Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Boer zoekt Vrouw - boer Gerard
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: Boer zoekt Vrouw - boer Gerard
Wat een afschuwelijk topic op een hondenforum. Ik krijg hoe langer hoe meer de schurft aan de opkomende manier van denken hier. Lekker onverschillig en hard. Zien jullie een uitgang naar buiten? Zien jullie niet drachtige teven of reuen? Ga eens nadenken zou ik zeggen.
Als het mode is om gevoelloos te zijn hier en zaken op te lossen met een dreun en te reageren met onverschillige opmerkingen dan is dat wat mij betreft een ernstige zaak. Dit is broodfok in de puurste vorm en als dat goed gepraat wordt met allerlei je weet niet ofs dan wens ik jullie oprecht veel succes als je zelf tegen die houding aanloopt in een zaak waar je wel gevoelens hebt.
Als het mode is om gevoelloos te zijn hier en zaken op te lossen met een dreun en te reageren met onverschillige opmerkingen dan is dat wat mij betreft een ernstige zaak. Dit is broodfok in de puurste vorm en als dat goed gepraat wordt met allerlei je weet niet ofs dan wens ik jullie oprecht veel succes als je zelf tegen die houding aanloopt in een zaak waar je wel gevoelens hebt.
- dagmar88
- Zeer actief
Hanneke2 schreef: Go vegan, zeg ik dan maar. Dan heb je recht van spreken als het gaat om klagen over puppyfarms zoals hier.Oh en ik hoop echt van harte dat deze boer Gerard een akelige ziekte krijgt of een vreselijk pijnlijk ongeluk. Wat een verschrikkelijke man.
Het is zo jammer dat dat veganisme altijd met een bepaalde stank komt.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Dat is hip tegenwoordig om te laten zien dat je een dierenvriend bent , je uit te spreken tegen dierenmishandeling /geweld en dan iemand erge dingen toewensen of de dood .Neeltje schreef:Wat een afschuwelijke gedachte, ben je zelf dan zo'n heilig engeltje, dat je iemand zo kunt verwensen?Hanneke2 schreef:Ik heb het ook helemaal gehad met Boer Zoekt Vrouw, het is al jarenlang vooral de bio-industrie die in het zonnetje wordt gezet. Misschien is dit wel een eye-opener voor mensen, want als je bezwaar hebt tegen hoe hier honden worden gefokt, waarom is deze manier van varkens fokken dan wel okee? Die pups komen uiteindelijk gewoon bij mensen thuis en krijgen op zijn minst een redelijk goed leven, die biggen zien 1 keer daglicht tijdens hun hele leven, en dat is op weg naar het slachthuis, en die tocht is niet in een auto op schoot, maar opgepropt in een vrachtauto, soms dagenlang.Iris123 schreef:Het ergste is dat die honden het beter hebben dan die varkens. Hij heeft vast ergens een veldje waar ze om de beurt kunnen rennen. Wel ontzettend jammer dat hier door zo'n grote tv zender gewoon aan wordt meegewerkt.
Go vegan, zeg ik dan maar. Dan heb je recht van spreken als het gaat om klagen over puppyfarms zoals hier.Oh en ik hoop echt van harte dat deze boer Gerard een akelige ziekte krijgt of een vreselijk pijnlijk ongeluk. Wat een verschrikkelijke man.
Zo zit de goede mens tegenwoordig in elkaar , heel vredelievend en begaan.

Wat je zegt ben je zelfffff 

- *Esther
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
laeken schreef:Wat een afschuwelijk topic op een hondenforum. Ik krijg hoe langer hoe meer de schurft aan de opkomende manier van denken hier. Lekker onverschillig en hard. Zien jullie een uitgang naar buiten? Zien jullie niet drachtige teven of reuen? Ga eens nadenken zou ik zeggen.

En toch geloof ik ook dat het een manier van doen is, zo vanachter je pc hier op het HF. Want ja, het levert zoveel reacties op. Maar ook dat is wel een aparte manier van doen.
