Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond wil niet wandelen.
Moderator: moderatorteam
- Feather__
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Hond wil niet wandelen.
Neem een jonge hond, die vind wandelen super!
En in principe was dit ook zo. Tot ze van de zomer in haar poot is gestoken door een bij. Sindsdien is het over.
Ze loopt mee omdat het moet, zodra ze geplast en gepoept heeft komt ze naast/achter je lopen en blijft heel de tijd staan en terug te kijken. Als we doorlopen moet ze wel en loopt dan duidelijk niet blij mee. Op iedere plek waar ze om kan keren (straat oversteken of poort bij de dijk) geeft ze ook duidelijk aan terug te willen.
9 van de 10x hebben we de doggyride mee en zodra ze gepoept en geplast heeft wil ze erin. Als we het niet toelaten gaat ze dus weer met tegenzin mee. Maar zodra we dan stil staan springt ze in de doggyride als ze de kans heeft en wil er niet meer uit.
Lichamelijk lijkt er niks mis te zijn want in huis speelt ze gewoon met ons. In de tuin, we hebben best een grote tuin van 1800m2, rent en speelt ze vrolijk dus ook daarom heb ik niet het idee dat het echt lichamelijk is. We gaan dit binnenkort laten onderzoeken maar het lijkt dus echt pas te zijn gekomen na die prik.
We hebben het genegeerd en vaak moet ze ook gewoon mee lopen van ons maar we lopen overduidelijk meer omdat ik vind dat Yindi gewoon moet lopen dan dat we het voor haar doen. Het erge is nog dat zodra zij in de doggyride springt, wat dus ook al na 5 minuten kan zijn en als ze er wel zin in heeft loopt ze 15 tot 20 min mee, dat Snoopy dan nog gewoon vrolijk meeloopt en je eerder zou denken dat Yindi 14 is ipv Snoopy.
Ik weet ook niet zo goed wat ik er mee moet. Moeten we gewoon toegeven aan wat zij wil? Onwijs korte wandelingen in de winter of gewoon dwingen om door te lopen?
Ik hoop dat als het wat lekkerder weer is ze ook wat meer plezier erin krijgt maar dat denk ik eigenlijk niet. Toen er sneeuw lag vond ze het geweldig en wilde wel lange wandelingen maken..
En in principe was dit ook zo. Tot ze van de zomer in haar poot is gestoken door een bij. Sindsdien is het over.
Ze loopt mee omdat het moet, zodra ze geplast en gepoept heeft komt ze naast/achter je lopen en blijft heel de tijd staan en terug te kijken. Als we doorlopen moet ze wel en loopt dan duidelijk niet blij mee. Op iedere plek waar ze om kan keren (straat oversteken of poort bij de dijk) geeft ze ook duidelijk aan terug te willen.
9 van de 10x hebben we de doggyride mee en zodra ze gepoept en geplast heeft wil ze erin. Als we het niet toelaten gaat ze dus weer met tegenzin mee. Maar zodra we dan stil staan springt ze in de doggyride als ze de kans heeft en wil er niet meer uit.
Lichamelijk lijkt er niks mis te zijn want in huis speelt ze gewoon met ons. In de tuin, we hebben best een grote tuin van 1800m2, rent en speelt ze vrolijk dus ook daarom heb ik niet het idee dat het echt lichamelijk is. We gaan dit binnenkort laten onderzoeken maar het lijkt dus echt pas te zijn gekomen na die prik.
We hebben het genegeerd en vaak moet ze ook gewoon mee lopen van ons maar we lopen overduidelijk meer omdat ik vind dat Yindi gewoon moet lopen dan dat we het voor haar doen. Het erge is nog dat zodra zij in de doggyride springt, wat dus ook al na 5 minuten kan zijn en als ze er wel zin in heeft loopt ze 15 tot 20 min mee, dat Snoopy dan nog gewoon vrolijk meeloopt en je eerder zou denken dat Yindi 14 is ipv Snoopy.
Ik weet ook niet zo goed wat ik er mee moet. Moeten we gewoon toegeven aan wat zij wil? Onwijs korte wandelingen in de winter of gewoon dwingen om door te lopen?
Ik hoop dat als het wat lekkerder weer is ze ook wat meer plezier erin krijgt maar dat denk ik eigenlijk niet. Toen er sneeuw lag vond ze het geweldig en wilde wel lange wandelingen maken..

