Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ochtendritueel
Moderator: moderatorteam
-
Monstersennen
- geregistreerd lid
- Aantal honden: 1
Re: Ochtendritueel
Oeps voetbal = voerbak
-
Sandra&co
Oh. Nou daar kun je ook tegenaan trappen.
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
-
stoffeltje
- Zeer actief
Persoonlijk heb ik er absoluut geen moeite mee dat mijn hond eigen terrein poept, sterker nog, het is gewoon handig in geval van nood.
Als je het direct opruimt zie ik het probleem niet.
Als je het direct opruimt zie ik het probleem niet.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Onder normale omstandigheden poepen en plassen ze niet bij ons in de tuin. Bij hoge nood poepen ze er gelukkig wel (scheelt mij weer haastig omkleden middenin de nacht
) en plassen doen ze er ook op commando. Gait deed het zelfs, weliswaar met forse tegenzin, op het uitlaatterrein bij de Winner. Poepen weigerde hij daar absoluut.
Elco weigerde al vanaf een maand of vijf om nog in de tuin te poepen, terwijl het toen echt nog gewoon mocht. Alleen met echt hoge nood doet hij het dus nog. Hij zal alleen altijd proberen of ik hem echt niet mee wil nemen naar buiten de tuin en anders doet hij het zo dicht mogelijk bij de schutting. Heb ik dus niets voor hoeven doen behalve regelmatig buiten de tuin gelegenheid geven om hun behoeften te doen en daar te belonen
Elco weigerde al vanaf een maand of vijf om nog in de tuin te poepen, terwijl het toen echt nog gewoon mocht. Alleen met echt hoge nood doet hij het dus nog. Hij zal alleen altijd proberen of ik hem echt niet mee wil nemen naar buiten de tuin en anders doet hij het zo dicht mogelijk bij de schutting. Heb ik dus niets voor hoeven doen behalve regelmatig buiten de tuin gelegenheid geven om hun behoeften te doen en daar te belonen
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Op commando poepen, dat lijkt me handig
Mijn hond poept 2/3 keer per dag, 's morgens bij de wandeling (ook wel eens 2 keer) 's middags bij de wandeling en ja, 's avonds in de tuin en dat ruim ik gewoon op
Vusi poept altijd in dezelfde hoek (hebben mijn vorige honden ook gedaan) "haar WC" zeg maar, als ik het altijd opruim is dat geen probleem, als ik een paar dagen weg ben en het dan niet op geruimd wordt dan gaat ze op andere plekken poepen.
Je kunt je hond aanleren (toch?) om op dezelfde plek te poepen?
Waarom "mag" jouw hond niet in de tuin poepen?
Mijn hond poept 2/3 keer per dag, 's morgens bij de wandeling (ook wel eens 2 keer) 's middags bij de wandeling en ja, 's avonds in de tuin en dat ruim ik gewoon op
Vusi poept altijd in dezelfde hoek (hebben mijn vorige honden ook gedaan) "haar WC" zeg maar, als ik het altijd opruim is dat geen probleem, als ik een paar dagen weg ben en het dan niet op geruimd wordt dan gaat ze op andere plekken poepen.
Je kunt je hond aanleren (toch?) om op dezelfde plek te poepen?
Waarom "mag" jouw hond niet in de tuin poepen?
-
Monstersennen
- geregistreerd lid
Hij poept nu op het gras en we ruimen het meteen op, maar wil niet dat in de zomer de tuin naar poep gaat stinken, en als we dadelijk kinderen hebben wil ik dat ze gewoon in het gras kunnen spelen zonder dat ze in de poep rollen.