-
- Zeer actief
Volgens mij is het hipper om net te doen alsof je geen gevoel in je donder hebt en je lekker te laten gaan tegen mensen die dat wel hebben. Je hond een dreun geven ipv meedenken. Dit soort taferelen goedpraten en nog meer van die onzin.
Niet alleen vind ik het gruwelijk om iemand zoveel akeligs toe te wensen, maar de dieren schieten er ook niks mee op. Je kunt beter wensen dat de man anders gaat denken en zijn dieren beter gaat behandelen.dagmar88 schreef:Hanneke2 schreef: Go vegan, zeg ik dan maar. Dan heb je recht van spreken als het gaat om klagen over puppyfarms zoals hier.Oh en ik hoop echt van harte dat deze boer Gerard een akelige ziekte krijgt of een vreselijk pijnlijk ongeluk. Wat een verschrikkelijke man.
Ik vind het ook een rare opvatting dat alleen veganisten recht van spreken hebben over dit soort zaken; waarom zou een vleester geen recht van spreken hebben met betrekking tot het respectvol houden van dieren?
Laatst gewijzigd door 63673J op 11 jan 2018 11:16, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
Dat denk ik ook. Lekker aandacht krijgen omdat je je hard en kil durft uit te spreken en dan lekker los gaan op mensen die wel vanuit gevoel durven spreken en zich niet inhouden of mee laten slepen met dat domme gelul.*Esther schreef:laeken schreef:Wat een afschuwelijk topic op een hondenforum. Ik krijg hoe langer hoe meer de schurft aan de opkomende manier van denken hier. Lekker onverschillig en hard. Zien jullie een uitgang naar buiten? Zien jullie niet drachtige teven of reuen? Ga eens nadenken zou ik zeggen.
Als het mode is om gevoelloos te zijn hier en zaken op te lossen met een dreun en te reageren met onverschillige opmerkingen dan is dat wat mij betreft een ernstige zaak. Dit is broodfok in de puurste vorm en als dat goed gepraat wordt met allerlei je weet niet ofs dan wens ik jullie oprecht veel succes als je zelf tegen die houding aanloopt in een zaak waar je wel gevoelens hebt.![]()
![]()
En toch geloof ik ook dat het een manier van doen is, zo vanachter je pc hier op het HF. Want ja, het levert zoveel reacties op. Maar ook dat is wel een aparte manier van doen.
Als ik ergens zeg dat ik voorzichtig ben met mijn kleine honden als er een vreemde grote hond op af stuift krijg ik dat op zeker om de oren ergens anders. Als je vanuit gevoel spreekt kun je er gif op innemen dat je onderuit gehaald wordt door bepaalde mensen hier. Geef je hond een lel en stel je niet aan. Al dat domme geleuter hangt me enorm de keel uit. Niks mis met gevoel en ik zal de laatste zijn die zich hier op een ongenuanceerde grove manier gaat uitlaten omdat dat mode lijkt te zijn.
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Maar het is toch juist onverschillig om wel te vallen over die honden, maar niet over die varkens die je daar enkele seconden in beeld ziet? Bij die varkens zie je ook heel veel niet, net als dat je bij de honden heel veel niet ziet. Misschien is het erger als ze laten zien, misschien wel beter. Je weet het niet, tenzij je daar een stap binnen hebt gezet.laeken schreef:Wat een afschuwelijk topic op een hondenforum. Ik krijg hoe langer hoe meer de schurft aan de opkomende manier van denken hier. Lekker onverschillig en hard. Zien jullie een uitgang naar buiten? Zien jullie niet drachtige teven of reuen? Ga eens nadenken zou ik zeggen.
En ik ben ook niet voor het houden/fokken van honden op deze manier, maar ik schiet het niet af op basis van dit hele korte beeld, omdat het feitelijk precies hetzelfde is als het houden van die varkens. Het een mag wel en het ander mag niet, dat is best gek toch

-
- Zeer actief
Vind het ook gek dat we dan in en allemaal collectief in de jankstand moeten schieten alsof dit het eerste geval is en we nog nooit van dit soort fok hebben gehoord.laeken schreef:Volgens mij is het hipper om net te doen alsof je geen gevoel in je donder hebt en je lekker te laten gaan tegen mensen die dat wel hebben. Je hond een dreun geven ipv meedenken. Dit soort taferelen goedpraten en nog meer van die onzin.