- Feather__
- Zeer actief
Re: Hond wil niet wandelen.
Ik heb een hele tijd inderdaad snoepjes gegeven voor meelopen. Dit heb ik zo'n 3/4 maanden gedaan maar zag geen enkel verschil.
Gewoon mee door blijven gaan?
Yindi is trouwens 3.5 dus ze is geen hele jonge hond meer.
We zaten ook echt te twijfelen of het misschien eraan lag dat ze de eerste 6 maanden alleen op eigen terrein bleef en nooit eraf kwam. Of dat het misschien in het ras zit (Moeten nog een dna test doen dus welk ras dan?)..
Gewoon mee door blijven gaan?
Yindi is trouwens 3.5 dus ze is geen hele jonge hond meer.
We zaten ook echt te twijfelen of het misschien eraan lag dat ze de eerste 6 maanden alleen op eigen terrein bleef en nooit eraf kwam. Of dat het misschien in het ras zit (Moeten nog een dna test doen dus welk ras dan?)..

- dagmar88
- Zeer actief
Ik zou haar vaker alleen mee nemen, zonder snoopy of wandelwagen.
- lotje&famke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mix Schapendoes en een Teckel
- Aantal honden: 2
Ik denk dat het ook niet alleen om het geven van snoep gaat, maar om het geven van een taak (etui dragen).Cleva schreef: Het gaat er om dat je haar niet de kans geeft om te blijven hangen in de emotie.
Yindi lijkt me een slim hondje. Vind ze het leuk om samen wat te doen? Haar onderweg laten speuren ofzo, een taakje geven zoals het dragen van de etui. Opdrachtjes geven onderweg, ergens op laten klimmen, wat ze maar leuk vind om samen te doen.

-
80564M
Puppen vinden wandelen vaak helemaal niet leuk, en ook Sis vind ons tuintje van 450 vierkante meter prima genoeg. En die is inderdaad prima voor noodstops, maar het is wel de bedoeling dat je strakjes als je groot bent gewoon je behoefte buiten ons terrein doet.
Ik leur niet, ik sleur niet, neem niet altijd koekjes mee, maar ze moet gewoon wel een paar keer per dag mee. En ik doe wel dansjes en zing liedjes als ze buiten poept en piest.
Ik leur niet, ik sleur niet, neem niet altijd koekjes mee, maar ze moet gewoon wel een paar keer per dag mee. En ik doe wel dansjes en zing liedjes als ze buiten poept en piest.
- Feather__
- Zeer actief
Oei Cleva ik zie nu pas het zelf dragen.. haha. Yindi neemt niks in haar bek . Als ze een speeltje een paar seconde vast houd is het al lang. Maar ik kan het wel proberen.. een soort tasje met lekker ruikende snoepjes, wie weet of ze dat wel wil vasthouden.
Yindi laten speuren of spelletjes doen werkt wel maar zodra het voorbij is is het ook niet meer leuk. Ze vind het wel geweldig om te stoeien met ons buiten of op een weiland ff flink rennen.
En helaas heb ik de doggyride mee omdat ze vreselijk uitvalt naar andere honden en haar hier dan in kan doen. Hier lopen alle honden los en komen altijd op je af en dan sta ik daar weer met een hond die mijn hond wil belagen.
Zonder Snoopy wandelen vind ze ook totaal niet leuk. Enige wat leuk is is wandelen met andere honden maar ook dat is een heel gedoe want vreemde honden accepteert ze niet. Bat cursus staat op het lijstje om te gaan doen in de hoop dit onder controle te krijgen.
Boutje dat werkt inderdaad wel want ze wil alleen maar naar huis maar zodra we ergens heen rijden met haar om te lopen wil ze na een paar minuten alleen maar terug naar de auto. Het lijkt echt alsof ze het wandelen gewoon totaal niet leuk vind en thuis haar veilige haven is waar ze het wel fijn vind.
Marion helaas is Yindi geen pup meer. Toen vond ze het geweldig om naar buiten te gaan. Eigenlijk altijd tot ze dus is gestoken door een bij en toen begon het. Eerst wilde ze niet meer op die weg lopen. Toen begon ze langzaam aan steeds meer aversie ertegen te krijgen.
Ben bang dat het dus gewoon dwingen blijft. Ik voel me soms net zo'n moeder die een tiener door plopsaland heen moet slepen waarop die tiener dan met een boos hoofd heel de tijd zeurt om naar huis te mogen.
