Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond doodgeschoten tijdens wandeling in bos.
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
Re: Hond doodgeschoten tijdens wandeling in bos.
Frustratie van de jager. Hond jaagt de reeën, herten whatever weg.korthaar schreef:https://www.1limburg.nl/hond-doodgescho ... deling-bos
-
- Zeer actief
Ja, dan is het snot en kwiel.Cairo_ schreef:Frustratie van de jager. Hond jaagt de reeën, herten whatever weg.korthaar schreef:https://www.1limburg.nl/hond-doodgescho ... deling-bos
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Beetje vaag berichtje. Hond is dood geschoten maar geen lijk wat dan zou zijn mee genomen door de schutter ..
Misschien is de hond wel aangeschoten en in paniek en pijn hard weggehold.
Misschien is de hond wel aangeschoten en in paniek en pijn hard weggehold.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Vind het ook een vreemd verhaal en de hond zou inderdaad aangeschoten weggevlucht kunnen zijn.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
- Zeer actief
ze weet dus niet of haar hond dood is geschoten of wat er precies is gebeurd,
.... beetje vaag, inderdaad en verder vind ik het wel een verhaal weer om jagers in het spotlicht te zetten wat ze liever niet hebben, maar er is nog helemaal niets zeker....

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Vaag verhaal.
De hond liep los waar dat niet mag, tot hier begrijp ik het wel, doe ik ook weleens. Maar dan zorg je toch dat het beest zich gedraagt en in de buurt blijft?
Maar hij is dus blijkbaar zo ver uit zicht dat hij doodgeschoten en meegenomen kan worden??
Een Duitse herder weegt toch al gauw een kilootje of 35-40, dat stop je niet zo makkelijk in je binnenzak.
Het is dus niet duidelijk wat er gebeurd is, maar er wordt wel en gelijk een verhaal verzonnen en in de media geplaatst.
Misschien is het wel een onopgevoed loeder die gewoon de benen heeft genomen.
De hond liep los waar dat niet mag, tot hier begrijp ik het wel, doe ik ook weleens. Maar dan zorg je toch dat het beest zich gedraagt en in de buurt blijft?
Maar hij is dus blijkbaar zo ver uit zicht dat hij doodgeschoten en meegenomen kan worden??

Het is dus niet duidelijk wat er gebeurd is, maar er wordt wel en gelijk een verhaal verzonnen en in de media geplaatst.
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Nou inderdaad een herder steek je niet zomaar onder je arm. Misschien is de hond wel gewoon geschrokken en als dat zo is komt hij hopelijk weer terecht. Maar er zijn meerdere scenario's denkbaar in dit geval en het is niet zeker wat er nu precies gebeurd is. Maar goed op sociale media zal het wel weer massaal gedeeld gaan worden.Floortje schreef:Vaag verhaal.
Maar hij is dus blijkbaar zo ver uit zicht dat hij doodgeschoten en meegenomen kan worden??Een Duitse herder weegt toch al gauw een kilootje of 35-40, dat stop je niet zo makkelijk in je binnenzak.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
En het is natuurlijk ook niet erg slim om sowieso in het jachtseizoen in een gebied waar gejaagd wordt te wandelen èn dan je hond los te laten lopen. Dat is vragen om moeilijkheden.
-
- Zeer actief
Ja dat snap ik ook. Maar áls het verhaal klopt dan staat de straf wat mij betreft niet in verhouding tot de overtreding.Neeltje schreef:En het is natuurlijk ook niet erg slim om sowieso in het jachtseizoen in een gebied waar gejaagd wordt te wandelen èn dan je hond los te laten lopen. Dat is vragen om moeilijkheden.
Ik let best goed op maar Izzie loopt ook wel eens los waar dat niet mag. Dan hoop ik dat niet te hoeven bekopen met een dooie hond.
-
- Zeer actief
Briljante term!Nanna schreef:Niemand heeft wat gezien maar die hond is doodgeschoten én meegenomen.
![]()
Lijkt mij een gevalletje Münchhausen by Dogsy. Hier in de buurt loopt er ook zo eentje. Er is altijd wat en nooit iets normaals. Nu heeft dat beest in het bos weer kipfilet gegeten die ingespoten was met antivries. Want de dierenarts kon dat in het bloed zien![]()
Ik neem tegenwoordig dat soort verhalen met een pak Jozo.

- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Wat een raar verhaal. Dan moet die hond wel een heel eind uit het zicht geweest zijn als ze hem niet kon zien. Snap niet dat je in het jachtseizoen je hond zo ver los bij je vandaan laat lopen. Maar ik ben wel benieuwd waar dat beestje nu gebleven is. Of hij echt meegenomen is of weggekropen omdat hij gewond is. Maar het klinkt wel als een erg vaag verhaal.