Waar was jij dan al die tijd om je uit te spreken en er iets aan te doen.?
Het blijft toch een beetje geblaat met weinig wol . Beetje mode dingetje om je hardop uit te spreken tegen kanker , kinder/hondenmishandeling want als je het niet doet dan ben je er 1 en dus voor.
Nou kom op welke actie heb jij op touw gezet.?

- dagmar88
- Zeer actief
laeken schreef:Wat een afschuwelijk topic op een hondenforum.
De KRO en hun programmamakers zijn geen hondenforum. Ze geven een kijkje in het boerenleven.
Wij hebben een andere standaard dan die 3 miljoen kijkers en de nederlandse wet.
Daarom zie ik nog geen reden nu opeens te gaan censureren alleen om het feit dat het honden zijn.
Moet er dan een disclaimer bij? "Pas op, Gerard Boerenlul verkoopt dieren om geld te verdienen, koop hier geen pup". Die man uitsluiten van het programma? Waarom hij dan wel?
Het programma wordt al jaren gestalkt door mensen die willen dat ze een standpunt innemen tegen dierenleed.
Toch gingen de kijkcijfers zo ongeveer door het dak.
https://www.varkensinnood.nl/nieuwsarti ... n%E2%80%9D
Mag je alleen maar een mening hebben over iets als je er zelf ‘acties’ voor dan wel tegen op touw hebt gezet?bouvierpoedel schreef:Vind het ook gek dat we dan in en allemaal collectief in de jankstand moeten schieten alsof dit het eerste geval is en we nog nooit van dit soort fok hebben gehoord.laeken schreef:Volgens mij is het hipper om net te doen alsof je geen gevoel in je donder hebt en je lekker te laten gaan tegen mensen die dat wel hebben. Je hond een dreun geven ipv meedenken. Dit soort taferelen goedpraten en nog meer van die onzin.
Het blijft toch een beetje geblaat met weinig wol . Beetje mode dingetje om je hardop uit te spreken tegen kanker , kinder/hondenmishandeling want als je het niet doet dan ben je er 1 en dus voor.
-
- Zeer actief
Ben gek op meningen , ga nog maar even lezen .jvanringen schreef:Mag je alleen maar een mening hebben over iets als je er zelf ‘acties’ voor dan wel tegen op touw hebt gezet?bouvierpoedel schreef:Vind het ook gek dat we dan in en allemaal collectief in de jankstand moeten schieten alsof dit het eerste geval is en we nog nooit van dit soort fok hebben gehoord.laeken schreef:Volgens mij is het hipper om net te doen alsof je geen gevoel in je donder hebt en je lekker te laten gaan tegen mensen die dat wel hebben. Je hond een dreun geven ipv meedenken. Dit soort taferelen goedpraten en nog meer van die onzin.
En kijk ook vooral even naar mijn onderschrift , geld ook voor mijzelf.

Ik lees juist, daarom vraag ik het.bouvierpoedel schreef:Ben gek op meningen , ga nog maar even lezen .jvanringen schreef:Mag je alleen maar een mening hebben over iets als je er zelf ‘acties’ voor dan wel tegen op touw hebt gezet?bouvierpoedel schreef:Vind het ook gek dat we dan in en allemaal collectief in de jankstand moeten schieten alsof dit het eerste geval is en we nog nooit van dit soort fok hebben gehoord.laeken schreef:Volgens mij is het hipper om net te doen alsof je geen gevoel in je donder hebt en je lekker te laten gaan tegen mensen die dat wel hebben. Je hond een dreun geven ipv meedenken. Dit soort taferelen goedpraten en nog meer van die onzin.
En kijk ook vooral even naar mijn onderschrift , geld ook voor mijzelf.