Yindi laten speuren of spelletjes doen werkt wel maar zodra het voorbij is is het ook niet meer leuk. Ze vind het wel geweldig om te stoeien met ons buiten of op een weiland ff flink rennen.
En helaas heb ik de doggyride mee omdat ze vreselijk uitvalt naar andere honden en haar hier dan in kan doen. Hier lopen alle honden los en komen altijd op je af en dan sta ik daar weer met een hond die mijn hond wil belagen.
Zonder Snoopy wandelen vind ze ook totaal niet leuk. Enige wat leuk is is wandelen met andere honden maar ook dat is een heel gedoe want vreemde honden accepteert ze niet. Bat cursus staat op het lijstje om te gaan doen in de hoop dit onder controle te krijgen.
Boutje dat werkt inderdaad wel want ze wil alleen maar naar huis maar zodra we ergens heen rijden met haar om te lopen wil ze na een paar minuten alleen maar terug naar de auto. Het lijkt echt alsof ze het wandelen gewoon totaal niet leuk vind en thuis haar veilige haven is waar ze het wel fijn vind.
Marion helaas is Yindi geen pup meer. Toen vond ze het geweldig om naar buiten te gaan. Eigenlijk altijd tot ze dus is gestoken door een bij en toen begon het. Eerst wilde ze niet meer op die weg lopen. Toen begon ze langzaam aan steeds meer aversie ertegen te krijgen.
Ben bang dat het dus gewoon dwingen blijft. Ik voel me soms net zo'n moeder die een tiener door plopsaland heen moet slepen waarop die tiener dan met een boos hoofd heel de tijd zeurt om naar huis te mogen.

- dagmar88
- Zeer actief
Feather__ schreef: En helaas heb ik de doggyride mee omdat ze vreselijk uitvalt naar andere honden en haar hier dan in kan doen. Hier lopen alle honden los en komen altijd op je af en dan sta ik daar weer met een hond die mijn hond wil belagen.
Zo houd je het zelf in stand. Wel eens een braaf kind van zes in een buggy gezien? Dan weet je dat er wat goed mis mee is
Ga dan zonder dat ding aan haar gedrag werken en zelf die veiligheid bieden door andere honden weg te sturen en stillere plaatsen op te zoeken.
-
Sandra&co
Ja, neem een ballenwerper mee en blok andere honden af. Izzy vindt het in d'r diepste wezen ook maar niets als er vreemde honden op haar af komen en god vergeef het ze als ze recht op haar af komen rénnen. Dan zag je haar al denken "En garde!!!". En daar is dan vrouwtje die zegt dat ze gewoon netjes naast moet lopen, d'r waffel moet houden en als beloning gooi ik de bal voor d'r weg als we langs zijn. Dit gaat steeds makkelijker, sinds een jaar zijn de scherpe randjes er wel vanaf. Door continue de prikkel te voorkomen (in doggyride zetten) leert ze niks en zal het gedrag sowieso niet veranderen. Maar goed, tot zover dat.
Qua wandelen...is er iets waar ze heel erg warm voor loopt? Dat ze samen stoeien leuk vindt is bijvoorbeeld al iets wat je wellicht kunt gebruiken. Een stukje samen rennen terwijl je enthousiast doet en dan, als ze meerent, even een potje stoeien? Dat zul je dan in het begin misschien elke 10 meter moeten doen (of bij elke lantaarnpaal bijvoorbeeld) en na een tijdje zou je dat dan af kunnen bouwen.
Qua wandelen...is er iets waar ze heel erg warm voor loopt? Dat ze samen stoeien leuk vindt is bijvoorbeeld al iets wat je wellicht kunt gebruiken. Een stukje samen rennen terwijl je enthousiast doet en dan, als ze meerent, even een potje stoeien? Dat zul je dan in het begin misschien elke 10 meter moeten doen (of bij elke lantaarnpaal bijvoorbeeld) en na een tijdje zou je dat dan af kunnen bouwen.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Ik ben een tijdje opgelopen met een mevrouw die in een scootmobiel zat. Zij had een hondje die het liefst tussen haar benen zat en alles beet wat maar in de buurt van die scootmobiel kwam. Ze had ook een leuk teckeltje die wel gewoon meeliep. Mijn honden leerden al heel snel het scootmobielhondje te negeren en namen gepaste afstand. Na een tijdje durfde het scootmobielhondje mee te lopen met de bekende honden.Feather__ schreef:
Het grootste verschil zag ik toen mevrouw in het ziekenhuis lag en haar dochter met het scootmobielhondje liep, zonder plek om zich terug te trekken. Het was een totaal andere hond! Ze kwam ons blij begroeten en leek zowat normaal, een stuk socialer in ieder geval.
