Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Sardines

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Sardines

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik had het al jaren niet gegeven en van de week had ik een ingeving om weer eens een zak te bestellen bij de visboer. Vanochtend was het zover, hele visjes in de bak!
Gollum wist nog wel hoe dat moest, over Rani heb ik me geen seconde druk gemaakt want die vangt ze het liefste zelf :mrgreen:
Maar Mika, oh mijn god. Wat een dramaqueen :LOL:

Het visje moest mee naar de mand. Daar ging Mika het visje nog eens goed bekijken. Likje aan het visje, neusduwtje aan het visje. Mij aankijken met grote ogen, mamma help! Zoek het uit Mika, je bent een hond. Wil je er een mes en vork bij?
Uiteindelijk ging Mika maar naast het visje liggen om het te bewaken. Dat kan ze rustig een halve dag volhouden dus ik heb haar maar meegenomen naar de keuken en haar wat smuldier gegeven. Ondertussen was het visje natuurlijk allang in de bek van Rani verdwenen.

Wat een muts! Hebben jullie ook van die mutsen of weten ze wel hoe je een visje moet slachten?
Gollum
Zeer actief

Re: Sardines

Nanna schreef:Mutserij alom hier.
Ik denk trouwens dat Csikasz hem wel zo wegslikt maar dat komt meer omdat dat zo'n gruwelijke schrokkerd is dat ik al een antischrokbak heb gekocht.
De rest gaat er vies naar kijken en duwt er dan wat met de neus tegen. En als er dan een vinnetje beweegt, gillend overeind vliegen :LOL:
Oh heerlijk :LOL:
Nooit gedacht dat ik Gol nog eens een echte hond zou vinden, toen ze drie maanden oud was stond ze al een sardine te verslinden :lol1:
Rani kwam net nog eens controleren of alle visjes wel echt op waren. Vier was niet genoeg :mrgreen:
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Elco heeft Gait het goede voorbeeld gegeven (hele makreel), maar Gait vond het beginnetje wat lastig. Heb met m'n vingers de buik opengemaakt en toen ging makreeltje vlot naar binnen. Vonden ze een heerlijk kerstdiner
Gollum
Zeer actief

Fotogravinnetje schreef:Elco heeft Gait het goede voorbeeld gegeven (hele makreel), maar Gait vond het beginnetje wat lastig. Heb met m'n vingers de buik opengemaakt en toen ging makreeltje vlot naar binnen. Vonden ze een heerlijk kerstdiner
Dat is een flinke vis voor zulke hondjes! Makreelfilet vind Mika wel lekker, ik vraag me af wat ze zal doen met een hele.
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Zalm lijven en koppen worden hier wel makkelijk gegeten maar verder vinden ze hele vissen niets. Wij bakken ze altijd even kort aan en dan vinden ze het wel weer lekker. Zo krijgen ze wel vis binnen want we halen het nog weleens op de visafslag hier.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Gollum
Zeer actief

Tineke schreef:Zalm lijven en koppen worden hier wel makkelijk gegeten maar verder vinden ze hele vissen niets. Wij bakken ze altijd even kort aan en dan vinden ze het wel weer lekker. Zo krijgen ze wel vis binnen want we halen het nog weleens op de visafslag hier.
Gol heeft ze helaas nooit gelust, ik kon best veel zalmkoppen en lijven krijgen toen ze jong was. Stond ik de vis voor haar tussen de graatjes te peuteren :LOL:
Voor mij zou het ideaal zijn om vlakbij de afslag te wonen, ik ben zo gek op vis!
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Gollum schreef:
Fotogravinnetje schreef:Elco heeft Gait het goede voorbeeld gegeven (hele makreel), maar Gait vond het beginnetje wat lastig. Heb met m'n vingers de buik opengemaakt en toen ging makreeltje vlot naar binnen. Vonden ze een heerlijk kerstdiner
Dat is een flinke vis voor zulke hondjes! Makreelfilet vind Mika wel lekker, ik vraag me af wat ze zal doen met een hele.
Ze zijn er in verschillende formaten. Ik koop ze per kilo. Soms zijn het er maar twee of drie, dit keer waren het kleintjes van zo'n 150-250 gram per stuk
Gollum
Zeer actief