Die geur van "Ik ben een beter mens dan jij, want ik ben veganist.". Die geur?dagmar88 schreef:Hanneke2 schreef: Go vegan, zeg ik dan maar. Dan heb je recht van spreken als het gaat om klagen over puppyfarms zoals hier.Oh en ik hoop echt van harte dat deze boer Gerard een akelige ziekte krijgt of een vreselijk pijnlijk ongeluk. Wat een verschrikkelijke man.
Hoe dan ook, ja, bioindustrie is vreselijk. Ik geloof dat maar weinig mensen het toejuichen. Maar mensen zijn nou eenmaal blind voor wat ze niet constant zien, dus straks ziet dat gemarineerde speklapje in de supermarkt er toch weer lekker uit en ben je het verhaal weer vergeten. Ik zag een tijd terug het filmpje van Zondag met Lubach ( en gelijk daarna schreeuwde iedereen moord en brand en werden er in supermarkten stickers op vlees geplakt. Dat vuurtje is nu, een aantal maanden later, alweer uitgedoofd. Je moet niet de illusie hebben dat je de bio-industrie in 1 klap de vergetelheid in kunt drukken door er simpelweg op internet tegen te ageren want het levert onder de streep verdomd veel geld en banen op. Het enige wat je kunt doen is af en toe wat aandacht erop vestigen, maar dat lijkt een druppel op de gloeiende plaat want het grote publiek vergeet het zodra er een ander nieuwtje voorbij komt wat dan de volle aandacht krijgt.
Wat ik wel zie, is dat er steeds meer boerderijen komen die inspringen op de kleine - maar steeds groter wordende - hype op vlees/producten van dieren die een goed leven hebben. Dat is alvast een positieve ontwikkeling. Neem bijvoorbeeld de Stoerderij in Son en Breugel. Waterbuffels die jaar in jaar uit in familiekuddes buiten lopen. Daar koop ik sowieso graag m'n vlees want potdomme, het smaakt 100x beter dan dat vlees uit de supermarkt. MAAR het is ook 100x zo duur. Dus tja. Het is een proces. En het blijft een keuze.
- dagmar88
- Zeer actief
Sandra&co schreef:Ik zag een tijd terug het filmpje van Zondag met Lubach

Sandra&co schreef:Wat ik wel zie, is dat er steeds meer boerderijen komen die inspringen op de kleine - maar steeds groter wordende - hype op vlees/producten van dieren die een goed leven hebben. Dat is alvast een positieve ontwikkeling. Neem bijvoorbeeld de Stoerderij in Son en Breugel. Waterbuffels die jaar in jaar uit in familiekuddes buiten lopen. Daar koop ik sowieso graag m'n vlees want potdomme, het smaakt 100x beter dan dat vlees uit de supermarkt. MAAR het is ook 100x zo duur. Dus tja. Het is een proces. En het blijft een keuze.
Dat is al een hele stap in de richting.
20 jaar geleden ben ik bij een voliere kippenboer geweest. Was toen de creme de la creme, die man was heel trots op zijn gloedjenieuwe stal en diervriendelijk bedrijf.
Zo trots dat er een groepje "kids for animals" kindertjes werden uitgenodigd

Het was ondanks de verbeteringen (theoretisch kunnen rondlopen in de megastal, ze waren er volgens de boer alleen nog niet aan gewend) een verschrikking, wat we nu als legbatterij aan zouden merken, en dat was de beste optie. De dieren waren sneu; zaten in het donker en de stank, waren halfkaal, vies, veel uitval, kannibalisme. Hij smeet nog een dooie die in zicht lag in een groep kippen

Het gaat heel heel langzaam, maar ondertussen kunnen we gelukkig kiezen. Zelfs bij de goedkopere supers.