Ik zou dus echt kijken of je misschien iets aan de wandelingen kan veranderen, zodat Yindy leert dat het ook zonder doggyride of Snoopy leuk kan zijn. Het kan de moeite waard zijn.
- Feather__
- Zeer actief
Die doggyride is pas sinds we hier wonen. En alleen als we vanaf huis gaan lopen. We rijden vaak inderdaad naar een stil stuk en dan lopen we daar.
De doggyride zal vast haar probleem in stand houden maar in de 2 jaar zonder doggyride is het nooit beter geworden en tot ik een evt. Bat cursus heb gedaan gaat hij ook niet weg.
Ik weet dat ik hulp vroeg en nu heel erg overkom als iemand die niks wil proberen maar dat is echt niet zo. Echter heb ik al 2.5 jaar een hond die hyperalert is op andere honden. Vanaf 300+ meter gaat ze al in de aanval (luid blaffen en is de hond dichtbij dan snept ze)
Afstand nemen en gaan oefenen heeft nog nooit geholpen en de doggyride geeft mijzelf in ieder geval een hoop veiligheid.
Als we zonder lopen en we komen een hond tegen die we echt niet kunnen ontwijken en die los op ons afkomt merk ik dat ik zelf ook in paniek raak wat ook niet goed helpt bij Yindi natuurlijk.
Cursus heeft dit er niet uitgekregen. Uren lang wandelen met een hond en ze is nog steeds bang voor de andere hond. De laatste keer dat ik dit deed heeft ze die hond aangevallen en ontstond er een schermutseling.
Let wel dit was echt na al 2 maanden wekelijks een paar uur lopen.
Ik ga kijken of ik haar enthousiast kan maken met het belonen met stoeien en ik zal kijken of dat dragen van een zak met snoepjes (haar een taak geven) ook helpt.
De doggyride zal vast haar probleem in stand houden maar in de 2 jaar zonder doggyride is het nooit beter geworden en tot ik een evt. Bat cursus heb gedaan gaat hij ook niet weg.
Ik weet dat ik hulp vroeg en nu heel erg overkom als iemand die niks wil proberen maar dat is echt niet zo. Echter heb ik al 2.5 jaar een hond die hyperalert is op andere honden. Vanaf 300+ meter gaat ze al in de aanval (luid blaffen en is de hond dichtbij dan snept ze)
Afstand nemen en gaan oefenen heeft nog nooit geholpen en de doggyride geeft mijzelf in ieder geval een hoop veiligheid.
Als we zonder lopen en we komen een hond tegen die we echt niet kunnen ontwijken en die los op ons afkomt merk ik dat ik zelf ook in paniek raak wat ook niet goed helpt bij Yindi natuurlijk.
Cursus heeft dit er niet uitgekregen. Uren lang wandelen met een hond en ze is nog steeds bang voor de andere hond. De laatste keer dat ik dit deed heeft ze die hond aangevallen en ontstond er een schermutseling.
Let wel dit was echt na al 2 maanden wekelijks een paar uur lopen.
Ik ga kijken of ik haar enthousiast kan maken met het belonen met stoeien en ik zal kijken of dat dragen van een zak met snoepjes (haar een taak geven) ook helpt.

-
Sanner
- Zeer actief
Maar waarom loop je dan in gebieden waar alles losloopt? Niet iedere hond doe je daar een plezier mee. Ik loop daar ook niet met Jamie en Teun. Voorheen wel en na veel slechte ervaringen had ik ook blaffende, van zich af sneppende honden aan de riem. Nu loop ik gewoon andere rondes en zijn Jamie en Teun veel blijer, blaffen zelfs nooit meer naar andere honden. Geen slechte ervaringen meer.
Ik kan me wel voorstellen dat Yindi geen zin heeft om mee te gaan, ze vindt het veel te spannend.
Ik kan me wel voorstellen dat Yindi geen zin heeft om mee te gaan, ze vindt het veel te spannend.
