Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hond pakt schapen Goutum

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
Aantal honden: 1

hond pakt schapen Goutum

Ongelezen bericht door nyckle »

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: hond pakt schapen Goutum

Ongelezen bericht door malinois »

De ondertiteling is uitgeschakeld
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

malinois schreef:De ondertiteling is uitgeschakeld
Filmpje met gesproken tekst was niet duidelijk genoeg. :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

bouvierpoedel schreef:
malinois schreef:De ondertiteling is uitgeschakeld
Filmpje met gesproken tekst was niet duidelijk genoeg. :engel:
Kost teveel batterij :mann:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Nanna schreef:Is dat in dat Friese gebraakbal? Dan bespaar ik me vast de moeite.
Foei Nanna, Fries is gewoon de 2de landstaal, niets moeilijks aan :mrgreen: .
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier

Ongelezen bericht door nyckle »

Nanna schreef:Ze zien dat die kuthond schapen aanvalt en aanvreet en laten hem daarna gewoon weer bij die schapen los.
Zal wel friese folklore zijn :19:
Volgens mij wordt hier Hollandse volklore in Friesland geïntroduceerd. Zo aan hun taal te horen.
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Dat je trots bent op je DH die nog een schaap bij kan houden tot daar aan toe, maar om het dan niet terug te roepen.
hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Vertalen is niet nodig. Je kan gewoon op de Nederlandse vlag klikken bovenaan de tekst en dan krijg je de Nederlandse versie ;)
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Ik blijf me verbazen over de stompzinnigheid van mensen... Wat mij betreft mogen deze mensen een hele forse boete krijgen + alle schade vergoeden die de eigenaren van de schapen nu hebben en nog gaan krijgen (gezien veel schapen nu drachtig zijn). Stelletje mafketels.
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Zelf je barf oogsten, of zoiets , zo schakel je de tussen handel uit :cool2: .tja... gelukkig maken mensen geen fouten ... hij doet ze niets hoor en als ze eenmaal dood zijn voelen ze ook niets meer........ gelukkig waren er getuigen anders zou "een wolf "de schuld krijgen.( en die moet dan dood natuurlijk) allemaal flauwe kul natuurlijk :mann:
Blijft dus over dat dit niet te snappen valt, waarom/ waarvoor laat je dat gebeuren :denken:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

_Tiny_ schreef:Laatste nieuws: de hond wordt door de politie beoordeeld. Hoe zou dit aflopen? Ik ben bang dat de hond straks aan het kortste eind mag trekken.

Een hond die op schapen wil jagen vertoont op zich geen onaanvaardbaar gedrag. Kan me nauwelijks voorstellen dat een hond daarom afgemaakt zou worden, of dat jachtdrift überhaupt getest wordt. Het kan niet veel simpeler dan voortaan het riempje vasthouden.
Als hij zakt dan is het (lijkt mij) wegens algeheel onprettig/risicovol gedrag.
Een verantwoordelijke baas met een heel klein beetje verstand is voor de hond alleen maar een vooruitgang.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

_Tiny_ schreef:Laatste nieuws: de hond wordt door de politie beoordeeld. Hoe zou dit aflopen? Ik ben bang dat de hond straks aan het kortste eind mag trekken.
Zielig , ze kunnen hem ook aan de Chinees geven die weten er meestal nog wat lekkers van te maken. :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Rocco
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rocco »

Ik zie gewoon prooi gedrag en oer instinct van de hond zit in elke hond vaak niet begrepen door hun baasjes

Ze moeten die eigenaar keihard straffen in plaats van de hond er lopen teveel domme gladiolen rond in Nederland die totaal geen controle hebben over hun hond en niks van honden gedrag snappen die geen hond waard zijn.

Lekker volk ook in het filmpje ...hij maakt hem nu dood hoor ... en neemt nog een slok koffie met een stuk koeke met beppe...
Laatst gewijzigd door Rocco op 08 jan 2018 10:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Rocco
Zeer actief

