Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honden wc EN 3 keer per dag wandelen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Mirri
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpinschers
Aantal honden: 2

Re: Honden wc EN 3 keer per dag wandelen

Ongelezen bericht door Mirri »

DoggoLover schreef:
Mirri schreef:Niet zo onzeker joh. Zal ik eens wat vertellen. Mijn eerste hondje toen was internet net op komst en had ik mij aangemeld bij dit hondenforum. Bleek mijn hondje van een broodfokker te komen. Ik was mij kapot geschrokken. Niet om mijn allessie naar dat hij van een broodfokker kwam.
Sinds dien heb ik mij er pas in verdiept.
Is een klein hondje niks Die kun je makkelijk overal mee naar toe nemen.
Sorry maar ik begrijp de helft niet van wat je typt haha zit je ook met een drankje? :D ik wel namelijk :roll:
Drankje nee hoorAfbeelding
Ik bedoelde alleen maar te zeggen dat je niet onzeker hoeft te zijn en dat we allemaal wel eens een foutje maken met honden.
DoggoLover
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door DoggoLover »

Cleva schreef:
mij of mn spullen
Oh lieve kind. Begin in godsnaam niet aan een hond als je op hygiëne gesteld bent.
Het zijn precies varkens.
Je kunt een hoop willen maar het blijven smeerkezen.

Als je een schone hond belangrijk vindt verwijs ik je naar de windhonden en klapkaken.
Alles met een ondervacht geeft troep en geur en van die jachthonden springen in de eerste moddersloot die ze tegenkomen. Elke dag weer.
Ik heb greyhound gevonden toen ik windhond typte en er staat dat ze een erg dichte vacht hebben en erg veel energie hebben. Is in totaal 3 uur per dag lopen wel genoeg voor dit ras? En hebben ze van die plakkende haren die je niet van je af kan kloppen en de stofzuiger niet van lakens af krijgt?

Ik las dat ze wel erg vriendelijk zijn naar iedereen toe dus een groot voordeel vergeleken met de pitbull is wel dat ik met dit ras een lijn van 10 meter die uitrolt kan halen want ze zijn niet zo overbeschermend en agressief naar andere honden toe :)
Vind de greyhound wel erg mooi.
DoggoLover
Zeer actief

Mirri schreef:
DoggoLover schreef:
Mirri schreef:Niet zo onzeker joh. Zal ik eens wat vertellen. Mijn eerste hondje toen was internet net op komst en had ik mij aangemeld bij dit hondenforum. Bleek mijn hondje van een broodfokker te komen. Ik was mij kapot geschrokken. Niet om mijn allessie naar dat hij van een broodfokker kwam.
Sinds dien heb ik mij er pas in verdiept.
Is een klein hondje niks Die kun je makkelijk overal mee naar toe nemen.
Sorry maar ik begrijp de helft niet van wat je typt haha zit je ook met een drankje? :D ik wel namelijk :roll:
Drankje nee hoorAfbeelding
Ik bedoelde alleen maar te zeggen dat je niet onzeker hoeft te zijn en dat we allemaal wel eens een foutje maken met honden.
Hihi oh oke :)
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Als je geen plakharen wilt, moet je ver weg blijven van kortharige honden. De haren van mijn honden plakken niet, die vlokken samen in huis en pak je zo op. En ja, bij alle reu komt de piemel weleens buiten kijken. Maar wat je gewoonlijk ziet lijkt in de verste verte nog niet op hoe hij tijdens een echte erectie eruit ziet. Teefjes willen ook nog weleens rijden, dat is niet alleen iets van reuen.
Ik heb 2 intacte reuen, en soms willen ze inderdaad wel op mij rijden, maar dat kap ik uiteraard af en viezigheid komt er op zo'n moment echt nog niet af
DoggoLover
Zeer actief