http://www.kipster.nl/
- under the red sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Nederland exporteert vooral varkensvlees en steeds minder levende varkens. En de dieren die wel levend de grens overgaan, gaan met name naar Duitsland en België. 'Dagenlang' in de auto is dus nogal overtrokken. Veganisten/vegetariërs zijn meestal niet zo goed met de feiten. Bijvoorbeeld dat er regenwouden moeten worden gekapt om veevoer te produceren. Terwijl de veehouderij nagenoeg alleen de restproducten gebruikt van de humane sojaconsumptie.Hanneke2 schreef: Ik heb het ook helemaal gehad met Boer Zoekt Vrouw, het is al jarenlang vooral de bio-industrie die in het zonnetje wordt gezet. Misschien is dit wel een eye-opener voor mensen, want als je bezwaar hebt tegen hoe hier honden worden gefokt, waarom is deze manier van varkens fokken dan wel okee? Die pups komen uiteindelijk gewoon bij mensen thuis en krijgen op zijn minst een redelijk goed leven, die biggen zien 1 keer daglicht tijdens hun hele leven, en dat is op weg naar het slachthuis, en die tocht is niet in een auto op schoot, maar opgepropt in een vrachtauto, soms dagenlang.
En dit getuigt natuurlijk van een walgelijke mentaliteitGo vegan, zeg ik dan maar. Dan heb je recht van spreken als het gaat om klagen over puppyfarms zoals hier.Oh en ik hoop echt van harte dat deze boer Gerard een akelige ziekte krijgt of een vreselijk pijnlijk ongeluk. Wat een verschrikkelijke man.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Al zou ik er over denken (wat niet gebeurd daarvoor hou ik teveel van mn vleesjes) dan was dat met zo'n reactie alweer gelijk over. Het voldoet iig uitstekend aan de vooroordelen.dagmar88 schreef:Hanneke2 schreef: Go vegan, zeg ik dan maar. Dan heb je recht van spreken als het gaat om klagen over puppyfarms zoals hier.Oh en ik hoop echt van harte dat deze boer Gerard een akelige ziekte krijgt of een vreselijk pijnlijk ongeluk. Wat een verschrikkelijke man.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
- Aantal honden: 1
Dat van de soja is helaas niet waar. De veevoederindustrie heeft een behoorlijke hand in de vraag naar soja en dus in het kappen van de regenwouden. De helft van de waarde van soja bestaat uit de waarde van het sojaschroot, dat is dat restproduct voor de veehouderij. Zouden zij dus (vrijwel) geen soja meer gebruiken, dan verdubbelt de olieprijs van soja en prijzen ze zichzelf uit de markt. Dit is dan ook de reden dat ook de veehouderij hard op zoek is naar vervangen eiwitbronnen voor soja.
Valt voor mij in dezelfde categorie van 'jammer...' als die PETA-gekkies die nertsen vrij laten zodat die voorts in het wild een langzame, ellendige dood sterven. Niet doordacht. Béetje doorgeslagen.malinois schreef:Al zou ik er over denken (wat niet gebeurd daarvoor hou ik teveel van mn vleesjes) dan was dat met zo'n reactie alweer gelijk over. Het voldoet iig uitstekend aan de vooroordelen.dagmar88 schreef:Hanneke2 schreef: Go vegan, zeg ik dan maar. Dan heb je recht van spreken als het gaat om klagen over puppyfarms zoals hier.Oh en ik hoop echt van harte dat deze boer Gerard een akelige ziekte krijgt of een vreselijk pijnlijk ongeluk. Wat een verschrikkelijke man.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
InderdaadSandra&co schreef:Valt voor mij in dezelfde categorie van 'jammer...' als die PETA-gekkies die nertsen vrij laten zodat die voorts in het wild een langzame, ellendige dood sterven. Niet doordacht. Béetje doorgeslagen.malinois schreef:Al zou ik er over denken (wat niet gebeurd daarvoor hou ik teveel van mn vleesjes) dan was dat met zo'n reactie alweer gelijk over. Het voldoet iig uitstekend aan de vooroordelen.dagmar88 schreef:Hanneke2 schreef: Go vegan, zeg ik dan maar. Dan heb je recht van spreken als het gaat om klagen over puppyfarms zoals hier.Oh en ik hoop echt van harte dat deze boer Gerard een akelige ziekte krijgt of een vreselijk pijnlijk ongeluk. Wat een verschrikkelijke man.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Het beste uit oogpunt van milieubescherming is aanzienlijk minder vlees eten, dat kan de hele bio-industrie overbodig maken. De bio-industrie belast het milieu niet alleen door wat er bij de dieren naar binnen gaat, maar ook door wat er weer uit komt (co2 en ch4). Ook de gemechaniseerde landbouw ten dienste van de bio-industrie en de ontbossing vormen een zware belasting voor het milieu.Domor schreef:Dat van de soja is helaas niet waar. De veevoederindustrie heeft een behoorlijke hand in de vraag naar soja en dus in het kappen van de regenwouden. De helft van de waarde van soja bestaat uit de waarde van het sojaschroot, dat is dat restproduct voor de veehouderij. Zouden zij dus (vrijwel) geen soja meer gebruiken, dan verdubbelt de olieprijs van soja en prijzen ze zichzelf uit de markt. Dit is dan ook de reden dat ook de veehouderij hard op zoek is naar vervangen eiwitbronnen voor soja.