.
Rocco
Zeer actief

Die reacties ook op FB blijkt maar weer dat een groot percentage er geen pepernoot van snappen wat er nu werkelijk aan de hand is. :oohja:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Nanna schreef:Filmpje
Zonder ondertiteling snap ik overigens wel. Die twee overleden schapen zou de hond niet gedaan hebben volgens die eigenaren, want daar kwamen ze nooit, en de andere meneer ging volgens de eigenaren nu een apart/verkeerd verhaal vertellen.
En dan in eerste instantie zeggen dat ze de schapen niet aanraakt, en koud een paar seconden later trekt ze een schaap tegen de vlakte :roll: .
Eerlijk, ik zou in alle staten zijn als ik mijn hond zo achter schapen aan zou zien gaan, en in ieder geval handelen i.p.v. aan de zijlijn toe te kijken wat hij of zij verder doet. Mijn hemel.
Dan maar zoals de meneer in Engeland destijds wiens labrador achter herten aanging, om de hond tot de orde te roepen. Maar dit is het totale tegenovergestelde. Zeker als die hond dus al eerder achter schapen is aangegaan, dan moet je toch wel 10 x beter opletten en op voorhand voorkomen dat ze weer gaat.
Ik begrijp daar gewoon niets van.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Dat vond ik ook zo frappant...

"Ja maar hij springt er niet bovenop..."

3 seconden verderop in het filmpje springt de hond er wel degelijk bovenop.

Zal vast z'n eerste keer zijn ja :roll:
hakunamatata
Zeer actief

Nou, hoor ik net op het nieuws op de radio. 43 schapen verdronken, uiteindelijk door honden van ramptoeristen het water ingejaagd. :80: Gaat lekker met honden en schapen in het nieuws.
Afbeelding
Sandra&co

En hoeveel drachtige ooien zaten daar tussen :ugh: De boer is 1/3 van zijn veestapel kwijt door een stel Vollidioten.
hakunamatata
Zeer actief

Ik hoopte nog dat het misschien niet helemaal klopte, maar dus toch :ugh: https://www.hartvannederland.nl/nieuws/2018/schapen/
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

blondie schreef:
Nanna schreef:Filmpje
Zonder ondertiteling snap ik overigens wel. Die twee overleden schapen zou de hond niet gedaan hebben volgens die eigenaren, want daar kwamen ze nooit, en de andere meneer ging volgens de eigenaren nu een apart/verkeerd verhaal vertellen.
En dan in eerste instantie zeggen dat ze de schapen niet aanraakt, en koud een paar seconden later trekt ze een schaap tegen de vlakte :roll: .
Eerlijk, ik zou in alle staten zijn als ik mijn hond zo achter schapen aan zou zien gaan, en in ieder geval handelen i.p.v. aan de zijlijn toe te kijken wat hij of zij verder doet. Mijn hemel.
Dan maar zoals de meneer in Engeland destijds wiens labrador achter herten aanging, om de hond tot de orde te roepen. Maar dit is het totale tegenovergestelde. Zeker als die hond dus al eerder achter schapen is aangegaan, dan moet je toch wel 10 x beter opletten en op voorhand voorkomen dat ze weer gaat.
Ik begrijp daar gewoon niets van.
Ik dus ook niet.
Ik ben eens in de sloot gesprongen om mijn hond eruit te sleuren nadat ie achter zwanen aan ging. Ik heb nog nooit zo lang zó hard gerend, hij stond heel even stil en ik ben er zonder nadenken bovenop gesprongen. Ik zeek ook in mijn broek toen ik het Fenton-filmpje zag, zó herkenbaar. Ik zal die pokkehond krijgen hoor, al moet ik hem zwemmend komen halen :boos:

Ik krijg er helemaal buikpijn van als ik de hond op het schaap zie liggen :ugh: Hoe kun je dit nu laten gebeuren?
Eerste keer is al stom en onnodig maar de dag erop wéér?!
hakunamatata
Zeer actief

Expert: herdershond die schapen doodbeet in Goutum ‘niet gevaarlijk’

http://www.lc.nl/friesland/Expert-herde ... 05251.html
Afbeelding
Sandra&co

Dekt de verzekering dit? Ik bedoel, 2 dagen achter elkaar dus de 2e x wisten de eigenaren al prima dat de hond gevaarlijk was bij schapen.
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

hakunamatata schreef:Expert: herdershond die schapen doodbeet in Goutum ‘niet gevaarlijk’

http://www.lc.nl/friesland/Expert-herde ... 05251.html
Als ik het zo lees snap ik dat wel, naar mensen toe is hij dat dus ook niet. Maar die dombo’s van eigenaren moeten wel gaan inzien dat hij beslist niet los kan. Zo niet, dan vrees ik voor de schapenpopulatie in die buurt en denk ik dat boeren wel aangifte zullen doen of zelf ingrijpen.
Afbeelding
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Ongelezen bericht door Ellen. »

Nanna schreef:Als dat mijn schapen waren en die hond kwam er voor de zoveelste keer op af schoot ik hem dood. Kijken of de bazen het dan wèl snappen. En die beesten zijn wel je broodje.