-
-Saskia-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Wat ik in jouw plaats wel eens zou willen proberen is wat ze doet als ik er een lange lijn aan klik, de deur open gooi en gewoon even wacht.Feather__ schreef:Het lijkt echt alsof ze het wandelen gewoon totaal niet leuk vind en thuis haar veilige haven is waar ze het wel fijn vind.
Als ze naar haar mand vlucht is dat prima, dan zit ik verder nog vijf minuten in de deuropening en mag je vanuit je mand lekker de geluiden buiten ervaren.
En dit steeds weer, elk moment waarbij je normaal zou gaan wandelen, herhalen tot haar nieuwsgierigheid geprikkeld wordt en ze de stap zet (letterlijk) tot het willen ontdekken van de buitenwereld.
Op eigen kracht drempels over maar steeds door jou gesteund.
-
*Wolf*
- Zeer actief
Ik zou in elk geval eens bij CBDoggy gaan rondneuzen en/of vragen, ter ondersteuning van haar angst en stress.
Volgens mij heb ik Yindi vorig jaar wel eens gezien op het Prinsenmolenpad. Ze viel toen niet uit maar kroop weg voor mijn drie naderende honden. Als zij het was tenminste.
Volgens mij heb ik Yindi vorig jaar wel eens gezien op het Prinsenmolenpad. Ze viel toen niet uit maar kroop weg voor mijn drie naderende honden. Als zij het was tenminste.
- dagmar88
- Zeer actief
Feather__ schreef: Afstand nemen en gaan oefenen heeft nog nooit geholpen en de doggyride geeft mijzelf in ieder geval een hoop veiligheid.
Hang er voor jezelf een muilkorf om. Heb je wel eens met haar gefietst?
- lotje&famke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mix Schapendoes en een Teckel
- Aantal honden: 2
Ik denk eigenlijk ook dat het niet willen wandelen niet alleen door een stekende bij komtSanner schreef:Maar waarom loop je dan in gebieden waar alles losloopt? Niet iedere hond doe je daar een plezier mee. Ik loop daar ook niet met Jamie en Teun. Voorheen wel en na veel slechte ervaringen had ik ook blaffende, van zich af sneppende honden aan de riem. Nu loop ik gewoon andere rondes en zijn Jamie en Teun veel blijer, blaffen zelfs nooit meer naar andere honden. Geen slechte ervaringen meer.
Ik probeer negatieve ervaringen zoveel mogelijk te voorkomen en zoek de positieve ervaringen op. Wandelen doe je voor je plezier, het moet voor je hond geen overlevingstocht worden. Flo en Pleun zijn vriendelijk tegen andere honden en niet heel erg bang ofzo voor honden (Pleun is eerder bang voor mensen). Evengoed kies ik voor de rustige routes, waar andere honden baasjes meestal vriendelijk zijn en ook wel wilen helpen door hun eigen hond bij het passeren even aan te lijnen als ze zien dat ik dit ook doe. Dit doe ik standaard omdat ik contact met vreemde honden niet nodig vind en liever geen risico loop op een negatieve ervaring. Mijn honden hebben genoeg honden maatjes in allerlei soorten en maten. In het honden contact zijn ze goed voorzien. De rest hoeven ze wat mij betreft niks mee en daar stuur ik ook op aan.
Naast de losloopwandeling in een groengebied zijn er natuurlijk nog de korte rondjes door de wijk, maar dan loop ik bewust op plekken waar geen honden loslopen.

- Feather__
- Zeer actief
Nee maar mijn vriend doet wel eens hardlopen met haar en dat vind ze wel leuk!dagmar88 schreef:Feather__ schreef: Afstand nemen en gaan oefenen heeft nog nooit geholpen en de doggyride geeft mijzelf in ieder geval een hoop veiligheid.
Hang er voor jezelf een muilkorf om. Heb je wel eens met haar gefietst?
Fietsen ga ik inderdaad ook eens kijken of ze dat leuk vind.
En Sanner. Natuurlijk loop ik niet in drukke losloopgebieden met haar. Als ik ergens wandel is het aanlijn in het bos bijv. Maar dat nemen mensen niet serieus en ik ga midden in de polder lopen (met de auto) en dan komen we 9 van de 10x geen hond tegen. Maar dat vind ze dus hooguit 15min oke en dan wil ze weer naar huis. En soms komt er opeens achter een dijk een hond vandaan. Los natuurlijk en die wil dan op ons afkomen. Vaak roepen die eigenaren de hond wel terug. Maar in de straat lopen er heel veel honden los en die worden niet terug geroepen.
