Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.
Ik ben de afgelopen dagen gaan helpen bij vrienden in de schapenstal, omdat daar een serieuze babyboom aan de gang was. Heel veel drielingen en vierlingen, dus even bijflessen.
Ze kennen me al, haha!
En deze foto bleek achteraf best hilarisch
Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection. Just like the moon, you're always there, watching.
Maar een klein aantal, voorlopig. Is wel de bedoeling dat het aantal melkschapen uitbreidt.
Ze hebben verschillende rassen, erg leuk om te zien hoe die toch allemaal van karakter verschillen. De melkschapen zijn echte knuffelaars, zelfs als ze je nog niet echt kennen.
mijke schreef:Ahhhh lammetje
Dat hilarische op de laatste foto zie ik niet zo?
Ik maakte een foto van de dames op een rij aan het eten, en zag toen die ene juffrouw die omhoog naar mij keek (in het midden ongeveer). Ze bleef nadien ook echt kijken, bijna alsof ze poseerde.
veertje schreef:Ahh hoe vervelend, lammetjes flessen. Dat was vast een straf?
Vréselijk! Zo in je eentje in de stal rondlopen, terwijl de dames lekker rustig liggen te doezelen, de lammetjes die komen kijken en al weten dat er lekkers aankomt. Afzien!
Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection. Just like the moon, you're always there, watching.
Elly* schreef: Echt veel wol! Lammetjes zijn schattig.
De volwassen schapen ook . Ik heb één vast vriendje , een grote Suffolk-ram die zodra hij mij ziet binnenkomen, op het hek van zijn stal gaat staan om begroet te worden.
En dan denken veel mensen dat schapen stomme dieren zijn. Nee hoor...
Hier komen ze s'avonds al naar het hek als we thuiskomen van ons werk en ze horen de auto
Sassy schreef:En dan denken veel mensen dat schapen stomme dieren zijn. Nee hoor...
Echt niet, inderdaad. Ik vind het echt boeiend, die verschillende karakters. En humor! Schapen hebben humor .
Er is één schaap dat als lam maar nipt overleefde, en dat is dus binnen in huis opgegroeid en door de honden opgevoed. Ze heeft haar eigen halsband en gaat mee wandelen in het veld .
Hier waren we op wandel met twee Mechelaars, een schaap en een kitten.
Klant (nuja, inmiddels vriendin): hé, je hebt onze honden getraind, ons paard, zullen we het nu met een schaap proberen?
Tuurlijk, doen we.
Keihard gelachen, ik zei al: als ze ons zo tegenkomen, laten ze ons opnemen.
Oh dat is echt te schattig dat wandelen samen! Ik heb ook ooit een lam met de fles opgevoed, zo vreselijk leuk. Hij luisterde naar zijn naam (Schaap ), en hij kon op commando zitten en pootjes geven. Als ik aan kwam lopen dan kwam ie echt als een idioot aangeraced om zich als een verliefde aap aan mijn voeten te werpen voor aaitjes
mijke schreef:Oh dat is echt te schattig dat wandelen samen! Ik heb ook ooit een lam met de fles opgevoed, zo vreselijk leuk. Hij luisterde naar zijn naam (Schaap ), en hij kon op commando zitten en pootjes geven. Als ik aan kwam lopen dan kwam ie echt als een idioot aangeraced om zich als een verliefde aap aan mijn voeten te werpen voor aaitjes
Een half jaar later aten we lam met kerst
Ze leren echt veel, inderdaad. En zo grappig als ze je herkennen en dan zo enthousiast aankomen, ik zie het zo voor me!
Hamilton schreef:Vriendin had ook een lam in huis, tussen haar Border collies. Later ging dit schaap ook haar soortgenoten ophalen en bij elkaar drijven
grappig wel. "Hé schaap, haal de schapen eens binnen!"
Pruts, het schaap op de foto met Mechelaar, heeft dus die Mechelaar-trekjes. Als er iemand vreemd binnen komt, komt ze aangelopen, en blijft dan iets vóór die persoon staan met zo'n blik: .
hakunamatata schreef:Schapen
Krijg meteen heimwee naar de schapenstage in het lammerseizoen alweer veel te veel jaar geleden. Ik heb die weken zó genoten!
Ze kunnen nog wel wat hulp gebruiken .
Ik heb het zien beginnen vanaf de eerste paar schapen die gekocht werden, tot nu in volle groei, ik vind het geweldig.
Hamilton schreef:Vriendin had ook een lam in huis, tussen haar Border collies. Later ging dit schaap ook haar soortgenoten ophalen en bij elkaar drijven
Pruts, het schaap op de foto met Mechelaar, heeft dus die Mechelaar-trekjes. Als er iemand vreemd binnen komt, komt ze aangelopen, en blijft dan iets vóór die persoon staan met zo'n blik: .
Ahhhhhh liefffff en Tommy laat ze gewoon heel, knappe Mechel
Ahhhhhh liefffff en Tommy laat ze gewoon heel, knappe Mechel
Jaja, de schaapjes die bij hem zijn opgegroeid, blijven heilig.
Gelukkig heeft Pruts wel eerder de waakmodus van Mick ( zijnde, eerst ) overgenomen ipv die van Tommy (zijnde )
Aaah, net puppy knuffelen maar dan heel anders
Op m'n oude hondenschool in Zuid Afrika hadden ze een schaap voor de puppy cursus, daar werd ook agility (laag) mee gedaan
mijke schreef:Oh dat is echt te schattig dat wandelen samen! Ik heb ook ooit een lam met de fles opgevoed, zo vreselijk leuk. Hij luisterde naar zijn naam (Schaap ), en hij kon op commando zitten en pootjes geven. Als ik aan kwam lopen dan kwam ie echt als een idioot aangeraced om zich als een verliefde aap aan mijn voeten te werpen voor aaitjes
Een half jaar later aten we lam met kerst
Ze leren echt veel, inderdaad. En zo grappig als ze je herkennen en dan zo enthousiast aankomen, ik zie het zo voor me!
Ja ik vond het eerst ook héél stom. Maargoed, later bedacht ik me dat als er één schaap op de wereld was waarvan ik zéker wist dat het een geweldig goed leven had gehad, het wel dit schaap was. En welbeschouwd was het dier sowieso voorbestemd voor de slacht, dat wist ik ook eigenlijk best. Mijn oom en tante hadden een klein setje schapen en lieten elk jaar 1 of 2 lammeren komen, die dan later werd geslacht. De buren deden hetzelfde met een koe, andere buren met een varken, en dat werd dan uitgewisseld. Dieren hadden veel ruimte, goeie verzorging, 100% biologisch en als het je eigen dier is ben je er ook veel zuiniger op en dankbaarder voor, en dus minder achterloos. Welbeschouwd eigenlijk een hele fijne manier van vlees voorzien.