*Moet ik uiteraard wel eerst op schietles want anders schiet ik al mijn eigen schapen voor hun domme raap :engel:
:LOL:
Eens!
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Dat zal wel zijn omdat deze dieren bij de slacht de wettelijke verplichting hebben om oormerken te dragen voor correcte identificatie en registratie. Hij heeft mogelijk problemen als hij deze oormerken niet kan overhandigen, en de schapen zullen dan vermoedelijk voor destructie worden aangeleverd.
dagmar88
Zeer actief

Anne&Taar schreef:Dat zal wel zijn omdat deze dieren bij de slacht de wettelijke verplichting hebben om oormerken te dragen voor correcte identificatie en registratie. Hij heeft mogelijk problemen als hij deze oormerken niet kan overhandigen, en de schapen zullen dan vermoedelijk voor destructie worden aangeleverd.

Een dood schaap gaat toch al niet naar de slacht.
Sassy
moderator
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Sassy »

Nanna schreef:Als dat mijn schapen waren en die hond kwam er voor de zoveelste keer op af schoot ik hem dood. Kijken of de bazen het dan wèl snappen. En die beesten zijn wel je broodje.

*Moet ik uiteraard wel eerst op schietles want anders schiet ik al mijn eigen schapen voor hun domme raap :engel:
:ok:
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Cleva schreef:
Sassy schreef:

:ok:

Sinds wanneer gaan we eigenlijk schieten als er iets of iemand aan je broodje zit?
Dat soort wild westtaferelen lijken me amper nodig. Gewoon de eigenaar van de hond laten betalen en verder niet zeuren.
Ik zou zeggen, bereken je boete, dit zijn de prijzen in 2015
Utrecht
Aanvoer: 1835 schapen en lammeren. Dat zijn er 92 minder dan in week 21.
De handel in slachtschapen en zuiglammeren was goed met stijgende prijzen. De handel in ooi- en ramlammeren was rustig met gelijkblijvende prijzen.
Slachtschapen: €55 tot €130 (+€2,50). Magere en afwijkende dieren: €0 tot €55.
Ooien tot 20 kg: €80 tot €100. Ooien boven 20 kg: €90 tot €110.
Rammen tot 22 kg: €105 tot €125. Rammen van 22 tot 25 kg: €105 tot €130. Rammen boven 25 kg: €105 tot €135.
Zuiglammeren: €95 tot €110 (+€5).

Leeuwarden
Aanvoer: 1406 schapen en lammeren. Dat is een terugloop van 544 stuks vergeleken met de week ervoor.
De handel was goed. Slachtschapen noteerden hoger, ooi- en ramlammeren waren prijshoudend.
Slachtschapen eerste kwaliteit: €95 tot €130 (+€5). Tweede kwaliteit: €34 tot €84 (+€5). Derde kwaliteit: €29 tot €34 (+€5).
Ooien tot 20 kg: €100 tot €115. Ooien boven 20 kg: €115 tot €117,50.
Rammen tot 22 kg: €117,50 tot €137,50. Rammen van 22 tot 25 kg: €127,50 tot €147,50. Rammen boven 25 kg: €135 tot €150.

Purmerend
Aanvoer: 104 schapen en lammeren. Dat zijn er 28 minder dan tijdens de laatste markt twee weken geleden.
De handel in slachtschapen was goed met stijgende prijzen. De handel in ooi- en ramlammeren was rustig met dalende prijzen.
Slachtschapen: €110 tot €130 (+€5) Magere en afwijkende dieren: €25 tot €55 (+€5).
Ooien tot 20 kg: €95 tot €105. Ooien boven 20 kg: €102 tot €112 (-€5).
Rammen tot 22 kg: €115 tot €125 (-€3). Rammen
dagmar88
Zeer actief

Neeltje schreef: Ik zou zeggen, bereken je boete, dit zijn de prijzen in 2015

Vergoeding. Verzekeringswerk mits schade veroorzaakt door huisdieren in je aansprakelijkheidsverzekering zit.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”