Fotogravinnetje schreef:Als je geen plakharen wilt, moet je ver weg blijven van kortharige honden. De haren van mijn honden plakken niet, die vlokken samen in huis en pak je zo op. En ja, bij alle reu komt de piemel weleens buiten kijken. Maar wat je gewoonlijk ziet lijkt in de verste verte nog niet op hoe hij tijdens een echte erectie eruit ziet. Teefjes willen ook nog weleens rijden, dat is niet alleen iets van reuen.
Ik heb 2 intacte reuen, en soms willen ze inderdaad wel op mij rijden, maar dat kap ik uiteraard af en viezigheid komt er op zo'n moment echt nog niet af
Uhm ik ga wel voor een teefje ik moet dat niet hebben haha. Maar dus ik moet zoeken naar langharige rassen?? Hebben jullir mischien advies over rassen die meestal lang leven en niet uitvallen naar andere honden en geen plakkende haren hebben? Ow en knuffelen is ook wel leuk dat ze erg aanhankelijk is :)
DoggoLover
Zeer actief

Oh en ook graag een ras dat nirt getrimt hoeft te worden of zo ja dat het iets is wat ik zelf kan leren want de hondentrimmer is me te duur..
DoggoLover
Zeer actief

Oke ik deed de pedigree vragenlijstje dat die me rassen aanraad. Afgaanse windhond:D
DoggoLover
Zeer actief

Cleva schreef:Teven zijn sowieso leuker van karakter. Honden zijn al simpel en reuen zijn vaak net even TE simpel naar mijn smaak.

Kijk nou maar gewoon even naar die whippets. Dat zijn echt enige hondjes.
Ik lees nu over de afgaanse windhond want blijkbaar plakken de lange haren niet dus moet ik weg blijven van honden met een korte vacht :)
DoggoLover
Zeer actief

Oh en wat de voeding betreft kwa kosten.. het kost even veel of zelfs minder dan de verzekering. Mijn huisje word goedkoop dus ik kan een grote hond makkelijk goed en afwisselend voer geven :)
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

DoggoLover schreef:
Cleva schreef:Teven zijn sowieso leuker van karakter. Honden zijn al simpel en reuen zijn vaak net even TE simpel naar mijn smaak.

Ik lees nu over de afgaanse windhond want blijkbaar plakken de lange haren niet dus moet ik weg blijven van honden met een korte vacht :)
Ik denk dat je sowieso bij Afghanen weg moet blijven als eerste hond :mrgreen:
Ik zou een beetje afstappen van alle eisen voor de vacht en kijken naar karakter. Elke vacht heeft zijn voor- en nadelen. Ik heb drie honden met verschillende vachten, korthaar met ondervacht, langhaar met ondervacht en kort gladhaar. Ze vergen allemaal onderhoud en geven troep.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik vind het heerlijk :I:
Een dag niet nat en vies geweest is een dag niet geleefd.
DoggoLover
Zeer actief

Oke dat is misschien ook de reden dat ik letterlijk geen 1 afghaanse windhond kan vinden op het internet. 1 artikel over een hond in een asiel en thats it. En de fokkers allemaal engelse websites wat zowiezo niet goed klinkt.

Uhm. Ja moet wel zeggen dat het voor mij wel belangrijk is dat de haren niet zo plakken. Daarom dacht ik aan de pitbull want die haren kan je zo van je afkloppen. Ik heb een kat gehad en o mijn god wat waren die haren verschrikkelijk! Borstelen hielp niet. Als je hem aaide vlogen er honderden haren door de lucht en die plakten overal aan vast. Als je kleren wou wassen eerst met de stofzuiger de sokken. Dan met de roller de kleren. Dan las wassen. Duurde ruim een uur per was. Dat wil ik niet nogeen keer dus de vacht is wel echt belangrijk vokr mij :(

Lastig dit..
DoggoLover
Zeer actief

Tara schreef:
Cleva schreef: Alles met een ondervacht geeft troep en geur en van die jachthonden springen in de eerste moddersloot die ze tegenkomen. Elke dag weer.
Och ja, walgelijke beesten!

Afbeelding
Haha wat een foto zeg! Dat zou ik alleen toelaten als het de maandelijkse badder dag is wauw
DoggoLover
Zeer actief

Cleva schreef:
DoggoLover schreef:

Welnee, ingewikkeld gelul. Je moet gewoon weinig haar hebben.
Zo ingewikkeld is het allemaal niet.

