Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Waterblazer
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Waterblazer
Voordat het vreselijke rui-seizoen weer aanbreekt, wil ik een waterblazer in huis hebben. Ik heb er geen verstand van, maar deze leek me een prima geprijsde en goede waterblazer. Kan iemand dit misschien bevestigen (of eventueel, maar hopelijk niet, ontkennen)?
Re: Waterblazer
Ik durf het van deze niet te zeggen. Ik heb de double blaster en ben daar tevreden over.
- Wilma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik heb ook zo'n soort waterblazer en hij staat bij mij altijd stand-by in de garage.
Pepe (de kleinste hond) wordt pislink op dat ding maar voor Samica gebruiken we hem heel regelmatig. Zij heeft altijd een vieze buik en poten na een wandeling op een natte straat of een nat bos. Of na een wandeling in een regen- of sneeuwbui is ze zo weer droog. Het scheelt mij heel veel vuil/zand in huis en geen natte hond in huis, dus qua geur ook veel frisser.
Daarnaast is zo'n blazer ook wel eens handig in huis om bijvoorbeeld stof achter de verwarming weg te blazen, een prop in de afvoer door te blazen of even snel wat blad bij de deur weg te halen.
Pepe (de kleinste hond) wordt pislink op dat ding maar voor Samica gebruiken we hem heel regelmatig. Zij heeft altijd een vieze buik en poten na een wandeling op een natte straat of een nat bos. Of na een wandeling in een regen- of sneeuwbui is ze zo weer droog. Het scheelt mij heel veel vuil/zand in huis en geen natte hond in huis, dus qua geur ook veel frisser.
Daarnaast is zo'n blazer ook wel eens handig in huis om bijvoorbeeld stof achter de verwarming weg te blazen, een prop in de afvoer door te blazen of even snel wat blad bij de deur weg te halen.

Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
- Leonie&Evi
- Actief
Ik heb ook de double blaster, met geluidsdemping. Ik ben er zeer tevreden over.
-
- Zeer actief
Een geluiddemper erop dus. Is wel wat duurder maar is inderdaad wel heel fijn, en ook minder bedreigend voor de hond.
Bedankt voor de reacties
Bedankt voor de reacties

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
- Judith
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
Hier ook een waterblazer, heerlijk met 2 poedels!
Vooral voor Dino die vindt dat je wat moet drinken uit een plas door er doorheen te lopen/er in te staan en dan als een soort schep...
Weet even niet welk merk, maar het is absoluut een uitkomst voor wat langer haar en honden die het ontzettend lollig vinden om vies/nat te worden.
Vooral voor Dino die vindt dat je wat moet drinken uit een plas door er doorheen te lopen/er in te staan en dan als een soort schep...
Weet even niet welk merk, maar het is absoluut een uitkomst voor wat langer haar en honden die het ontzettend lollig vinden om vies/nat te worden.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Deze heb ik ook. Een goede voor thuisgebruik.Neeltje schreef:Ik durf het van deze niet te zeggen. Ik heb de double blaster en ben daar tevreden over.
-
- Zeer actief
Ik ga hem niet vaak gebruiken, alleen een paar keer in de ruiperiode. Mijn teef is een x husky en verhaart 1 keer per jaar, maar dan wel meteen 4 maanden achtereen. Dan een paar keer wassen en haren eruit blazen, zal hopelijk schelen qua hoeveelheid haar.Judith schreef:Hier ook een waterblazer, heerlijk met 2 poedels!
Maar wie weet blijkt het ook handig voor als de hond erg nat is. Hoewel ik dan denk ik toch liever een handdoek pak dan de honden binnen droogblazen, dan blaas je toch al het haar door de kamer? (buitenshuis is hier niet zo handig, i.v.m. de beperkte ruimte). (Bij nader inzien geldt dat niet voor poedels, natuurlijk

- Wilma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
- Contacteer:
Heb je geen schuur, berging, garage of overkapping? Binnen in huis zou ik hem niet gebruiken.*Wolf* schreef:Ik ga hem niet vaak gebruiken, alleen een paar keer in de ruiperiode. Mijn teef is een x husky en verhaart 1 keer per jaar, maar dan wel meteen 4 maanden achtereen. Dan een paar keer wassen en haren eruit blazen, zal hopelijk schelen qua hoeveelheid haar.Judith schreef:Hier ook een waterblazer, heerlijk met 2 poedels!
Maar wie weet blijkt het ook handig voor als de hond erg nat is. Hoewel ik dan denk ik toch liever een handdoek pak dan de honden binnen droogblazen, dan blaas je toch al het haar door de kamer? (buitenshuis is hier niet zo handig, i.v.m. de beperkte ruimte). (Bij nader inzien geldt dat niet voor poedels, natuurlijk)
Thuis staat hij bij ons altijd in de garage maar als we in NL verblijven, staat hij altijd in het schuurtje en blaas ik Sam droog onder de overkapping.
Voor de rui alleen zou ik hem persoonlijk overbodig vinden. Dan haal je er met kammen veel meer haar uit dan met blazen.

Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Ik gebruik hem gewoon binnen op de trimtafel.
Mijn honden verharen niet maar 1 keer had ik wel het zand aan de muur zitten
Gelukkig gemakkelijk schoon te maken.
Mijn honden verharen niet maar 1 keer had ik wel het zand aan de muur zitten

Gelukkig gemakkelijk schoon te maken.

- Judith
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Ik gebruik hem in de badkamer. Makkelijkste schoon te maken.
Ik heb geen aparte schuur oid.
En inderdaad mijn hondem verharen ook niet
Ik heb geen aparte schuur oid.
En inderdaad mijn hondem verharen ook niet

-
- Zeer actief
Ik had hier vorig jaar een topic over geopend (wat te doen tegen dat eindeloze verharen), en de 'profs' en 'deskundigen' raadden aan de hond te wassen en (heel belangrijk anders had het nog geen zin) met een waterblazer droog te blazen. En dat na een paar weken te herhalen. Dat zou enorm schelen qua haar.Wilma schreef: Voor de rui alleen zou ik hem persoonlijk overbodig vinden. Dan haal je er met kammen veel meer haar uit dan met blazen.
Maar nou ga ik weer twijfelen

-
- Zeer actief
Oké, bedankt, dat klinkt heel logisch. Maar een vraagje over dat in laten trekken van de shampoo. Hoe doe je dat? Mijn hond zal het al niet echt plezierig vinden om onder de douche te moeten, maar ik kan haar toch geen halfuur daar laten staan? En een ingeshampoode hond door het huis laten lopen of liggen lijkt me ook niet zo handig._Tiny_ schreef:Dat klopt hoor wolf. Hond een half uur lekker de shampoo in laten trekken, goed uitspoelen en daarna droog blazen. Alle haten die er aan toe zijn om los te laten blaas je er dan uit. Wel net zo lang blazen tot de vacht tot op de huid droog is, anders droogt hij verder op in huis en laat dan pas de haren losMet kammen trek je er ook altijd haren uit die er niet aan toe waren om te verharen en dan kun je het verharen juist stimuleren. Vooral als je het vaak doet. Er zoveel mogelijk haren uitkammen is juist helemaal niet goed.
-
- Zeer actief
Bedankt voor de uitleg Tiny. Helaas woon ik op twee uur afstand van jou vandaan, maar wel heel aardig van je om dat aan te bieden 

Ik heb de mijne ook al even, geen flauw idee of er geluiddemping op zit.Boutje schreef:Die heb ik ook, maar denk een ouder model zonder geluiddemping. Ook blij mee!Neeltje schreef:Ik durf het van deze niet te zeggen. Ik heb de double blaster en ben daar tevreden over.
- kayleigh*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder - Aantal honden: 2
Hier ook de double blaster met demper en erg tevreden over.

RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Hier ook een doublebaster en die bevalt prima, volgens mij zit er ook een geluidsdemper op maar ik vind hem nog aardig lawaaiig, zeg maar zoals een stofzuiger.
En idd behoorlijk sterk, als ik hem aan zet in de kamer dan waaien de schilderijen zowat van de muur.
En idd behoorlijk sterk, als ik hem aan zet in de kamer dan waaien de schilderijen zowat van de muur.

