de stofzuiger minder vacuüm trekt met kleden stofzuigen, en toch nog genoeg haren opzuigt.

En in de houten manden liggen kussens die ook niet echt veel haar vasthouden. Ik was meestal handdoeken na de honden was. Het valt me niet op dat er dan meer hondenharen in zitten dan anders :F:
Laatst gewijzigd door Jackira op 03 jan 2018 23:16, 2 keer totaal gewijzigd.
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

De plaids en vacht die op de bank liggen ongeveer 1 x in de maand en de kleden in de manden mik ik als ze vuil zijn gewoon in de kliko.
Bij Ikea of zeeman kosten een paar nieuwe hooguit 4 euro per stuk. Daar ga ik geen moeite voor doen.
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Alles (deken op de bank, 3 grote kussens in de kamer, deken in de keuken, vetbed in de auto en de inhoud van 2 benches) elke week.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

veertje schreef:Echt iedere week? :oeps: Ik was ze eens in de paar maanden of er moet op gekotst/gepiest zijn of een vlooienprobleem. Ik vind het vrij ondankbaar werk en inderdaad zit dan je wasmachine vol haar. Meestal klop ik ze even flink uit en leg ze weer terug.
Dit :mrgreen:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen

Ongelezen bericht door Suuz! »

Oh my...we hebben het over kleedjes enzo?
Ik had niet goed gelezen :mrgreen:

De kussenhoezen was ik elke week.
De hoezen van de honden bankjes van de ikea 1x per maand maar stofzuig ik wel bijna dagelijks.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

*Wolf* schreef:Pfff wat een propere huisvrouwen hier zeg, hihi. Hoe vaak was ik de kleden van de honden? Als ze er vuil uitzien. Kan zomaar eens in de drie maanden zijn :D

Moet wel zeggen dat ik de honden schoonveeg als ze modderig thuiskomen. En dat ik geen fleecekleden meer heb omdat daar de haren zo zichtbaar op zijn :engel:
Uh ja dit. Ik had hiervoor een nappa-leren kussen voor de honden wat ik ook heus wel eens 4 maanden niet gewassen heb. Hooguit wat uitgeklopt als ik ging stofzuigen. Nu heb ik een pluche-achtige mand sinds een maand of 3, die heeft de wasmachine nog niet gezien. De kleden op de bank was ik om de 2 weken gemiddeld, tenzij ze vies zijn. Of als ik zin heb om wasverzachter te ruiken.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Je honden liggen op de bank , op bed, en op schoot en haren zitten overal en als het in je wasmachine zit word het in ene vies. :denken:
Hier maar net zoals het uitkomt en ik het zie.
Kom wel eens bij mensen waar de vlokken haar en zooi gewone kost is maar ze wassen wel iedere week de kleedjes en luchten de hondenbedden , tuurlijk meid. :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Om de week en hondendekens was ik bij de wasmachine bij de benzinepomp, kan ik in ene 20kg erin gooien
Bumper69
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wij zijn ons nog aan het oriënteren wat voor hond we graag willen hebben.

Ongelezen bericht door Bumper69 »

bouvierpoedel schreef:Je honden liggen op de bank , op bed, en op schoot en haren zitten overal en als het in je wasmachine zit word het in ene vies. :denken:
Kom wel eens bij mensen waar de vlokken haar en zooi gewone kost is maar ze wassen wel iedere week de kleedjes en luchten de hondenbedden , tuurlijk meid. :engel:
Mijn hond ligt niet op de bank en al helemaal niet in bed. Hij is kortharig en dus liggen er niet overal haren maar in zijn mand ligt hij lekker te draaien en daar liggen dus wel korte (2 a 3 cm) korte zwarte haren.
Spike (kruising bordeauxdog/rottweiler) woont sinds vorig jaar maart bij ons, een heerlijke lobbes van 45 kilo!
Nikkielvis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podego van 2 jaar uit portugal
Mix van 6 maanden uit roemenie

Ongelezen bericht door Nikkielvis »

Elke week was ik alle kleedjes. Ik stofzuig eerst de kleedjes en dan in de wasmachine.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Bumper69 schreef:
bouvierpoedel schreef:Je honden liggen op de bank , op bed, en op schoot en haren zitten overal en als het in je wasmachine zit word het in ene vies. :denken:
Mijn hond ligt niet op de bank en al helemaal niet in bed. Hij is kortharig en dus liggen er niet overal haren maar in zijn mand ligt hij lekker te draaien en daar liggen dus wel korte (2 a 3 cm) korte zwarte haren.
Dan heb je die haren toch ook al door je huis en aan je kleren zitten. :19:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Bumper69
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wij zijn ons nog aan het oriënteren wat voor hond we graag willen hebben.

Ongelezen bericht door Bumper69 »

bouvierpoedel schreef:
Bumper69 schreef:
Dan heb je die haren toch ook al door je huis en aan je kleren zitten. :19:
Nee, dat is niet zo. Ik veeg iedere dag de haren op en haren blijven vrijwel niet aan de kleren hangen. Maar maakt dat uit dan? Ik zocht een oplossing voor de wasmachine. Maar zo'n waszak of de wasmachine uitzuigen is wel een idee denk ik.
Spike (kruising bordeauxdog/rottweiler) woont sinds vorig jaar maart bij ons, een heerlijke lobbes van 45 kilo!
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Ik was nu ik alleen nog twee mini's heb om de week de plaids die op de bank liggen samen met de hondenspullen. Dit zijn een babydekbed en vetbed, Balou heeft een hondenkussen onder het vetbed liggen deze was ik zo weinig mogelijk omdat er bij regelmatig wassen weinig van over zal blijven. Ik heb genoeg plaids, dekbedden en vetbedden om ongelukjes op te kunnen vangen.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

als ik het gaat ruiken dan gaat de boel in de was.. en dat is zelden... ik klop het elke week een paar keer uit maar verder eigenlijk niets.
De grand foulards op de banken wissel ik elke week en gaan dan de was in.
Afbeelding
jeanine
Actief

Ongelezen bericht door jeanine »

elke week, heb een speciale hondenwasmachine . werd helemaal gek van die haren
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Wat is daar mis mee :pffff:
Ik vind zooi minder erg dan stank.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

jeanine schreef:elke week, heb een speciale hondenwasmachine . werd helemaal gek van die haren
Dat is nog wel een dingetje voor op het verlanglijstje... aan de andere kant.. echt nodig heb ik 'm niet ;-)

Suzanne
mirriejj
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie, kruising, middenslag keeshond

Ongelezen bericht door mirriejj »

Hier ook wekelijks alle kussens/dekens/mandjes in de was. Zeker nu onze oudste onzindelijk begint te worden vind ik het geen fijne gedachte om dat minder vaak te doen.

Ik stoor me minder erg aan rondvliegende haren dan aan muffe dekentjes.
tobi__
Zeer actief
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke

Ongelezen bericht door tobi__ »

Ik vind de haren ook het minst erg. Maar het zand de modder en de “groene stipjes” die Tobi achterlaat vragen toch echt wel om regelmatig schone kleedjes en (helaas) elke dag vegen of stofzuigen.
_Esmee
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”