-
Monstersennen
- geregistreerd lid
Thx! Dit gaan we zeker in overweging nemenHeavy schreef:Dat snap ik wel hoor maar dan moet je hem in een kennel ofzo doen . Onze herder wordt eerst goed uitgelaten ' ochtends en dan poept en plast ze en dan ga ik 3 uurtjes werken en ligt ze in de kennel . Ze heeft daar nog nooit in gepoept of geplast want het is haar eigen plekje . Blaffen en waken doet ze ook veel minder in de kennel dan wanneer ze los loopt in de tuin .Monstersennen schreef:Hij poept nu op het gras en we ruimen het meteen op, maar wil niet dat in de zomer de tuin naar poep gaat stinken, en als we dadelijk kinderen hebben wil ik dat ze gewoon in het gras kunnen spelen zonder dat ze in de poep rollen.
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Even offtopic tussendoor, maar dit klopt volgens mij niet. Ik geloof dat een van de studenten van Inge O daar ooit een onderzoek naar gedaan had, wat hier toen uitgebreid besproken is. Alweer een jaar of 5 terug denk ik. Misschien even opzoeken? De uitkomst was geloof ik dat ze toch beter eerst konden eten, en dat verhoogd eten ook niet hielp. Als ik het goed onthouden heb.Jetski schreef:Onze hond krijgt sowieso altijd zn eten na een wandeling ivm het risico op een maagtorsie bij honden.
-
Jetski
- Zeer actief
O daar ga ik even naar zoeken.mijke schreef:Even offtopic tussendoor, maar dit klopt volgens mij niet. Ik geloof dat een van de studenten van Inge O daar ooit een onderzoek naar gedaan had, wat hier toen uitgebreid besproken is. Alweer een jaar of 5 terug denk ik. Misschien even opzoeken? De uitkomst was geloof ik dat ze toch beter eerst konden eten, en dat verhoogd eten ook niet hielp. Als ik het goed onthouden heb.Jetski schreef:Onze hond krijgt sowieso altijd zn eten na een wandeling ivm het risico op een maagtorsie bij honden.
Ik heb jaaaren geleden als dierenartsassistente diverse maagtorsies gezien en toen werdhet vaak gekoppeld aan bewegen na het eten. Dus dat zit er bij mij nog erg in.
Maarja dat was vroegah dus kan best zijn dat dat allang weer is achterhaald?
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Idd. Maar dan wel eigen beweging en geen gedwongen beweging. Zo geven mensen bijv verplichte rust na t eten dat zou juist eerder torsies veroorzaken dan ze gewoon lekker laten lopen. Gaan ze dan spelen prima laat ze maar maar ga er niet 20 km mee fietsen. Dan kunnen ze t dus niet zelf bepalen.mijke schreef:Even offtopic tussendoor, maar dit klopt volgens mij niet. Ik geloof dat een van de studenten van Inge O daar ooit een onderzoek naar gedaan had, wat hier toen uitgebreid besproken is. Alweer een jaar of 5 terug denk ik. Misschien even opzoeken? De uitkomst was geloof ik dat ze toch beter eerst konden eten, en dat verhoogd eten ook niet hielp. Als ik het goed onthouden heb.Jetski schreef:Onze hond krijgt sowieso altijd zn eten na een wandeling ivm het risico op een maagtorsie bij honden.
Verhoogd eten geeft daarnaast ook eerder kans op torsies dan van de grond eten. Dat kwam er toen uit.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Over dat poepen, mijn huidige 2 honden konden als pup naar binnen en buiten wanneer ze wilden. Daarbij deden ze dus ook vaak alles in de tuin maar ik liet ze altijd gewoon uit ook alle extra puppy uitjes. Heb over t poepen en piesen in de tuin dus nooit iets gezegd haalde een paar keer per dag de drolletjes weg en 1x per dag een emmer met water over de plasjes. Binnen een maand of 2 deden ze niets meer in de tuin. Dat ebte gewoon weg. Maar nogmaals ik liet ze als pup altijd een uur na t eten, wakker worden en spelen gewoon uit. Ook al hadden ze net iets buiten gedaan.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
Ik zou me helemaal niet zo druk maken omdat poepen, ik denk dat je veel meer gedoe krijgt met geblaf.