Afghanen zijn geweldige klootzakken. Echt nare types. Schreeuwen en bijten.
Je moet een westerse windhond nemen.
Hebben westerse windhonden plakkende haren die overal rondvliegen? En zo nee, welke rassen zijn dat?
DoggoLover
Zeer actief

Even voor de duidelijkheid dat er haren overal liggen maakt mij niet uit. Als het te erg word heb ik altijs nog een stofzuiger. Waar ik echt een hekel.aan heb zijn die haren die zweven en overal in blijven plakken en onmogelijk met de stofzuiger opte ruimen zijn
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Wat dacht je van die steekhaartjes van een pitbull? En daarnaast is t een HR hond met straks HR voorwaarden.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

DoggoLover schreef:
Tara schreef:
Cleva schreef: Alles met een ondervacht geeft troep en geur en van die jachthonden springen in de eerste moddersloot die ze tegenkomen. Elke dag weer.

Afbeelding
Haha wat een foto zeg! Dat zou ik alleen toelaten als het de maandelijkse badder dag is wauw
Dan doe je een hond die van modder houdt écht écht écht te kort :wink:

Sowieso is iedere maand wassen van een gezonde hond totaal niet nodig.

Deze modderbaal deed dit iedere dag, dag in, dag uit en hij was er dolgelukkig mee. In de 13 jaar dat hij heeft geleefd is hij welgeteld 3 keer gewassen. Na de wandeling even een handdoek eroverheen, vooral de borst, buik en poten goed afdrogen en klaar is klara. 2 uurtjes later een keer de bezem door het huis en alles is weer schoon.
Afbeelding
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
DoggoLover
Zeer actief

Ik kan niet quote dinges klikken en dat die mn reacgie stuurt..

Die prinsesje windhonden klinkt geweldig o mijn god!
Maar die haren he. Gaan die er makkelijk af met een roller of moet je er echt lang en veel moeite voor doen netals bij kattenharen? Of even een hond als voorbeeld. Keeshond haren.
DoggoLover
Zeer actief

Wat is een hr hond?

En een reactie over je hond die van modderbaden houd hihi ziet er erg leuk uit! Maar dat is ook waarom ik hier vragen kom stellen want anders neem ik een hond in huis en kan ik haar niet bieden wat ze nodig heeft. Doe mij maar een hond die niet eens in een llasje water wilt staan en een jasje aan moet als het regent omdat ze zo classy is haha
DoggoLover
Zeer actief

Wauw ik wist niet eens dat erhonden waren die vies zijn van een plasje water. Klinkt niet als een hond haha maar wel heel apart :D
malinois
Zeer actief
Contacteer:

DoggoLover schreef:Wat is een hr hond?

En een reactie over je hond die van modderbaden houd hihi ziet er erg leuk uit! Maar dat is ook waarom ik hier vragen kom stellen want anders neem ik een hond in huis en kan ik haar niet bieden wat ze nodig heeft. Doe mij maar een hond die niet eens in een llasje water wilt staan en een jasje aan moet als het regent omdat ze zo classy is haha
Hoog risico honden

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ico-honden
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

DoggoLover schreef:Ik kan niet quote dinges klikken en dat die mn reacgie stuurt..

Die prinsesje windhonden klinkt geweldig o mijn god!
Maar die haren he. Gaan die er makkelijk af met een roller of moet je er echt lang en veel moeite voor doen netals bij kattenharen? Of even een hond als voorbeeld. Keeshond haren.
DoggoLover schreef:Wat is een hr hond?

Ik zeg BartSmit, heeft hele leuke honden, verharen niet, kunnen slecht tegen water, hebben geen uitstekende geslachtsdelen en kunnen goed alleen thuis blijven
DoggoLover
Zeer actief

Het enige wild wat hier rond rent zijn ratten in de nacht. Verder niks. Ja vogels maar ze vluchten altijd van honden en mensen houden ze ook altijd tegen bij wat ik tot nu toe heb gezien :)

Oke ik ben erg enthousiast! Maar wat is het verschil tussen de greyhoud en de whippet naar jouw mening behalve dat de whippet kleiner is? Want ik wil juist liever een grote knuffel beest *uhum ik bedoel prinsesje dat niet in plasjes water loopt wat ik wel doe lol
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Shibby schreef:
DoggoLover schreef:
Tara schreef:

Afbeelding
Dan doe je een hond die van modder houdt écht écht écht te kort :wink:

Sowieso is iedere maand wassen van een gezonde hond totaal niet nodig.