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Alles is mogelijk. Wat ik wel weet van lieden uit het jagersgilde is, dat indien ze een kat of hond doodschieten dit bewijsmateriaal mee te nemen om het te laten verdwijnen. Dit om verdere problemen te voorkomen.Yara schreef:Wat een raar verhaal. Dan moet die hond wel een heel eind uit het zicht geweest zijn als ze hem niet kon zien. Snap niet dat je in het jachtseizoen je hond zo ver los bij je vandaan laat lopen. Maar ik ben wel benieuwd waar dat beestje nu gebleven is. Of hij echt meegenomen is of weggekropen omdat hij gewond is. Maar het klinkt wel als een erg vaag verhaal.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
-
- Zeer actief
nou kan een beetje kerel best een dode hond oppakken en in een auto kwakken hoor, maar voor nu is het allemaal speculatie......
Ik zou de onderstesteen boven willen hebben, en ging niet naar huis zonder hond of zonder bewijzen dat hij ja wat, is....
Ik zou de onderstesteen boven willen hebben, en ging niet naar huis zonder hond of zonder bewijzen dat hij ja wat, is....
-
- Zeer actief
Maar dat zie je dan toch?S@ndr@ schreef:nou kan een beetje kerel best een dode hond oppakken en in een auto kwakken hoor
-
- Zeer actief
toch niet in een bos als de hond een eind voor je uit loopt... ik ben altijd zo blij dat de mijne in het zicht blijven en anders gingen ze vast...... juist omdat je niet weet wat er gebeurt buiten je zichtveldFloortje schreef:Maar dat zie je dan toch?S@ndr@ schreef:nou kan een beetje kerel best een dode hond oppakken en in een auto kwakken hoor
-
- Zeer actief
Ja zeker. Maar als ik het goed begrijp had deze persoon dus 1 hond aan de riem en de andere hond volledig uit zicht in een bos waar ze niet los mogen en waarvan bekend is dat er gejaagd wordt....S@ndr@ schreef:toch niet in een bos als de hond een eind voor je uit loopt... ik ben altijd zo blij dat de mijne in het zicht blijven en anders gingen ze vast...... juist omdat je niet weet wat er gebeurt buiten je zichtveldFloortje schreef:Maar dat zie je dan toch?S@ndr@ schreef:nou kan een beetje kerel best een dode hond oppakken en in een auto kwakken hoor
Dan is het of een heel ongeloofwaardig verhaal, of deze persoon is te dom en te aso om te poepen. Of misschien wel beide.
-
- Zeer actief
nou er zijn wel meer mensen hoor die hun hun niet kunnen weerhouden om uit zicht te gaan, dat is helemaal niet uitzonderlijk....
ik zou t niet moeten maar t gebeurt echt wel redelijk vaak nog

-
- Zeer actief
ja, het gebeurt inderdaad. Maar over het algemeen wel in veilig gebied toch?S@ndr@ schreef:nou er zijn wel meer mensen hoor die hun hun niet kunnen weerhouden om uit zicht te gaan, dat is helemaal niet uitzonderlijk....ik zou t niet moeten maar t gebeurt echt wel redelijk vaak nog
Of zijn er ook mensen die bijv. hun hond loslaten langs de snelweg en dan volledig uit zicht laten gaan?
En wat ik dan nog steeds niet begrijp: Hoe kan het dat je niks ziet, maar dan tòch weet dat een jager je hond heeft doodgeschoten en meegenomen? Ik blijf het een ongeloofwaardig verhaal vinden.
-
- Zeer actief
natuurlijk weet ze dat niet zeker... dat is ook t punt dat hier al eerder werd aangehaald, ze hoorde schoten, toen gejank en toen een auto wegrijden........ en daar heeft ze conclusies uitgetrokken...En weet jij altijd of een gebied veilig is...... ik niet......
vlak bij je woonplaats voelt waarschijnlijk al gauw als veilig... of het dat nu is of niet, bekend... is eigen is veilig of zo iets.. maar als ik naar een bos ga dan weet ik niet of er gejaagd wordt.
Ik kwam laatst uit mijn werk en op 2 minuten afstand stonden daar groen geklede kereltjes in een veld met allemaal eendelijken op een rijtje dikke pret te hebben,........ kan je vertellen "ik vond het geen leuk gezicht ( understatement) "en was not amused. maar ik wist niet dat daar gejaagd werd ( op dat moment) - hoe zou ik dat moeten weten
..... ik heb geen enkele connectie met dat soort mensen