Fotogravinnetje schreef:
Gollum schreef:
Ze zijn er in verschillende formaten. Ik koop ze per kilo. Soms zijn het er maar twee of drie, dit keer waren het kleintjes van zo'n 150-250 gram per stuk
Oh dat is wel een mooi gewicht, dan zou ik niet hoeven klooien met verdelen. Die sardines zijn iets van 80 tot 100 gram, ook zo makkelijk.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Een paar weken geleden kregen ze hier voor t eerst een heel konijn (dood dus maar gewoon heel en in de vacht). Was maar een kleintje, Xavi had die van hem in 3 happen weg, Xygan daarentegen was helemaal gelukkig met zijn nieuwe "knuffel" en nam hem mee naar zn mand en legde hem bij zn andere knuffels. Toen maar de buik opengesneden ... nou hij keek me aan van ' hoe kún je?!' Mijn knuffel!!
Toen aan stukken geknipt en ja toen viel t kwartje... ruim 2 uur verder.
Maar vis, kwartel etc is geen probleem
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gollum
Zeer actief

malinois schreef:Een paar weken geleden kregen ze hier voor t eerst een heel konijn (dood dus maar gewoon heel en in de vacht). Was maar een kleintje, Xavi had die van hem in 3 happen weg, Xygan daarentegen was helemaal gelukkig met zijn nieuwe "knuffel" en nam hem mee naar zn mand en legde hem bij zn andere knuffels. Toen maar de buik opengesneden ... nou hij keek me aan van ' hoe kún je?!' Mijn knuffel!!
Toen aan stukken geknipt en ja toen viel t kwartje... ruim 2 uur verder.
Maar vis, kwartel etc is geen probleem
Ahh droppie :I:
Gol heeft wel eens een bloot konijn gegeten, ik weet niet wat ze met een konijn in de vacht zou doen. Dat zou ze denk ik ook niet direct als eten zien.
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Hier zou ik het met Noa sowieso kunnen vergeten en met Ninthe waarschijnlijk ook. Noa likt er een paar keer aan en sleept er wat mee en laat het dan liggen (muizen, vogeltjes (beide door Ninthe gevangen), kipfilet, drumstick, mergpijp. Steeds hetzelfde verhaal). Ninthe eet ze zo af en toe wel, maar verreweg het meeste kauwt ze een tijd op en laat ze dan binnen ergens slingeren. Hoewel zijn op zich wel actief aan de slag gaat met kipfilet/drumstick/mergpijp.
Gollum
Zeer actief

Nanna schreef:Glenn was ook een verbazende barfer. Als Topsi in het bos een konijn vong, slokte hij die binnen twee minuten weg. :80:
Oh wauw, dat had ik niet verwacht van statige Glenn!
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Nanna schreef:Glenn was ook een verbazende barfer. Als Topsi in het bos een konijn vong, slokte hij die binnen twee minuten weg. :80:
Ik vermoed dat Xygan dat ook zou doen. T dooie fluffige snapte hij gewoon echt niet
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Oh, ik heb ook moeilijkerds. Konijn en cavia in z'n geheel gaat soepel binnen maar vis is geen succes.
Frank kotst het uit, Nanuq eet het met lange tanden en Aiko loopt letterlijk weg van zijn voerbak.
Gevogelte is ook al zo'n drama. Één veer er nog aan en ik mag het vergeten. Fazant en duif worden sowieso niet opgegeten, net als rat.
-Saskia-
Zeer actief

Nanna schreef:Voer jij cavia en rat dan? :80:
Rat heb ik een keer besteld maar dat was dus niet voor herhaling vatbaar. Een heuse ratastrofe.
Cavia zijn ze dol op. Lupa had ze vroeger voor een betaalbare prijs maar die zijn er jaren geleden uit gegaan en ik kan ze nergens anders vinden.
Héél soms heeft een webshop ze maar dan zijn ze vreselijk duur.
-Saskia-
Zeer actief

Neen, ik heb cavia's gehad en ken mezelf. Dat krijgt dan een gigantisch verblijf, de beste brokjes, dagelijks een variatie aan verse groenten en premium kwaliteitshooi enzo.
Kosten die beesten me drie keer meer dan de ingevroren exemplaren.
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Je moet het ook niet doodslaan, daar heb je keurige schietpinnen voor. Meer kans op dood, en minder schade aan de schedel. Je moet wat als alleen de zeugen verkocht worden (en ze zijn nog smakelijk ook). Maar Noa hoeft het niet, Ninthe lust het op izch wel, maar was daarna aan de diarree, dat heb ik na twee keer opgegeven.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Nanna schreef:
-Saskia- schreef: Cavia zijn ze dol op. Lupa had ze vroeger voor een betaalbare prijs maar die zijn er jaren geleden uit gegaan en ik kan ze nergens anders vinden.
Héél soms heeft een webshop ze maar dan zijn ze vreselijk duur.
Of je moet ze zelf gaan fokken.
Maar ja, sla dit maar eens dood :ugh:

Afbeelding
Nou, dat doodslaan zou ik aan mijn honden overlaten, die hebben ze sneller dood dan ik, denk ik.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”