- dagmar88
- Zeer actief
malinois schreef:Al zou ik er over denken (wat niet gebeurd daarvoor hou ik teveel van mn vleesjes) dan was dat met zo'n reactie alweer gelijk over. Het voldoet iig uitstekend aan de vooroordelen.dagmar88 schreef:Hanneke2 schreef: Go vegan, zeg ik dan maar. Dan heb je recht van spreken als het gaat om klagen over puppyfarms zoals hier.Oh en ik hoop echt van harte dat deze boer Gerard een akelige ziekte krijgt of een vreselijk pijnlijk ongeluk. Wat een verschrikkelijke man.
Word ziek(er) zonder vlees. Voedingstekorten door een niet passend voedingspatroon vul je niet aan met supplementen, dat is raar.
Mijn moeder is zo'n evangelist. Daarnaast mishandelde ze haar kinderen en gebruikte abortus als geboortebeperking

Je zult het maar nodig hebben anderen lastig te vallen met je hoogstaande moraal om je eigenwaarde nog een beetje op te krikken.
Als je het zo hard wilt spelen heb je ook maar gewoon een cavia te nemen, geen omni of carnivoor.
Maar het mag natuurlijk nooit echt inleveren zijn.
Extreme uitspraken als die van Hanneke2 hebben toch helemaal niks te maken met de mensen die er gewoon voor kiezen om te minderen of te stoppen met vlees eten uit milieu-oogpunt of omdat ze niet willen bijdragen aan de bio-industrie?dagmar88 schreef:malinois schreef:Al zou ik er over denken (wat niet gebeurd daarvoor hou ik teveel van mn vleesjes) dan was dat met zo'n reactie alweer gelijk over. Het voldoet iig uitstekend aan de vooroordelen.dagmar88 schreef:Hanneke2 schreef: Go vegan, zeg ik dan maar. Dan heb je recht van spreken als het gaat om klagen over puppyfarms zoals hier.Oh en ik hoop echt van harte dat deze boer Gerard een akelige ziekte krijgt of een vreselijk pijnlijk ongeluk. Wat een verschrikkelijke man.
Word ziek(er) zonder vlees. Voedingstekorten door een niet passend voedingspatroon vul je niet aan met supplementen, dat is raar.
Mijn moeder is zo'n evangelist. Daarnaast mishandelde ze haar kinderen en gebruikte abortus als geboortebeperking![]()
Je zult het maar nodig hebben anderen lastig te vallen met je hoogstaande moraal om je eigenwaarde nog een beetje op te krikken.
Als je het zo hard wilt spelen heb je ook maar gewoon een cavia te nemen, geen omni of carnivoor.
Maar het mag natuurlijk nooit echt inleveren zijn.
- dagmar88
- Zeer actief
jvanringen schreef: Extreme uitspraken als die van Hanneke2 hebben toch helemaal niks te maken met de mensen die er gewoon voor kiezen om te minderen of te stoppen met vlees eten uit milieu-oogpunt of omdat ze niet willen bijdragen aan de bio-industrie?
Dat maak jij er kennelijk van.