Ik kwam laatst uit mijn werk en op 2 minuten afstand stonden daar groen geklede kereltjes in een veld met allemaal eendelijken op een rijtje dikke pret te hebben,........ kan je vertellen "ik vond het geen leuk gezicht ( understatement) "en was not amused. maar ik wist niet dat daar gejaagd werd ( op dat moment) - hoe zou ik dat moeten weten

- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Er was eerder al een woordenwisseling geweest dat dat het jachtseizoen was en dat dat gebied jachtgebied was. Dan weet je op dat moment toch dat het jachtseizoen+jachtgebied is?
Maar sommige mensen zijn inderdaad te dom. Het is van het niveau dat ik ooit voor Noa te horen kreeg:
"Noa is een autojager, dus die smeert hem als ze los loopt."
"Nou, dan ben je haar vast vaak kwijt."
Je kan eigenlijk niet geloven er mensen zo dom zijn, maar ze bewijzen het keer op keer.
Maar sommige mensen zijn inderdaad te dom. Het is van het niveau dat ik ooit voor Noa te horen kreeg:
"Noa is een autojager, dus die smeert hem als ze los loopt."
"Nou, dan ben je haar vast vaak kwijt."
Je kan eigenlijk niet geloven er mensen zo dom zijn, maar ze bewijzen het keer op keer.
-
- Zeer actief
Je weet nooit 100% zeker of het veilig is natuurlijk. Maar deze mevrouw had daar al eerder ruzie met een jager gehad wegens het loslopen van de hond.
Als dit verhaal waar blijkt te zijn dan hoop ik dat de jager zwaar wordt bestraft, want een hond doodschieten als straf of uit frustratie is natuurlijk ronduit misdadig.
Hopelijk is de hond gewoon geschrokken van de schoten en toen weggerend en wordt hij binnenkort weer teruggevonden.
Als dit verhaal waar blijkt te zijn dan hoop ik dat de jager zwaar wordt bestraft, want een hond doodschieten als straf of uit frustratie is natuurlijk ronduit misdadig.
Hopelijk is de hond gewoon geschrokken van de schoten en toen weggerend en wordt hij binnenkort weer teruggevonden.
-
- Zeer actief
Ik zou eerder toch denken dat dehond geschrokken is, tenzij zoiets wel heeeeeel dicht bij een auto gebeurt zie ik niemand een km of langer met een dode / gewonde zware hond zeulen ;-(
Een zoektocht lijkt me meer op zijn plaats... eigenlijk...
Suzanne
Een zoektocht lijkt me meer op zijn plaats... eigenlijk...
Suzanne
-
- Zeer actief
Als het waar is zal zo'n chagrijnige jager zich kapot lachen dat iedereen denkt dat het een wazig verhaal is. En die jagers kunnen me een potje chagrijnig zijn.Floortje schreef:Je weet nooit 100% zeker of het veilig is natuurlijk. Maar deze mevrouw had daar al eerder ruzie met een jager gehad wegens het loslopen van de hond.
Op YouTube was er een filmpje dat een jager zelfs met zijn wapen dreigt en richt op een actievoerder.
Hier ook al een getuige van zulke chagrijnen;
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
En wat wil je nu eigenlijk zeggen met dit filmpje?Cairo_ schreef:Als het waar is zal zo'n chagrijnige jager zich kapot lachen dat iedereen denkt dat het een wazig verhaal is. En die jagers kunnen me een potje chagrijnig zijn.Floortje schreef:Je weet nooit 100% zeker of het veilig is natuurlijk. Maar deze mevrouw had daar al eerder ruzie met een jager gehad wegens het loslopen van de hond.
Op YouTube was er een filmpje dat een jager zelfs met zijn wapen dreigt en richt op een actievoerder.
Hier ook al een getuige van zulke chagrijnen;
- Domor
- Zeer actief
Honderden heb ik ook nog niet gezien, maar wel groepen van 40-50 zwanen in weilanden. Een heel bizar gezicht moet ik zeggen.
-
- Zeer actief
- Yeufke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
"Liep een beetje vooruit."
Zo ver dat hij een dag lang onvindbaar was. Ja hoor.
Maar wat lopen er toch een mongolen rond...een hond doodschieten. Sociaal gemankeerde.
Zo ver dat hij een dag lang onvindbaar was. Ja hoor.
Maar wat lopen er toch een mongolen rond...een hond doodschieten. Sociaal gemankeerde.
- Domor
- Zeer actief
En blijkbaar in een privébos terecht is gekomen.