DoggoLover schreef:Aub niet zo geirriteerd raken. Ik kom hier alleen maar om te leren

Die vacht is nog wel lastig, want niet-verharend betekent meestal inderdaad een trimvacht. Ik denk dat bijvoorbeeld een leuke gezelschapshondje of een poedel ook goed bij je zouden passen, maar dan zit je wel weer met dat trimmen. Maar dat kun je misschien zelf ook leren als je het niet te ingewikkeld wilt maken?
Met jouw wensenlijstje passen er denk ik best veel honden:
Welke ras past bij mij kwa gedrag en de soort haaruitval en bewegingsbehoefte. Kalm gedrag. Geen plak en zweef haar wat overal inkomt. Elke dag 3 uur in totaal lopen is voldoende. Liever 2 maar denk niet dat dat bestaat lol.
Ik zoek een hond die wel een paar uur aleen kan blijven
Ik zoek een hond die niet uitvalt naar andere honden
Ik zoek een hond die houd van knuffelen
Ik zoek een ras dat gemiddeld ongeveer 15 jaar leeft want 10 of 11 is echt te kort
De meeste honden hebben aan twee uur lopen per dag wel genoeg hoor

Ik zou met dit lijstje wel op zoek gaan naar een (jong)volwassen herplaatser, want dingen als houden van knuffelen, niet uitvallen naar andere honden, kalm gedrag en even alleen kunnen blijven, weet je nog niet echt bij een pup of kan nog heel erg veranderen.
En zoals *Wolf* ook al zegt, zou ik niet per se op zoek gaan naar een ras, maar gewoon een leuk hondje zoeken dat aan deze beschrijving voldoet, dat kan natuurlijk ook prima een kruising zijn.