Veganisme is per definitie extreem. Neerbuigend geroeptoeter is daar helaas onlosmakelijk mee verbonden.
Ja ja, er zijn vast uitzonderingen.
Hier werd eens wijs gezegd (weet niet meer door wie) dat het slechte/vervelende imago van veganisten komt omdat de veganisten die níet zo wijsneuzerig zijn, zich niet in de hele discussie (wensen te) mengen. Alleen de roeptoeters die zichzelf continue in de schijnwerpers zetten met provocerende uitspraken. Daardoor lijkt het of elke veganist een blaatschaap is.dagmar88 schreef:jvanringen schreef: Extreme uitspraken als die van Hanneke2 hebben toch helemaal niks te maken met de mensen die er gewoon voor kiezen om te minderen of te stoppen met vlees eten uit milieu-oogpunt of omdat ze niet willen bijdragen aan de bio-industrie?
Veganisme is per definitie extreem. Neerbuigend geroeptoeter is daar helaas onlosmakelijk mee verbonden.
Nee dat maak jij ervan, door veganisme en vegetarisme op één hoop te gooien. Je bent trouwens niet de enige.dagmar88 schreef:jvanringen schreef: Extreme uitspraken als die van Hanneke2 hebben toch helemaal niks te maken met de mensen die er gewoon voor kiezen om te minderen of te stoppen met vlees eten uit milieu-oogpunt of omdat ze niet willen bijdragen aan de bio-industrie?
En dan maar roeptoeteren over ‘extreem’.
Maar goed, dat is de liefste bezigheid van velen hier: ongenuanceerd roeptoeteren.
- Tineke
- Zeer actief
Ja dat is zeker zo en langzaam zie je toch wel dat er verbeteringen op gang zijn. Wie wist 10 jaar geleden wat een plofkip was , nu verdwijnen ze inmiddels langzamerhand uit de schappen.Sandra&co schreef:Wat ik wel zie, is dat er steeds meer boerderijen komen die inspringen op de kleine - maar steeds groter wordende - hype op vlees/producten van dieren die een goed leven hebben. Dat is alvast een positieve ontwikkeling. Neem bijvoorbeeld de Stoerderij in Son en Breugel. Waterbuffels die jaar in jaar uit in familiekuddes buiten lopen. Daar koop ik sowieso graag m'n vlees want potdomme, het smaakt 100x beter dan dat vlees uit de supermarkt. MAAR het is ook 100x zo duur. Dus tja. Het is een proces. En het blijft een keuze.
Dit soort processen gaan altijd langzaam.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Tineke
- Zeer actief
Toen Jan op vakantie aan tafel wilde aanschuiven bij zijn reisgroep mocht hij daar niet zitten van een dame, die kant was voor vegetariërs en daar mocht hij geen plaats nemen, hij moest naar de andere kant waar de vleeseters zaten van haar

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
- Zeer actief
Het enige wat ik moet aanvullen met supplementen is vitamine B12 en daar had ik ook al een tekort van toen ik nog vlees at.dagmar88 schreef:Word ziek(er) zonder vlees. Voedingstekorten door een niet passend voedingspatroon vul je niet aan met supplementen, dat is raar.
Verder zijn mijn bloedwaardes beter dan ooit.
Ik voel overigens niet de minste neiging me te mengen in discussies over het waarom noch het moeten verantwoorden van mijn manier van eten.
Dat vraag ik van anderen ook niet.
- dagmar88
- Zeer actief
jvanringen schreef:Nee dat maak jij ervan, door veganisme en vegetarisme op één hoop te gooien. Je bent trouwens niet de enige.dagmar88 schreef:jvanringen schreef: Extreme uitspraken als die van Hanneke2 hebben toch helemaal niks te maken met de mensen die er gewoon voor kiezen om te minderen of te stoppen met vlees eten uit milieu-oogpunt of omdat ze niet willen bijdragen aan de bio-industrie?
En dan maar roeptoeteren over ‘extreem’.
Maar goed, dat is de liefste bezigheid van velen hier: ongenuanceerd roeptoeteren.
Waar?