Wolf lijkt me heel stug dat je ons hebt gezien want wij wonen al heel lang daar niet meer in de buurt en heb ook vorig jaar daar niet gelopen.

- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik lees (weet niet of het klopt hoor) dat ze toch behoorlijk last heeft van stress tijdens wandelingen omdat ze dus niet goed om kan gaan met andere honden. Dan vind ik het helemaal niet zo raar dat ze niet graag wandelt. Haar emmertje is denk ik steeds behoorlijk vol. Wij hebben vroeger met Jura in een vergelijkbare situatie gezeten. We hebben verschillende dingen ingezet:
- Op tijden (heeeel vroeg een langere wandeling) en plekken (zeker niet in de wijk of dan alleen heel kort) lopen zodat je bijna geen honden tegenkomt. Wilde ze niet lopen? Prima, morgen weer een dag. Dus gewoon even een korte plas en klaar. Meestal voelde ze zich de volgende dag dan ook al een stuk beter/rustiger omdat ze rustig aan heeft kunnen doen zonder al die prikkels van een langere wandeling.
- Inderdaad een taak geven, zij leerde haar voerdummy te dragen in de wijk. Dit heeft wel geduurd tot ze het snapte maar heeft super geholpen. Het helpt haar focus op die taak te houden en dan zijn andere prikkels om haar heen veel minder belangrijk. Ze vraagt nu zelfs om de dummy als ze onzeker is in een situatie.
- Supplementen ingezet die haar hielpen met stress om te gaan.
- Vaak meelopen met een vaste roedel met één heel stabiele hond waar ze zich aan optrok. Je noemde een hond waar ze niet aan kon wennen zelfs na 2 maanden. Ik zou zeggen, dat is dan ook echt geen match. Als je dat al wil doen zoek dan een hond waarmee het echt al een beetje klikt. Ik zou zeggen bijvoorbeeld een oudere stabiele reu die haar ook veel negeert.
Eerlijk, de stress is pas echt gezakt nadat we zijn verhuisd naar een rustig dorp. Maar we hebben met bovenstaande behoorlijke stappen kunnen maken. Hopelijk heb je er iets aan.
- Op tijden (heeeel vroeg een langere wandeling) en plekken (zeker niet in de wijk of dan alleen heel kort) lopen zodat je bijna geen honden tegenkomt. Wilde ze niet lopen? Prima, morgen weer een dag. Dus gewoon even een korte plas en klaar. Meestal voelde ze zich de volgende dag dan ook al een stuk beter/rustiger omdat ze rustig aan heeft kunnen doen zonder al die prikkels van een langere wandeling.
- Inderdaad een taak geven, zij leerde haar voerdummy te dragen in de wijk. Dit heeft wel geduurd tot ze het snapte maar heeft super geholpen. Het helpt haar focus op die taak te houden en dan zijn andere prikkels om haar heen veel minder belangrijk. Ze vraagt nu zelfs om de dummy als ze onzeker is in een situatie.
- Supplementen ingezet die haar hielpen met stress om te gaan.
- Vaak meelopen met een vaste roedel met één heel stabiele hond waar ze zich aan optrok. Je noemde een hond waar ze niet aan kon wennen zelfs na 2 maanden. Ik zou zeggen, dat is dan ook echt geen match. Als je dat al wil doen zoek dan een hond waarmee het echt al een beetje klikt. Ik zou zeggen bijvoorbeeld een oudere stabiele reu die haar ook veel negeert.
Eerlijk, de stress is pas echt gezakt nadat we zijn verhuisd naar een rustig dorp. Maar we hebben met bovenstaande behoorlijke stappen kunnen maken. Hopelijk heb je er iets aan.
-
*Wolf*
- Zeer actief
Er waren oudere mensen bij en de hond droeg een roze tuig. Maar kan een look-a-like zijn geweest, ze viel me op omdat ik op dit type honden valFeather__ schreef: Wolf lijkt me heel stug dat je ons hebt gezien want wij wonen al heel lang daar niet meer in de buurt en heb ook vorig jaar daar niet gelopen.
- Feather__
- Zeer actief
Waar is dat pad? En lijkt me stug want we lopen bijna nooit met andere mensen. Maar vraag me nu wel af waar dat pad is dan.