Ik ruim eerst alles op, anders vind ik het overal in de kamer.Ptje schreef:Hier ook een doublebaster en die bevalt prima, volgens mij zit er ook een geluidsdemper op maar ik vind hem nog aardig lawaaiig, zeg maar zoals een stofzuiger.
Waar die trouwens ook handig voor is om het stof achter/tussen de verwarming weg te blazen.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Wat handig om zo'n ding zelf te hebben. Wist niet dat die zo betaalbaar waren.
-
- Zeer actief
Nee, dat zeggen mensen zonder hond met stockhaar*Wolf* schreef:Ik had hier vorig jaar een topic over geopend (wat te doen tegen dat eindeloze verharen), en de 'profs' en 'deskundigen' raadden aan de hond te wassen en (heel belangrijk anders had het nog geen zin) met een waterblazer droog te blazen. En dat na een paar weken te herhalen. Dat zou enorm schelen qua haar.Wilma schreef: Voor de rui alleen zou ik hem persoonlijk overbodig vinden. Dan haal je er met kammen veel meer haar uit dan met blazen.
Maar nou ga ik weer twijfelen

Ik heb jouw hond gezien en ik denk dat jullie heel veel baat hebben bij een waterblazer. Ik heb er ook één en ik ben er heeeel blij mee! Ik heb een Doubleblaster DS2400 ofzo (net even gekeken) met geluidsdemper. Ik was mijn hond met heel, heel veel shampoo en masseer goed in. Zo kan alles goed intrekken en pak ik alle haren. Ik spoel gelijk uit, herhaal daarna het wassen en doe vervolgens vaak nog een conditioner in zijn broek en borst die ik ook weer uitspoel.
Het drogen duurt vaak maar een kwartiertje, dan is hij nog niet helemaal droog maar wel goed genoeg en ze zien er trouwens ook prachtig uit na zo'n behandeling

- Soooof
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse herder
Misschien gek hoor, maar ik heb een (krachtige) stofzuiger die ik ook kan laten blazen. Dat lijkt me ook best bruikbaar, of zien jullie dat anders?
(Ik moet uiteraard eerst de zak eruit halen, anders blaast ie stof.
)

- dagmar88
- Zeer actief
Manuma schreef: Nee, dat zeggen mensen zonder hond met stockhaar![]()
Ik heb jouw hond gezien en ik denk dat jullie heel veel baat hebben bij een waterblazer. Ik heb er ook één en ik ben er heeeel blij mee! Ik heb een Doubleblaster DS2400 ofzo (net even gekeken) met geluidsdemper. Ik was mijn hond met heel, heel veel shampoo en masseer goed in. Zo kan alles goed intrekken en pak ik alle haren. Ik spoel gelijk uit, herhaal daarna het wassen en doe vervolgens vaak nog een conditioner in zijn broek en borst die ik ook weer uitspoel.
Het drogen duurt vaak maar een kwartiertje, dan is hij nog niet helemaal droog maar wel goed genoeg en ze zien er trouwens ook prachtig uit na zo'n behandeling

Ik had er een compressortje voor.
Die blaast langers niet hard genoeg.Soooof schreef:Misschien gek hoor, maar ik heb een (krachtige) stofzuiger die ik ook kan laten blazen. Dat lijkt me ook best bruikbaar, of zien jullie dat anders?(Ik moet uiteraard eerst de zak eruit halen, anders blaast ie stof.
)
-
- Zeer actief
Ja helemaal om, geweldig!
Dat ding blaast als een malle. Ik heb alleen 3 weken lang haren in mijn ogen dus nu draag ik een vuurwerkbril
Dat ding blaast als een malle. Ik heb alleen 3 weken lang haren in mijn ogen dus nu draag ik een vuurwerkbril

- Soooof
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse herder
Dat zou nog goed mee kunnen vallen, het is een industriele stofzuiger, geen consumenten-ding. Ik ga de specs van beide dingen eens naast elkaar houden! Hij maakt wel veel herrie trouwens, dat zou het probleem nog wel eens kunnen worden.Neeltje schreef:Die blaast langers niet hard genoeg.Soooof schreef:Misschien gek hoor, maar ik heb een (krachtige) stofzuiger die ik ook kan laten blazen. Dat lijkt me ook best bruikbaar, of zien jullie dat anders?(Ik moet uiteraard eerst de zak eruit halen, anders blaast ie stof.
)
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Ik heb ook een double blaster, gezien het een Ds is en ik die wel vond passen hier
heel tevreden van, heeft al goed dienst gedaan. Gebruik hem enkel buiten.
De jongste gaat wekelijks zwemmen, dus heeft daar telkens het genot van een waterblazer, die heeft weinig onderhoud nodig thuis.

heel tevreden van, heeft al goed dienst gedaan. Gebruik hem enkel buiten.
De jongste gaat wekelijks zwemmen, dus heeft daar telkens het genot van een waterblazer, die heeft weinig onderhoud nodig thuis.