Deze modderbaal deed dit iedere dag, dag in, dag uit en hij was er dolgelukkig mee. In de 13 jaar dat hij heeft geleefd is hij welgeteld 3 keer gewassen. Na de wandeling even een handdoek eroverheen, vooral de borst, buik en poten goed afdrogen en klaar is klara. 2 uurtjes later een keer de bezem door het huis en alles is weer schoon.
Afbeelding
Idd. Mijn oudste hond heb ik afgelopen zomer voor t eerst in 7 jaar gewassen. Toen moest t helaas echt omdat hij met een fotoshoot door water en modder moest rennen en naast pikzwart ook vreselijk naar prutsloot stonk. Maar liever niet meer hoor... hij is weken aan t verharen geweest na dat gewas terwijl hij altijd netjes 2x per jaar verhaart.
Afbeelding
DoggoLover
Zeer actief

Reageren werkt even niet dus ik reageer op deze manier. Crutz. Ik probeer een mogelijkheid te vinden dat het beste is vokr mijn siuatie. Wat bij mij past. En een ras te vinden die ik kan bieden wqt ze nodig heeft. Bijvoorbeeld een hond die ind e modder wilt spelen hoort bij iemand die dat ook toe laat. Iemand die maar 1 uur max per dag wilt lopen moet geen husky nemen. Iemand die lang weg gaat moet geen maltezer nemen. Zulke dingen. Ik kwam hier met wel wat kennis maar njet genoeg en ik garandeer je dat mijn hond een goed leven zal krijgen en ABSOLUUT NIET afgestaan zal worden. Ik begrijp dat je zo reageert want je denkt aan de bestwil van de hond maar geloof me. Ik zal er goed vokr zorgen. Alsof het mn kind is. Liefde en regels en geen mishandeling en geschreeuw. En alles waar ze behoefte aan heeft krijgt ze. En als het een ras is dat behoefte heeft aan iets wat ik haar nirt kan bieden blijf ik uit de buurt van dat ras. Oke?
DoggoLover
Zeer actief

Oei ik ben gewaarschuwd op een goed punt. Verharen door wassen ? O.O

Ook als het speciale hondenshampoo is?? Oke dan 1 keer per jaar wassen in de zomer als ze toch al verhaart. Wauw dat wist ik nietbedankr voor de waarachuwing
Mirri
Zeer actief

Wat vindt je van een dwergpincher? Ik heb daar haast geen haren van.
Of een Duitse pinscher.
DoggoLover
Zeer actief

De dwergpincher heb ik veel research over gedaan. Van alles over gelezen. Wat toch steeda blijft terugkomen waar al die sites het over eens zijn is dat ze erg vriendelijk en aanhalig en speels zijn. Maar ook veel blaffen en druk zijn en slim zijn. En dat je ze moet behandelen als een grote hond dus beter niet op schoot etc tenzij je hem uitnodigd.

Een hond dat veel blaft kan me veel problemen opleveren aangezien ik in een flat ga wonen.
Mirri
Zeer actief

Ben je een beetje dronken Dogolover?
DoggoLover
Zeer actief

Dat word wel een probleem. Ik dacht aan de langste lijn kopen die ik kan vinden en dat is 10 meter. En balletje gooien achter elkaar dat ze een uur lang heen en weer rent binnen die 10 meter. Ik durf een hond niet los te laten... en er is in mijn stad wel een park maar daar lopen honden ook njet los. Ik woon in nijmegen en elk stukje groen is mini bos of mini veld etc. En hier is het goffert park wat wel groot is maar daar loopt er wel allerlei prooidieren rond en daar kan ik haar dan kwijtraken. Plus om daar te komen.... het is niet loopafstand. Denk dat ik vanaf de huizen waar ik op reageer makkelijk 1 a 2 uur loop voordat ik in een deel van hetpark ben waar een hond misscbien los zoh kunnen.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”